1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532762 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Modo4321: Det är H-H-B-B-H-B-H så vi kan nog inte ta två raka hemma. :-)

Kan nog gå till 7 matcher detta.

Modo4321: Ja, både andra och tredjefemnan måste börja leverera
Dom är helt tandlösa, en sån som Aagaard, var han ens med på isen ikväll??
Macmaster, helt osynlig 🤢

atomragnar: Truppen saknar ju en riktig måltjuv - kan inte förvänta sig vinna om de bara gör ett mål och sedan en massa stolpskott...

Snipan: Njää. Tycker det är oskärpa i kombination med oflyt ikväll. Är konstigt nog sjukt nöjd med spelet. Ikväll var första gången i slutspelet som vi uppträdde som ett topplag.

Gavelo: När till och med du inte sågar vår insats, ja då har vi spelat bra!

Målet är ett skitmål, håller med, gav mig fan på att det skulle sluta så. Känns tyvärr som att modo sedan guldet haft väldigt mycket stolpe ut, både på isen (Leksand) och utanför (covid som sabbade ev avancemang)

Modo4321: Jag tror bara är en storspelande Endre som kan stoppas oss från att gå vidare till final. Kusligt bra idag. Ganska typiskt att det andra laget vinner på ett slumpmål när man dominerat övertidsspelet utan att göra mål.

Vi kommer vinna en av matcherna i umeå sedan ta 2 raka hemma därav 4-2 i matcher. Vi är mycket bättre än löven! Vi har koll på detta och det är inget att oroa sig för.

Monno: Kristianstad var väldigt mycket bättre än Löven, där hade vi problem på allvar långa stunder, men mot löven har det gått ganska lätt, att vi inte vinner ikväll måste bero på något övernaturligt.

Soulless: Haha. Ja. Vi får väl se efter säsongen... min gissning är att även om Löven, på något bisarrt vis, skulle lyckas ta sig upp, så lär inte grinollen "buhu Sevc var elak mot mig"-Rahimi vara en del av de planerna. Då får han åka ner till Stockholm och tigga pengar i trappen vid Medborgarplatsen istället.

Men, är inte ens orolig. Vi tar det här lätt över sju matcher. :-)

{5647}: Säger inget om mig. Men bara så du vet. Nu är det nog från dig att önska att andra spelare skall illa skada sig. Jag bryr mig inte om dina bevekelsegrunder., Skriv en insändare i tidningen.

Bad_Brett: Att Bernhardt känns mer som sig själv är en positiv sak.
Även att Sam är fortsatt dominant.

Sen måste Woods och Aagard upp ett snäpp. Och Jelly får spela en match mot nå gubbgäng så han får sätta en 10mål så karln får lite mer självförtroende. Nu gör han en gubbe, sen ber han om ursäkt för att han var duktig och tappar pucken... (överdrift)

Bad_Brett: Håller med förlorar man fyra mot denna löven har man inget att hämta i HA finalen ändå. Känns som laget själva är den största motståndaren.

NuMo: Att ens nämna Ryssland och Ukraina säger en hel del om dig

Jag önskar vara Rahimi samma avslut som han givit Hartmann och minst tre andra spelare genom att vara en idiot.

Så jävla dåligt, vi kunde åkt till dyngdiket med 2-0 i matcher men vi sjabblar bort det totalt. När matchen gick till OT så kände man att det här måste vi bara vinna..total dominans stundtals men såklart så gör dom mål på någon sketen styrning..

Så jävla dåligt..

Monno: Vi vinner på onsdag och sviten kommer att hålla i sig!

Soulless: Rahimi är en av Sveriges genom tiderna sämsta backar. Utan extrema fördelar för domarna skulle han max nått division två.

För övrigt hoppas jag att han skadar sig allvarligt som han gjort med många andra spelare som varit mycket bättre än honom

NuMo: Ja är det som under serien ser vi nog ett annat Löven på onsdag.

Men tycker vi spelar bra så kan vi hålla upp spelet såhär ska det nog inte bli som plumparna tidigare.
Sen får man hoppas att saken att man gett sig fan på att inte förlora två i rad sitter i.
Inget man ska förlita på att det sker av sig självt man mentala biten att man inte tillåter dig förlora två i rad kan vara viktig.

{5647}: Haha! Ja du får väl önska det då. Vad är nästa steg. Att Ryssland slaktar Ukraina?

{5647}: Vi vinner detta över sju matcher. Vi är väldigt mycket bättre. Känner mig rätt lugn.

{5647}: En av Sveriges bästa backar genom tiderna menar du som tillomed såhär i dekisform håller modo darrandes utanför blå 🤣

Hoppas han fortsätter sitt fysiska spel o gallrar ut skitvirket från de riktiga stammarna!

Rahimi ÄR Hockey! 😁👊👊

Tyler Durden: Ni är ju helt överlägsna i nästan allt,men ni ställer ju till det med vissa spelare i egen zon..Bara glömma snabbt å komma igen med full kraft uppe i Umeå..

