1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480255 inlägg · 4078 ämnen

Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12

1382482 · » Till forumet


Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
knaskamilla: Jag undrar om det ens är tillåtet att ta betalt för nåt som man inte vet om det blir av? Snacka om att sälja skinnet innan björnen är skjuten!
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
bj21:

Visst är det fantastiskt. Det känns som att en gemensam protest från alla trogna årskortsinnehavare vore på sin plats. Jag antar att de tänker att de med seriekort är trogna och lättare att mjölka på pengar än de som köper lösbiljetter.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Modoante: Javisst. 1600:- om man väntat till ÖA reat ut dem 1,5veckor kvar.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
bj21: Men priset på säsongskorten på ståplats har varit oförändrade dom senaste åren.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco: Äh, jag tycker att man ska ställa sig och köa för biljetter till varje omgång, och dessutom så blir biljettpriserna dyrare för varje match, därmed inte sagt att du får använda den sittplats du faktiskt betalat för, då det kan finnas andra som också vill sitta där så då vinner den som går med på att stå längst i kö.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco: Eller klasen! ;)
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
bj21: Håller med dig helt. Istället för att jobba extra med att få ny publik vill de att de trogna ska betala kalasen.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Har jag fattat rätt? De har på fem säsonger höjt biljettpriset på "våra" platser med 2000:- och nu har de bestämt att det inte ens ger förtur till biljetter vid ett eventuellt slutspel? Makalöst! Vilka fasansfullt innovativa hjärnor de verkar ha på det där kansliet.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12

knaskamilla: Åfan, jag har nog inte tänkt på hur det hela var formulerat, kanske mest för att jag är osäker på om jag ska ha ett säsongskort kommande säsong.

Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Salle:

Där pengar måste in går vettet ut, eller vad man nu brukar säga.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Poffa: Som sagt lite trött och bakom...

Dessutom är det ju 11 omgångar kvar av grundserien vid 2/2 och då är inte särskilt många lag slutspelsklara oavsett snygga banners på hemsidan eller inte.


Nog är detta allt lite galet uttänkt.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12

Salle: I det förra systemet betalade seriekortsinnehavare för det antal matcher det blev. Blev Modo utslagna i kvarten betalade vi för de hemmamatcher som faktiskt spelades.

Tänk att vi ser ytterligare en säsong liknande den vi nyss avslutat. Vill du sitta på din plats får du betala 2 200:- senast 2/2. Skulle Modo då placera sig på nionde eller tionde plats har du betalt 2 200:- utan att få ett skit för det.

Med andra ord, vill du ha din plats i slutspelet får du betala för ett fullt slutspel och du får betala, även om vi inte går till slutspel. Alla tvingas till VIP-kort, helt enkelt.

Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Salle: Det är lite skillnad mot nu det. Det kan bli två matcher i slutspelet. Hade det blivit två matcher i slutspelet iår hade jag pyntat in 500:- i efterhand.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Salle:

Men tredje februari. Vet man verkligen då om man ska spela slutspel eller inte?
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Jag är trött och lite "bakom" just nu men det står ju
"Det går bra att betala grundseriekort och slutspeltillägg vid olika tilfällen men observera att priset på slutspelstillägget ändras den 2/9 och 16/11 2011.
Efter den 3/2 2012 går det inte längre att boka slutspeltillägg.
Har du inte betalt slutspelstillägget den 3/2 2012 avbokas din plats automatisk och släpps till försäljning inför slutspelet."


Jag tolkar det som att du kan vänta till 2/2 2012 utan att riskera din plats i ett ev slutspel.
Att man sedan kan köpa grisen i säcken billigare tidare under säsongen är ju ungefär som det var förut med VIP-korten.

Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12

Frisco: Jag säger inte emot. Modo är inga stjärnor när det gäller att hantera sina besökare. De är förmodligen så långt ifrån stjärnor som man kan komma.

Just nu finns det väl tyvärr bara tre vägar att gå.

