Någon som har bra koll på lediga alternativ när det gäller spetsen vi ska värva?
Ladisav Nagy är ledig va?
Alexandre Giroux som andra transatlant?
Är vi möjligtvis med och kollar på Vampola?
Gurra88: Jag är inte forumledare, jag är inte moderator. Jag har avsagt mig det ansvaret. Så ta dina anklagelser och stoppa upp dem någonstans.
Icing-Ove: Han använder redan det här:
www.youtube.com/watch?v=zSXTC5qhdkMGurra88:
Dina Brynäsvänner måste vara stolta över dig som du beter dig. Hur orkar du med dig själv? IDIOT!
Alltså boys and girls. Att ni ens lägger en nanosekund på att respondera karln övergår mitt förstånd. Ignorera, gå vidare.
Edit: He he, där var man just en nanosekund för sen.
Redigerad kommentar
Berka: Byström, Bohman, Hägg, Nyström, Vesterberg, Hedberg, Possler och Sebastian Nilsson bör alla få smaka på ES-spel i vinter.
Byström och Nyström är väl de två som jag på förhand tror har bäst chanser att faktiskt ta en ordinarie plats, men om exempelvis Hägg fortsätter utvecklas på samma vis så skulle han kunna vara med och utmana. Nyförvärvet Sebastian Nilsson har ju redan spelat några matcher med Växjö i ES och känns spontant som en tänkbar kandidat till en tung och hårt arbetande fjärdekedja.
Gustafsson:
Som jag skrev förut, hade Mario Kempe otroliga problem med attityden när han var 20. Bara ett par år senare blev han en favorit i Djurgården, mycket tack vare att han jobbar hårt i alla lägen.
Poängen är att vissa mognar senare än andra. Om nu Anton Byström har problem med attityden, betyder det inte per automatik att det är ett hopplöst fall.
Jag tror i varje fall inte att det är något fel på kunnandet. Anton är spelar väldigt moget för sin ålder och har alltid bra plus/minus. Eftersom han inte är någon spektaklulär spelare i övrigt, är chanserna goda att han stannar i Sverige. Enligt mig vore han perfekt i en framtida tredje/fjärdekedja.
Sedan har jag förstås ingen aning om hur stora hans "attitydsproblem" egentligen är.
McFire:
Anton var tillsammans med Niklas Enberg de enda i Sundsvall som inte hade negativ plus/minus. Om han lyckades spela så stabilt trots sin "bristande motivation", tycker jag det tyder på rätt bra lägstanivå.
Bad_Brett:
Ja absolut! Det är ju en bra måttstock om inte annat, att han inte var inne på lika många mål bakåt som resten av laget, som alltså var sämre än topplagen i division 1.
Som jag sa, Anton var inte ens given, i ett lag som inte var tillräckligt bra för att slå dom bästa division 1 lagen.
Generellt är supportrar vansinnigt insnöade på sina "egna" spelare, visan om +/- statistiken kommer snabbt på tal när Anton nämns tex.
Vilka supportrar skulle vilja att Modo Hockey ger samma spelare som Anton men vid namnet Otto Ottosson från säg.. Sollefteå(?) ett kontrakt? En 20 åring från Sollefteås organisation som under föregående säsong varit utlånad till Sundsvall Hockey, laget som alltså var sämre än lag som Olofströms IK och Karlskrona HK men där inte utmärkt sig eller för delen ens varit given i laguppställningen?
-Räck upp en hand.
"Men han hade inte värdelös +/- statistik!!" .... Snacka om att gripa efter halmstrån.
McFire:
Det är inte att gripa efter halmstrån. Jag har inte sett Anton så mycket i J20, men det spelar egentligen ingen roll eftersom det spelas en helt annan ishockey där (och i Allsvenskan också för den delen).
Baserat på det jag har sett Anton prestera i Elitserien anser jag att det är en spelare med en hög lägstanivå och som skulle kunna användas i många olika roller. Det är väl skottet som är hans stora svaghet.
Om han kan han en bra inställning, är jag övertygad om att han kommer lyckas riktigt bra förr eller senare, vare sig det blir i MoDo eller ett annat lag. Vi får väl se om jag får rätt eller får sätta på mig dumstruten.
Icing-Ove:
Nope, Växjö har viftat med sedelbunten!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/vaxjo/article14857239.ab
J F K:
Ja, som sagt, jag har ingen aning om hur illa det är eller var rykterna kommer ifrån. Ibland är gränsen mellan dålig attityd och vinnarskalle hårfin. Givetvis var det helt oacceptabelt av Peter att prata om hur han ville ge Börje en snyting. Om det började gå rykten om att juniorspelare pratade om att slå till domare, skulle det vara lätt att dra slutsatsen att de hade problem med attityden.
