1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529189 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Farsang: ursäkta men 3 utvisningar på 7 matcher känns väl inte överdrivet många?

Röda dagar : Haha nä absolut inte

Costanza:

Det var nog den stora anledningen att L.P inte trivdes och stack!
Han fick inte komma upp i Karlins knä och sitta där ibland på samlingar.
Det var jämt den där Jävla Niederbach som jämt skulle sitta där,
Trots att han har suttit där i 3 år och fått så många chanser?

puffe2: Misstanken finns hos mig att våra ledare inte snackar med spelare under säsong. Truliga gubbar utan känsla funkar inte. Måste ha frekventa möten och snacka lättsamt med unga hockeygrabbar. Inte sitta på ett ensamt kontor och se sura och tuffa ut. Fått den känslan av videoklipp.

puffe2:
Han gillar spelare som har stake i sig.
Finne, Tjeck eller svensk viking.
Bara dom dricker bensin till frukost på matchdagen..
Och lägger brakare av svavelväte!
Så gillar han sådana karlar!
Och helst ska dom bära ett stort ovårdat slutspelsskägg. 😁
Uppladdat:

500x0-e-3011548-1433931819000.jpeg

Jan-Erik : Kuusela, Pikkarambo Leinonen med flera. Tror Costanza också gilla finländare, innerst inne

Heyerdal:
Japp.. men Linus är redan klar.
Fast dom inte kan presentera honom än.
Vet inte hur många ggr det har skrivits här inne nu?

Röda dagar : Det är han verkligen inte

Jan-Erik : Lassi är top 3 av MoDo's målvakter genom tiderna.

Jan-Erik : Det låter väl bättre med det du säger. Vi såg att killen blev 80-procentig och går till klubben han släppte in puckar mot. Slemmiga agenter var nog inblandade. Foppa har inte heller högskoleutbildning direkt. Dock en miljard på kontot som han kunde hjälpa klubben med ;-)

Costanza: Enligt Foppa var det inget fuffens med Lassi. Kontraktförslaget kom senare. Glöm inte att Hinken är polare med hans agent. Hoppas på succé i år så får vi NHL pengar.

Jan-Erik : Du kan börja med säsongen som gick. Hyllade Lill-fjanten i målet började släppa in badbollar när han fått 150 lök mer hos Åsa-Nisse säsongen efter. Vi kan börja där.. Gäller att sålla bort dessa halvfigurer tidigt. Många är från Finland med även lokala korkade juniorer och deras dumma agenter och farsor!

Heyerdal: Ja, L.Andersson + en till för 3e linan.

Costanza: varför inte finnar? Luleå har massor i sitt lag och de var duktiga! Vi har haft Håkan Hjerpe. Legend!

Heyerdal: Lite oklart då Hinken säger hoppas på 8 backar och 14 forwards till seriestart.

Heyerdal: En av dem är L. Andersson!

Silly: MoDo ska ha in två forwards till innan seriestart enl. ÖA idag.

SPOODI: Jag tror att det löser sig. Vi har skeppat bort lösvikt och dumkorrupta finnar vi trodde på. Får jag ge ett råd till MoDo framöver. Inga fler dumma finnar! Klubben verkar lyssna..

SPOODI: Vill du slåss? ;-) Jämför aldrig igen MoDo med sorgliga trälådan på Teg. MoDo åkte ur sist jag kollade. Inte sånt bra lag då va? Älskar dock klubben..

dempa:

Nej. Det var bara en önskan! 😁

Uppladdat:

500x0-20250530151501.jpg

Costanza: du har för låg kravbild! Du accepterar hockeyallsvenskan men inte kall korv och ljummen öl? MoDo ska vara ett lag som går till slutspel i SHL varje säsong allt annat är ett fiasko.

Majbrasan: Tycker att MoDoiter ska slappna av. Favorit. MoDo badar i pengar men kanske inte i all intelligens i hockeyvärlden. Missar vi detta, so what? Ny lycka nästa säsong. Så jävla fantasisk är inte SHL.Klubben drar in stålar vilket fall och folk har kul och äter gott i min hemstad vid matcher. Surt att missa spelare som Hägg, men det är inte heller Jesus ;-)

Silly: är i Spanien på solsemester, hittar inget om Indrasis sägs han vara klar?

modomille: Någon som frågade angående en topp back/vart hinken tittar Hockeynews sillychatt och MP svarade bara "AHL", det är inte mer än så.

modomille:
M.P Sa det i en podd vid ett tillfälle...
Vill jag minnas!

Majbrasan: Har försökt leta men hittar inte vart det skulle stå att vi är ute efter en back från AHL, någon som vet?

Majbrasan:
Alla goda ting är 3 heter det visst!

Hinken gick in på Brynäs Elite Prospect och tittade lite och bockade av 3 spelare.

✔️ V .Persson
✔️J. Bengtsson
✔️M. Indrasis

Hmmm ...?

Svårt att värdera värvningen utan att veta om detta är "istället för" den topp 2-back från AHL som det surrades om.

I det ena fallet är det en besvikelse och i det andra fallet ser det bra ut på pappret (där ny toppback fortsatt är aktuellt).

puffe2: Nu är George här, men har faktiskt hängt mer på Youtube där yngre gänget reagerar på äldre musik. Faktiskt underhållande. Jag återupptäcker band också. Heja MoDo!

