1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547414 inlägg · 4164 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
jonsson: en av Europas bästa målvakter bortsett från säsongen som var. MVP i VM förra året?

Confusius:

Kanske skulle gett Guden en shl spade ändå?
Varför har man gått så hårt på Brynäsmålisen, Hinken måste ha sett nått jag inte ser då,

Silly: Sa han inte ganska tydligt i en intervju igår att han INTE satsar på NHL elle KHL???

Confusius: Jo, vi är helt chanslösa här. Läste nyss att han var klar för Biel innan han istället nappade på NHL, så vi har nog aldrig varit nära. MoDo har ju överraskat förr, så vi får hoppas på nåt bra.

Randy Marsh: Bra inlägg!

Vi ska naturligtvis värva etablerade namn, inte nästan-shl-klass värvningar!

{9682}: Vi är nog chanslösa mot Schweiz tyvärr 😪
Kan ju dock vara ett klassiskt agent-trick för att trissa upp lönen.

Brander: Enligt intervjun med Hinken häromdagen, så var dom nere på 2 målvakter nu.

Om Olkinuora var en av dom, känns det inte bra alls med en Schweizisk klubb med i bilden! Inte bra alls!

Målvaktsposten är så oerhört viktig!

Randy Marsh: Förbannat! 😡

Silly: Bern vill tydligen utmana Wüthrich och sätta mer press på honom genom att ta in en etablerad utländsk målvakt.

modomille:
Lite kul det där när han säger att han lämnar Brynäs för den tuffa konkurenssituaionen?
Sedan går Bern ut och säger att han kommer in som en Back up ( bakom 2 målvakter?
Han vet att han kommer förmidligen inte få spela 1 enda match? 🤔 Hur tänkte han där?

Fråga 2:

Undrar hur Philip Wüthrich tänker om Jussi har blivit lovad 1: a spaden. Han stog 44 av 54 matcher förra säsongen?

Vad har dom sagt åt honom?

Silly: Helt olika situationer. Bern värvade Karhunen mitt i säsongen för att täcka upp vid eventuella skador.

modomille:
Okej?
Hur gkorde dom med Tomi Karhunen förra säsongen ?
När han kom från Brynäs?

Silly: Han kommer garanterat få första spaden i Bern. Dom värvar inte en sådan meriterad import för att sedan sätta honom på bänken. Vi får nog leta vidare.

Randy Marsh:
Vilken garanti har han där att han är Nr: 1.
Dom har 2 målvakter på kontrakt som dom är inspelade med?

Här vet han att han garanterat kommer att ha 1: a spaden?
Tror fortfarande på en klar chans att få hit honom.
Han vill igentligen ha ett NHL kontrakt.
Det är nog därför han avvaktar till efter WM,
Ett bra WM kan ge honom det.
Han kommer garanterat att få jobba under våra matcher 😏 Om han kommer hit till en liga vi vet att han gillar!

Det blir två nya år för Mattias Karlin och Jonas Holmström! 🤝

Tränarstaben är därmed komplett och kommer att bestå av Karlin (2 år på kontrakt), Holmström (2 år), Sundell (1 år) och Zajkowski (2 år).

❤️🤍💚

Randy Marsh: Han kom på 7:e plats i MoDos interna poängliga i slutspelet ifjol med sina 6 poäng (lika många som MacMaster) på 11 matcher. Det är inte speciellt imponerande för en förstacenter. Men det var någon match mot Björklöven, precis innan han blev skadad, där han var fullständigt dominant, och jag tror att det är det minnet folk har med sig.

Brander:

Blir så jävla trött på alla som ska ställa frågor om Sam Vigneault hela tiden. Är inte folk medvetna om att vi har gått upp och behöver spets på SHL nivå eller?

Han var bra för oss i Allsvenskan och när han fick ett bättre erbjudande så drog han som en avlöning. Låter på folk som att han är en jävla legend...

{9566}: Behagligt hockeyliv i Schweiz, så lätt att förstå Olki om han tar chansen där.

{9682}: Det är som med Stenson, för vissa hägrar pengarna mer än andra.

Monno: Det är helkört om Olki går efter pengarna. För två år sen tjänade utlänningar 600,000 dollar årligen i NL med lägre skatt dessutom. Mega-Plånkorna i Alperna är inte att leka med.

Randy Marsh: Vi kan nog fortfarande vinna kampen, men det blir inte billigt...
Det vi har lite fördel av är väl att han pratar svenska, men spelar knappast någon större roll i dagens värld. Får hoppas Zacke charmar honom. :-)

In med färja Övik-Vasa nu!

Randy Marsh: Pitt Schweiz kan ju dra åt helvete. Fan man är less på dom jävlarna. Vi får satsa på Lehtinen istället. Han ska vara intresserad av SHL spel.

Randy Marsh: 😕 Undrar vilka andra målvakter Hinken tittar på, det var ju några st.

