1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530744 inlägg · 4121 ämnen

Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag

Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa:

Då är frågan alltså om Posten vet var du bor. Tror jag.

Frisco:

Märkligt, jag vet exakt var jag bor.

Frisco:

Haha. Klockrent! =)

Poffa: [har liksom inte varit hem]

Vi vet inte heller riktigt vart du bor.

knaskamilla:

Vet inte, har liksom inte varit hem.

knaskamilla: Då antar jag att Posten måste vara sällsynt långsam INOM Bjästa, för här har jag då inte sett röken av den där klubbtidningen. Fast har jag tur så ligger den väl och väntar i brevinkastet.

Poffa:
Ja posten kan konsten söla i vissa fall , ett paket jag returnerade för fått fel produkt var i sthlm 3 dygn innan kom till företaget jag beställt ifrån

Poffa:

Den intressanta frågan är ju då: har du fått klubbtidningen?

knaskamilla:

Det hela handlar väö om att posthelvetet måste upp via Ånge för sortering, något som alltid tar tre gånger så lång tid som det gör på andra ställen.

Eller vad sägs om detta? Förra svängen jag beställde från Komplett tog det 13 timmar och 31 minuter från det att paketet lämnat Malmö tills det via Örebro nått Ånge. En nätt sträcka på åtminstone 75 mil. Tiden för att få paketet från Ånge till Ö-vik (på sin höjd 20 mil) var starka 49 timmar 26 minuter. Heja Posten!

Lumber Jack:

Äh. Posten är väl långsammare mellan Bjästa och Övik än mellan Bjästa och Östersund då, helt enkelt.

Jo. Nog mörkar de om Foppa.

knaskamilla: Det är till att leva i det förgångna, den damp ner redan i förra veckan.

Men visst är det intressant, fast jag är inte lika säker på att det spelades särskilt högt. Vi får väl aldrig reda på hur pass klart det var med ex. Forsberg, men det var spikat långt före september.

Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Nyss damp klubbtidningen ner genom brevinkastet här. Kul, kul (det verkar som att man för en gångs skull korrläst Hasses text, dessutom).

I en artikel med samma rubrik som den här tråden berättar Bengt Hedin om hur man fått till det lag man har idag. Ganska intressant läsning, faktiskt. Utdrag:

"- Visst spelade vi ett högt spel, säger Hedin. Vi tog bort elva spelare och av dessa var det bara en enda, som erbjöds kontrakt och det var Magnus Wernblom. Ett kontrakt som innehöll samma lön och även anställning på kansliet likt tidigare.

Klubben som sådan stod i ett vägskäl. Så här såg det ut:
* 1) Plats måste beredas för unga talanger som klappade på A-lagsporten;
* 2) Laget skulle försvenskas till varje pris. Aldrig mera skulle det som inträffade 2001 i finalspel mot Färjestad hända igen. Då innehöll MODO:S lag t i o utländska spelare;
* 3) Ekonomin. Tungan på vågen, lönekostnaderna för truppen måste sänkas, så var det bara.

[...]

[f]Om allt spruckit då - från Salo till Forsberg plus lockouten?[/f]
- Då hade vi förstås varit tvungna att ge oss ut på marknaden och då hade det säkert också blivit en del utländska namn, säger Bengt Hedin. Vi hade fått ge avkall på det vi försatt oss, nämligen att minska antalet utlänningar.
- Nu lyckades vi fullt ut, behöll de vi ville ha kvar, och kan konstatera att när transferfönstret stängde den 24 september så hade 70 utländska spelare registrerats för elitserielag varav vi hade t v å!"

« · 433124