J F K:
Ja, det är inte ens värt att diskutera. Däremot är det väl troligt att han får NHL-kontrakt.
Angående BS, verkar vara svårt bli av med honom - Timrå, behöver ni en forward, pliiizz? Billigt...
O Conny erbjuder sina tjänster, 1 points/match - i ES! Självförtroende saknar han ej...
(Med risk för att upprepat gamla gammheter)
zigge: Han var rent av väldigt bra mot FBK förutom dundertavlan. Mot LHC gjorde han bara en tavla (den första), men han kändes inte riktigt lika säker som mot FBK.
Jag hoppas att man kan låna ut honom ett tag. Jag är fortfarande (naivt kanske) helt övertygad om att han är en väldigt bra målvakt på elitserienivå när allting stämmer.
Dirigo: Filminspelning, "Gone in 26 sec". Uppföljaren: " Gone in 36 sec".
Nää, tragiskt, HUR ska han kunna ställa sig, utan att darra första minutrarna? Order: KÖTTMUR framför Alsen i 3 minuter! SEN spela.
Han var ju rätt OK i båda matcherna, efter sin inledande tavla.
Monno: Skulle vi få tillbaka Danielsson så sätter jag hellre honom med Sundström och Skröder. Spina borde absolut kunna vara ett vapen tillsammans med tvillingarna Sedan och då han är lite mer benägen att gå på mål och ska ha mindre puck än Danielsson så anser jag det något bättre.
Nåväl, en centersida med Sundström, Påhlsson, Steen och H Sedin är väl ingenting som skulle tvinga mig att gråta till sömns på nätterna...
McFire:Sen måste man lägga in i ekvationen att han spelade med skröder och sundström, 2 spelare som har gjort sin 3:e länk till poängkungar år efter år.
Sätt kristian forsberg med dessa så gör han 25 poäng ;)
Berka:
Ja nu går man och hoppas rejält på att hockeyligan får lov att ändra sitt beslut. Det är enda sättet att årets elitserie ska bli rolig om man håller på Modo.
Känns kanske inte lika mycket för de allsvenska klubbarna att bli av med TV sponsoravtal osv. Men skall bli intressant att se vad som händer då Tingsryd säger att de kommer köra på och ta en stämning i efterhand.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article15385239.ab
lawless: Ett riktigt bra och väntat val. Påhlsson hade tydligen ställt sig upp i Vancovers omklädningsrum och haft ett snack. Som nykomling i ett så pass bra lag säger det en hel del...
I övrigt är jag lite förvånad över Madsen, men han är en glad dansk. Troligen inget kaptensämne, men jag antar att han är bra som assisterande.
Redigerad kommentar
Gustafsson: sen verkar det som att christopher bengtsson har imponerat de han spelat, är väl på landslagspel nu?, så med andra ord så finns det en handfull spelare som är att räkna med!
Edvin hedberg
Hägg
Bengtsson
Byström (har iofs. redan kontrakt)
Nyström (har redan visat att han klarar av att spela på es nivå)
possler
kanske glömt nån/några men man måste ju säga att modos plantskola är verkligen på gång!
Gustafsson:inte än. Vi har många bättre borta, me...
Stehlik gör sin bästa match hittills och hela försvarsspelet är bättre än ifjol.
Gustafsson:kul, känns viktigt att vi får upp spelare från egna led eller iaf från vår juniorverksamhet som kan bli etablerade elitspelare för modo.
Berka: Japp.
Hedberg ser bra ut på riktigt, allvarlig kandidat till en plats i tredje/fjärdekedjan ifall han fortsätter såhär.
Gusse:Tror att Torp är petad för att man vill se Hägg ordentligt innan serien.
Är det något practical joke som gör att man fortsätter spela Cumiskey med Lehtivouri??? De är för lika och passar uselt. När man sedan ser Stehlik med Torpsom det varit så undrar man om den som sätter ihop backparen verkligen har alla indianer i kanoten. Det är heltvansinnigt!!!
Anton kommer med största säkerhet åka över till Nord Amerika nästa säsong.