1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531081 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa: Haha jaså du tycker det?
Bra påpekat där iaf.
"det är inte många lag som går oförsvagade ur en skada på en top-3 spelare."
Naturligtvis inte? Vad vill du komma fram till?

Poffa: Hannula-Schremp-Samuelsson tycker jag känns som en intressant kombination.

McFire: ryno har bevisat många gånger nu att han inte räcker i es.
frågan är om man kan räkna in svartvadet något i vinter.. får vi skador så behövs bredden

McFire: Det enda skämtet här är du.

Ryno hade ju inte fått spela där, däremot hade Madsen förmodligen flyttats upp. Eller Andersson. Oavsett, det är inte många lag som går oförsvagade ur en skada på en top-3 spelare.

Gustafsson: Haha jaha? Vad skulle det göra för skillnad menar du? Var det någon som ansåg att vi skulle kontraktera honom för säsongen?

Riktigt vass "top-6" hade vi räknat in nu då.
Som du sa,

Ryno - Schremp - Danielsson
Skröder - Sundström - Hari

Ser ut som ett dåligt skämt ungefär :)

McFire: Fast då hade vi fortfarande Ryno i laget såatte..

Gustafsson: Att det ser förjävla tunt ut vid en skada på en "top-6 forward" kan vi ju slå fast iaf.
Anser de som ansåg att vi inte behövde signa en forward till ( Hannula till slut ) fortfarande det? Haha..

Hur tror ni man ställer upp på torsdag om Axelsson saknas då?

Hannula - Schremp - Danielsson
Skröder - Sundström - Hari
Madsen - Andersson - Samuelsson
Hedman - K-fop - Westin

Kanske?

Berka: Nej han skulle tydligen magnetröntgas imorgon, vilket tyder på något mindre bra för vår del.. Som SH3IN säger så ryktas det om 2 veckor, vilket i det här fallet, framförallt med tanke på att han inte kunde stödja på benet överhuvudtaget vore riktigt bra. Min gissning är att han blir borta längre.

henkelainen: Jo visst var det så. Har svårt att tro att Modo skulle åka runt o glida efter att ha haft power skating coachen Mark Ciaccio på besök :)

Men hallå, var det bara jag som märkte Modos korta tempohöjning efter Dick Axelssons skada? Det syntes att lagen inte gick för fullt, speciellt inte Modo. I vinter blir det åka av!

Berka: Det twittras om ett ledband iallafall. 2 veckor

Redigerad kommentar

McFire: Någon som hört något ang. axelsson?

RubinCarter: "Hur slutade resultatet"? Sfi?

Johnny Bravo: Nej! Men jag såg en bild på honom i Tre Kronors tröja och det var mycket underhudsfett på den bilden också. Allt är inte bara ett resultat av sommarens hängmatta, öl och pizza.

Paddan:

Det borde vara obligatoriskt att sätta varningstext på alla klipp som inkluderar Olle Palmlöf. Skämmes!

Om man ska göra bedömningar av laget efter den här matchen så kommer Hersley att ha tur ifall han ens blir sjunde back i laget, Tollefsen, var sjutton har han hittat den speeden? Pöck kändes till och med mer offensiv än vad Hans Lodin var på sin tid. Freddy Meyer såg lovande ut.

Vet inte om det är positivt eller skrämmande att Henrik Samuelsson var den som syntes och ville nästan mest av samtliga forwards.

Samtidigt så tog ju MoDo bara 3 av 15 poäng mot AIK under fjolårssäsongen så jag väntar ett tag till innan jag plockar fram sågen.

Hur slutade resultatet :)

Bad_Brett: Förmodligen artikeln de kommer ha med i nästa ÖA, vill säga Måndagstidningen.

Bad_Brett: jag missade jobbet jag med..

arnio:

Det är tydligen måndag idag. Vad ska chefen säga?

Dream Team: Axelsson ska tydligen undersökas på måndag.

Salle: Hade domarna också en flygresa i benen och huvudet?

73Sjöbba: Skrev jag det? Det tror jag inte. Jag påpekade väl bara att dom agerade på ett visst sätt.

yngwie: Jo, visst =)

Men även med dom siffrorna?

73Sjöbba:

Ja, visste du inte att det är alltid domarnas fel när man förlorar?

Salle: Menar du bl.a att det var domarnas fel för förlusten?

Såg matchen på plats och inte kan man säga att MoDo övertygade men det var en träningsmatch som inte gäller ett jota. Våra gamlingar har väl aldrig varit bra i matcher som inte gäller nåt.
Sen får man i åtanke att domarkvartetten, Schremp och Meyer var jetlaggade.

Kom ihåg ordstävet "dålig genrep , bra premiär"... 

Jaja, vi får väl släppa det här för stunden då. Men ser spelet (gud förbjude) lika dåligt ut mot Frölunda, ja då lär helvettet braka lös.

J F K:

Jag tror du sitter och smygtittar :)

J F K: Jag bryr mig inte ett skvatt om de förlorar samtliga matcher så länge man åtminstone kan se lite tendenser i spelet och en förbättring från match till match. Det gör man inte överhuvudtaget just nu och därför känns det oroande. Dock är det ju som Nikki säger att det är lätt att man inte sköter alla smådetaljer ifall man inte riktigt bryr sig, så vi får väl hoppas på att det ser betydligt bättre ut när allvaret drar igång.

yngwie:

öpp öpp öpp!! Stjäl inte söndan! :)

Tackar. Batterierna laddas för att räcka ett helt år! Vi har ett bra lag, när vi blir samspelta. Nån rapport om Dicken?

