1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531627 inlägg · 4125 ämnen

Säsongen 2002/2003

Sv: Säsongen 2002/2003
rådbjer:

HUr är det med allt snack om att de inte tillåter honom att spela i annat än topplag i fall det inte blir någon transatlantisk flytt då ? Är det mest ryckten eller?

Förövrigt är vi väl alla överens om att Timrå inte direkt gynnar Z:s utveckling, eller hur?

knaskamilla: Jag ser nyktert på det, därför drömde jag bara lite. Vi behöver inte tänka på Z, men däremot på en vettig ersättare till Wahlberg. Hedin fiskar vidare........

mgamill:

Ursäkta...jag är MoDoit, men det känns ändå som att om man ser nyktert på saken så skulle inte Z spela i MoDo om Detroit ville att han skulle spela i ett topplag. Tror du inte att FBK skulle gama åt sig honom då?

Lumber Jack: Visst, jag skulle vilja se Micke P i TIK också!

Men Z är förlorad till Detroit om inte blir han kvar i TIK det säger han ju själv, men det är bara drömmar.

Detroit, nästa!!!

samjo och rådbjer:

Både och, skulle jag vilja säga. Jag tror det är större (eller inte lika mikroskopisk) chans att han spelar i MoDo än Timrå nästa säsong. Men det är alltid kul att småjävlas, det är ju ett känsligt ämne...

Då drömmer vi lite då istället vad gäller kedjorna:

1. Weinhandl-Zetterberg-Wernblom

2. Högardh-Hlinka-Staal

3. TP-Öhman-MP

4. Lindström-Öberg-Wennerberg

Söderberg

Oj, nu vaknade jag. Men Detroit kan ju faktiskt råda Zäta att spela med ett topplag och längtan efter Weinis är nog stor. Sen är det ju inte ett minus att Zätas farsa är ett stort Modo-fan, hehe.

mgamill:

Skulle Karlin ta Micke P:s plats? Varför? Det borde väl gå att värva någon bra spelare, om det ändå ska värvas...

Lumber Jack:

Hehe...skrev du det där med 'Z' bara för att reta Timråsupportrarna eller? :)

Jag betvivlar inte heller Hedins förhandlingsförmåga. Han är dessutom smart som inte snackar bredvid mun om alla spelare han vill köpa. Där har vi ju ett stort exempel på det motsatta i LHC som ena dagen skriker ut att "vi har värvat Vyborny!", för att andra dagen kommentera "Åh, han skrev visst kontrakt med Columbus istället".

Lumber Jack: HA HA HA :))))

Givetvis jobbar Hedin på med kontraktskrivandet, men NHL-spelarna är på semester för tillfället och inga idiotvärvningar görs som vissa andra lag roar sig med. Känner mig inte direkt orolig, utan håller med knas, NHL-meriterade spelare kommer att ramla in i truppen.
Dessutom kommer Z att kosta en hel del i lön nästa säsong...

knaskamilla: Tänkte bara att Karlin kunde låna Micke P:s plats och stressa ihjäl motståndarna när MP är ute och tjänar EURO.

rådbjer:

Nej, det är klart att man inte kan glömma Micke P. Ber om ursäkt för det. Jag menade det inte.

Men så här: folk har räknat bort honom ur MoDos trupp, men han har inte gått ut och sagt något officiellt om var han kommer att spela.

mgamill:

Det är så sjukt...tror folk att MoDo kommer att stå där i höst och bara vara ett halvt lag? Tror de att MoDoledningen har glömt att de måste värva för att få ihop till ett lag? Man kan ju bli galen av mindre än att läsa på modohockey.se-forumet...

Dessutom: man kanske får räkna med att ens lag har mellansäsonger ibland. Det är inte alltid man kan sikta in sig på SM-guld, om man vill överleva som förening.

(KARLIN??)

mgamill: Jag tror även att du med 99.99% säkerhet kan räkna med Staahl nästa säsong. Risken att NHL vill ha honom är nämligen i princip obefintlig. Weinhandls chans att stanna i Modo beräknar jag till 85%. Hedins chans är nog något mindre. Kanske 55%.

Än har jag inte hunnit få hjärtklappning. Jag tror vi har vårt på det torra när det närmar sig säsongsstart. Hoppas även att Kamilla har rätt om det där med att NHL-spelare är på väg TILL klubben...

I dagsläget tror jag dock att det kommer bli otroligt svårt att upprepa fjolårets bedrift att sluta tvåa i serien. Realistisk målsättning är väl placering 3-6. Iaf slutspel. FBK, Frölunda, HV 71 tror jag blir svåra att rubba kommande säsong.

knaskamilla: Ingen kan glömma Micke P!!!

LJ: Tack för tipset!

Så vad tror ni blir han kvar el. sticker han till nån annan klubb?

knaskamilla:

Precis. Det är det som skiljer Bengt Hedin från andra. Han snackar när det är klart och påskrivet. Bengan har ju faktiskt visat att han kan fixa lirare eller vad sägs om:

Vyborny, Petrovicky, Lintner, Hlinka, Wahlberg, Högardh osv. Fan, jag tycker det bara är spännande med nya lirare. Sedan kanske Svartvadet, Eriksson, Timmy, Sundström, Karlin dyker upp om nåt år eller så. Jag längtar!!!

rådbjer:

Han är i ingenmansland, och alla har glömt att han finns...

rådbjer:
Kolla min ÖA-sporten.

Hur är det? Har Micke P försvunnit eller är han kvar i Modo eller velar han på än?

Svar till: En röd o vit liten skit i brunrandiga kallingar!

mgamill:

Jag tror benhårt på att MoDo kommer att skriva/har skrivit kontrakt med ett par NHL-spelare.

Säsongen 2002/2003
Om vi nu tappar de som är som rykten så skulle laget se ut så här (med luckor förstås):

1.Högardh-Hlinka-Wernblom
Hedlund-M.Johansson

2.Söderberg-Öhman-T.Pettersson
Öberg-Lehtinen

3.Lindström-P.Öberg-Wennerberg
............-..............

Men tänk på att Modo är ett ungt lag som hela tiden blir bättre och Bengt Hedin kommer att pytsa in ersättare till de som försvinner, så det blir en spännade säsong.

« · 85605