Uppladdat:

500x0-img6377_BoDa451YHMWyFV2.jpeg

Nucky: Japp, Emil är son till DEN Janne Larsson. Han kommer aldrig nå upp till pappans status dock.

modomille: Håller med. Sparar lite stålares. Våra bittra fans fnittrar nog som skolflickor den dagen Vicke O skriver på och vi inte behöver backar eller målvakter. Trissan sitter ständigt i motståndare-Kryllan! Länge leve Bernie, men det heter faktiskt "försvarare" Bra med Gris-tyngd in i laget. Janne G får nu konkurrens vid sargerna.

Silly: enligt MP så är vi ju ute efter en AHL-kille till första backpar, skulle då inte tro att det är denna man refererar till då han inte var i AHL senast.

Kan det vara så att Bengtsson är väldigt billig och värd på så vis att ta in och dessutom ta in en spetsigare back från i detta fallet AHL?

Det går ju emot vad Hinken sagt men Bengtsson kanske har dykt upp snabbt.

SKiLMY: Om man går efter kvalitet så är det Rundblad och kanske Berglund som är våra bästa backar på förhand. Tror vi att det blir två rightare i första backpar? Om man ser hur Brynäs gjorde i HA så toppade dom stenhårt förstakedjan. Jag tror Modo måste försöka göra så också.

Tror snarare
Rundblad-Berglund
Rönningen-Persson
Bengtsson-Norén/Hallin/Svensson

Inte riktigt vad man hoppats på förhand men skulle Rönningen och Persson vara stabila defensivt så har vi mycket vunnet men det återstår att se.

Sigge: Beror väl lite på vem som klickar med vem, men något sånt här till start kanske?
Sverre/Bengtsson - Rundblad
Sverre/Bengtsson - Berglund
Norén - Persson
Hallin/Svensson

Känns som Hinken kommer garanterat förstärka backsidan under säsongen i alla fall.

modomille:
Det var väldigt nära att Hinken skrev med den här backen, Men han valde Tjeckien.

Silly: Jag tror vi tar in ett spetsigare namn på backen framåt årsskiftet. Då kan vi ge ett bra betalt kontrakt på typ 4-5 månader.

Så till slutspelet tror jag att backsidan ser ut så här:

x - Rundblad
Bengtsson - Berglund
Sverre - Persson
Norén

Silly: Uppställning då;

Bengtsson - Rundblad (bra två-vägspar)

Hallin - Berglund (offensivt skickliga)

Rönningen - Persson (shotdown, defensivt skickliga)

Norén (extra, aldrig sett fascinationen över honom.

Tycker mest att det är pucktapp och ihålig med Norén på isen)
Hallin tror jag kommer få en ordentlig chans i början av säsongen.

Gusse: Gillar profilen, stor tvåvägsback med fokus på defensiven, bra skridskoåkning, men håller med luktar inte SHL satsning. Trodde man skulle leta på en högre hylla här. Framförallt så hade jag hoppats på någon mer rutinerad.

MoDoNörden:
Bra storlek och ålder med hysad erfarenhet ändå?
Och en som förmodligen är väldigt hungrig.
På att kriga och utvecklas.
Ändå en budgetvärvning av Hinken i mina ögon,.
Trodde han skulle satsa på en mer SHL meriterad back...
Men det här kan bli bra!
Kommer det nu bli ett rent Brynäspar tro?
Och kommer det in ett nytt ännu starkare backnamn inför slutspelet?

Och det här kan betyda att Hinken kommer nog lägga pengarna på ett starkt namn till den saknade forwardsplatsen.. en W eller C/W
Det kan resultera i att det blir en stark 3: e lina också!
Hittar Hinken rätt på den personen så kommer det spara oss en massa pengar inför Slutspelet.. och att vi då verkligen kan kunna gå "All in" på en spelare vi vill ha och behöver!

grimiss: var väl ingen back som sken på isen direkt, men klarade sig rätt okej. Hade gärna haft kvar honom som 8:e back dock.

Drog på sig rätt mycket utvisningar med tanke på hans lilla speltid

Peja: kan du sluta cirkelrunka Brynäs här inne eller. Håll det till er egna bok.

MoDoNörden: Ursäkta mig, men vem är det? Med tanke på att jag aldrig hört om honom lär han inte vara bra. Jag trodde backen som skulle in var menad som spets?

grimiss: En bonus för Modo är att Brynäs mycket väl kan ersätta honom med någon HA-back som har nyckelroll hos någon av era konkurrenter.

DrCox: när man väl vill ha input från Brynäsare är det tyst haha

grimiss: Han verkar ha spenderat dom senaste säsongerna i Nordamerika gjorde sju matcheri Brynäs den gångna säsongen dock

grimiss: Tror absolut inte det är någon topp två back. Men som hinken sa häromdagen i någon intervju. Att det skulle in en topp 6 back innan säsongsstart och sedan skulle det fyllas på med ytterligare en innan slutspelet.

grimiss: Luktade inte shl satsning om det förvärvet. Mest för att jag har noll koll på honom. Hoppas Hinken ved vad han gör

MoDoNörden: absolut noll koll. Bu eller bä?

« · 2885172 · »