1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546027 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Silly: Andreas Johnson troligt till Frölunda. Hyfsat drygt.

{5460}:

Henrik Neubauer Västervik, Svensk som vänder hemåt!

{5647}:

Nä.. Jag håller med.
Gradin har själv sagt så, Men om hittar han en rightare så är det en fördel, Men det är inget måste har han sagt:
Jag är av samma åsikt kring backar också!

#BringBackNorlinder
#BringBackHeponiemi

{5647}: Norlinder hånas därborta i Montreal som dyr 13-14:e back. Skulle bli en fin tvåvägsback hos oss. Kan även vara en tokoffensiv. Det vet vi. Han är välkommen hem i alla fall. MoDo kommer inte att vika ner sig, det är nog rätt klart. Plånkan finns där.

Och vem e hemvändare

Vem e den vm forwarden som e Klar för shl

{5647}: Håller med. Ta in de bästa spelarna. Pucken ska ju hitta Kryllan...

Silly: Ja, det är något bättre med rightare, men med tanke på att vi hade en förstakedja med bara leftare och en andrakedja med bara rightare och ändå gick upp tycker jag att man kan döda den diskussionen en gång för alla.
Vi kommer aldrig köpa en spelare bara för att denne skjuter åt ett visst håll. Det är i regel snäppet bättre med en blandning i en kedja (framförallt gällande pp), men det kommer inte styra våra värvningar.

Silly: Jag vill ha Heppo!

KB:

Vet inte vad jag skulle känna kring honom.
Bra ålder, Hyfsad produktion. Men kan han bära en 1:a lina?
Och Är det inte en rightare vi vill ha?

Tror Gradin kan hitta något som han känner sig mer säker på och har koll på?
Vad han är för person som kommer in?

Det viktigaste nu är ändå en målvakt känner jag, Där rinner tiden ut?
Den sista pusselbiten i vår 1.a linan är det inte så bråttom med kan jag tycka?

KB: Intressant lirare i samma liga som Heppo. Tror att han, Heppo och Dima väntar in ett envägskontrakt. MoDo plockar upp det som blir kvar. Sen blir det SM-guld!

Silly: Skulle en till Lett kunna vara intressant? Från Expressens Sillyrum:

”Men det finns andra spelare som ligger på den skarven mellan NHL-kontrakt och spel i Europa. En sådan spelare är lettländaren Rudolfs Balcers.
Han gjorde succé i VM med nio poäng och har spelat ut sitt kontrakt med Tampa Bay. Förhoppningen är att VM-succén ska leda till att någon NHL-klubb nu nappar och erbjuder ett kontrakt på free agent-marknaden i början av juli.
Blir det inte så, då kommer han dock inte behöva oroa sig för att vara arbetslös.
Flera SHL-klubbar ska ha aviserat intresse för honom om så inte blir fallet. Det är med andra ord en spelare som mycket väl kan dyka upp på SHL-arenorna i vinter om någon NHL-klubb inte väljer att lägga beslag på honom.”

Trilske:

Vi vet ju alla vad Karlins taktik är:
Inte förlora 2 matcher i rad.. 😉

Tarasov: Gissar att Hinken i första hand söker efter en högerskytt.

{8225}:
Skall tydligen finnas på marknaden

Bad_Brett: Tror Victor Olofsson gärna vill hjälpa till att ge dej rätt

Brander:

malmö hade väl en riktigt jobbig hemmasvit förra säsongen med 12 raka förluster.

Alla lag går igenom sämre perioder men handlar nog mycket om att undvika alltför långa förlusttrender så det inte sätter sig mentalt.

När malmö inte längre hade något att spela för såg man helt plötsligt ut som ett slutspelslag.

Bad_Brett: Haha

Brander: Vi går till slutspel.

Paninaro: Sedan är det inte alls omöjligt att det går riktigt bra de första omgångarna, då kan de leva på en massa adrenalin och entusiasm. Men sett över hela säsongen kommer det jämna ut sig. Det har vi ju sett exempel på tidigare.

Bad_Brett: Har också tillit, men man ska inte glömma att detta är blott andra gången som Karlin är SHL-coach och den första sejouren slutade med sparken.
Det är en annan sak att coacha ett SHL-lag och det kommer bli lärdomar även för firma Karlin & Gradin.

Paninaro: Litar fullt på Karlin och Gradin. Tror vi kommer överraska många. Bernhardt kommer vara en av seriens bästa backar.

Brander: Exakt. Och man blir faktiskt lite småirriterad när andra lags supportrar (mest Tikare) skrivit jag vet inte hur många ggr som helst att vi MoDoiter kommer få ett bryskt uppvaknande till hösten. Näää, vi är högst vakna med tanken att vi kommer få rejält jobbigt. Men med en förhoppning om klara oss kvar, och
helst slippa kvala

{7043}: Det är klart att det kommer bli ett tufft första år. Jag tror de flesta här inne på forumet är inställda på att MoDo kommer harva i botten men samtidigt optimistiska när det gäller att hålla sig kvar i SHL.

