1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529238 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
1921ofHockey: De lär sig och fattar att de inte är fullärda. Ett par extra svängar i HA är ingen katastrof.

Röda dagar : Absolut om man räknar 2020-talet (eller sen MoDo föll ner i allsvenskan första gången)!

Om du räknar med alla målvakter i klubbens historia så är det påståendet ett skämt. Lassi var dessutom sämst när det gäller denna säsongen (jmf bara mot Guden och Barto i nutid). Sedan (bara) 2010-talet så har vi haft Ullmark, Anton Forsberg, Starkbaum, Tellqvist mfl. ALLA håller åtminstone jag högre än Lassi...

Tarasov: Jag tycker att laget ser riktigt bra balanserat ut på papperet. Jag gillar att Hinken och Karlin inte snackar goja. De gör exakt som de sa - bygger ett tuffare och mer moget lag där alla spelare fattar att det är laget före jaget som gäller.

KRB: MoDo har nog många spår parallellt. Säger bara att MoDo-fans ska inte stressa över "namn". Måste funka i en helhet. Sen i en ekonomisk verklighet.

Shangattay: men sanningen har alltid varit, ett starkt försvar ger en god offensiv, kolla på timrå! Du bygger ett lag bakifrån, dåliga backar- dåligt lag.

KRB: Nu måste jag kika hur det går för mitt Ytterhogdal i fotboll :-)

Costanza:

Länge leve Republiken! 🇱🇸
Östersund klarade sig kvar på ren halvtur!

Shangattay: Victor Olofsson är ju välkommen.

Bössa 68: Min teori är att en möjlighet på forwardssidan har fått Gradin att tänka om. Han gick från att säga "vi söker två backar för topp 4" innan Rundblad skrev på till att säga "Vi söker en topp 6-back" häromdagen. I samma intervju bekräftade han fortsatt intresse för slutspelsmonstret Fitzgerald, vilket inte alls rimmar med vad som tidigare aviserats om att det är en tredjekedjeforward som ska in utöver redan smygklara Linus A.

Slutsats: Planen har ändrats. Vem behöver fler toppbackar om Modo ska spendera all sin tid i anfallszon?
Om jag skulle ha rätt kommer vi få en skräckinjagande forwardsbesättning som kompletteras med en toppback, och ev ännu en forward, under säsongen.

KRB: Länge leve mitt Östersund! Jämte jämt och ständigt! Eller är det Å, å i ståndigt??

Tarasov: Skönt att klubben kör med vettiga backar på rätt positioner och inte 5 forwards bara för att det ser kul ut och kan funka fint ibland.

Tarasov:

Om Karlin kan förmå det nu inköpta laget att vilja vinna tillsammans, kommer det att gå som en slåttermaskin, på papperet ser det helt ok ut!

Röda dagar :
Rundblad/Berglund får anses vara i det absoluta elitskiktet i allsvenskan.

Bakom de två har vi Viktor P som jag är säker på ett bra allsvensk back. Jacob och Jakob bör vara god allsvensk klass. Sverre är oprövad men tillhörde toppen i Norge så bör vara en bra back även här. Oliver och Hugo skall kunna komplettera på ett bra sätt. Rent offensivt tror jag mkt på Hugo H.

Du har nog rätt i att vi tar in någon från de andra allsvenska lagen.

Bössa 68: Kolla upp lite klipp på han, killen kan. Tror det kommer bli fin fint till hösten ja.
Men absolut, vi ska inte tro att det är en ny Bernhardt som kommit.

JoJo2613: jag tycker vi ska vara försiktiga att haussa Sverre från Norge. 11e bästa ligan i Europa.

Nucky: Våra duktiga centrar med Topping och andra kommer driva oss bra under hösten. Spännande säsong väntar. Vi kommer vara lite mer tuffare och minde dummare.

Röda dagar : Tror man vill ge Hugo Hallin en rejäl chans att visa vad han går för i början

Bössa 68: Fitzy på ingång alltså. Hyfsad lirare som lätt platsar hos MoDo istället för småfjantar som LP.

Röda dagar : Vi har Rundblad och Berglund som båda kommer göra gott med poäng och Sverre visade ganska fina offensiva tillgångar borta i Norge. Så det kommer nog bli fint de här.

Bössa 68: Hade också hoppats på något sexigare än Bengtsson, men han blir nog en tillgång för oss. En stabil back som kan ta ett stort ansvar i försvarsspelet.
Vi får värva in vår top back under säsongen istället.

jonsson: ngn skrev tidigare att vi va med på bud på Fitzgerald. Noll koll på källa dock..

