1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529920 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Heyerdal: Linus Anderssons presentation får dem ju dra ut på så man får de klassiska "nyförvärv" på notiser

Heyerdal: Emil Larsson kommer göra kaos i HA!

Emil Larsson - Fitzgerald- Jeppe O
Swettlikoff - Topping - Kelleher
Måns - Gästrin - Mattsson
Sebbe - Bjersa - OP
Falken

Blir laget att slå helt klart!

Bra jobbat Henrik Gradin👍

Vi kommer ha en riktigt bra stomme till SHL 26/27 ifall vi går upp den här säsongen. Werner och Anton Forsberg på målvaktssidan känns inte helt orimligt heller.

M0D00000: När man kan sätta Måns C i tredje med 54p på 64 matcher senaste gången han spelade i HA, då vet man vilket lag Modo har på gång. Får Karlin ihop denna namnstarka skara till serien då har vi en rolig vinter framför oss.

snowden: PP1:
Point: Rundblad eller Bengtsson
Bumper: Larsson
Kanterna: Olofsson, Kelleher
Buffel framför mål: Carlsson

PP2
Point: Berglund
Bumper: Topping
Kanterna: Andersson, Fitz
Buffel framför mål: Swetlikoff

snowden: Modo har väl iallafall 11/12 gubbar som är aktuella,

PP1/2:
Swelikoff Larsson (Framför)
Kelleher Olofsson
Rundblad

PP1/2

Topping Måns
Andersson Fitzgerald
Berglund

snowden: Fasiken också vad ska man nu göra under två månader, inga fler nyförvärv att hoppas på..;-))

snowden: Vi får plocka målisen varje gång vi ska lira PP så får vi in en extraspelare för att lösa problemet!😁

Någon som törs ställa upp Modos PP?
Den är inte lätt

appoF: En liten genomgång i dagens ÖA idag och det går bra för många av Öviks företag!

snowden: Från Bianca Ingrosso till Donald Brashear som rådgivare😊

appoF: Alltså va glad man känner sig idag som Modoit 🇮🇹🇮🇹🇮🇹

Sigge: Japp. Tycker också många värvningar och inte minst Larsson känns väldigt synkade i sina resor. Mkt revansch, bevisa att man ska lira på högsta nivå

TickledDonkey: nog måste vi fått ett anonymt tillskott i kassan? Detta bygge måste ju kosta!

grimiss: Nyckelbegreppet i det sammanhanget är i så fall "relativt". Att det kostat är det inte tu tal om.

Grymt jobbat av Hinken! Lyfter på hatten.

Helvetet vilket lag! Nu tycker jag fan synd om Karlin o Co som måste fundera ut kedjor. 😁

grimiss Kelleher gick ju ner i lön mot vad han hade i DIF så jag tror nog Hinken har varit duktig. Kanske finns några saftiga shl bonusar inlagda i kontrakten.

TickledDonkey: frågan är ju om hinken inte bara värvat jävligt bra spelare utan även relativt ekonomiskt och smart?

1921ofHockey: Tro om Widebro sitter och sliter sitt skägg nu då han ser hur mycket det spenderas😂

Tarasov: En sista
Uppladdat:

500x0-img9147.jpeg

Silly: Känns som att Hinken-kritik-index har gått ner här på forumet en del på slutet. Jag undrar varför🤔

snowden:
Den var klockren…. Utgår ifrån att du får en gilla från Modano

TickledDonkey:
Nu kan Hinken i lugn och ro sätta sig ner för att bara fokusera på att hitta och plocka in en Spetsback till slutspelet.
Nu har vi med dessa rutinerade värvningarna fått ett större kontaktnät...
Det kommer vara ganska lätt att få hit en tongivande back ..till ett sådant här lag..
Jag hoppas han kan hitta en stor tuff back med en jävla slägga på blå linjen.

snowden: 😂😂👏

Uppladdat:

500x0-img9146.jpeg

Tarasov: Bye bye purse
Uppladdat:

500x0-img9145_Agm5mx9QPodLBPY.jpeg

Nej, Aftonbladet. Han är inte klar för DIF. Han är klar för MoDo.
Uppladdat:

500x0-img7106.jpeg

M0D00000: Dra mig baklänges på en flakmoped. Vilket lag att ha i HA.

