1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530267 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Costanza: Japp är också inne på det spåret att det känns fräscht att bygga om laget. Modo hade ett totalt felbyggt lag i SHL och vi var tvungna att göra om oavsett serietillhörighet.

Förhoppningsvis ser vi ett helt annat hungrigare och elakare Modo till hösten som kommer göra slarvsylta av hockeyallsvenskan. Sen tillbaks till SHL där vi fortsätter på den hårda vägen

Heyerdal: Nästan lite kul med nya spelare. För varje dag som går glömmer man tidigare lirare och vill se vad som kommer in. Är mest glad att Sebbe O stannade. Snart helgpromenad längs Dyngdiket. Ny säsong, nya möjligheter. Ska ge Teg en chans till vad gäller korven och ölen.

Gavelo: 1 målvakt, 2 backar och 6 forwards samtliga av hög klass behövs, jag tror alla blir nya rekryteringar. Tror vi kan glömma Rundblad och liten chans att Woods återvänder.

Krämpelle: Så du hoppas alltså att MoDo stannar i HA länge, herregud vilket verklighetsfrånvänt tankesätt.
Ju längre Mood stannar i HA ju svårare blir det att locka bra spelare, fostra egna talanger och ta steget upp i SHL.
Lag som kommer ner från SHL kommer varje år ha en enormt mycket större fördel lagmässigt och ekonomiskt.

MoDos första år i SHL var överlag fantastiskt trots en ganska allsvensk trupp så jag håller inte alls med om att Modo hade panik från dag 1.
Däremot hade Hinken alldeles för stor tilltro till många spelare och importerna blev floppar en efter en, ändå höll vi faktiskt på att undvika kvalet nedåt för andra året i rad men hamnade i en svacka och föll dit.

jonsson: Gradin raggar spelare från finallagen i Allsvenskan, SHL och Finska ligan. Relax :)

jonsson: Undra hur Hinken känner sig som ?

Nucky:

Ja, måste hända nått, vill ha mera, mycket mera

Costanza: Börjar bli lite stressad över att vi fortfarande har så många tomma platser, framförallt spets som ska fyllas.

TumbasAnde: Svartvadet har väl mer historia med DIF, men håller med. Svarten ska inte visa sida i sin yrkesroll.

TumbasAnde: Vi behöver inga chihuahuor.

TumbasAnde: Svartvadet är Kaptenernas Kapten, skärpning tack!'

Han kan mer hockey än Wikegård & Co

Heyerdal: Weigel är en riktig hundragubbe. Om han blir ledig, slå till!

Vad är förresten grejen med Svartvadets fjäsk för AIK? Otroligt partisk kommentator. Blir syntax error i mitt huvud med tanke på hans historik

Heyerdal: Inget ont om Dam-laget, men när man precis kikar på Allehanda om att vi värvat en kanadensisk forward ökar hjärtslagen. Men då var det ingen Hinken-värvning, men välkomnar Aly McLeod då. Hon kan vara nycjkeln till guld för damerna kommande säsong då

puffe2: Weigel då vi behöver en retsticka..

JoJo2613: Lite svårt att tro att Kelleher går till oss?

Mycket svårt att tro det t.o.m

Ska vi ta o hälsa Kelleher, Fitzgerald och Björk välkommen till MoDo då!? ;)

JoJo2613:
Troligen lite för bra men kanske ändå

Plato ser ut o stanna i BIK. Nobbar både bud från utomlands och andra svenska klubbar.
Hade verkligen velat se han i MoDo nästa säsong.

puffe2: Ja får vi behålla Woods och Rundblad har vi en riktigt fin stomme.

JoJo2613: Minns ej traumat när vi åkte ur 2016(var alltför jobbigt), men känns som att vi har en oerhört bra stomme redan nu, jämfört med då. Var lite palt-koma i föreningen då. Nu börjar man längta till september igen, tror på en kul vinter igen

Blir det en sen kvälls fredags-💣 eller kommer det kanske något i helgen? Eller tror ni vi kommer måste vänta till nästa vecka?
Hade hoppats på Rundblad denna vecka men men.

Smurfen: En tanke som slog mig nu,
Lumberjacks kanske redan nu skall dela ut säsongens supporter spelare , fast till flera istället !

Dom som väljer att stanna kvar borde bli säsongens supporter spelare bara rakt av! 🤪😃

Med tanke på vilka som har fått tidigare

Foppatofflan: Oj vad grymt om vi kunde få nån glad nyhet innan dagens slut, kan även ta någon början på nästa vecka också !

hyper: håller med, Norén ser riktigt bitig ut!

JoJo2613: Tack !

Gavelo: inte mycket nytt i MPs silly inlägg på Hockeynews. Bara att vi fortfarande jagar Lerby men som vill till utlandet men om han inte hittar något där så lär vi vara högt upp på listan.

Majbrasan: Jo det har du iofs en bra poäng med.

Gavelo: Du får det att låta som en konstig kombination när man är ung? Knappt vuxen i mina ögon. Det hade varit mer anmärkningsvärt om det faktiskt handlade om en vuxen person med livserfarenhet under bältet.

Här är man uppe å vaken fram till den magiska tiden för små hintar om att i morgon då släpps det nyheter , men ikväll så drog man en nit lott 😬😬😅😅😅

Tycker vi har åtminstone tre rätt tydliga exempel i närtid som tyder på viss vårdslöshet i hur ducks har hanterat sina prospects.

Rent spontant känns det som att det finns bättre organisationer att bli tingad av.

