1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542938 inlägg · 4147 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Framnäs: OP och Ohlsson i 4:e om vi ska ta oss upp direkt.

Min brynäskompis skickade mig denna. Känner ni igen er?
Uppladdat:

500x0-img-20250403-wa0002.jpg

Framnäs:
Eller
Olofsson Niderbach Södergran
Ny LP Woods
Mc Gästrin op
Ny ny olsson
Extra falken

Gavelo: Enligt ryktena om folk som stannar, kanske vi ställer upp så här:
Olofsson - LP - NY
OP - NY - Södergran
NY - Gästrin - Ohlsson
Falkenhäll - NY - NY

Norlinder - Berglund (Karlins favvo)
Rundblad - Norén
NY - NY
Svensson/Hallin

NY
Ebbe Lundberg

SpecterV2: Vi bör hålla oss till sanningen!
Ingen skrev att det var nonsens, däremot var det helt obekräftade uppgifter och obekräftade uppgifter kan man inte använda som fakta, som några här gjorde och det däremot påpekade rätt många här inne.

MaxU24: Ändå lite av Norlinders plikt som Swish-värvning för att undvika neg kval, att när han visade sig inte duga till det ta sitt ansvar. Men nog får han en av de finare HA-lönerna.

SpecterV2: Jag tror fortsatt att vi aldrig kommer få veta gällande Aagaards lön. Det lär bara han och agenten veta med säkerhet. Det är inte offentliga uppgifter direkt

Måns C och Rundblad finns ju också med såklart men har uppfattat att rundblad verkat osäker?

Kan man tolka detta som att ( förmodligen 2 av 3 ? Iom ” vi har några mer ) av Norlinder, Bernhardt och södergran? Gissar på Norlinder och södergran och att bernhardt väntar på djurgården?

” Vi har redan fått några positiva besked, men jag kan inte gå ut med det riktigt än. Det är dock väldigt glädjande att vissa spelare i princip direkt har bestämt sig för att stanna. Inte bara "OP" och Sebbe, som var väldigt snabba – Sebbe hade ju redan ett befintligt kontrakt, men "OP" gick och skrev på ett nytt. Sen har vi faktiskt några fler som vill stanna och göra den här resan med oss. ”

” Hockeynews har redan avslöjat att lagkaptenen David Rundblad gett tummen upp för en fortsättning, medan framtiden för Jesper Olofsson, Victor Berglund, Riley Woods och Theodor Niederbach fortfarande är osäker. ”

Att Norlinder skulle av alla vara en som stanna hade jag aldrig kunnat tro, men wow till han om han gör det.

Gavelo: då hade Mattias P koll på att MoDo matchade Aagaards lön. Rätt kul då så många här inne skrev rakt ut att det var nonsens

Hinken har Möte med Freddan Anderson idag för att diskutera en fortsättning i klubben.

Hinken matchade Aagaards bud från Skellefteå men han aviserade tidigt att han ville lämna (för SHL)

Många spelare velar men nästa veka kommer en del besked för Modo kan inte vänta längre.

LP kommer få en topproll om han spelar kvar i Modo

Litet axplock från dagens intervju med Hinken

{5647}: Varenda Modosupporter i landet skrek ju på att han skulle få spela. Ingen kommer nånsin förstå vad Ranta gjorde på isen medan han satt på bänken.

{10638}: oss också där var han riktigt bra

Peja: *Ehem* Brynäs! Hans pappa är ju literally en Brynäs legendar haha. Vi borde värva honom till nästa säsong behöver lite tuffa spelare också.

Peja: sjukt tråkig värvning. Samtidigt kanske precis det modo behöver lite av , dvs man vet exakt vad man får.

Chamez: Har förekommit rapporter om att Emil Larsson ska flytta utomlands. Hade varit en stor tillgång i slutspelet för vilket SHL-lag som helst.

Tarasov: rätt uppenbart nu i efterhand haha

Förresten varenda gång Kelleher har spelat i Hockeyallsvenskan så har det laget han spelat i gått upp. Kommer nog hända i år också med Diffen. Han var ju helt otrolig i slutspelet för oss.

{5647}: Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag vill faktiskt ha rutinerat i truppen. Jag är ganska less på att många vill ha tillbaka spelare som redan har gjort sitt i Modo. Jag vill ha nytt blod! Vore ju tråkigt om Guden kom tillbaka och är en sämre version än sist t.ex.
Jag tror på en blandning av unga och lite äldre. Behöver givetvis inte vara Lundin eller Emil Larsson men någon stabil tredjekedja hade vart snyggt.

{5647}: Med tanke på att Kelleher blev utsedd till slutspelets bästa spelare förra säsongen och levererar poäng i rasande fart just nu, så har du väldigt höga förhoppningar om du hoppas att ni ska hitta ännu bättre.

{10638}: Hoppas vi kan hitta bättre. Ofta skadad, väldigt ojämn.
Han borde haft en 2+2 innan tredje poängen för en extremt tydligt hög klubba och han rådde för SSKs mål.

Men, får han utrymme är han väldigt bra. Osynlig i fem av sex matcher mot Löven där deras backar plockade bort honom, men när han får utrymmet är han väldigt bra.

{10638}: tror du inte Wiken tar med han upp i SHL? Känns som en spelare i Wikens smak.

Ni bör värva Kelleher.. Ligans mest skickliga spelare offensivt sätt.

