Poffa:
Jag tror det kan vara ett klokt beslut av honom. MoDo kommer säkerligen satsa på Byström och Hägg. Lite allsvenskt spel kommer säkert vara nyttigt för hans utveckling.
Mycket talar tyvärr för att Marcus Bohman lämnar Modo. Ryktet säger att han lämnat Örnsköldsvik redan idag och att han kommer presenteras som klar för Djurgården under helgen.
Det troliga är att han initialt kommer spela med J20 men att han kommer träna med A-laget och fightas för att ta en plats i Djurgårdens allsvenska trupp.
Paddan:
Ja, det blev lite knasigt där från min sida.
I övrigt tycker jag inte det är någon diskussion, klart vi ska ha tre "offensiva" kedjor och en fjärdekedja som checkar som dårar. Truppen klarar av det. Inte jättesåld på 25-18-17 men det blir säkert bra det med.
I övrigt ser kedjorna klockrena ut. Kul att Kempe får en riktig möjlighet att ta nästa steg i och med att han får träna/spela med Påhlsson och Nagy.
Bad_Brett: Det är givetvis en balansgång det där. I NHL skulle man med största sannolikhet haft en tredjekedja som neutraliserar de bästa motståndarna och som i regel är relativt fysisk. I Sverige har vi inte alls samma vana att göra någonting sådant. Det är ju knappt att man ens reflekterar över motståndarnas kedjeformationer...
Som jag sa så har jag ingentinge emot den här lösningen heller. Vi har bredden att välja...
J F K:
Om man ska tro Djurgårdarna så har Kempe förbättrat sin defensiv något enormt. Jag ser egentligen inget problem i att ha tre kedjor som kan producera, så länge de kan användas till annat också. Om det finns ett behov av att ha en superdefensiv kedja, är det ju enkelt att flytta upp Nagy i förstakedjan och stoppa in Öberg på kanten.
Nej, jag tycker nog trots allt att det ser riktigt intressant ut. Vore kul att se dessa kedjor testas även under match.
Bad_Brett:
Jag tycker att Spina ska locka över Hensick från sjöbusarna. Då gör han nog mest nytta.
Icing-Ove:
Rätt intressanta kedjor. Ungefär som jag trodde, bortsett från Nagy och Müller har bytt plats med varandra. Men det kanske inte är så dumt trots allt. Påhlsson och Kempe kan säkert skapa ytor åt Nagy. Ritola behöver mycket puck och passar kanske därför bra ihop med en powerforward som Müller.
Jag tycker det ser ganska genomtänkt ut och jag skulle inte bli förvånad om dessa kedjor består. Om Spina inte lyckas tror jag Hari får chansen i förstakedjan istället. Eller det kanske jag ska säga tvärtom, det vill säga att om Hari lyckas så får nog chansen istället för Spina.
Redigerad kommentar
Berka:
Kan han hitta den kemin han hade med Ritchie tillsammans med Ritola eller Müller så vore det grymt bra eftersom han kan komma upp mot 30 poäng igen.
Det ligger väl i hans bästa intresse om han vill få förnyat kontrakt...
Formationerna på dagens träning för den av er som inte följer Poffa på Twitter:
Skröder-Sundström-Spina
Müller-Ritola-Madsen
Kempe-Påhlsson-Nagy
Svensson-Forsberg-Öberg
Hari-Krüger-Svensson
Stehlik-Ahnelöv
Westin-Regehr
Lehtivuori-Torp
(Hedman-Samuelsson)
Cumiskey har inte fått sin utrustning än och tränar inte.
Paddan:
Kanske fel tråd men som svar på ditt inlägg om verkstadsbesök så kommer här en liten artikel
Anaheim Ducks ended up taking defenseman Kyle Cumiskey to arbitration. He was awarded a 1 yr, 2 way contract 744/105. But ...
Now Cumiskey is challenging the ability of the Ducks to take him to arbitration.
Last Ducks add: He also has signed a deal with Modo Hockey of the Swedish Elite League. This would be to retain his rights.
Storm i vattenglas.
Nikki Nine: Exakt! Jag litar helt på Näslund då han inte gjort ett enda snedsteg ännu. Säger han att Kyle kommer spela för Modo, så kommer Kyle att spela för Modo.
Smurfen:
I och med att Näslund säger att Kyle kommer spela för Modo i höst så kan man väl stänga det här kapitlet av Silly Season. Antagligen finns det ingen klausul som Kyle och Anaheim kan använda sig av.
Wayne Gresky: Man får väl hoppas. Känns knepigt om man 1 dag innan man skall kliva på planet gör helomvändning. Har svårt att tro att Macke godkänt så sen out i kontraktet.
Hade sett fram emot lite flaggor på stå med Cumiskey coat of arms flaggor.
http://www.houseofnames.com/cumiskey-coat-of-arms
Oavsett så lär man väl se vad som händer ganska snart. Sitter han inte på flyget i morgon så är det nog en fin fingervisning.