Gavelo:

Ja, man kan ju tycka att rådgivaren borde kliva in i ett sånt läge.

Samtidigt kanske spelaren väljer att underkasta sig i hopp om att optimera sina chanser att bli sajnad. Kanske spelar in hur "lovande" man är också, dvs att ett högre draftval kanske innebär ett starkare förhandlingsläge, vilket kanske gör att spelaren vågar sätta hårt mot hårt i högre utsträckning.

Svårt att komma runt att dagens spelare har ett mål och det är att komma till NHL, därför kanske de vill undvika att uppfattas som "besvärlig".

Det har väl även varit snack om att LP:s draftår var ganska svagt, vet inte om sånt kan spela in.

Trilske: Det är väl bara att be Anaheim att fara och flyga!
Är man som ung så svagbegåvad att man låter en klubb, förening, människor som inte känner sig för 5 öre skall diktera vart du skall spela fast du inte har något kontrakt.

Hade jag varit Stian, LP eller vem f*n som helst och känt att det bästa för min utveckling är att spela i Vita hästen så hade jag spelat i vita hästen oavsett om det stått en blekfet amerikan och sagt att jag skulle gå till Linköping 🖕🏼

Trilske: Det fungerade inte i Finland heller för Clara. Kärpät missade slutspel efter en jättetavla av Clara.

Anaheim känns som en oerhört dålig klubb att bli draftad av.

puffe2: Tänker att Växjös storhetstid kanske är över? Värvningen av Hellqvist signalerar det.

Angående LP-gate så såg jag att Stian Solberg har uttalat sig (även draftad av Anaheim) och som snabbt blev skeppad till AHL för att spela en handfull matcher efter att ha blivit åsidosatt i FBK.

"Allting gick ganska snabbt och jag hade inget att säga till om"

Sedan har du ju Clara som skeppades till Finland när han inte fick det att fungera, så redan då fick man ju känslan att Anaheim är rätt offensiva i hur de hanterar sina prospects...

Så att ducks haft ett finger med i spelet när det gäller LP känns väl rätt givet...

Montén Python:

Hellqvist lär väl knappast bli klarare i knoppen ju längre tiden går, jag förstår inte att något SHL vill ha honom längre faktiskt

Montén Python: Olli bryr sej lika mycket om Timrå, som Björn Hellkvist bryr sej om något lag. Ändå skönt att Växjö får han då

Grannens Grabb växer monumentalt

Domsjö:

Ja, kanske får de som skriker om förändring en att tänka till både en och två gånger.

Fördelen med att köra lokalt när sådana här komplikationer uppstår, vilket förr eller senare kommer ske med ledare utan anknytning till bygden, särskilt för norrlandslagen. Lex Robban Ohlsson, åsnebrottarn etc.

Finns för- och nackdelar med det mesta...

Domsjö: Saker börjar dock klarna efter lite info. Klarar mig gott utan Jokinen.

Likt att Björn Hellkvist också gjorde er en björntjänst att lämna själv.

Skall bli spännande när han drar ner Växjö i skiten.
Björn är en legoknekt som inte kan rota sig nånstans.
Som sagt, ni klarar er bättre utan honom.

Montén Python: Beklagar! Fan inte roligt när man drabbas av såna bakslag.
Vi har ju som sagt erfarenhet av det också. Så inte speciellt svårt att relatera till situationen.

Paninaro: Den såldes till HVskjutersnett.

Framnäs:

Kul för honom, såklart.

Men utan att låta alltför nedlåtande säger det väl kanske mer om Oskarshamns ambitioner.

Det blir dock intressant att se hur länge IKO kommer rida på sin korta SHL-historia, alltså hur länge experterna kommer att prata om IKO som en allvarlig utmanare för att ta sig upp igen.

Kanske har man gett upp den idén redan till kommande säsong, återstår att se...

Trilske: Där ser man, det är nu sagt från IKO att Ville J flyttas upp i hierarkin. Enligt deras sportchef Piispanen visade han så fin karaktär under sin allra första seniorsäsong - så ska redan nu få en större roll, och vara en stabil grundpelare i defensiven är det tänkt.

Lite synd att Snygg-Hasses grabb slår igenom på annan ort ju, men ska erkänna att även jag precis som staben i MoDo inte trodde att han utvecklats såpass mycket.

Röda dagar :

Hjälmarna är antagligen specialanpassade och intrimmade för att sitta perfekt.

Det är väl helt enkelt en bekvämlighetsfråga att spela med en mask man har kört med hela säsongen.

Röda dagar : Jo, sen är det ju åt båda håll. Kontrakt kan ju brytas om en tränare inte lyckas också. Även om man i deras fall ändå står kvar med lönen för resterande säsonger man har kontrakt för..

Röda dagar : Man spelar väl i hjälmen man trivs i. Lassi trivs med MoDo-hjälm. Känns fint. Tar säkert nån månad innan man får en ny hjälm med vidriga motiv

Montén Python: Sånt här suger, vi hade en Björn som plötsligt bröt sitt långa kontrakt.
Shl är en jäkla cirkus med spelare och ledare som flyttar runt.

Vikingmodo : Borde ju finnas en standard Finne hjälm. Lite skämmigt faktiskt.
Strö salt över såren.

puffe2: Är glad om vi bara överlever nästa säsong.

Skall ärligt talat sägas att jag var skeptisk även om vi haft Jokinen. Vårat kommande lagbygge är rätt naivt byggd.

Där många spelare måste ta rätt stora kliv för att det skall gå vägen.

« · 2873740 · »