1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533144 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Tror Regehr blir en grymt bra värvning!

arnio: Tror helt enkelt masken hade svårt å se att Sockan skulle ta så mkt matcher av Alsenfelt och vill låta honom spela i ett lag där han kan få spela mkt. Starkbaum är nog första hand tänkt som back-up som förhoppningsvis kan överraska:-)

Får för mig att masken haft väldigt mkt att säga till om i den här frågan också.

Nikki Nine: Låter nästan som att han skulle vara handplockad av Masken själv. Känns bara bättre och bättre den här värvningen! 

Masken om Bondskurken. Låter positivt.

Bad_Brett: Det känns otroligt märkligt att värva österrikaren när ni har Forsberg som definitivt borde kunna vara redo för att kliva upp en nivå nu. Jag har gillat det jag sett du Forsberg .

Paddan: Hoppas att han inte sträcker något ledbaum och blir skadad. 

Paddan:

Sankt Bernhard..

Nikki Nine: När han slår igenom Österrikaren så blir han givetvis Wunderbaum!

oxen20: Jadu ja vem har det brunnit hos?!

Gusse: Ja varför inte, bara man inte slarvar bort Anton.

Modoante:Forsberg lånas ut till Tälje.Kanske ett krav från Modo för att släppa Andersson ...eller nått

Modoante:

Bra lösning. Nu hoppas vi på en riktigt bra konkurrenssituation mellan Bondskurken och Alsenfelt.

oxen20:Nu är österrikaren klar enligt officiella

qwertas: Härligt att ni värvat en alpgök, undrar hos vem det har brunnit

Dream Team:  Jürgen Penker var väl hyfsad också, han som stod i Rögle. Dock mellanlandade han i Danmark innan det blev ES.

Jag är lätt skeptisk men antar att man har benkoll på killen, annars skulle man förmodligen inte värva en målvakt från den ligan.

Dream Team: Säsongen 2000/01 mötte vi Leksand i Elitserien, inget annat! My mistake =)

Men vi möttes också mycket riktigt i kvalserien, fast säsongen efteråt, men då utan Divis i LIF-kassen.

Redigerad kommentar

Cedergren är klar för Mora. Tvåårskontrakt.

Personligen tror jag inte han kommer göra bort sig.

yngwie: Så var det. 2008/09 var han i FBK'are. Dom vann ju SM det året. Jag minns honom bara från tiden han var i Leksand, säsongen 2000/01, mycket p.g.a att vi, liksom denna säsong, möttes i kvalserien. Hemmamötet med LIF där ligger på topp tre genom tiderna vad gäller matcher jag varit på! :)

2000-2001 Leksand Elitserien 41 3.45 .878

Kvalserien ES 7 2.80 .882 

Redigerad kommentar

yngwie:Japp

Gusse:

Var de han som han la straffen på?

Dream Team:

Det kan nog stämma :) Minns iaf att han spelade nån säsong i Leksand, sen var väl han i Färjestad en sväng nyss?

yngwie: Jag kommer ihåg honom från när han spelade i Leksand. Läckte han inte som ett såll där? Nu snackar vi ju Leksand, men ändå.

yngwie:Conny minns han också!

henkelainen:

Ni minns väl Reinhard Divis? Han var ju rätt skaplig i målet vill jag minnas.

65selander: Jo, men det jag menar är ju att han inte per automatik ska ses som en dålig värvning bara för att han kommer från Österrike. 

henkelainen: Pöck har ju iaf varit i Schweiz samt i NHL/AHL.

Bad_Brett: Mycket spelar ju in när man kollar på en målvakt, hur var hans lag? Försvarsspelet? Spelidén? Ser att hans förra lag förlängde med honom några gånger.. kanske han kommer hit för att prova lyckan? Kanske det är lättare att få ögon på sig från NHL när han spelar för en klubb där Naslund och Forceberg styr skutan? 

Jag har ingen koll heller på vilken kvalité som den Österrikiska ligan har, men Pöck höll ju god elitserieklass så varför skulle Starkbaum vara sämre? 

henkelainen:

Känslan jag har är att Alsenfelt kommer vara förstemålvakt, att man vill ge Forsberg ordentligt med matchträning på seniornivå samt att han man vill ha en andremålvakt som är glad över chansen att få komma till Elitserien och som inte kommer gnälla över att sitta på bänken.

