Har Söderberg gjort sitt?
Inget nytt kontrakt i Skellefteå verkar det som i alla fall.
http://allehanda.se/sport/1.4690207-soderberg-far-inte-nytt-kontrakt
Antos är för mig annars en spelare som har spetskompetens i att föra in pucken och hålla den i anfallszon. Är han skadefri är han enligt mig verkligen en ex-modoit som man fortfarande kan krama ur lite vätska ur.
Har funderat ett tag på hela Forsberg-historien och kommit fram till att det väl inte är så hemskt, egentligen. Vi ser ut att få ett ganska bra lag ändå.
Skröder - Sundström - X
Ritola - X (Påhlsson) - Kempe
Madsen - X - Hari
Svensson - Öberg - Forsberg
Possler - Krüger - Westin
Hänger mycket på vilka spelare vi kan få in på kryssen, givetvis. Kan vi få en toppspelare med Skröder och Sundström och att Påhlsson vänder hem så har vi ändå fem toppspelare i Elitserien och en ung och utvecklingsbar kille från regionen. Sen beror det givetvis på form och kemi vilka formationer man spelar med.
Vi får väl se om vi lånar ut Krüger och Westin. Det kanske är att föredra, om de inte tar en plats under försäsongen.
Ahnelöv - X
Lehtivuori - Regehr
X - Torp
Westin - Byström
Bohman
GM MN ville ha in två seniorbackar till. Då får vi en bra backuppsättning med bra bredd och konkurrens. Inte kattskit.
Petey21: Såhär på rak arm hade jag nog kunnat tänkt mig både Fasth i Silvferberg ;)
Men förstår hur du menar, inte mkt spets som cirkulerar mellan ES klubbarna.
Nikki Nine: Skulle vilja veta vilka vi sparar till egentligen som är så dyra? Ska vi värva Malkin eller vad är det frågan om??
Wayne Gresky:
Det tycker jag låter konstigt. Man gav honom ändå ett ganska bra förtroende genom att ge honom ett kontrakt på 2,5 år. Att bryta det efter ett halvår för att man värvat spelare som håller ungefär samma klass låter underligt. Jag tycker att han är bättre än eller likvärdig Öberg, Forsberg och Kalus.
Noterar även att Kalus inte står med under lämnar, vilket jag antar betyder att det finns ett visst intresse från Modos sida.
Hur många spelare för fjärdekedjan ska vi ha?
Bad_Brett:
Hedblom är en skön djäkel. Så himla rolig.
En gång råkade han ringa in ett 45 minuters mobilsvarmeddelande på min telefon när han var ute och lattjade på Golfbanan här i Gävle.
Orkade bara lyssna några minuter men det var många garv på de minuterna, han bara drog fulskämt med alla han träffade, hahaha.
Redigerad kommentar
Poffa:
Han hade ett optionsår på sitt kontrakt. Om detta stämmer så måste det ha plockats upp.
Ni har väl läst senaste numret av klubbtidningen? Uffe skriver om säsongen som varit, intressant tycker jag.
"Känner också att om - och när man har någon som tar energi från gruppen så måste jag agera tidigare."
Hyfsad passning till Dick?
Icing-Ove:
Såg det också, men Gnaget har väl också en bred trupp? ;-)
Dessutom ska vi i omgång 29 möta FBK på neutral plan, nämligen i Läkerol Arena.
DariusK: Haha, du kan ha upptäckt något som stjälper hela schemat :-) Kolla omgången efter och AIK....
Redigerad kommentar
Icing-Ove:
Tufft för Modo i omgång 20, tur att vi ska ha en bred trupp...
20 Lördag 2012-11-03 16.00 E.ON Arena
Timrå IK - MoDo Hockey
20 Lördag 2012-11-03 18.30 Vida Arena
Växjö Lakers - MoDo Hockey
Redigerad kommentar
Nikki Nine:
Länskonkurrent och de är vinnare av lilla SM, samt har sopat rent marknaden under silly. Nu måste vi värva nån, jag får paniiik....
Redigerad kommentar
Icing-Ove:
Tuff inledning för Modo. Nykomling, länskonkurrent, mästarna och två svåra bortamatcher mot Skellefteå och Frölunda. Aj aj...
Kanske kan Schremp lockas av tanken att det blir amerikansk tema i början av MoDos spelschema:
Match 1: Twin Peaks borta
Match 2: Hillbillys hemma
Match 3: Indianer Ugh Ugh borta
PontusJ: Jag tror inte Omark skulle passa i Luleås spelsystem. Harju passade definitivt inte och skulle Omark gå dit är risken att han inte skulle få spela sitt spel. Forechecka, sätta press och ständigt ha en tanke på defensiven låter inte som någonting Omark i längden skulle trivas med.
Jag tycker Mårts skulle haft mer tålamod faktiskt, men det kanske bara är jag det.
Undrar allt om vi inte kan locka hem Omark ändå. Hans aktier kan inte stå jättehögt, nu får han inte ens vara med i VM. Hans favoritlag när han var mindre var som ni vet Modo, hans idol var Foppa och nu är hans bror juniortränare i föreningen.
Nog inte HELT omöjligt om han inte får kontrakt i Nordamerika.
spud:
Lite lustigt att vi har råd med två målvaktstränare men vi har ingen marknadschef och vi har ingen media- och informationsansvarig som gör sitt jobb.
Men det är en annan diskussion...
renen:
En bra organisation är aldrig något dåligt. Näslund vet vad han gör.
Nikki Nine: Känns som det är många på avlöningslistan som inte är spelare!
Fast visst de behövs nog om vi lyckas framöver, hoppas jag.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky:
Han kan väl fortfarande skriva kontrakt med en NHL-klubb? Skulle Bern få pengar i så fall? Han har inte spelat en enda match än, menar jag...
yngwie:
Ursäkta för min icke Svenska där i slutet, skyller på iPaden. ;)
bj21:
Dom uppåkningarna, dragningarna, skotten som Pikken gjorde första säsongen var magiska. Vad som hänt sedan de vette fåglarna, såg inte han gör en enda offensiv pikka-räjd en endaste gång på matcherna jag såg i år.
Enligt Pelle Hägglund som pratat med Näslund ska det komma in cirka fem spetsspelare. Det behövs.
Påhlsson har hög prio.