J F K:
intressant inlägg som kan vara kul för de yngre fansen. Känns som det var igår nästan, jäklar vad tiden går.
Wayne Gresky: Challe kostade säkert pengar...
Jag tycker bara att det är så lätt att man faller för det där att jämföra spelare med spelare för att komma fram till hur många riktigt dyra spelare vi har råd med. Kanske lyckas Foppa och de andra skaka fram fler sponsorsmiljoner. Det var snack om straffskatt för att hockeyn subventionerades av arenabolaget och det finns en massa andra om/men/kanske som gör att vi fullständigt omöjligt kan ha tillräckligt bra insyn i ekonomin för att göra ens en kvalificerad gissning.
Därmed är det också svårt att värdera Marcus jobb med tanke på att vi inte vet vilka budget han har att röra sig med. Om han har mer eller mindre pengar att röra sig med osv.
Skröder - Sundström - Kempe*
X - Ritola - X
Madsen - X - Hari
Svensson - Öberg - Westin
Lehtivuori - Regehr
Ahnelöv - X
Westin - Torp
Alsenfelt
Forsberg
Ja, ni... jag vet inte med er, men jag tycker inte att det ser brutalt bra ut. Behöver komma in spets nu.
* Tycker kanske inte att Kempe ska spela där, men jag ser ingen annan plats för honom i nuläget...
Bad_Brett: Tänkte att man lite kort kan förklara diskussionen kring Cam Neely och framför allt Uffe Samuelsson.
Cam Neely, som var en fruktansvärt duktig power forward, fick en solklar bentackling utav Samuelsson (se länk nedan). Många hävdar att det avslutade hans karriär, men det är en sanning med modifikation. Cam själv spelade flera säsonger efteråt, men han hade knäproblem och spelade aldrig mer en hel säsong utan missade flertalet matcher. Han var heller aldrig lika bra som innan tacklingen. Cam själv hävdade att det inte var Samuelssons "fel" att han fick avsluta sin karriär ganska tidigt och han ankklagade inte Uffe för det där på annat sätt heller. Många andra däremot anser att det var Uffes fel att Cam aldrig fick chansen att bli så bra och hålla på så länge som han förtjänade. Döm själva:
www.youtube.com/watch?v=Pd8cDxL_5IEBremberg på twitter...
"Grattis Modo/N Torp och en bra signing av Macke! Torp är en grym spelare att ha i ett lag och framförallt en kanon kille. Timrå var dumsnåla"
Hedman på twitter...
"Grattis Modo till värvningen av @Ntorp! Fantastiskt bra människa."
".. och spelare såklart!"
Redigerad kommentar
Nikki Nine:
"Då känns det tryggt att vi har Peter Andersson..."
haha!
Wayne Gresky: Jag håller med. Westin har inget bra spelsinne, men jag är övertygad att med någon som är duktig på att instruera backarna så kommer han att kunna bli klart mycket bättre. Försvarsspelet verkade sakna en röd tråd faktiskt, för det fanns ingen automatik i att hjälpa varandra. Det var för mycket individuellt och för lite kollektivt.
(Vilket är en stor anledning till att förstakedjan var så mycket bättre på att försvara sig, för den fungerar klockrent där. Ritola, Schremp och Andersson däremot åkte omkring utan att riktigt veta vem man skulle markera och hur man skulle understödja backarna.)
Bad_Brett:
Känns väldigt konstigt att skriva ett ettårskontrakt med en kille som Westin för att sedan låna ut honom.
Nikki Nine: Nä, o inte har vi nåt Sönnnnsvall att låna ut dem till heller! Det är ju ett rätt stort problem, huru få speltid i annat än j20/ES? Avtal me Borås? Almtuna?
Hoppas faktiskt Löven tar sig upp, om nu inte Bobbarna göre't nästa vår. Obra annars.
Peja:
Ligger någonting i det du säger. Cam var en av mina absoluta favoritspelare så jag kommer alltid förknippa Uffe med den där incidenten.
Nåväl, där gör han förhoppningsvis ingen skada.
I och för sig håller jag med J F K lite efter att ha kollat fler gånger på incidenten. Det ser snarare ut som att han är för trög i åkningen och inte hinner med än att han medvetet siktar på benet. Nåväl, fult är det oavsett.
Redigerad kommentar
Peja:Samuelsson hade inte så många bentacklingar på sitt samvete. Det är den omtalade på Can Neely, men i ärlighetens namn så tycker jag den mer är otur än någonting medvetet fult.
Då tycker jag att Sanny Lindström är klasser värre.
Nåja. Torp är en väldigt obekväm kille att möta hur som helst. Lite som en Tollefsen light.
J F K:
Vi kan i alla fall säga att våra juniorer kommer få väldigt svårt att få någon speltid så länge ingen skadar sig.
Lehtivuori - Regehr
Ahnelöv - X
Torp - Westin
Nikki Nine:
Jahapp. Då har vi alltså värvat en av seriens fegaste och mest osportsliga spelare. Bentacklingarnas okrönte konung. Jag kan direkt säga att jag ogillar denna värvning skarpt av flera orsaker. Torp kan givetvis inte jämföras med Tollefsen kvalitetsmässigt, att påstå det är bara löjligt.
Redigerad kommentar
J F K:
Han kanske var dominant i kvalserien, men var ändå den i Timrå med sämst +/-. -4.
Nikki Nine: 17 tvåor, tre tior och en 5+20 unger grundserien 11/12. Danielsson hade bara 12 minuter mindre, men hade fler tvåor. Tolle hade 26 tvåor, men inget matchstraff.
Vet inte om det är så hemskt. Jag gillar värvningen. Vi behöver ilska och aggresivitet på backsidan.
Dream Team:
Han hade -14 i det sämsta laget i Elitserien (näst sämste back hade -10) och har ett rykte om sig att vara direkt ful i sitt spelsätt och ta dumma utvisningar.
Jag är besviken.
Andersén verkar vara på väg att lämna Brynäs. Lägger man ihop det med ryktet att vi är på väg att värva från Brynäs plus att vi behöver en ersättare till Tollefsen så känns det inte helt långsökt.
Monno: Så dålig var han ju inte, han var faktiskt helt okej enligt min mening när firma Kalus - Andersson - Hedman tryckte ner motståndarna i sarghörnen i slutet på säsongen.
Men han ville ha mer speltid och det fick han aldrig. All lycka i framtiden Fredrik :)
Gäsp:
Det känns lite trist, för jag är övertygad om att killen har potential, men han hittade ju verkligen inte rätt i MoDo.