Gurra88:
Tror dock ni får det tufft i sm-slutspelet. Era så kallade stjärnor kommer bli överkörda och försvinna när det börjar bli hårdare spel.
Vi har ju debatterat lite kring Oscar Hedman och Tommy Wargh - men vad tror ni om Kristofer Berglund? Har väldigt svårt att se att FBK vill behålla honom, han har egenskaper som Markus gillar och han är från trakten (löst sagt). Billig?
Skulle kunna se ut såhär:
Tollefsen-Berglund
Pöck-Lehtivuori
Ahnelöv-Byström
Bohman
NikkiNine:
Absolut, har sagt det förut. Tror han skulle kunna bli en riktigt bra värvning.
Berka:
Tror inte att FBK är nöjda med hans (brist på) utveckling.
Om ändå Macke (och Salle) kunde sno ihop en lösning där NikkiD skriver kontrakt med MoDo och hyrs ut för ett väl tilltaget sjusiffrigt belopp till ett KHL-lag med eget välunderhållet Jetplan. Lite som LHC verkar ha löst det med Weinis och Mårtensson alltså.
Redigerad kommentar
yngwie: Jag hade inte hört något om detta rykte förrän jag läste om det nu på forumet och Twitter.
Men tyvärr så ligger det något i att Ludde har funderat på att flytta. Han och hans familj tycker att Modo inte har behandlat honom schysst.
Redan innan jul så pratade jag med en person i hans familj som uttryckte sin besvikelse över att Ludde hade tappat sitt studiebidrag p.g.a. att han hade för låg närvaro i skolan.
Modo krävde att han skulle vara med på A-lagets och junisarnas träningar, samt att han åkte med på matcherna. Allt detta gjorde att han inte hann med i skolan.
Tyvärr så har Modo inte kompenserat Ludde med en endaste krona och familjen måste betala hans lilla lägenhet i stan själva. Eftersom de bor en bit utanför stan så skaffade han sig lägenheten då det skulle vara närmare arenan och träningarna.
Detta är vad jag fick reda på av denna person, men jag har inte hört Modos "version" av historien så jag lägger ingen värdering i vilken av parterna som agerat fel.
Men som sagt, en flytt var i alla fall nära. Nu kanske det ser annorlunda ut i.o.m. att han fått spela lite matcher. Men för att han ska vara kvar tills nästa säsong så behövs det nog någon sorts samförståelse de två parterna emellan.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bittesehr:
Usch vad tråkigt att höra. Hoppas verkligen Modo tar sitt förnuft till fånga och fixar detta. Skulle vara lagomt kul att förlora den största talangen till en annan klubb och se han utvecklas där till en bra elitseriespelare.
yngwie:
Det där låter väldigt märkligt. Intrycket jag har fått är att det är just den här typen av saker som Markus är extra noga med.
Bittesehr:Jättetrist, om sant. Skulle alltså Timrå kunna betala en junior mer än MoDo, de som inte har lön till sina seniorer?
Nä, skärpning, MoDo, OM ni ska kunna bli en riktig Plantskola igen!
zigge: Denna familjemedlem sa dock inget om en flytt till Tik eller till Dif. Bara att det fanns tankar om en flytt.
Samuelsson Jr hintade ju om att Ludde snackat om en flytt tidigare på Twitter också. Då svarade Ludde lite svävande så hans närmaste lagkamrater vet nog om hans situation.
Jag återger bara vad jag fick höra direkt från källan. Ingen andrahandsinformation.
Men jag hoppas att Ludde tänker om efter att han fått mer speltid p.g.a. skadorna på backsidan.
Bittesehr:
Återberättad av forumanvändaren Heineken på Lumberjacks forum, efter han pratat med Anton Byström:
"Han var less på att han endast erbjöds en plats i fjärdekedjan inför säsongen så därför valde han spel i Sundsvall.
Han tyckte det var bra att Challe tar över Djurgården, för då skulle han få spela där.
Sen så sa han att Ludwig också var sugen på att dra."
För mig låter det helt absurt. Blev du erbjuden en ordinarie plats i laget (låter orimligt, men visst, vi kör på det) och ändå är det inte OK för dig? Hybris much?
Känns oproffsigt gjort av Modo om det stämmer med kompensationen till Ludde, men det vore nog bra att få Modos version av det hela också.
Vore jävligt tråkigt om Ludde väljer att dra, men samtidigt så har vi bra backprospects så vi står nog inte och faller med honom. Med det sagt vill jag självklart att han stannar och kämpar till sig en ordinarie plats nästa säsong.
NikkiNine: Ja, Anton kan jag inte svara för då vi inte berörde hans situation i samtalet. Men jag har hört genom andrahandskällor att han ville högre upp i hierarkin så det där kan mycket väl stämma. Hybris? Ja. Kämpa och visa dig värdig en plats i de bättre kedjorna i sådana fall.
Men detta har jag bara hört genom andra, inte direkt från källan själv.
Sen håller jag med dig angående att man skulle vilja höra Modos version av det hela. Som man bör göra innan man bildar sig en uppfattning. Det kan handla om små missförstånd som växer sig till berg om det inte tas itu med.
Men fakta är att det inte är toppen mellan föräldrarna och Ludde ---> Modo. Jag hoppas att det förändras för jag vill gärna ha Ludde kvar.
Det som gör mig brydd i det här är att av det jag har pratat med Macke, samt läst och hört om honom, är att han inte skulle agera på det här sättet mot någon i vår organisation. I så fall har det blivit en miss från någon annan i staben, tror jag.
T.ex. Krüger tjänar ganska bra för att vara i J20, men han är ju samtidigt äldre än Byström och jag vet inte vad man kan kräva för lön som 17-åring? Men att i alla fall betala en liten lägenhet på Valla samt maten efter träningarna är ju ingen större utgift tycker man.
NikkiNine:
Har man den inställningen kan man lika gärna dra. Tror han att Modo är nån jävla lekstuga eller? "Får jag bara en plats i 4:e kedjan kan jag lika gärna spela i Sundsvall". Suck, har man den inställning blir man inget i hockeyvärlden. Det hade varit en helt annan sak om Anton redan varit etablerad i ES, då hade jag kunnat köpa argumentet.
Wayne Gresky:
Fantastiska nyheter.
Nu väntar vi på Skröder, Danielsson, Pöck och Tollefsen. :)
Redigerad kommentar
Berka:
Håller med, Susse har verkligen blivit Mr Modo nu de senaste åren.
J F K: jag menar ju naturligtvis inte att han var på toppen i alla 10 de tror jag dom flesta förstod!
jo jag minns att han var bänkad i mtl sista tiden, helt sjukt enligt mig dock!
Fast bra för oss då vi fick hem och tog hand om detta guldkorn ;)
Berka:"Vi hyllar gärna foppa, Z, bäckis, sedins, lidström,sudden mm mm men susse får inte några jätterubriker fast han i mina ögon gjort lika stordåd som Peter och många andra!
10 säsonger med framträdande roll i NHL, och 10 säsonger i es som de 6 senaste säsongerna varit kanske den bästa centern som någonsin spelat i es!"
Hallå! Visst är Susse en bra spelare men tar du inte i så att det blir läckage därbak nu?
Hoppas. Vi krossar dem då. Mark my words!!