1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 334044 inlägg · 4156 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
fick höra att timashov inte är så intresserad av att spela i shl, stämmer det så kan vi glömma honom oavsett hur intresserade eller inte vi är i boken

{6870}: ja än hur det blir hoppas man gradin/karlin har full kontroll/vetande. Låt öret få smisk imorronkväll! Skratta o jubla modo!!

Bössa 68: Själv lägger jag noll energi på vad Dima utförde/inte utförde I en klubb i fritt fall ala MoDo 2016.

SPOODI: men sluta! Henrik gradin tränade en icke upp i det blå timashov för 5 år sen ! Tima har sagt att enda som gäller är nhl. Tror du modo är attraktivt/1:a valet..

Bössa 68: helt ärligt vad funkade ens i Brynäs förra säsongen? Hinken har jobbat med honom innan jag jag litar blint på hinken.

Silly: Aagaard gör ett bra jobb i andra linan dock. Öppnar till exempel upp många ytor för Woods och Dickinson. Jobbig framför mål m.m.

Marrdin:
Det finns en enda plats som jag möjligen kan se Timashov skulle kunna gå in och spela på i det här laget och det är Aagaards plats i 2: a linan.
Och då måste Aagaard går ner i 4: e i så fall och bidra med lite Grit och poäng.
Men lite kasta pengarna i sjön blir det nog.
Jag tror inte att det höjer lagets styrka så mycket!

Frisco: ja, man ska nog vara väldigt försiktig att prata om hur spelare är i grupper om man inte känner dom intimt och har koll på gruppdynamiken i spelarens tidigare lag. blir lätt ett rykte som sprids utan att det faktiskt finns något i det. tänker på roma exempelvis, som väl fick ett litet bråkstakerykte efter hellkvist. stämmer inte nödvändigtvis det heller.

dessutom - människor mognar vid olika åldrar. jag har inte mognat än :)

Bössa 68: nu tycker jag inte fw är prio ett eller ser vart Timashow ska ta plats, men blev inte Halloran sågad vid fotknölarana innan han kom till Modo och han hade noll problem personlighetsmässigt här? Vem vet, Timashow skulle kanske funka i denna grupp med. Vill inte riktigt döma ut på förhand.

SPOODI: alltså seriöst ska vi verkligen ta in timashov i denna harmoniska och bevisligen fungerande trupp? Tror faktiskt Hans ego kan förstöra mer än det ger. Obs min personliga åsikt...

Marrdin: vi kan ta honom för reapris. 150k i månaden inte massa lull-lull eller sign on

Marrdin: timashov fixade inte kontrakt i islanders. Klubblös nu, för dom som är intresserade 🙂
Källa ronnie rönnqvist

Rytter: Hinken kör ju ganska hårt på 2års kontrakt han. Han fick ju lite kritik för det i HA. :-)
Men tror det hjälper "laget" att man vet att man är kvar även nästa år. Jag var ju rätt säker på att Rundblad skrev 1år t.ex. (Skyller på Bad_Brett ;-) )
Hade vi stor rensat inför denna säsong hade det behövts betydligt mer team building för att få ihop gruppen, utan att veta om det gått.

Både Karlin och Hinken tror ju stenhårt på att få ihop en bra grupp och väljer personlighet framför skills om det står och väger känns det som.

T.ex tror jag en sån som EJK kan få vara kvar i föreningen så länge han vill typ. Dels är han som en Schweizisk armekniv, han kan spela 1a eller 4e, han bara kör på ändå. Sen verkar han vara en riktig glädjespridare. Aagard likadant. Överlag verkar det bestå av rätt lättsamma och glada personligheter med högt i tak.

Norlinder stannar i farmarlaget, inget modo i år. Källa aftonbladet

{9315}:

Du har helt rätt, han skrev 2 år.

Hade missat det och förutsatt att det var 1år.

Bra för jag tror han kan explodera och komma att dominera i SHL som powerforward och målskytt.

Rytter: ranta skrev 2 år om jag minns rätt så han blir nog kvar om modo är kvar

{9315}:

Ranta är en annan jag vill ha kvar. Sjukt mycket hockey i honom och han har alla attribut för att vara en toppspelare i SHL. Stark, snabb, bra skott, orädd.

Tror att han kommer ligga i toppen i interna poängligan när säsongen summeras.

