Modoante:
Bra lösning. Nu hoppas vi på en riktigt bra konkurrenssituation mellan Bondskurken och Alsenfelt.
Dream Team: Jürgen Penker var väl hyfsad också, han som stod i Rögle. Dock mellanlandade han i Danmark innan det blev ES.
Jag är lätt skeptisk men antar att man har benkoll på killen, annars skulle man förmodligen inte värva en målvakt från den ligan.
Redigerad kommentar
Cedergren är klar för Mora. Tvåårskontrakt.
Personligen tror jag inte han kommer göra bort sig.
2000-2001 | ![]() | ![]() | 41 | 3.45 | .878 |
Kvalserien ES | 7 | 2.80 | .882 |
Redigerad kommentar
Gusse:
Var de han som han la straffen på?
Dream Team:
Det kan nog stämma :) Minns iaf att han spelade nån säsong i Leksand, sen var väl han i Färjestad en sväng nyss?
henkelainen:
Ni minns väl Reinhard Divis? Han var ju rätt skaplig i målet vill jag minnas.
Bad_Brett: Mycket spelar ju in när man kollar på en målvakt, hur var hans lag? Försvarsspelet? Spelidén? Ser att hans förra lag förlängde med honom några gånger.. kanske han kommer hit för att prova lyckan? Kanske det är lättare att få ögon på sig från NHL när han spelar för en klubb där Naslund och Forceberg styr skutan?
Jag har ingen koll heller på vilken kvalité som den Österrikiska ligan har, men Pöck höll ju god elitserieklass så varför skulle Starkbaum vara sämre?
henkelainen:
Känslan jag har är att Alsenfelt kommer vara förstemålvakt, att man vill ge Forsberg ordentligt med matchträning på seniornivå samt att han man vill ha en andremålvakt som är glad över chansen att få komma till Elitserien och som inte kommer gnälla över att sitta på bänken.
Jag tycker det påminner väldigt mycket om NHL-modellen, där man ofta värvar in äldre backupmålvakter och låter de unga målvakterna spela i AHL. Men man vet ju aldrig, det är ju möjligt att den Starkbaum är ett jättefynd.
El Maco: Född 86. Senaste säsongens stats enligt eliteprospects:
2011-2012 | ![]() | ![]() | 48 | 2.27 | .936 |
När masken får tassarna på honom så kanske vi har oss en stabil förstamålis?
Poffa: En snabb Google Translate ger följande (vilket du säkert redan kollat):
"Bernhard Starkbaum lämnar EG VSV RECORD fönstret och spela de kommande två säsonger i ligan den första svenska klubben Modo tradition. För EG VSV RECORD fönstret är naturligtvis mycket tråkigt, men man vill Starkbaum, så spelaren är som en hemmagjord, lycka till i norr."
Wayne Gresky:
kanske gammal skåpmat man jag lägger in den ändå ;)
yngwie:
Funderade lite på det igår, hur är det med kontrakten egentligen? Hans kontrakt går ut i juli och man får inte förhandla innan det, men om han bestämmer sig för att flytta hem till Sverige, skulle han få förhandla med Modo i så fall innan juli?
Bad_Brett:
Satt och fundera på det, men vi får nog vänta några veckor.
yngwie:
...Så var Canucks utslagna. Vågar vi hoppas på Påhlsson nu?
Poffa: Blir intressant att se honom i ES i vilket fall, trots att han inte lirar för oss. Bör göra poäng i samma klass som Räkan.
Men kommer han igång snabbare så blir det nog minst 1p /match.
[shameless plug]
Tollefsen berättar om beslutet att lämna Modo och hans två år i föreningen.
[/shameless plug]
Nikki Nine: Skulle ju kännas förjävligt att torska Ludde, om inte annat rent symboliskt. Kan aldrig vara bra för varumärket Modo att bli av med vår största talang.
Sedan vet man ju såklart inte vad han begär och vem som är boven, men det är en sur känsla inblandad.