{7043}:
Malmö 90-91 😂 sen kanske man kan tycka att Leksand 13-14 inte hade det men där fanns en spänning inför. AIK 10-11 men kanske samma där, Fasth var mkt bättre än någon kunnat ana.

Costanza:
Har man gjort ett antal matcher i NHL så ska man nog klara av och spela i en defensiv roll i SHL också. Och klarar sig Per Svennson i SHL så klarar nog Brickley av det också?

Chamez: Finns det någon nykomling som INTE haft det jobbigt i SHL? Dags att vakna kanske.

Chamez: Tycker att SHL består av rätt grötig hockey. Vi behöver ha muskler och storlek om det nu blir så att vi spenderar mer tid i egen zon. Brickan kan ju även bomba in en puck då och då. Vi får väl se hur han fixar det. Bra kille att börja med i alla fall.

Jag tror inte Brickley håller i SHL. Men han får gärna bevisa motsatsen! Han är stor och stark men väldigt långsam och slarvig och det har jag tyckt sedan han kom till modo. Jag önskar Ingman lycka till i vad det verkar som Östersund.
Hoppas Modo värvar 1-2 bra backar till och 1-2 fw för annars tror jag det blir jobbigt i SHL. Plus en supermålis

Sigge:
Det tror jag, vi underskattar många gånger nordamerikaners hjärta. Dessutom för honom handlar en bra säsong om hur mkt han kan tjäna framöver. Schweiz eller Österrike.

Sigge: Han spelade matcher trots att han inte kunde stödja på foten, så tror han har helt ok inställning faktiskt...

Sigge: Han lirade för fan med en helt obrukbar fot? Egentligen ett mirakel att han ens kunde stå på skridskorna.

Ingman har såklart ett större symbolvärde utåt sett, men tror inte man behöver tvivla på Brickleys offervilja.

Sigge: Brickan spelade slutspel med stor smärta så jag tror att han har rätt skalle.

NuMo: Att man väljer Brickley före Ingman kan visa sig vara ett massivt misstag. Skulle Brickan ta en puck i munnen som Ingman gjorde? Skulle han offra ett finger för att hålla MoDo kvar i SHL? Tveksamt..

Edit fel

Silly:

Angående Brickley så irriterade han mig förra säsongen. Att han hade så fina siffror i defensiven räddar dock hans anseende hos mig.

Av hans fina siffror offensivt från tiden i Västervik visades inte något i MoDo. Det var riktigt mäktiga siffror med tanke på laget han spelat för.

Jag blev förvånad över att han hade så otroligt svårt att ta kreativa avslut. Hårda slagskott verkade vara hans recept men i MoDo blev det för långsamt och för oprecist. Det mesta gick utanför utan att det gick att skapa något speciellt efter skottet, nästan tvärtom.

Jämför man man med Bernhadts och t.o.m Nässén - som nästan aldrig sköt - så var det helt tagglöst. Han visade heller ingen uppsida i passningsspelet i offensiven. En riktig besvikelse.

Sen kom skadan så därefter är han förlåten.

I Brickley ser jag ändå nu en stor potential. Han har lite att överbevisa alla och det kan han verkligen göra tror jag. Eller hoppas jag i alla fall.

{10015}:

Ha ha.. Vad snopen han skall bli när Hinken har bestämt sig.
Brickley blir kvar som en defensiv 2 vägsback.
( Och Boxplayback, Mest blockerade skott förra säsongen?)
Noren blir kvar för att testas och eventuellt lånas ut till Allsvenskan ( Östersund)
Berg hamnar i Djurgården.
Ingman och Noren i 1: a backpar.

hompa90: Japp, jag var inne på det lite längre ned.

Confusius: www.allehanda.se/2023-06-14/ruohomaa-om-uppbrottet-darfor-foll-valet-pa-modo

Talar väl rätt mycket för att Berg blir kvar och testats hos oss?

"I Modo kommer han att få träffa bara nya bekantskaper, förutom en spelare – August Berg som han lirade en säsong med i Leksand.

– Jag brukar vinna över August varje gång vi spelar golf och jag kommer att vinna i fortsättningen också. Kom ihåg att skriva det för då kommer han att läsa det och bli arg, avslutar Mikael Ruohomaa med ett skratt."

Costanza: Tveksamt, älskar skiten dock 😜

{5647}: Ser dock ut åtminstone på papperet som att FBK värvat två andremålvakter 😉

Costanza: Wallin kan inte hockey!

Confusius: Du kan hockey!

Tarasov: Du antar att vi som ville ha in tunga stora pjäser nöjer oss med en??

Jag är en girig jävel och vill ha en till!! 😜

Bad_Brett: Äter inte Snickers 😜

SPOODI: Ullis får Vezina Trophy om två veckor. MoDo är nog bäst ändå!

{5647}: ähhh vi plockar hem Ullmark. Han ser okej ut i vårt farmarlag över där. Skulle funka som andra spade

{5647}: MoDo borde köpa den bäste målvakten.

Costanza: Beror såklart också på om man letar en förstemålvakt eller en andremålvakt, alternativt att göra som Brynäs och köpa flera förstemålvakter som spelar som de var andremålvakter...

« · 2548843 · »