Har trots sämsta tänkbara start och förutsättningar med avstängning och en kedja som inte klickar samt den som ska servera honom går skadad skrapat ihop 3p på 6m och har haft bud på fler mål, bara lite oflyt med stolpar och ribba som hindrat honom från att ha en 2-3 mål till.

såg att allehandas podd hade släppt nytt avsnitt, har inte hunnit lyssna än men en av punkterna är vilka dom tycker ska ha nya kontrakt

tycker fortfarande det är alldeles för tidigt, men woods, dickinson och södergran skulle ligga nära till hands för mig. sen kommer det ett gäng där jag vill vänta och se ännu längre, med walli, lassi, bernhardt, rubins, där lassi ligger klart först.

kanske missar nån solklar men resten tycker jag nog är lite mer kan stanna, kan gå, gör mig inte så mycket.

Monno: SAIK-klausul? Huvva, använd inte så fula ord!

Bad_Brett:
Generellt vill vi numer ändra så lite det går, och är rätt säker på att kommer försöka binda upp Bernhardt. Gissar 2 år där.

Gamla mysiga återblickar 🥰

youtu.be/9OJkZEZAw-U?feature=shared

Monno: Tittar på reprisen av Rögle - Oskarshamn. Jösses vad dåliga Oskarshamn är. Tänk om de åker ur och vi värvar tillbaka Karlkvist och Tambellini... det hade varit något.

*1921*: Han kanske har en SAIK klausul. ;-)

*1921*: Hoppas på tidig förlänging med Bernhardtz. Han är för ung för att dra till Schweiz och tjäna kosing, så om han inte spelar till sig ett NHL-kontrakt, borde MoDo vara en bra plats att spela på.

Förlänger vi även med Södergran och Woods så ser det lovande ut.

Monno: Det som talar för att Rundblad stannar är att han fått kaptensbindeln, att han får återförenas med bästisen Byström nästa år … och att han har kontrakt med Modo ett år till. ;-)
Näsén, Norén och Wahlberg har också kontrakt.
Rubins, Bernhardt, Brickley, Folin och Berg är dem vi kan tappa (… eller göra oss av med).

*1921*: Vare sig vi är kvar eller ej kommer vi ju mest troligt tappa någon vi vill ha kvar. Allt annat är nog lite naivt.
Som BB är lite inne på så gör Rundblad en bra säsong och SAIK har en lucka att fylla så får vi nog muta honom med bra mycket pengar för att han inte ska flytta hem.

Nyckeln för att behålla Bernhardt är nog att han får fortsätta spela med Näsén =)

{7639}: Silly är en klok man! Vem sa något om 4 backpar? Däremot kör Karlin konstant med 7 spelande backar.
I detta scenario ser jag Rundblad, Norlinder, Byström och Rubins som topp 4. Bernhardt, Näsén och Brickley som topp 7. En hungrig Norén med uppgiften att överglänsa minst en av de sju. Lägg därtill att skador alltid avlöser varann under säsong, så kommer samtliga i topp 8 få en hel del speltid.

Därmed inte sagt att vi ska förlänga med vare sig Brickley eller Bernhardt redan nu. Gradin är ju inte direkt känd för förhastade beslut. ;-)

Tarasov:

Så här tror jag det skulle kunna bli med samma gubbar.

Brickley - Norris
Näsen - Bernhardt
Rundblad -Byström
Noren. Styf

Norris har förmodligen tagit steg är en spetsback.
Brckley kommer också ta kliv och bli en spetsback
Bernardttar steg 8ch blir en spetsback.
Näsen tar också steg och kommer leva lite på hans fyndiga passningsspel med Bernardt
Rubins blir nog inte kvar.Han drar vidare
Noren kommer att matchas försiktigt.
Det blir tack för gott arbete till:

Berg.
Folin
Wahlberg

Silly: Ja precis, om Norris och Byström kommer hem plus att Norén slår ut kommer det behövas rejäl utrensning på våran "top 5"

Sigge: Rundblad lär väl göra allt för att återvända till Skellefteå?

Edit: Skrev han tvåårskontrakt? Helt vilse idag.

*1921*:
Lite svårt men kan tänka mig ha kvar Berg, tycker det är bra back som fyller sin roll som 6-7. Men det handlar lite kostnad och vad som ligger på bordet. Rubins har jag gärna kvar. Men om man spekulerar lite så kanske det ser ut så här

(Rubins) - Rundblad
Bernhardt - Näsen
(Brickley) - X
Noren - x

Ser gärna att man behåller Bernhardt, för hans slutspel för oss ger legendstatus. Rubins/Brickley har mer att ge.