Jag tycker det påminner väldigt mycket om NHL-modellen, där man ofta värvar in äldre backupmålvakter och låter de unga målvakterna spela i AHL. Men man vet ju aldrig, det är ju möjligt att den Starkbaum är ett jättefynd.

El Maco: Född 86. Senaste säsongens stats enligt eliteprospects:

2011-2012  Villacher SV  Austria 48 2.27 .936

När masken får tassarna på honom så kanske vi har oss en stabil förstamålis? 

Viskarn: Bernhard Starkbaum, vilket coolt namn! Alltså just namnet, som spelare har jag ingen aning. Låter som en bondskurk.

Expressen är inne på en utlåning av Forsberg till en allsvensk klubb. Det kan jag tycka är lämpligt om vi hittar en klubb där han får mycket speltid och som har en duktig målvaktstränare.

renen: Man får hoppas de, annars ser jag att man satsar på sockan nu när han är en ypperlig talang och när vi nu har en bra målvaktstränare

Viskarn: Vart hamnar Sockan? Känner mig lite skeptiskt till detta, men kan väl vara så att han har meddelat att han lämnar för Columbus.

Poffa: En snabb Google Translate ger följande (vilket du säkert redan kollat):

"Bernhard Starkbaum lämnar EG VSV RECORD fönstret och spela de kommande två säsonger i ligan den första svenska klubben Modo tradition. För EG VSV RECORD fönstret är naturligtvis mycket tråkigt, men man vill Starkbaum, så spelaren är som en hemmagjord, lycka till i norr."

Wayne Gresky:

kanske gammal skåpmat man jag lägger in den ändå ;)

Nikki Nine: Jag antar att det är upp till hans NHL-klubb att bestämma. Om Vancouver ger klarttecken och inte har för avsikt att förlänga så borde det inte vara några problem. Näslund och Gillies har ju dessutom en väldigt bra relation.

yngwie:

Funderade lite på det igår, hur är det med kontrakten egentligen? Hans kontrakt går ut i juli och man får inte förhandla innan det, men om han bestämmer sig för att flytta hem till Sverige, skulle han få förhandla med Modo i så fall innan juli?

Bad_Brett:

Satt och fundera på det, men vi får nog vänta några veckor.

yngwie:

...Så var Canucks utslagna. Vågar vi hoppas på Påhlsson nu?

yngwie:

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Vi kanske ska avskriva Fernholm..

Redigerad kommentar

J F K: Jag fattar vad du säger. Jag vet som sagt inte vem den eventuella boven är, bara att det ser illa ur att tappa en kille som går i förstarundan. Att det sedan kanske är rätt agerat är en annan fråga.

Poffa: Blir intressant att se honom i ES i vilket fall, trots att han inte lirar för oss. Bör göra poäng i samma klass som Räkan.

Men kommer han igång snabbare så blir det nog minst 1p /match.

Darren Haydar, spelaren som Modofansen haft våta drömmar om i flera år, ska enligt GrönvitaSumo vara muntligt överens med HV71 och därmed återförenas med Jason Krog.

Mano: jag har inget problem med att tappa Ludde om rykterna jag hört stämmer. Då det bara är rykten om hans inställning, attityd och ödmjukhet så vet man ju inte säkert även om min källa är trovärdig.

Han är hur som helst en grymt bra spelare med väldigt mycket talang. Samtidigt så kan ju han bli som Victor Hedman. När han äntligen börjar bli så bra att mannar riktig nytta av honom så drar han till NHL.

Dubbelpost.

Redigerad kommentar

[shameless plug]

Tollefsen berättar om beslutet att lämna Modo och hans två år i föreningen.

[/shameless plug]

Nikki Nine: Skulle ju kännas förjävligt att torska Ludde, om inte annat rent symboliskt. Kan aldrig vara bra för varumärket Modo att bli av med vår största talang.
Sedan vet man ju såklart inte vad han begär och vem som är boven, men det är en sur känsla inblandad. 

« · 1497414 · »