1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532858 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
Icing-Ove: Äh tror detta är en variant på "try-outet" som Foppa och Salo utformade för Ryno. Han gör ett dussintal matcher i Magnitogorsk, gör en Rosén och flyttar hem till Övik.

Nikki Nine:

Nu ger vi Zuccas lön till Istvan istället...

Severstal Tjerepovets valde Ludwig Byström i KHL-draften. 

Mano: Ibland önskar man att kunde trycka på gilla fler gånger. Ditt inlägg var ett sådant, tack för en bra sammanfattning!

Har använt den senaste tiden till att pumpa lite källor för att få någon slags bild av var vi står i Silly. Det är just silly, så jag tänker inte gå i god för något alls. Det här är rykten på olika nivåer.

- I fallet Samme så jobbas det hårt, om det inte redan framgått. Han var som tidigare skrivits så gott som klar i höstas, men sedan flytten är det lite annat ljud i stärkarn. Sedinarna, vars dröm om att vinna Lord Stanley är väldigt hög, spelar in en del eftersom de önskar behålla Samme i Canucks över kommande säsong.
- Modo var väldigt angelägna om att signa Thuresson. Ett bakslag att han valde Brynäs.
- Uffe har varit senaste månaden i USA, delvis för att sondera terrängen och han har varit aktiv i rekryteringsarbetet. Vi lär väl se vad det ger framöver.
- En som givetvis finns på radarn är Zuccarello. Där har alla tre hövdingarna gjort insatser för att Mats inte ska ha några som helst tvivel om Modos intresse i frågan. Det är också så att om Mats mot förmodan skulle visa intresse av att vända hem så är finansieringen inga som helst problem. Många vill vara med och dega upp då.
- Dicken har ju uttryckt att han gärna stannat i föreningen och det var ingen lögn. Han var beredd att gå ned rejält i lön för att stanna. Däremot ansåg föreningen att hans uppsidor inte på något sätt överskred de negativa, vilket väl kan sammanfattas som energitjuv. En spelare i lönetopp kan ju inte sluta göra poäng i fem matcher för en sprucken nagel, typ.
- Om det behöver poängteras så är strategin sån att man nu anser sig ha fyllt upp bakre delarna av truppen på ett bra sätt, nu är det spetskompetens som premieras framöver. Det finns också en uttalad tanke kring att juniorerna ska ges chansen, så snacket om fem femmor kan rimligen tänkas vara inklusive toppen av vår starka juniorstomme.
- För de som saknar Anton Hedman så kan det bara sättas i betong att hans order från Uffe var att uteslutande spela fysiskt. Det var hans enda egentliga roll, han förväntades inte alls producera poäng - och just den biten följde han ju väl... Om det sedan rättfärdigar hans plats i laget med tanke på hur svårt han verkade ha för lite hederligt markeringsarbete kan man tvista. Modo tyckte det inte.

Sammanfattningsvis växer väl bilden allt starkare av Modos organisation som någon slags NHL light. Det kopieras hejvilt från amerika, det är tydliga och distinka roller i laget och ett superstarkt fokus på detaljer och utveckling. Kul, kan jag tycka, även om det ibland kan kännas frustrerande att inte riktigt greppa tankarna i realtid alla gånger.

Det verkar inte bli någon Wargh.

henkelainen:En ungrare låter ju inte superspännande men kan ju bli bra.

Om ni har missat detta

http://blogg.allehand...till-modo/

Redigerad kommentar

henkelainen:

Man minns ju snacket om talangen Zucca. Sen på försäsongen: "Men vad i h-vete!". När säsongen startade: "Ahhhhhhhhh, Magnifico!!"

Icing-Ove: Intressant! Får en bra känsla, något att sätta bredvid Skröder och Susse? 

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16764

Nikki Nine:

Visst Fan, Så frön? Plantskola och bred trupp var det visst :-)

Paddan: Fyndigt :)

Lite kontext för dem som missat...

Nikki Nine: Det får vi se ja

Berka:

Hade inte postat det om jag inte trodde det. Vi får väl se om det stämmer.

Nikki Nine: Jaså jaha, tros det ligga nån som
helst sanning bakom tror du lr?

Berka:

Från en Djurgårdare.

Nikki Nine: Vad har du hört detta rykte Nilsson ---> modo?

bisterfinnen:

Vissa lag (hum-hum) har inte ens en kapten :)

Nikki Nine:

Jo, jag är läskunnig. Jag vet inte om jag håller med dem.

Om klubben vänt honom ryggen efter en grymt tung säsong med nedflyttning som resultat som förstaårskapten är man nog inte så kaxig. 

Jag har inte läst så många uttalanden av andra lags kaptener (hum-hum) heller efter att de tog semester...

bisterfinnen:

DIF-fansen var väl allt annat än nöjda med hur han hanterade situationen med nedflyttning. Tydligen har han inte sagt ett enda ord.

Bad_Brett:

Det kan stämma.

Sen tror jag att det inte var en lätt sits att vara kapten i DIF förra säsongen, med all den turbulens som var där, som första kaptensuppdrag i karriären.

Peja: Helt klart är att Marcus inte var som bäst när det gällde, även om just den kedjan var den som kanske fungerade bäst i kvalserien spelmässigt.

Jag tror att Mackan säkerligen är väldigt besviken på sig själv och revanschsugen.

