Lumber Jack:
Exakt. MoDo är den enda klubb han verkligen har lyckats i, så för hans egen del vore det nog ganska taktiskt att försöka få ett kontrakt där.
Däremot är ju frågan om han är vad Näslund letar efter. Han har ju fortfarande ganska stora brister i defensiven.
Lumber Jack:
Skulle inte bli det minsta förvånad om Pikken spelar i Växjö nästa år.
Gustafsson:
Jag vet inte, jag. Det kittlar nog med en kille som kan göra 40 poäng från backplats.
Däremot tror jag att han är för dyr och jag är inte säker på att han vill rätta sig in i ledet. På sportsliga grunder tycker jag dock att han platsar.
Viskarn:
Han är välkommen om han, som J F K säger, rättar sig in i ledet. Annars kan det kvitta.
Poffa: Jag tycker Pikken var en av Skellefteås absolut svagaste backar den här säsongen. Har sett en del matcher, och det var inte samma Pikk som öste in 43 pinnar i Modo för nåt år sedan, som spelade för SAIK den här säsongen.
Nja, borde finnas bättre att hitta där ute, är min slutsats.
bj21: Med samma tränare som föregående år hade vi inte vunnit. Så enkelt är de. Vi hade fått storstryk om vi försökt spela som vi gjort föregående år ..Frölunda hade kört över oss
Spännande med er nya back för övrigt
spud:
Det spelar väl ganska liten roll i vilken spelform poängen kommer? 41 poäng är 41 poäng. Dessutom gick han plus under säsongen, och då fick han väl något extra bakåtmål när han gick bort sig på blå i PP kan jag tänka mig.
Vill han komma tillbaka och vi har råd ser jag inte varför vi ska tacka nej.
Nikki Nine:visst petade han in hyffsat med poäng. Men killen fick ju rätt bra med chanser. Han spelade ju i stort sett nonstop i PP.
Sen var han upphovsman till rätt många mål i baken genom sitt alltför stora risktagande och spel med för små marginalet.
Redigerad kommentar
spud: Han gjorde ändå 41 poäng vilket är väldigt bra, bra nog för sjunde plats i poängligan. Det är alltid lite lurigt när man tar in spelare utifrån som aldrig spelat i Sverige förut. Schremp trivdes (får vi anta om han kommer tillbaka, åtminstone) och har fått en säsong på stor isyta med laget redan och vet hur saker och ting fungerar. Frågan vi får ställa oss är:
Kan vi hitta någonting bättre? Hur många spelare finns det lediga som är villiga att komma hit och som kan göra 40 poäng under en säsong?
Ur den synvinkeln tycker jag att det nästan är en no-brainer, förutsatt att det är ekonomiskt försvarbart.
Redigerad kommentar
spud:
Precis, han behövde det här året. Men frågan är om han är värd att lägga pengar på om han ska centra i tredje.
spud:
Tror faktist han skulle göra det riktigt bra nu när han vet hur spelet och allt annat funkar här i Sverige.
Wayne Gresky: Själv gillar det hopp man kan utläsa i artikelns slutkläm (om man övertolkar lite...) om Schremps fortsatta vardande i Sveriges viktigaste lag.
"Rob Schremp är en av spelarna som saknar kontrakt med Modo, men som ändå kan komma att förlänga sitt kontrakt.
- Det hänger lite i luften. Det är två om det också. Jag är inte säker på om han vet vad han vill göra. Vi får se, säger Näslund.
- Vi har sagt att vi ska ha en dialog, det är egentligen allt som har sagt."
Poffa:
Japp. Två seniorbackar till alltså in, och tre forwards om vi räknar på att vi tar upp två-tre juniorforwards också. Undrar vad vi bör räkna med för kvalité på backarna? En back bör vara spets, men den andra? Jag vill ha något svenskt och utvecklingsbart.
bisterfinnen:
Skönt med tvåårskontrakt för en gångs skull. Bara därför blir det väl en jätteflopp.
J F K:
Flest L O B också?