Bössa 68: George Costanza är ju med gratis. Guldkorn?

Costanza: vi som har varit med en tid vet att guldkornen är svåra att hitta , lex Robert frestadius, sasse Sandström mfl.

Hade vi lagt ett bud på Fitz eller hur va det?

Bössa 68: Kommer in nåt bättre som har höga lönekrav senare in på säsong.

modomille:
Våra Bergstroll kommer att skägga varje fjununge i närkamperna när dom.är upptryckt i sargen...
Eller så ta dom en tugga av deras öra...
👹

modomille: Du och jag kan släppa taget. Vi är härdade.

Silly: känns lite mäh om Bengtsson är tilltänkt topp 2 back iår, jag trodde vi ville ha in en riktig maestro i 1a 2a backpar. Vad tror ni?

Costanza: Många här verkar ha problem med att bli dumpad, kan inte släppa taget!

Silly: Skägg 2025!

Bössa 68:
Fråga Wernblom eller Susse...😁
Skönt at vi har tappat alla mesar!

Silly: Skönt att alla halvfigurer stuckit. Någon som saknar någon? MoDo köttar alltid på och går vidare. Spelare saknar uppenbarligen inte MoDo och då ska vi inte sakna tillbaka ;-) Bra livslektion!

Farsang: ursäkta men 3 utvisningar på 7 matcher känns väl inte överdrivet många?

Röda dagar : Haha nä absolut inte

Costanza:

Det var nog den stora anledningen att L.P inte trivdes och stack!
Han fick inte komma upp i Karlins knä och sitta där ibland på samlingar.
Det var jämt den där Jävla Niederbach som jämt skulle sitta där,
Trots att han har suttit där i 3 år och fått så många chanser?

puffe2: Misstanken finns hos mig att våra ledare inte snackar med spelare under säsong. Truliga gubbar utan känsla funkar inte. Måste ha frekventa möten och snacka lättsamt med unga hockeygrabbar. Inte sitta på ett ensamt kontor och se sura och tuffa ut. Fått den känslan av videoklipp.

puffe2:
Han gillar spelare som har stake i sig.
Finne, Tjeck eller svensk viking.
Bara dom dricker bensin till frukost på matchdagen..
Och lägger brakare av svavelväte!
Så gillar han sådana karlar!
Och helst ska dom bära ett stort ovårdat slutspelsskägg. 😁
Uppladdat:

500x0-e-3011548-1433931819000.jpeg

Jan-Erik : Kuusela, Pikkarambo Leinonen med flera. Tror Costanza också gilla finländare, innerst inne

Heyerdal:
Japp.. men Linus är redan klar.
Fast dom inte kan presentera honom än.
Vet inte hur många ggr det har skrivits här inne nu?

Röda dagar : Det är han verkligen inte

Jan-Erik : Lassi är top 3 av MoDo's målvakter genom tiderna.

Jan-Erik : Det låter väl bättre med det du säger. Vi såg att killen blev 80-procentig och går till klubben han släppte in puckar mot. Slemmiga agenter var nog inblandade. Foppa har inte heller högskoleutbildning direkt. Dock en miljard på kontot som han kunde hjälpa klubben med ;-)

Costanza: Enligt Foppa var det inget fuffens med Lassi. Kontraktförslaget kom senare. Glöm inte att Hinken är polare med hans agent. Hoppas på succé i år så får vi NHL pengar.

Jan-Erik : Du kan börja med säsongen som gick. Hyllade Lill-fjanten i målet började släppa in badbollar när han fått 150 lök mer hos Åsa-Nisse säsongen efter. Vi kan börja där.. Gäller att sålla bort dessa halvfigurer tidigt. Många är från Finland med även lokala korkade juniorer och deras dumma agenter och farsor!

Heyerdal: Ja, L.Andersson + en till för 3e linan.

Costanza: varför inte finnar? Luleå har massor i sitt lag och de var duktiga! Vi har haft Håkan Hjerpe. Legend!

Heyerdal: Lite oklart då Hinken säger hoppas på 8 backar och 14 forwards till seriestart.

Heyerdal: En av dem är L. Andersson!

Silly: MoDo ska ha in två forwards till innan seriestart enl. ÖA idag.

SPOODI: Jag tror att det löser sig. Vi har skeppat bort lösvikt och dumkorrupta finnar vi trodde på. Får jag ge ett råd till MoDo framöver. Inga fler dumma finnar! Klubben verkar lyssna..

« · 2885228 · »