1. Acceptera och betala
2. Gnäll järnet genom att skicka mail, ringa och besöka kansliet
3. Köp inget kort nästa säsong

Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Poffa: Förra året ändrade de helt plötsligt så att våra biljetter hamnade på "långsidan" och därför blev 800:- dyrare. Nu blir man tvingad att betala in X antal kronor för att överhuvudtaget få sin plats hela säsongen.

Ditt förslag på 3 prisnivåer för gundseriekort vore en bra grej. Den skulle jag köpa. Men som de håller på nu är tragiskt. Och att de säger att vi tjänar på det med gratis program är riktigt skitsnack.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Poffa:

Det var typ så jag trodde att de gjorde (minus premieringen av grundseriekortet, då). Att även folk som inte vågar köpa VIP-kort innan säsongen börjar ska få köpa slutspelsbiljetter billigare, fast inte lika mycket billigare som de som vågar. Tur jag reflekterar ordentligt över vad jag läser. Nu blev jag irriterad.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12

Frisco: Jag tycker heller inte om det här systemet. Däremot finns det en tanke i det hela, som man tyvärr lyckas förstöra.

Jag tycker att man ska premiera de som beställer sina biljetter tidigt. Här blir det dock helt fel, då man riskerar att betala in pengar för något som kanske inte blir av.

Jag hade hellre sett att man hade följande upplägg (sett till våra platser):

Grundseriekortet har tre prisnivåer. De som beställer innan 1/5 betalar 5400:-. Beställer du innan 15/6 betalar du 5600:- och beställer du innan 30/7 betalar du 5800:-.

Sedan kan man även premiera de som beställer slutspelsbiljetter tidigt, på liknande sätt.

Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Poffa: Ja det gjorde vi. Fast för mig kvittar det egentligen. Jag tycker att det nya systemet är fruktansvärt dåligt. Ja till och med kriminellt.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
AM:

Oj. Så tänkte aldrig jag. Sugigt i sådana fall. Jag gillar inte att slänga ut pengar på matcher som kanske inte blir av.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco: Då uppfattade vi texten olika.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Poffa: Jag tror snarare att han menade att folk med seriekort inte beställde biljetter till kvalserien och att man nu vill ha in pengar till slutspel/kvalserie OCH!!!!! nånting som eventuellt inte kommer att spelas.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Poffa: Känns surt att medgångssvensson kan få min plats i slutspelet för att man kanske inte har råd med dom där extra 1200 som det minst handlar om..
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
AM: Så är det. Anledningen var, enligt Tommy Roos i dagens pappers-ÖA, att de haft problem med att få in betalningar för slutspels/kvalserie-matcherna. Folk har helt enkelt inte betalat trots att man beställt biljetterna.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco: Om jag förstått rätt nu så är det alltså så att om jag betalar 5800 för mitt kort har jag ingen garanti att få samma plats i ett ev. slutspel om jag inte köper till slutspelet under säsongen.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco: Nej men jag fick ta del av erbjudandet via andra lättförståeliga kanaler. Gick faktiskt inte att missförstå avsändaren.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
El Maco: Marknadsföringen bestod av lättförstått mail/brev till de med seriekort. Fick du ett sånt?
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco: Jag håller med. Modos hantering av slutspelsbiljetterna lämnar inget i övrigt att önska. Man kan inte klaga på att de marknadsfördes för lite i alla fall.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
knaskamilla: De får större upplaga på det viset.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco:

Själv fattar jag inte varför alla ska ha varsitt matchprogram. =)
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
El Maco: Systemet som har funnits har varit klockrent. I år lades kvalseriematcherna in direkt på seriekortet.
Kommentera

Sv: Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Frisco: Det är aldrig för sent att boka slutspelsbiljetter. Eller för tidigt heller.
Kommentera

Seriekort + Slutspelstillägg 2011/12
Vad tycker vi om det egentligen?
Kommentera

1382482 · »