1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532579 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Då det sagts arter alla ska vara på plats den 4de så måste ju någon inom modo pratat med honom rätt nyligt. Och eftersom han gått med på att vara på plats borde han ju rimligtvis tänkta sig spela i modo i år.

Så förutsatt inte Näslund gett honom en klausul så sitter han på kontrakt med oss? Han lär ju även få betydligt mer pröjs här än i Ahl. Fast han kanske är fat i tron om en Nhl plats.

Monno: Jag tror att Cumiskey kommer imorgon att det var en höna av en fjäder.

Nikki Nine: Jag får allt mer en känsla av att det handlar om vilket kontrakt han ska ha den dag han återkommer till NHL än om vad som ska gälla den här säsongen.

Wayne Gresky: Man får väl hoppas. Känns knepigt om man 1 dag innan man skall kliva på planet gör helomvändning. Har svårt att tro att Macke godkänt så sen out i kontraktet.

Hade sett fram emot lite flaggor på stå med Cumiskey coat of arms flaggor. 
http://www.houseofnames.com/cumiskey-coat-of-arms

Oavsett så lär man väl se vad som händer ganska snart. Sitter han inte på flyget i morgon så är det nog en fin fingervisning.  

Smurfen:

I och med att Näslund säger att Kyle kommer spela för Modo i höst så kan man väl stänga det här kapitlet av Silly Season. Antagligen finns det ingen klausul som Kyle och Anaheim kan använda sig av.

Nikki Nine: Exakt! Jag litar helt på Näslund då han inte gjort ett enda snedsteg ännu. Säger han att Kyle kommer spela för Modo, så kommer Kyle att spela för Modo. 

Blake: Ja här snackar vi ju Klar. :)

MorganaLefaey: Inte helt klar då? :-P

Anaheim Ducks ended up taking defenseman Kyle Cumiskey to arbitration. He was awarded a 1 yr, 2 way contract 744/105. But ...

Now Cumiskey is challenging the ability of the Ducks to take him to arbitration.

Last Ducks add: He also has signed a deal with Modo Hockey of the Swedish Elite League. This would be to retain his rights.

Storm i vattenglas.

Nikki Nine: Japp det ser ut som att kommer att spela i Modo trots allt.

Jahapp, eftersom min bil vägrar samarbeta just nu, med ett verkstadsbesök som trolig utgång, så får jag sätta mig på bussen kvart över åtta imorgon bitti för att kunna se isträningen kl 10. Vad gör man inte för att få se lite nyförvärv in action.

Paddan: Haha härligt :))

Paddan: Jag såg Regehr och Nagy redan idag. :-) Regehr är extremt lik Snygg-Hasse i profil.

Gäsp:Låter riktigt bra viktiga detaljer som man inte får förbise.bra att modo utvecklar den biten det kommer tjäna på i framtiden.

Poffa: Lite mera info efterlyses! Var det på isträning eller i det civila? Var det bara dom du såg eller var andra spelare i närheten? Såg dom ut att komma bra överens? Kanske vi har en dynamisk duo där som kommer att ha mycket riv efter sin kant! 

Blake: Isträning, de var inte ensamma, de spelade inte tillsammans.

Paddan:

Kanske fel tråd men som svar på ditt inlägg om verkstadsbesök så kommer här en liten artikel

Formationerna på dagens träning för den av er som inte följer Poffa på Twitter:

Skröder-Sundström-Spina
Müller-Ritola-Madsen
Kempe-Påhlsson-Nagy
Svensson-Forsberg-Öberg
Hari-Krüger-Svensson

Stehlik-Ahnelöv
Westin-Regehr
Lehtivuori-Torp
(Hedman-Samuelsson)

Cumiskey har inte fått sin utrustning än och tränar inte. 

Nikki Nine: Hoppas madsen kan höja sitt spel igen, jag tycker han gjorde en ganska tveksam säsong senast, skulle önska att han var lite rakare och enklare i sitt spel, lite mer powerforward som går stenhårt på kassen.

Berka:

Kan han hitta den kemin han hade med Ritchie tillsammans med Ritola eller Müller så vore det grymt bra eftersom han kan komma upp mot 30 poäng igen.

Det ligger väl i hans bästa intresse om han vill få förnyat kontrakt...

Nikki Nine: Han måste för madsen är inget för en 4:e kjedja, knappt 3:e då han är relativt svag i defensiven, men kan han försöka hitta tillbaka till sin transatlantiska spelstil och finslipa på skottet så är han god för 20-25 poäng och kanske lite till.

Nikki Nine: Jo, Cumiskey är i stan. Bilister hade mött "Road Runner" på Svedjeholmsrakan. Beep! Beep!

Förhoppningsvis nöter de in kedjorna redan nu. Då kanske vi kan få en bra start denna säsong. Mitten av tabellen efter 10 omgångar är ju en ok start. Slutligen, träna BP på riktigt nu....