Tarasov:

Bern sugna på Olkinuora. Blir tufft att vinna den dragkampen.

{9566}:
Som jag förstått det valde Ante att dra att dra själv, meddelade tydligen redan före nyår.

Tarasov: Tack för att du sa det, jag hade blivit hängd! ;)

Robin Ztorken L: Hade MoDo verkligen velat behålla Gudlevskis så hade man naturligtvis gjort det!

KB: Ingen kommer att kunna lura mig att Rundblad och Norlinder är bra defensivt ;)

Vad tror vi, får vi något fredagsgodis imorgon eller?

KB:
Lite för hög ålder men känns som profilen passar oss, särskilt i kombination med hepponiemi

Kan inte Jesper Olofsson ta och komma hem. Så jävla kul kan det inte vara i Schweiz…

KarateKing700: Av det Pelle & Mattias nämnde i inside modo podden, lät det som att Karlin, Sundell & Holmströms automatiskt förlängde med ett år vid avancemang.

Sigge: intervju med Olkinuora:
Vad siktar du på?

– Utomlands kan jag säga. Det jag kan säga är att det inte är NHL och det är inte KHL, haha. Europa. Schweiz eller SHL. Vi får se.

När vill du ha något klart?

– Jag har inte bråttom. Vi får se när saker händer.

Då har du inget konkret kontraktsförslag från Modo?

– Nej. Det har jag inte. Du är den förste som får höra det så du får lite scoop här…

Du gillade SHL?

– Ja, jag har inget emot det. Och jag kan språket lite, säger Olkinuora på fläckfri och flytande svenska.

– Det funkar, självklart. Och det är en väldigt bra liga.

Trilske: Om vi får kvala hade det varit fantastiskt att slå ut åsnebrottarns gäng. Då kan inte längre Tjommen stå och gråta över att säsongen ska avslutas på grund av covid

KRB:

Tror inte tjommen kommer kicka björn i första taget, känns som en ganska inarbetad duo vid det här laget. Istället ser man en sådan här halvlösning med Challe för att få ihop gruppen.

Kräver styrelsen att åsnebrottarn ska entledigas tror jag även tjommen komma ställa sin plats till förfogande.

Lär väl finnas en öppning i dif om KG misslyckas med att ta upp djurgården.

Tarasov: I Brynäs hade han väl över 92%. Sedan tycker jag att han började förflytta sig bättre allt eftersom säsongen gick. Så helt fel att ha kvar honom har det inte varit. Tror det var 4:e matchen han räddade MoDo med en mycket bra dubbelräddning i förlängningen och kort därefter avgjorde MoDo.

KB: Håller med. Men de lär iaf inte åka ut.. Jag tippar en dom på 9:onde plats

{9233}: hinken fick allt mitt tålamod när han landade Dicken.

{10299}: Leksand känns som att de kan vara allt från sexa till tolva i tabellen. Egentligen svårt att sia om SHL överhuvudtaget känner jag. Man har ändå lärt sig att se vissa tendenser i HA över åren och kunna grovt placera de flesta av lagen iaf.

KB:

Hellqvist skulle väl också kunna vara den tränare i år som lämnar mitt i säsongen när det inte funkar tillsammans med Berglund,
Känns som ett urvattnat team redan nu

{9233}: }: Lägg till att de bygger hela sin framtidstro på tomteblossen 20/21 (Cehláric, Hrivik och förhoppningar om Veronneaou)

Leksand kommer att slås om 6:e platsen.. Modo kommer att slåss om överlevnad vilket jag hoppas att ni gör och skicka ner skitgänget Linköping

Silly:
Har svårt att se Leksand kvala för stark trupp.

Nucky: Tror inte Guden vill stå backup heller, så om han inte är tilltänkt förstekeeper så gissar jag på att han hellre drar någon annanstans.

Petey21: Han var sugen på annat. Utomlandsäventyr sägs det, även om inget är klart.

Nucky: Apropå Ante, någon som vet varför han lämnar? Ville han gå vidare med sin karriär på annat håll eller var det vi som inte ville förlänga? Synd att tappa honom med tanke på jobbet han gjort med våra målvakter.

Tarasov: Han har få matcher i SHL, bara 5 st dock fina stats 92,0 och 2,00. Efter det har han utvecklats hos oss ett år med Ante.
Ser inte riktigt varför han inte skulle hålla för SHL.
Håller dock med om att Guden ihop med EK känns som ett väldigt osäkert målvaktspar. Dom har bevisat för lite.

Olkinuora har en fin karriär bakom sig men ett bedrövligt fjolår sett till statistiken.

{5647}:

Kan det vara så att guds vilja gör att vi kommer få spela ner Leksand i Allsvenskan i kvalet i vår?

Laget som spelade ur oss ur SHL samt att vi får knäppa B.H på näsan.

2 hämndflugor på en smäll?

« · 2540998 · »