1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533059 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013

J F K:

Flest L O B också?

bj21: Vi har ju haft andra poängplockare än Foppa i Susse, Skröder, Zucca och Danielsson. Pikka är ändå den back som gjort flest poäng på en säsong.

Lumber Jack:Foppa bidrog väl en hel del till hans poängskörd också eller minns jag fel?

Regehr och Pikkarainen i varsitt PP. Tycker inte det låter för dåligt. Placera bara en defensivt trygg och säker back bredvid Pikken så borde det funka. Hur Regehr kommer agera i det defensiva arbetet vet man ju inte än. Kanske är Lehtivuori - Regehr en bra duo? 

Bad_Brett: Det MoDo han passade i spelade en annan hockey än dagens MoDo. Jag är inte alls säker på att han passar in i den nya spelstilen.

Lumber Jack:

Exakt. MoDo är den enda klubb han verkligen har lyckats i, så för hans egen del vore det nog ganska taktiskt att försöka få ett kontrakt där.

Däremot är ju frågan om han är vad Näslund letar efter. Han har ju fortfarande ganska stora brister i defensiven.

Lumber Jack: Man skulle ju gärna veta den exakta sanningen om honom. Det surrar ju så extremt mycket rykten att om hälften vore sant skulle han ju vara redo för tvångsvård.

Lumber Jack:

Skulle inte bli det minsta förvånad om Pikken spelar i Växjö nästa år.

Nikki Nine: Tveksamt om han verkligen är dyr. Han har varit medioker eller  mer eller mindre misslyckats i alla klubbar han spelat med undantaget MoDo, där han iställlet har överpresterat.

Gustafsson:

Jag vet inte, jag. Det kittlar nog med en kille som kan göra 40 poäng från backplats.

Däremot tror jag att han är för dyr och jag är inte säker på att han vill rätta sig in i ledet. På sportsliga grunder tycker jag dock att han platsar.

Nikki Nine: Finns inte en chans att Näslund är intresserad av en spelare som Pikkarainen efter lex-Axelsson.

Viskarn:

Han är välkommen om han, som J F K säger, rättar sig in i ledet. Annars kan det kvitta.

Poffa: Jag tycker Pikken var en av Skellefteås absolut svagaste backar den här säsongen. Har sett en del matcher, och det var inte samma Pikk som öste in 43 pinnar i Modo för nåt år sedan, som spelade för SAIK den här säsongen.

Nja, borde finnas bättre att hitta där ute, är min slutsats.

Poffa: Pikka är välkommen om han går med på de krav som Marcus ställer på spelarna här. Det var inte aktuellt inför årets säsong och jag är tveksam även till denna. Det är ingen tvekan om att det är en riktigt bra spelare, men nersidan är ganska tung...

Skellefteå sparkar Pikkarainen. Något att ta tillbaka till Modo?

renen: jo jag har följt Modo mycket nära i många år så jag har ganska bra koll faktiskt.

arnio:  Du verkar följa Modo mycket?

J F K: Pålsson vore en förstärkning som heter duga om han håller samma klass som innan han drog till Nhl, han var grym. En av mina favoritmodoiter genom åren.

spud: Att göra så många poäng och vara plus i en kedja med K Fopp och Madsen anser jag vara fruktansvärt imponerande. Tänk om han skulle kunna ha Pålsson som städgumma och murbräcka...

bj21: Med samma tränare som föregående år hade vi inte vunnit. Så enkelt är de. Vi hade fått storstryk om vi försökt spela som vi gjort föregående år ..Frölunda hade kört över oss

Spännande med er nya back för övrigt

bj21: Jo, men om timråsupportrar är som the black knight så är brynäsditon ungefär som the four yorkshiremen. De där farbröderna som sitter och klagar på uppväxten där den ena är värre än den andra.

Berka: Nej jag tycker inte att det är det minsta konstigt att ni tycker att jag är en barnrumpa och det får ni gott tycka. Jag tror ändå att det är tufft att gå från wilda westernhockeyn i tyska ligan  till den mer defensivt uppstyrd elitserien och lyckas som producerande back. Visst i PP kommer han säkert att bli en tillgång med sitt fina skott, kanske jag har fel och han blir en storback. Den som lever får se,

Nikki Nine: Ne självklart krävs det stor skicklighet att peta in 40 poäng även om de görs i PP. Och Räkan har ju absolut spetskompetens, men när jag summerar känner jag inte att det blev valuta för honom. 

Jag testar gärna någon annan.  

spud:

Det spelar väl ganska liten roll i vilken spelform poängen kommer? 41 poäng är 41 poäng. Dessutom gick han plus under säsongen, och då fick han väl något extra bakåtmål när han gick bort sig på blå i PP kan jag tänka mig.

Vill han komma tillbaka och vi har råd ser jag inte varför vi ska tacka nej.

