NuMo: Om jag tycker att inget lags supportrar är värda att ta guldet i år, kommer jag då få gängdäng av alla lags supportrar?
Hur kan det förresten komma sig att timråiterna är så upprörda över en omröstning i den här gästboken när de själva brukar vara långt mer puerila i sina omröstningar.
NuMo: Jag gillar omröstningen här bredvid. Dels går den emot Sveriges grundlag när det gäller diskriminering. :) Dels kommer den att visa att Modoiter ALLTID håller på fel lag. :)
knaskamilla: Ska och ska, det vet jag inte, men det är berikande att göra det.
Själv röstade jg på brynäs, trots det som hände - 99. Jag har ändå haft de trevligaste stunder i gavlerinken mot Brynäs ett par gånger också. Fast allt det här kan ju vara smygmodoitens fel. Trevliga supporters förutom honom också.
Dessutom så skulle det knappt göra någon skillnad om de råkade ta ett guld till.
Vad skönt det måste vara för er nu! Jag menar, inte behöva känna nån lidelse, frustration, ångest, glädje, spänning, what ever. Bara sitta o pilla naveln o spekulera om framtiden, om Foppas fot osv o vänta i 6 månader på nästa säsong. Härligt! :)
Wayne Gresky: Skellefteå känns som ett lag som kan få lyckas. Känns så tråkigt med Linköping HV Frölunda och Färjestad. Luleå? Jag unnar inte deras bedrövliga supportrar framgång, lika osmakliga hemma som borta.
Ska man motivera sitt val också? Jag röstade på Luleå baserat på att jag tyckte jävligt synd om deras supporters (ja, inte de där mupparna de skickat ner till SA under vintern iofs) i början av säsongen för att de var i ett så tråkigt läge, och sen bytte vi nästan plats med dem. Jag tror att föreningen Luleå hockey skulle må bra av att gå långt i slutspelet. Eller också skulle de inte det...?
shinzawai: Precis, det krävs en ny toppmålvakt, en ny toppback om inte Hedman stannar och helst ett par riktigt bra forwards, där åtminstone en bör ha stjärnstatus. Jag tror att man skulle få igen dessa pengar i ökad försäljning. Köper vi rat som under förra sommaren så kommer vi att banta både budget och publiksnitt.
Tycho: Trots allt så är vi kvar i elitserien, det var det viktigaste när paniken började sprida sig. Att hamna i en kvalserie utan målvakt hade varit livsfarligt. Hade vi haft bättre stämning i truppen hade det kunnat räcka till kvartsfinal, men knappast längre. Så vi har förlorat ett par miljoner i slutspelsintäkter men för hoppningsvis fått en rejäl väckarklocka för pengarna.
Wayne Gresky: Helt klart har Modo haft problem i år, det har i slutändan gjort att man står utanför slutspelet. Jag kände på mig att det skulle kunna bli tufft för er. Framförallt pga att backsidan sett ganska svag ut. Trots våra problem på backsidan skulle jag bara vilja ha Timander och Viktor Hedman i vårat lag av era backar. Kurvinen var bra i Mora men har varit en ordentlig besvikelse.
Det finns en trojka äldre spelare som ett tag har tagit upp platser i laget pga av att de helt enkelt förtjänat det. Men nu känns det som om många av dem gjort sitt, tyvärr måste nog en generationsväxling till. Troligen en ganska stor sådan också. Då känns det nog jobbigt att tex Tobias Viklund och Oscar Hedman spelar i andra klubbar. De skulle behövas i Övik.
Personligen har jag inget emot att ni missar slutspel efter de holmgångar vi haft sista två åren. Men man kan juh ändå komma med en analys...
NuMo: "NuMo: sidan heter ju "hockeysnack" och inte "timråsnack" så allt jag bryr mig om behöver inte vara timrå, men det förståss, inte lätt för er att fatta. Ni är ju ganska enögda!
Blizzard @ inte här, men där.... Idag kl. 01:00 | | Permalänk "
DU väljer att tro att jag pratar om modo....nämner inte modo någon gång!
NuMo: sidan heter ju "hockeysnack" och inte "timråsnack" så allt jag bryr mig om behöver inte vara timrå, men det förståss, inte lätt för er att fatta. Ni är ju ganska enögda!
Blizzard: Det handlar om två saker. Att vinna SM-guld, eller att kvalificera sig till att vinna SM-guld nästa säsong. Resten är mer eller mindre ovesäntligt för en Modoit.
Vad det är för en tik intresserar mig inte. Förstå inte tikarnas intresse för en omröstning de inte är inblandad i ö.h.t.
Ta och rösta i tikforumet så får du ditt lystmäte. Här kan vi inte ta alla möjliga omöjliga alternativ som finns i hela världen. resurserna räcker inte till helt enkelt. Vi är tvingade att anpassa våra omröstningar till det som är relevant. Förstår inte vad timrå har med det att göra.