Min poäng är väl helt enkelt att bröderna Byström är så på pass unga och påverkas av så många yttre faktorer, att det är svårt för oss som inte känner dem att avgöra dessa saker.
Redigerad kommentar
Poffa: Han gör helt rätt som tar chansen, men jag tycker verkligen inte att han är bra nog för att ta en plats. Under slutspelet var han det, men...
Hans stora problem har dessutom varit returer och att orka hålla upp överkroppen. Första pucken brukar han rädda, men sedan vara ur spel för att ta returen. I NHL kan det bli betydligt jobbigare än mot SAIK som var förbluffande urusla på att störa honom (eller var det Brynäs backar som var bra?)
Bad_Brett:Tänk så olika man kan se på sporten ishockey och spelare.
Jag ser ingen uppsida alls i Anton och skulle rent ut sagt bli megabesviken om man gav honom nytt kontrakt. Det finns ett koppel av intressanta juniorer som jag hellre ser få en chans i laget än honom.
Finns absolut ingen plats för honom kvar i laget i och med att man valde att ge Peter Öberg kontrakt och dessutom förvånande nog även valde att inte bryta med Kfop.
Jag blir faktiskt förvånad om han ens blir en habil ES-spelare på sikt.
qwertas:
Säger väl det mesta när Modo på sin höjd kan tänka sig att erbjuda ett tryout-kontrakt.
Inte sagt att han inte kan bli en Elitseriespelare om några år, men just nu är han inte det och jag tycker Modo gör rätt.
qwertas:
Japp, visst är det konstigt. Som jag ser det är problemet att många stirrar sig blinda på spelare som syns. Anton syns inte och det är just det som är hans styrka. Han är ovanligt smart för sin ålder, vilket är anledningen till att han har haft bra plus/minus trots att han har spelat i strykgängen MoDo och Sundsvall.
Sedan finns det ju förstås alltid stolpskott som menar att K-Fop skulle vara en bättre spelare, eftersom han i ett byte för ett år sedan täckte tre skott i följd i boxplay. Eller att Anton Hedman skulle vara en spelare som tillför något. Suck.
Enligt min mening är dock Byström tillsammans med Hari i en klass för sig av 92:orna. Westin, Olofsson och Krüger har däremot ingenting i Elitserien att göra.
Eftersom det är så uppenbart att många menar att statistik bara är ett lotteri (ungefär som straffar), är det egentligen meningslöst att ge sig in i någon djupare debatt.
Bad_Brett:
Jag tror att det är du som har fått en liten förkärlek för honom och därför inte vill/kan se att han inte är så bra som du tror.
Nikki Nine: Jag ser nog en lite större uppsida på John än på Anton. Mest för att John jobbar lite hårdare på banan. Han är heller ingen stjärna och är snäppet sämre defensivt, men han har en riktigt bra arbetsmoral och jag tror att han har större förutsättningar. Annars är det bara Hari som jag tycker har potential alls av de du räknar upp att nå till elitserien på mer permanent basis. Ska jag vara ärlig så hoppas jag snarare på yngre killar än de du nämndre.
Hari verkar sakna en hel del i fråga om inställning, men killen har helt klart en ruggig talang. Hoppas att han mognar snabbt, för då kan vi ha riktig nytta utav honom ett par år åtminstone. Med hans bakgrund räknar jag med att han inte är främmande för KHL även om han inte når NHL.
Bad_Brett:Ja du, ett stolpskott är Macke och de andra som valde Kfop framför Anton.
Statistik är inte något lotteri men man kan med statistik vända och vrida på det hela så det passar bättre till ens syfte.
John ser jag som en spelare med högre potential, rivigare, bättre skridskoåkare och betydligt bättre skott. Defensiven är något som lättare går att lära ut med åren.
Fast nog om detta, du har en liten crush på Anton och det har inte jag.
End of story
Berka:
Tippar på att det blir Svensson-Öberg-Forsberg i en fjärdekedja. Lär inte hända mycket framåt.
Annars så kör Växjö rätt hårt. Modo verkar ha fått motorstopp och står stilla :)
Vampola-Rosén-Kallio
Reddox-Moran-Saviano
Hjalmarsson-Rasmussen-Johansson
Andersson-Josefsson-Markusson
Urbas, Eriksson
Welch-Holös
Berglund-Lundgren
Karlsson-Augustin
Heed, Linder
Norrena, X
Känns väl som ett lag vi borde vara före när säsongen är slut? Tycker det faller av ganska snabbt efter förstalinan, och det återstår väl att se vilket humör Vampola är på och om Rosén kan klara av pressen.
NuMo: Ha ha ha den var grym !!
Men undra om han har en spelar bomb på G , om jag inte är helt fel ute så skulle väl han släppa en hockey bomb till Modo för ett par år sen men jag tror inte den har briserat än så nu kanske den gör det !! ??
Eller vad tror ni alla Modo älskare ?