NuMo:
Uppladdat:

500x0-laguppstallning.jpg

Tarasov: Ingen som gjort en ny laguppställning än. Det börjar bli slappt.

snowden:
Kan du inte fixa en meme på det

" I två säsonger var Janne lagkapten för MoDo innan flyttlasset gick vidare till annan ort för familjen Larsson.

– Det är några år sedan nu och jag var väldigt liten, men jag sa till farsan när jag pratade med honom nyligt, att det blir som att komma hem, säger Emil Larsson och skrattar.

grimiss: instämmer! Revenge of the Hink! Satan vilket lagbygge. De menar allvar. Fasen vad fint att se!

Grymt, längtas till nedsläpp

Tarasov: Word

Sigge:
Handväska kastad!!!

MoDoNörden: Synd att Dif gick upp, hade kunnat bli intressanta matcher i matchen mellan Larsson och Grewe 😁

grimiss: Vilken jäkla signal att ge honom 3 år också. Det här är det nya MoDo hockey utan handväskor!

MoDoNörden: sjukt.

Vilken jävla forward sida.

5/5 till hinken på forwards.

Sjöåkern33: Emil Larsson presenterad! Bara att bocka och buga för hinkens arbete senaste månaden.

x.com/modo_hockey/status/1932363574195695645?s=46&t=_4IO4iMYyElsRY_4JdhC5Q

JoJo2613: kommer presentera Larsson idag sägs det.

Monno: Jo Hinken har ju aldrig släppt något namn innan det var bläck på pappret så att säga. Och om det nu stämmer att Larsson hade en deadline för att bestämma sig kan ju vara för att Hinken har andra namn han jobbar med också.

grimiss: Marcus Nilson. Men tror inte Hinken går ut med någon som inte har signaturen på kontraktet.
Näslund var ju lite snabb där.

erjo: jag tycker det verkar lite för bra för att vara sant så jag håller viss distans, det är trots allt ett rykte, om än ett gediget sådant. Men har ju hänt förr, var det Näslund som hade en spelare på g som typ vände på flygplatsen ?

SPOODI: Det är fan vi som ska klaga om någon, Löven och Östersund också. Tvingas åka ner dit till Småland 5-6 gånger på en säsong. Ska bli skönt att sopa banan med dom iallafall för det ska vi fan göra, enda hotet är Oskarshamn, Kalmar får säkert ett tuffare år nu, Nybro är 10a som bäst nu när nestorn Tommy Samuelsson lämnat, Vimmerby och Troja ska vi ta 20 p mot minst om motivationen finns där.

Keriksson: Det är smålandslagen som klagar på schemat och vill ändra... Har ju gångavstånd till majoriteten av resorna sluta klaga fan släpp schemat!

JonathanF: Har snart gett upp med att få ett spelschema för säsongen, kanske HA planerar att offentliggöra en omgång åt gången, man undrar hur det kan ta sån tid, snart två månader sen det stod klart vilka 14 lag som ska spela...

Lena Drake: Kommer nog se ganska mediokert ut i de första matcherna då vi kommer ha så många nya spelare jämfört med de andra lagen. Hoppas i alla fall att vi är klara med formationerna innan HA börjar, vilket vi inte lyckades med förra säsongen.

puffe2: Alltså, MoDo verkar ha tänkt testa alla möjliga kedje- och backparskombos på försäsongen, med tanke på hur många matcher som är planerade! Hur många som helst (alla?) kommer sändas i Expressen-tv dessutom. Inte världens bästa produktion kanske, men var helt okej förra försäsongen i alla fall.

Icetheman: Fick detta av en kompis , han brukar inte ha rätt i vanliga fall 😅

" Emil Larsson 100% klar"

Så ta detta med en nypa salt !!!

Någon som har koll på hur mycket våra största konkurrenter har kvar och värva? Dvs Löven, BIK, SSK och AIK?

« · 2886622 · »