Nikki Nine:visst petade han in hyffsat med poäng. Men killen fick ju rätt bra med chanser. Han spelade ju i stort sett nonstop i PP. 

Sen var han upphovsman till rätt många mål i baken genom sitt alltför stora risktagande och spel med för små marginalet. 

spud:Jag tror han skulle bli precis så bra som vi trodde han skulle bli ifjol om han får fortsatt förtroende. Till en rimlig kostnad då naturligtvis! Fast vem är jag att yttra mig om något sånt? Jag trodde att Samuelsson jr skulle bli en succé förra säsongen ;-). Till mitt försvar försvar finns väl trollet Gurra88, han som i augusti tyckte Brynäs modell 11/12 var Sundlövs sämsta lag någonsin! ,-)

Redigerad kommentar

spud: Han gjorde ändå 41 poäng vilket är väldigt bra, bra nog för sjunde plats i poängligan. Det är alltid lite lurigt när man tar in spelare utifrån som aldrig spelat i Sverige förut. Schremp trivdes (får vi anta om han kommer tillbaka, åtminstone) och har fått en säsong på stor isyta med laget redan och vet hur saker och ting fungerar. Frågan vi får ställa oss är:

Kan vi hitta någonting bättre? Hur många spelare finns det lediga som är villiga att komma hit och som kan göra 40 poäng under en säsong?

Ur den synvinkeln tycker jag att det nästan är en no-brainer, förutsatt att det är ekonomiskt försvarbart.

Redigerad kommentar

spud: Givetvis spelar prislappen roll, men jag tycker definitivt att han är värd att behålla. Han gjorde en bra säsong efter sin mycket knackiga inledning och är en tillgång i PP, även om han nonchar lite på blå ibland.

spud:

Precis, han behövde det här året. Men frågan är om han är värd att lägga pengar på om han ska centra i tredje.

yngwie: Ja kanske det, men fick aldrig intrycket av att han lärde sig av sina misstag. Någon gång under säsongen.

spud:

Tror faktist han skulle göra det riktigt bra nu när han vet hur spelet och allt annat funkar här i Sverige.

Lumber Jack: Är du positiv till räkan? Jag känner mig inte så sugen på honom en säsong till.

Wayne Gresky: Själv gillar det hopp  man kan utläsa i artikelns slutkläm (om man övertolkar lite...) om Schremps fortsatta vardande i Sveriges viktigaste lag.

"Rob Schremp är en av spelarna som saknar kontrakt med Modo, men som ändå kan komma att förlänga sitt kontrakt.

- Det hänger lite i luften. Det är två om det också. Jag är inte säker på om han vet vad han vill göra. Vi får se, säger Näslund.

- Vi har sagt att vi ska ha en dialog, det är egentligen allt som har sagt."

arnio: man får naturligtvis tro och tycka vad man vill, MEN du tycker inte det är konstigt varför många, väldigt många tycker du är en barnrumpa som ingen tar på allvar när du häver ur dig något så korkat om vårat nyförvärv i våran bok??!

Det känns bara som att du försöker provocera, sen när folk skäller på dig så vänder du och hejar lite på Modo och talar gott om nolaskogalaget?!

henkelainen: & AM: Tanx, ja man är inte så bra uppdaterad märker jag ;)

arnio:

Vad du TROR skiter vi fullständigt i.

Berka:Ja de har han. Skrev nytt kontrakt i slutet av kvalserien

Berka: Inför Leksandspubliken så sa han att han kommer att stanna i Leksand även nästa år. Högst osannolikt att han kommer tillbaka. 

arnio: big surprise....

Gäsp: jag tror att Regehr blir en flopp.

yngwie: Inte gruva, men väl på säsong i fjällen så jag är inte uppdaterad för , ja låt säga 5 öre!

Har han kontrakt med Leksand över kommande säsong?

Berka:

Nu har du vart i gruvan för länge va? ;)

Berka: Som Leksandsspelare, gissar jag.

Nikki Nine: Tro hur man ser på timander ?!

Poffa:

Japp. Två seniorbackar till alltså in, och tre forwards om vi räknar på att vi tar upp två-tre juniorforwards också. Undrar vad vi bör räkna med för kvalité på backarna? En back bör vara spets, men den andra? Jag vill ha något svenskt och utvecklingsbart.

Nikki Nine: Tre juniorbackar, kan man ju räkna ut. Lär vara minst tre juniorforwards också. Då är 25 utespelare ingen onormalt stor trupp.

Pelle på Allehanda pratade med GM Näslund nyss. Tydligen lutar det åt att vi ska börja säsongen med fem femmor. Sju av tio backar ska vara seniorer.

bisterfinnen: legendary!

bisterfinnen:

Skönt med tvåårskontrakt för en gångs skull. Bara därför blir det väl en jätteflopp.

Gäsp:

Yes. Tror han kommer....   Wait for it....

« · 1497920 · »