{9315}: Jag tror tanken är att Byström och Rundblad ska spela tillsammans nästa säsong. Har svårt och se att Rubins blir kvar.

Den här Kivihalme i Malmö ser riktigt intressant ut. Kanske någon vi kan nypa inför nästa säsong som kan spela med Brickley?

{7639}:

Vem har sagt att Norlinder kommer vara 7:e back.
Karlin kanske sätter honom i 1:a om han kommer?
Tror knappast också att Rubins eller Rundblad varken har prestige eller som krav att spela att få spela i 1:a backpar.
Rubins kanske inte ens blir kvar?

*1921*: tycker det är alldeles för tidigt, det har gått 8 matcher. jag är liksom inte övertygad om nån back än, inte ens näsen som varit bäst. det kan hända mycket på 44 matcher... kanske visar sig att brickley blir shls bästa back, han kan också vara katastrof och vi sitter och ångrar att han fick ett nytt tvåårskontrakt så tidigt.

men om allt går som vi hoppas, att bernhardt ska slå igenom, att rubins blir en general, att näsen fortsätter, då är det brickley och berg som modo kan ersätta för att få en bättre backsida nästa säsong. tror definitivt noren och kanske till och med styf, gått för lite tid där också, tar platserna som extrabackar nästa säsong, om inte noren till och med slår sig in på sex. istället för att ersätta back 6-8 så kanske modo, om allt faller väl ut, kan stoppa in två backar som back 2-3, och flytta ner resten i hierarkin i spel 5-5. är egentligen inte brydd alls vilket nummer backarna har utan det är mer vilka som kan spela mycket, på en jämn hög nivå, i många spelformer, som kan hjälpa till att driva modo framåt, som är intressant.

hinken säger också att det är för tidigt, litar på honom vad han nu tar för beslut längre fram. hade gett brickley mer än 8 matcher, där inte alla 8 är bra, innan jag börjar prata förlägning.

*1921*: Inget lag rullat på 4a backpar haha, norlinder lär inte komma hem för att vara sjundeback, Norén kommer behöva mer istid för att bryta igenom.

Däremot om vi har kvar top 5 och spetsar med en utav det omnämnda blir jag supernöjd!

{9315}: Det är lätt att stirra sig blind på topp 6, och vem som ska ersättas vem där. Modo vet att de kommer ha större budget år 2 i SHL. Jag ser ett scenario där de lyckas behålla topp 5 på backsidan men ersätter Folin, Berg och Wahlberg med Byström, Norlinder och en genombrottsredo Norén. Då har vi plötsligt både spets, bredd och en bra konkurrenssituation.

{10015}:

Nej Höken skriver inte det!
Han skriver att agenten har lagt upp honom på bordet hos Sportchefer på SHL och Brynäs i HA.
Men då ska han ha en tppproll.
Han lär nog inte hamna här i Sverige.

Robin Moberg: Lite besviken att jag inte fick en tweet eller artikel den dagen jag började följa MoDo på Instagram. Knäpptyst…

Bad_Brett: vilken icke-artikel om brickley i allehanda idag

hur som helst... ser inte honom som viktigast att förlänga med, inte ens nära, under förutsättning att modo spelar shl nästa säsong givetvis. ser inte nån på backen som det måste förlängas med såhär tidigt, men om allt går som vi hoppas så ser jag hellre rubins och bernhardt före brickley. ser snarare brickley och berg som några modo kan uppgradera på i så fall.

{10015}: Ska Brynäs bara ha PP-spelare i laget?

Tarasov: Enligt Höken ska han till Brynäs.

dempa:

Ser inte ut att vara så ofta i så fall!

Silly: vet, men då borde han ha följt MoDo lite tidigare eller?

Robin Moberg:

Han är kompis med Lassi, Våran målvakt!

Julius Mattila följer MoDo på insta. Är det något att ha? Själv har jag noll koll. Lirar i Lukko, (taget från hökens twitter)!

Silly: han kan träffa kryllan

Tarasov:

Vad skall vi med honom till?

modomille:
Är på marknaden men nog inget vi går efter.

Mattila spelar inte idag i CHL, det gör dock inte Repo heller så troligtvis vilar dom bara.

« · 2581860 · »