Jag gillar inte att Modo har för få spelare med "hemmåt". Det är för många "odd man rushes". Sedan tycker jag att man överarbetar situationerna i egen zon där man inte litar på att kompisen tar sin kille, utan man åker som fladdriga höns. Det hade varit trevligt om man vunnit, men jag tror inte att det spelar någon som helst roll. På sätt och vis är det bra att inte gå som en ångvält i försäsongen, för det skapar också en "underdog"-känsla och med mindre förväntningar är det mindre tryck på laget. Dvs, det är långt ifrån odelat positivt att vara för bra på försäsongen...

bisterfinnen:

Grattis! :)

Ja du ser, nu är du tillbaka i verkligheten. Det blir en hård vinter.

Kul att Schremp får hänga en.

AIK har fem nya spelare* i sitt lag från förra året, samma tränare och samma spelsystem.

Modo har tolv nya spelare, nya tränare och nytt spelsystem.

Det vore väl fan om Modos lag var perfekt direkt.

Det positiva är att mycket av det som är åt helvete just nu är saker som går att fixa. Det är slarviga uppspel och slarviga passningar. Lite noggrannhet och att spelarna lär sig var dom ska befinna sig på det här så ser det bättre ut. Då får vi automatiskt mer fart. Försvarsspelet borde inte vara så naivt som det är just nu. Stå i vägen, slå bort pucken när man är i närheten. Tryck ut mot kanterna, skydda slottet.

Ni får måla fan på väggen om ni vill, för det ser inte bra ut, men ha lite substans i gnället. Men det är ju positivt att Dicken är skadad, med tanke på hur värdelös många anser att han är...

* Ej inräknat eventuella juniorer då har jag taskig koll vilka som spelar i AIK just nu.

yngwie: Har sett en kvart faktiskt.

yngwie: I måndags blev det en kviga. I tisdags en dryga tvåhektos öring på forsmete. En veckas njutning och meditation är snart slut.

J F K:

Så med andra ord, du ser inte matchen?

Gustafsson: Ur ett perspektiv skulle det säkert inte ge mycket mer, men spelarna tycker att det är ett välkommet avbräck från den vanliga träningen. På ett sätt är det bra för man kan se litegrand, men på ett annat sätt så är det alltid så att veteraner är klasser sämre än de kommer att vara. Spelare som ligger på gränsen är i regel bättre, medans de som är givna i trupperna går på halvfart för att de inte kan motivera sig. Hade det varit bra att vinna genrepet, jo sannolikt så hade det känts bra. Betyder det något? Nej, ingenting. Absolut ingenting.

J F K: Jamen då kan vi ju lika gärna strunta i att spela några försäsongsmatcher? Hur du än vrider och vänder på detta så är det oroande att spelet ser såhär ostrukturerat och allmänt värdelöst ut såhär nära seriestarten.

Berka: Är du inte intresserad av en match som inte betyder något så har jag full förståelse. Jag ser själv inte All star-matcherna, för jag tycker att det är ett meningslöst jippo. Detta är också ett meningslöst jippo-

yngwie: Jag har redan bytt kanal...
Titta på denna förnedring... FY FAN vilket skämt

yngwie: Jo, man är det sämre laget i en match som betyder noll. NOLL. Det är inte pinsamt, för det kan bara vara pinsamt om det hade varit någon betydelse.

Berka:

Så fruktansvärt pinsamt detta är.

J F K: 0-4.

Bad_Brett: Hur många matcher har du spelat i en liknande situation? Det är som sagt klart att juniorerna förstår att det är viktigt, men när de äldre inte tar matchen på allvar så fungerar det ändå inte så. Man dras liksom med i den inställningen och det blir inte så allvarligt som man vill ta det. Givetvis finns det undantag, men ditt resonemang känns mer som det fungerar i teorin och inte i praktiken.

Cyklob: Problemet är bara att det inte gäller något. Modo kan helt klart vara ett mindre bra lag, men man bör nog vänta ett par omgångar innan man uttalar sig för att matchen betyder NOLL. Ingen går in i en duell i full kraft. Inte ens juniorerna känner att det betyder något när de bästa inte går fullt. Givetvis resonerar de att de har allt att vinna och innan så VILL man ge sitt yttersta, men så fungerar det inte.

Berka: Kan bara instämma. Så fort man säger något negativt om laget här inne blir det klagomål. Men jag sa det redan innan träningsmatcherna att vi har ett överskattat lag. Anelöv,hersley,westin,letvoouri samt pöck är för dåliga för elitserien. Finns anledning i vissa av dessa fall varför tidigare arbetsgivare gett dom foten. Dick Axelsson förstår jag inte heller storheten över under sca cupen så var han och nån spelare mer på krogen en att delta i cupen. Nä det finns verkligen ingen röd tråd i detta lagbygge.

Och sluta säg det är försäsong, elitserien startar om några dagar och vi ser ut som töva tigers. Jag hoppas verkligen att Macke och Peter inser alvaret redan nu och inte vid jul då är det försent.

« · 1399083 · »