Icing-Ove: För övrigt gillar jag att try out spina, stannade kvar efter dagens träning och körde lite klubbteknik osv för sig själv, det är så man ska uppträda om man har viljan att ta en plats och bli något

Icing-Ove:

Rätt intressanta kedjor. Ungefär som jag trodde, bortsett från Nagy och Müller har bytt plats med varandra. Men det kanske inte är så dumt trots allt. Påhlsson och Kempe kan säkert skapa ytor åt Nagy. Ritola behöver mycket puck och passar kanske därför bra ihop med en powerforward som Müller.

Jag tycker det ser ganska genomtänkt ut och jag skulle inte bli förvånad om dessa kedjor består. Om Spina inte lyckas tror jag Hari får chansen i förstakedjan istället. Eller det kanske jag ska säga tvärtom, det vill säga att om Hari lyckas så får nog chansen istället för Spina.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Jag har velat ha två rent offensiva kedjor och Påhlsson centra en mer defensiv kedja som låser ned motståndarnas bästa diton. Samtidigt så tycker jag att det är helt rätt att prova ett sådant här alternativ. Nu får vi faktiskt tre kedjor som kan göra en hel del poäng. Påhlsson har ett riktigt bra skott och Nagy känns livsfarlig oavsett omgivning då han är en av de bästa spelarna på att dra en snubbe och komma till ett snabbt skott. Han gör i alla att fall kedjan får en mer offensiv prägel.

Bad_Brett:

Jag tycker att Spina ska locka över Hensick från sjöbusarna. Då gör han nog mest nytta.

J F K:

Om man ska tro Djurgårdarna så har Kempe förbättrat sin defensiv något enormt. Jag ser egentligen inget problem i att ha tre kedjor som kan producera, så länge de kan användas till annat också. Om det finns ett behov av att ha en superdefensiv kedja, är det ju enkelt att flytta upp Nagy i förstakedjan och stoppa in Öberg på kanten.

Nej, jag tycker nog trots allt att det ser riktigt intressant ut. Vore kul att se dessa kedjor testas även under match.

Bad_Brett: Det är givetvis en balansgång det där. I NHL skulle man med största sannolikhet haft en tredjekedja som neutraliserar de bästa motståndarna och som i regel är relativt fysisk. I Sverige har vi inte alls samma vana att göra någonting sådant. Det är ju knappt att man ens reflekterar över motståndarnas kedjeformationer...

Som jag sa så har jag ingentinge emot den här lösningen heller. Vi har bredden att välja...

Nikki Nine: Sista kedjan var väl Hari-Krüger-John Westin, om jag inte missminner mig, för Björn Svensson spelade med KFop och Pöberg

Paddan:

Helt rätt !!!

Paddan:

Ja, det blev lite knasigt där från min sida.

I övrigt tycker jag inte det är någon diskussion, klart vi ska ha tre "offensiva" kedjor och en fjärdekedja som checkar som dårar. Truppen klarar av det. Inte jättesåld på 25-18-17 men det blir säkert bra det med.

I övrigt ser kedjorna klockrena ut. Kul att Kempe får en riktig möjlighet att ta nästa steg i och med att han får träna/spela med Påhlsson och Nagy.

Mycket talar tyvärr för att Marcus Bohman lämnar Modo. Ryktet säger att han lämnat Örnsköldsvik redan idag och att han kommer presenteras som klar för Djurgården under helgen.

Det troliga är att han initialt kommer spela med J20 men att han kommer träna med A-laget och fightas för att ta en plats i Djurgårdens allsvenska trupp.

Poffa:

Jag tror det kan vara ett klokt beslut av honom. MoDo kommer säkerligen satsa på Byström och Hägg. Lite allsvenskt spel kommer säkert vara nyttigt för hans utveckling.

Nichlas Torp, vilken sniper!

Nikki Nine: Äre så?!:)

Berka: Ett tips till alla lag. Markera inte Dave Spina, han är fullständigt ofarlig! 

Kommer jobba på defensiven inledningsvis...

Blake: Ej imponerad?

Nr 38 Torp gillar tacklingar. Första minuten bara Torp. Kör han så här, blir han en given favorit i Fjällräven Center.

Icing-Ove: Torp kan ja

Icing-Ove: Torp älskar tacklingar, ja. Speciellt tjurrusningar på egen blå som missar 8/10 gånger och när han väl träffar så är det rätt ofta utvisningsbåset för honom.

Olle: Bra vägledning med andra ord…

Funkar det att se ispremiären såhär i efterhand? Får det inte att fungera :(

lawless: Har du installerat den player som krävs?

Djurgården har nu bekräftat att Marcus Bohman är klar.

Poffa: Jo det har jag, kan se internmatchen mellan juniorerna, men när ja ska klicka på ispremiären händer det inget 

« · 1509462 · »