{5647}: Hoppas OP kan övertala några av dessa herrar som han nu tillbringar med i Spanien.
Victor Berglund och Norlinder , även Pontus N är med på resan !

Chamez: Vill inte ha Larsson eller Lundin. Absolut bra spelare, men de är inte dominerande om de kliver ned i HA. Det har de inte skills för. Lundin är typ en bra tredjecenter, men har ingen större uppsida och inte spelsinnet för att vara AP.

M Horava: hade jag haft twitter hade man ju lätt dragit igång en hashtag för Jeppe

Silly: Rutinerade spelare gillar jag. Här är en till som kanske skulle passat in. Känns lite utanför i Luleå.

www.eliteprospects.com/player/101806/albin-lundin

Smurfen: Ja om dansken stannat hade vi kunnat göra en Brynäs. Men med det beskedet dog den planen rätt snabbt

M Horava: känslan är ju att ingen egentligen vill stanna och hoppas på att något bättre ska dyka upp, men dyker inget bättre upp så vill man inte stänga dörren till MoDo heller. Frågan är ju dock hur motiverad man kommer vara om man blir kvar då?

Man vill ju ha spelare som går ut tidigt och ingjuter mod med kaxiga utspel. Inte detta mjäkande.

Silly: Rutin, rätt oöm och kan spela hockey.
De jag kan vara orolig för med honom är hans lön, han har spelat i både Luleå och Örebro, 2 klubbar som frekvent betalar höga löner till många av sina spelare och det är troligt att Emil har ingått där, han var trots allt en ledande spelare när han under kontroversiella former lämnade Norrbotten för Örebro så jag misstänker att dom nog fick betala fr sig.

Smurfen: Känslan är att det i princip blir ett blank papper nästan som 2016 när det gäller att få ledande spelare att stanna efter degradering verkan inget ha hänt i den här föreningen inte som det ser ut just nu iaf.

Smurfen:

Emil Larsson en rutinerad räv.!
Kan det vara ett namn?

Silly: Får en känsla av att när Aagaard lämnade så blir det ringar på vattnet åt det hållet !

Heyerdal:
Den utvecklingen kom snabbt i Brynäs , Där gubbarna med Johan Larsson i spetsen gav snabbt ett besked och sedan fortsatte Rödin och sedan kom dom övriga på löpande band med alla i grundstommen!
Sedan kunde dom plocka in värvningarna som Kopacka, Vesel och kelleher m.m.

M Horava: helt rätt någon måste kliva fram, nu går några och väntar samt vill se hur MoDo ska satsa, en svår rundgång och det räcker inte att Gradin säger det. Ju fler som hinner lämna desto större risk att de som funderar på att stanna också ser sig om efter andra möjligheter.

M Horava: en helt rätt analys, kan OP och Sebbe krita på utan att tveka så kan han det med! 🙌🏻

Heyerdal: Det är ganska mycket ”man måste tänka på sig själv” i dagens hockey.

puffe2: Verkligen, HV-inlägget var enkom menat som ett skämt. Vi kunde inte slå HV över 7 (6) matcher trots att Borgström var skadad hela serien och Dichow stod i kassen. Vi var tyvärr sämst den här säsongen.

Men nästa säsong, då ska vi vara bäst! I HA. Men ändå. Ha något att fira i april.

Costanza:

Hammaren på spiken där, sätta krav
Exakt vad Karlin och Gradin inte lyckades med under den gångna säsongen

Heyerdal: Jag tänker att Jesper Olofsson faktiskt har ett ansvar att ta ett steg framåt och säga att: "Jag kör ett år i allsvenskan" Det tror jag hade gjort att Niederbacher tar sig en rejäl funderare. Kanske känner Woods att: What the hell, I am in! Att alla ska känna efter lite till luktar att ingen kommer stanna.

Om inte han som skrev ett femårskontrakt och är lite äldre stannar. Vem ska då göra det?

Kom igen Jeppe! Nu kör vi!

Heyerdal: Då ska han stanna kvar och bli hjälte, bara ett år dit

1921ofHockey: Haha, samtidigt är domare bara människor(fast liite blågula ögon i denna serien dock). Borde snart införas regel om att minst 50 procent av personer i ett bås måste vara spelare. I varje lag, vid varje avblåsning springer en hord av video-töntar fram och ska visa för tränaren vad dom ska gnälla på. Inte bättre i fotboll, men kanske dags med Coach Challenge. Onödigt gnäll ska beivras

Gavelo: Niederbach har SHL som prio ett , inget bestämt ännu men lutar åt det. Intervju ÖA

Hvsupporter: True var en spelare som Tikka, Engsund, Ingberg Nilsson, Op mm , rätt släta i serien men blommade i kvalet.

Gavelo: hahaha tycker inte han var så dålig

Hvsupporter: Vi skulle gärna vilja behålla honom faktiskt.

Hugg på True ist, det är en extremt snabb och bra hockeyspelare!

Tarasov: Tack, man får la hoppas att vi får hit han och Lassi så kan ni gärna ta Sjöholm om inte Saik tar han

MorganaLefaey: Det är Gradin och Karlin som måste sätta den höga kravställningen. Det håller inte att "hoppas ju att de vill göra vad vi säger".

Hvsupporter:
Nej det var ett erfaret troll 👹 som hemsökt oss från gröngult i många år

KRB: Som Hv supporter såg jag att någon skrev Att theodor niederbach förhandlar med Hv någon som vet något här

« · 2858608 · »