!Müller är en klassvärvning som kommer vara en av seriens klart intressantaste och förmodligen en av seriens bästa forwards. Han passar perfekt in i lagbygget och är en bättre spelare än Nordgren!
Härligt!!!
Paddan: Det stod mellan att värva en gammal hemkörd uv, eller att sänka medelåldern. Rätt val tycker jag. Iofs. så vann ju England WW-II.
http://www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0Poffa: Ja, vi värvar den spelare som gjorde mest poäng för Tyskland i VM 2011, som kom trea i sitt lags poängliga i AHL och hade klart bäst +/- av forwards där. En spelare som fortfarande är ung och hungrig och som på beskrivningen låter som den perfekta avkomman mellan Anton Hedman och Dick Axelsson.
Årets modolag känns som ett av de mest spännande någonsin!
Icing-Ove: Har alldeles för dålig koll för att egentligen säga något. Men kan kommentera det här med utlänningar i alla fall. Om det inte rör sig om spelare som kommer från det egna juniorledet så skiter jag i om det är en svensk eller utlänning som kritar på.
Chansen kanske är lite större att man får kontinuitet i laget om det är en svensk. Men hur många etablerade utomsocknes har modo lyckats konvertera till övikare?
MorganaLefaey: Hahaha!
Fan! Undrar hur det blir med Gunno nu rå?
MorganaLefaey: Bättre och mer säkert kort än Müller?
Müller är en klassvärvning som kommer vara en av seriens klart intressantaste och förmodligen en av seriens bästa forwards. Han passar perfekt in i lagbygget och är en bättre spelare än Nordgren, om du frågar mig.
Intressant det här. Längtar till kommande säsong...
Tro om det är färdigvärvat nu, eller saknar vi något? :)
Paddan:
Skröder-Sundström-Spina
Müller-Ritola-Nagy
Madsen-Påhlsson-Kempe
Svensson-Forsberg-Öberg
Ahnelöv-Regehr
Cumiskey-Stehlik
Lehtivuori-Torp
Alsenfelt
Starkbaum
http://www.modohockey.se/artikel/24101/
Första tysken i modo.
Smurfen:
Senast om Nordgren : allehanda.se/sport/1.4916815-kloten-pa-vag-att-kopa-ut-nordgren
Modoante:
Jag tycker (konstigt nog) att Modo har en helt OK stomme. Det finns spelare som kommit upp via juniorleden och nu är etablerade Elitseriespelare eller bättre:
Niklas Sundström
Samuel Påhlsson
Mario Kempe
Peter Öberg
Jens Westin
Det finns spelare som varit i föreningen en längre stund eller som kommer vara i föreningen en längre stund och har blivit/blir "Modofierade":
Per-Åge Skröder (påbörjar sjunde säsongen)
Morten Madsen (påbörjar fjärde säsongen)
Kristian Forsberg (påbörjar fjärde säsongen)
Joonas Lehtivuori (kontrakt i tre år till)
Kan man sedan förlänga med landslagsspelarna något år till:
Jonas Ahnelöv
Mattias Ritola
Samtidigt som några duktiga juniorer kan bli sådär halvbra att NHL/KHL inte lockar direkt, ja då skulle jag nog säga att Modos stomme är bra. Någon eller några spelare lämnar alltid men jag är inte orolig.
Skröder, Sundström och Påhlsson spelar antagligen inte om några år men som tur är har vi två rödhåriga tvillingar som kan ta över då.
Har alla kommit hem från semestern samtidigt eller vad är det frågan om? Först händer i stort sett ingenting i den här boken på veckor och sedan har man på mindre än 24 timmar mer än en sidas läsning att ta igen.
Redigerad kommentar
Peja: Det är inte namnet på ryggen som spelar roll utan loggan på bröstet. Så det kvittar om det är fullt av importer från Ulan Bator, bara de har gör sitt jobb för föreningen vars logga de har på bröstet, oavsett om de stannar där i två månader eller 20 säsonger, och oavsett om de är födda ett slagskott från arenan eller på andra sidan jordklotet.
Redigerad kommentar
Nikki Nine: När det gäller "KOLLA PÅ Brynäs! Kolla på Djurgården..." glömmer många att det kanske var ett val, men valet gjordes för att de inte hade råd till något annat. Sen att det slog väl ut tack vare att man för tillfället hade juniorer som kunde ta steget upp betyder inte att det är lösningen för alla klubbar. Har man inte bra nog juniorer som klampar på dörren kan det vara en dödsstöt. Se djurgården som nu är i AS då blandning av juniorer och hemvävt inte orkade med.
Visst ser jag gärna mer spelare som lirat i juniorlaget i A-laget. Men inte på kostnaden av att halka ner ett steg.
Dexter :
Du skriver det själv, går inte att jämföra nuvarande talanger med Forsberg och Sedins.
Det är sån jävla hets på juniorerna från vissa håll. Åh, vi måste spela med juniorerna! Vi borde ha rena juniorplatser i lagen - KOLLA PÅ Brynäs! Kolla på Djurgården...
Har vi tur gör en junior en hyfsad säsong eller två innan han sticker över till NHL/AHL. Att gå och hoppas på att Possler och Byström kan ta oss till en SM-final är att ta i, men to each his own givetvis.
Redigerad kommentar
Nikki Nine:
Foppa och Sedinarna lyckades ju lotsa Modo till tre SM-finaler udner de få år de spelade i klubben och innan de stack över. Modo hade sin storhetsperiod när man fick fram dessa supertalanger. Även om man blev ett stabilt lag senare så nådde man aldrig samma toppar som under tiden man hade dessa talanger. Det var dessa som satt Modo på världskartan och gjorde föreningen relevant. Gjorde dessa inte stor nytta för Modos framtid?
Och nej, jämför inte de nuvarande juniorerna med dessa. Säger bara att för duktiga talanger inte alls är något dåligt. Personligen väljer jag en SM-final med en blivande superstjärna framför tre kvartsfinaler utan resultat.
Gustafsson:
Att juniorerna vill över till Nordamerika så snabbt som möjligt så deras direkta påverkan på Modos spel i Elitserien blir väldigt liten med tanke på att ingen av juniorerna lär göra någon större (positiv) skillnad i nuläget.
Gurra88:
Ok. Jag ska ge dig chansen.
Vad räknar vi som utländsk i det här fallet?
Är Per-Åge Skröder utländsk, som bott i Sverige i snart 15 år och pratar flytande svenska?
Janos Hari, som flyttade till Sverige som tolvåring. Utländsk?
Jag undrar var gränsen går och vad problemet är.
Gustafsson:
Oj, förväntar du dig att våra juniorer ska vara lika bra som Silfverberg och Järnkrok?
Kul om våra duktiga juniorer kommer hem om tio år men under de tio åren kommer vi få förlita oss på spelare som Bohman.