Nikki Nine:
Bra kille, bra skridskoåkare, bra ålder.
Öppna plånboken!
Bad_Brett:
Skröder Sundström Possler
Harju Ritola Omark
Kempe Påhlsson Hari
Svensson Andersson Öberg Nyström Westin Madsen
Sawchuk:
...Och Kempe och Hari i tredjekedjan. Det skulle nog bli ganska jobbigt för motståndarbackarna.
Petey21:
Harju är långt ifrån min drömvärvning också, men vi pratar ändå om en spelare som har gjort 27 mål på en säsong och fick chansen i 10 NHL-matcher så sent som ifjol. Luleå vill ju givetvis ha kvar honom, men Harju är menar att spelsystemet inte passar honom (vilket det såklart inte gör).
Bad_Brett:
Skulle va roligt å veta vad Harju vill ha i lön efter den här säsongen.
Petey21:
Det där var det dummaste jag har hört på länge. Harju är ingen favorit hos mig heller, men det är ändå en spelare som i rätt omgivning kan dunka in 20 mål på en säsong. Han kommer från en dålig säsong, vilket innebär att priset förmodligen är betydligt rimligare nu än tidigare.
Spelaren vi förlorar, är en spelartyp som Uffe normalt sätt borde älska, men ändå hamnade han på bänken. Han har under sina två år i MoDo landat på -13 respektive -7. Han uträttar inte ett jota framåt förutom att tacklas i helt fel tillfällen. Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det, men man kan inte ha spelare som är så usla i defensiven såvida de inte har någon riktig spetskompetens som väger upp det hela. Det har inte Hedman.
Petey21:
Visst att Harju bara lyckats med Omark vid sin sida. Men han kanske behöver en nytändning och skulle kanske funka bra med Ritto, till rätt pris då vill säga. Dom spelade tillsammans i AHL 11/12 faktist.
Sawchuk: Nästa säsong vill man verkligen inte hamna i en kvalserie. Jag tror att Leksand kommer gå upp och att Djurgården iaf kommer att göra allt för att lyckas med detsamma.
Jag tycker nog att det behövs två backar till förutom Regehr för att defensiven ska kännas stabil. Hade vi haft en fantastisk forwardstrupp så skulle man kanske kunna chansa på att juniorbackarna håller, men då måste Henrik och Daniel bestämma sig för att flytta hem pronto.
Nikki Nine:
Behövs verkligen spets. Annars blir det en kvalserie till.
Tveksam om Madsen ska ha en plats i annat än eventuellt i en checking line.
Kempe är ännu inte redo för en första lina. Måste bli mycket jämnare först.
Har svårt att se Westins roll i ett lagbygge som ska utmana för ett SM-guld, enda förklaringen måste vara att han varit i princip gratis.
Inte så många platser kvar att fylla nu. Dags för spets!
Skröder - Sundström - Kempe
X - Ritola - X
Madsen - X - Hari
Svensson - Andersson - Öberg
Westin, Nyström, Possler m.fl.
Lehtivuori-Regehr*
Ahnelöv - X
Westin - Byström
Bohman, Hägg
Alsenfelt
Forsberg
Vad tror ni, tre forwards och två backar till?
J F K: Det som jag tycker låter bra är vad som står att läsa på hockeysverige.se
- Jag har nog haft en mer defensiv roll än vad det var sagt från början. Jag har exempelvis fått lira en hel del i box play och det har varit en ny erfarenhet. Samtidigt har det varit mycket lärorikt och utvecklande. Jag är betydligt mer komplett i mitt spel nu.
Som svar på att han minskat sin poängskörd. Okej, han kanske inte hamnar med Susse och Skröder direkt, men chansen finns och jag tror att han grejar det. Om inte denna säsong så kanske nästa..
henkelainen: Lite osäker på om han blir produktiv nog för att spela med Sundström och Skröder. Jag tror heller inte att han behöver ösa in poäng för att vara en bra förstärkning. Hårt jobb, några poäng och spela i en tredjekedja som neutraliserar motståndarna behöver inte vara fel heller.
Förhoppningen är givetvis att han tar ett steg till och han verkar ha mognat lite och kanske kan det bli verklighet om han jobbar stenhårt till sommaren.
Nikki Nine:Ojdå, det trodde jag inte! Men kul, hoppas senaste säs "dipp" var tillfälligt, o att han fortsätter gå framåt ( hela DIF dippade väl, svårt vara opåverkad).
Som sagt, tycker åxå Janos o Mario påminner om varann, men KAN bli kul!
Given straff-etta.
Blir hans lillebror kvar i DIF?
J F K:
Han skulle behöva fördubbla sin poängproduktion. Jag är tveksam...
J F K:
Jag är väl helt enkelt inte lika övertygad om att Ritola kan/vill ändra sin spelstil. Därför ser jag gärna powerforward i hans kedja. Någon som inte kräver så mycket puck, men som har ett giftigt skott och stark i närkampsspelet.
OM Kempe skulle producera tillsammans med Susse och Skröder vore det ju en grym budgetlösning.
Ritola - Påhlsson - Bergfors
Skröder - Sundström - Kempe
Kalus - Madsen - Hari
Junior - Öberg - Svensson
Westin
Junior = Nyström, Westerberg, Possler, Hedberg.
Fernholm - Regehr
Grillfors - Lehtivuori
Ahnelöv - Byström
Westin, Bohman, Hägg.
Tror inte jag hade klagat om vi ställer ovanstående lag på isen i september.
J F K:
Usch, nej! Det kommer ju säkerligen få samma resultat som när de satte Axelsson där.
Enligt min mening är Kempe som klippt och skuren för förstakedjan. Jobbar hårt, har utvecklat sitt fysiska spel och är skicklig med pucken.
Om Påhlsson kommer skulle jag gärna se honom i andrakedjan och låta Ritola spela på kanten. Sedan tar man in en riktigt bra powerforward på andra kanten.
J F K:
Skröder-Susse- NY
NY-Ritola-Kempe
Madsen-Påhlsson-Hari
Westin/Nyström-Öberg-Svensson
Gustafsson:
Undra hur mycket Macke lagt fram för Kempe om nu Luleå dragit sig ur.
Atjoo91: Nej tack, vi har tillräckligt med tredje/fjärdekedje-spelare på kontrakt.
Har en känsla att en tredje eller fjärdelina med Öberg-Andersson-Edblom skulle kunna skapa en hel problem för motståndarnas femmor. Plocka in Pär nu Näsan!
Hur känner andra?
Wayne Gresky:
Verkar inte som att han varit plus i plus/minus-statistiken någon gång efter en säsong. Varningstecken?