Sedan Brett så är det alltid kul att sia i hur en spelare passar in, men förmodligen måste man testa spelaren i fråga för att verkligen se hur det går. Mackan kanske passar lysande med Skröder och Sundström, för plötsligt så har man tre spelare som alla är ganska tekniska och man får kanske en dynamik mer lik den man hade med Zucarello?

bisterfinnen: Tyckte han spelade ängsligt. Ineffektiv. Missade för många lägen som hade varit viktiga att sätta. 1 mål på 10 matcher i kvalserien är inte vad man vill ha ut av en erfaren ledartyp som ska producera. Han klev inte fram när det behövdes.

Redigerad kommentar

J F K:

Jag tänkte mig väl Nilson lite i en Justin Morrison-roll, i och med att han är högerskytt och bra i närkampsspelet. Men som du säger skulle han nog passa utmärkt med Ritola också.

Hoppas att det ligger någonting i detta rykte. Jag tror att det skulle kunna bli riktigt bra faktiskt.

Bisterfinnen: Jag tror det Peja syftar på är att ledarrollen blev lite för krävande för honom. Vi har sett det förut hur spelare har tappat i produktion när de har blivit utsedda till kaptener. Nilson är en tystlåten kille som förmodligen skulle må bra av att få visa vägen på isen istället för i omklädningsrummet.

Redigerad kommentar

Peja:

Tycker du inte? Han stod upp för laget och för tränaren i alla lägen och gjorde allt i sin makt för laget. Vad mer begär du?

bisterfinnen: Han visade i alla fall inte dessa påstådda ledaregenskaper när Djurgården åkte ur elitserien.

Bad_Brett: Är inte helt säker på att jag skulle vilja ha Mackan med Susse och Skröder. Skröder är en bra grovjobbare och har hygglig skridskoåkning fortfarande, jag vill gärna ha en snabbare kille där ändå. Marcus skulle i mina ögon snarare passa bättre med Ritola.?

bisterfinnen:

Jag instämmer. Han är en spelartyp som saknas i MoDo. Dessutom lär han vara relativt billig i dagsläget i förhållande till sin potential. Han skulle nog kunna ösa in mål tillsammans med Sundström och Skröder.

Nikki Nine:

Inte mig emot, han har goda ledaregenskaper om inte annat.

Ryktas om Marcus Nilson -> Modo...

Poffa: dvs en veckas försörjning för familjen Klasen.

InVinoVeritas: Fyra år är det man tittar på. Så pengarna kommer delas 50/50 mellan Modo och Brynäs. Beloppet är 225 000 USD som du skriver, så Modo kommer få halva den summan, motsvarande ca 800 000 SEK med dagens dollarkurs.

Poffa:Hur många år bakåt delas pengarna i NHL avtalet? Har för mig det är 3 och då skulle Modos del bli 225000/3 = 75000$ ~ 540kkr.

Redigerad kommentar

Och nu har Svedberg bekräftat att han är klar för en NHL-klubb.

Pengar rullar in som det ska, det går bra nu.
Hennesy moet i mitt glas nu, det går bra nu.
Rysk kaviar på mitt fat, det går bra nu
det går bra nu, kompis det går bra nu.

Dreamteam: Missade Yngwies tidigare meddelande om att vända på det hela.

Redigerad kommentar

Poffa: Så sant så sant det är jag som är på tok för trött bara!

Gäsp: Om det garanterat finns garanti i mars, finns inte den garantin redan nu, då? Eller?

Dream Team:

Han skulle komma till ett stabilt lag med stabil ekonomi om man jämför med Timrå just nu. Inte allt för långt hem, bra språngbräda tillbaka till NHL. Vem skulle inte vilja spela i Sveriges viktigaste lag liksom?

Vi vänder på det, varför skulle han välja Timrå? Förutom att han spelat där.

Gäsp: Ja, visst. Med lika stor marginal som den säsong vi har bakom oss menar du? Det är säkra kort när det kommer till kontraktsskrivning, jag håller med.

Dream Team: Finns inga garantier på att Modo spelar slutspel nu men i mars finns det garanterat garanti på att Modo är 1 av de 8 lag som gör upp om SM-Guldet!

yngwie: Eat shit.....som vanligt drömmer man om sin bror. Sjukligt.

Gäsp: Ja, det är ett bra skäl. Det känns väldigt länge dit nu i maj månad bara. Är det på något sätt en garanti att MoDo hamnar där?

Dream Team: Spela slutspel

yngwie: Du kan ju inte ens få en tusendels procents sannolikhet på att det skulle hända. Nämn en enda anledning till varför han skulle välja MoDo?

spud:

Själv hoppas jag att vi snor Sebbe framför näsan på Timrå. Det skulle va njutbart.

J F K:

Målet med det här forumet tycks vara att ha minimal aktivitet, så att inte de viktiga inläggen försvinner i en drös av meningslösa debatter om ishockey.

Låt oss istället drömma om en ny, amerikansk back:

neilyboy.mtco.com/sketchup/sierranevcrate01.jpg

Redigerad kommentar

spud: Får man inte ens diskutera kring en modospelare på forumet nu?
För övrigt undrar jag vad du gör på forumet om inte för att diskutera???

Man kan ju undra om det spelar nån roll om man tjafsar med en bif eller försöka övertyga varandra om Anton Byströms kvalitéer. Känns som att båda leder lika mycket frammåt.

Smurfen:

Han verkar stå utan kontrakt i varje fall:

www.eliteprospects.com/player.php?player=8587

« · 1503474 · »