NuMo: De var ju faktiskt inte ens nära spelmässigt. Det är väl Leksand som senast var så utspelade men ändå vann.

För övrigt hoppas jag att Rahimi skadar sig.

Heyerdal: Jo sen är han mer hockeykunnig än en annan pch det är klart Löven fick ju vissa chanser i spelvändningarna när vi slarvade.

1-2 målet är ju ett gäng slarv det också. FW som tjuvar vid blå och låter Lindgren vinna puck där. Att Mannberg inte hinner är väl en sak men FW som är på blå sticker ju direkt pucken är påväg.

Sen måste Jonas fundera över PP för det funkar uppenbarligen inte mot Lövens BP.

Heyerdal: Klar för ett nytt lag! *ironi

Detta var så ologiskt så det var logiskt.
Modo dominerar matchen och Löven såg tröttare och tröttare ut, men vi har som så många gånger förr i detta slutspel haft en helt galen motstuds, så när vi prickar stolpen för 5:e gången och haft puckar på mållinjen ett par gånger så förstod man att detta kommer löven avgöra med en slumpuck, tänk så rätt man fick.

Jag kan inte förstå hur vi kan ha sådan motstuds hela tiden, vi bör ha förtjänat mer än vad vi får.

Sjukt

Monno: tycker även Aagard var ovanligt blek ikväll

{297}:

Löven spelar bra för ett bortalag. Jag har förutsett att vi förlorar med typ 7-2 i nästa match. Blir spännande att se om vi klarar av den mentala spärren.

{7639}: Jag struntar i Hasas 2-3 snygga uppåkningar per match. Det är så ofta hans passningar sitter 3 dm fel eller att han väntar en sekund för länge med att slå passningen.

Även om det inte är rena indianare så är det ingen slump att han gång på gång är inne på isen i avgörande lägen.

bollan123: Ingen rolig kväll för Ingman/Hasa. Spelar med för små marginaler. Bara hoppas Endre inte blir ett spöke nu. Tycker ändå vi såg piggare ut men alldeles för ineffektiva. Blir tufft att stjäla en match i Umeå.

Soulless: Bäst de blir 7 matcher bra för kassan till nästa år. Känns tveksamt om något av lagen har något att sätta emot HV ändå.

Monno: tänkte samma där han borde sett att MoDo hade det mesta i fjärde

Hakning-Henrik: äh jag skulle lagt till ”ni tar den här matchserien”. Nu är det en slump som avgör. Tycker ni maler ner björklöven, gör dom inga drastiska förändringar så får dom det tufft.

Soulless: Ja jävlar, vad säger man? Grattis säger man! Va helt övertygad om att Modo skulle ta denna. Men hockey går ju faktiskt ut på att få in pucken i mål, inte att snurra runt och va nära på att få in den gång på gång.

Monno: Jo, vi var spelmässigt rätt överlägsna, men det hjälper inte alltid.

För övrigt hoppas jag att den vidriga Rahimi skadar sig och tvingas sluta förstöra andra spelares karriärer

{5647}: 😁😁😁

Tarasov: han gjorde tummen upp mot publiken strax före femte, stod ombytt i gången

bollan123: Hoppas vi bänkar Hasa och spelar med 5 backar fortsättningsvis, herregud vad han är usel.

Bad_Brett: Surt sa räven när han sköt fem skott i stolpen, (två? av Hasa själv).

Tarasov: Håller med. Nu får vi fan ha lite stolpe in några gånger! Vi tar nästa match...

bollan123: Ja både Hasa och Ingman har en tendens att ställa till det.

Håller inte med Söderström att matchen var så jämn. Tycker vi hade fler chanser i matchen och i OT.
Men det är målen som räknas.

Monno: Hasa håller inte på den här nivån. Karlin måste inse det.

Soulless: Har du ens sett matchen eller sitter du och refreshar Modos forum? :)

{5647}: ni är så överlägsna att ni försöker vinna med ett mål mindre! 👍

Bilken klasskillnad! 😁👊

Gavelo: Båda in på ett slarv var denna match då. Tycker man borde sära på Hasa och Ingman. Alldeles för mkt slarv på dessa två herrar. Wahlberg - Hasa och Folin - Ingman nästa snälla Karlin.

bollan123:
Sånt händer, tycker vi gör en bra match och hoppas vi kan fortsätta även nästa. Hoppas Svenningsson kan spela men det såg inte så farligt när han gick ut i omklädningsrummet i periodpausen.

Gavelo: Synden straffar sig själv.

För löven räckte det att luta sig mot de två slumpmål de flesta lag gör varje match.

Nä, man har sig själva helt att skylla.

Gavelo: Ja en bedrift att förlora denna match.

bollan123: Ingman? Är väl Hasa som slår ett rätt otacksamt pass?

Surt.

Aja bara nöta på, se till att fortsätta med att inte förlora två i rad.

Känns inte som hög klubba.

{297}: Jinxare :P Fy fan vad surt.

« · 2329529 · »