1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545112 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Willow: Jag lovar att sluta spamma här. Hitta ett forum där man kan labba.

Är det intressant om jag postar en sådan där inför varje match? I sådana fall, finns det saker att lägga till (räddningsprocent hos målvakter och annat?), utvisningsminuter, publiksiffror sammanlagt?

Jag är öppen för förslag. Under tiden tänker jag göra det snyggare. Ja, under förutsättning att det ens är intressant...

Willow: Bara jag som leker lite:
Rapport: MoDo
Hockey vs Almtuna
IS

Head-to-Head (9 matcher)
MoDo Hockey: 8 vinster (23 poäng, 35 mål)
Almtuna IS: 1 vinster (4 poäng, 23 mål)

Matcher (Senaste först)
2025-09-28 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 3 (2-1, 0-1, 0-1) Publik: 1935
2023-02-15 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 0 (1-0, 0-0, 1-0) Publik: 1497
2022-11-04 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 4 (0-2, 1-0, 0-2) Publik: 1732
2022-10-31 MoDo Hockey - Almtuna IS 5 - 3 (2-0, 1-1, 2-2) Publik: 3611
2022-09-28 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 3 (1-0, 2-2, 3-1) Publik: 2462
2022-02-16 MoDo Hockey - Almtuna IS 4 - 3 (1-2, 0-1, 2-0, 0-0, 1-0) Publik: 2256
2021-12-15 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 5 (0-2, 5-1, 1-2) Publik: 2295
2021-11-26 Almtuna IS - MoDo Hockey 3 - 4 (2-0, 0-1, 1-3) Publik: 1386
2021-11-12 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 3 (1-0, 0-1, 0-2) Publik: 1687

Statistik MoDo Hockey
Pontus Näsén.........: 8 GP, 2 G, 9 A, 11 P, +6, 0 PIM
Riley Woods...............: 8 GP, 4 G, 4 A, 8 P, +4, 4 PIM
Daniel Mannberg...: 8 GP, 2 G, 5 A, 7 P, +10, 0 PIM
David Bernhardt.....: 8 GP, 2 G, 5 A, 7 P, +9, 4 PIM
Erik Karlsson............: 8 GP, 1 G, 5 A, 6 P, +5, 2 PIM

Fem mest utvisade
Filip Sveningsson......: 6 PIM
Emil Wahlberg.................: 6 PIM
Sebastian Ohlsson...: 4 PIM
Oscar Pettersson.......: 4 PIM
Tyler Kelleher.................: 4 PIM

Statistik Almtuna IS
Georgs Golovkovs....: 6 GP, 4 G, 2 A, 6 P, -4, 2 PIM
Hampus Harlestam...: 8 GP, 2 G, 1 A, 3 P, -9, 0 PIM
Viktor Hertzberg...........: 8 GP, 1 G, 2 A, 3 P, -7, 0 PIM
Johan Eriksson...........: 4 GP, 2 G, 0 A, 2 P, -2, 0 PIM
Sebastian Benker......: 3 GP, 1 G, 1 A, 2 P, -1, 0 PIM

Fem mest utvisade
Hugo Blixt.......................: 4 PIM
Anton Klint.....................: 4 PIM
Jesper Norbäck......: 2 PIM
Emil Westerlund........: 2 PIM
Jacob Svensson...: 2 PIM

Willow:
Rapport: MoDo Hockey
vs Almtuna IS

Head-to-Head (9 matcher)
MoDo Hockey: 8 vinster (23 poäng, 35 mål)
Almtuna IS: 1 vinster (4 poäng, 23 mål)

Matcher (Senaste först)
2025-09-28 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 3 (2-1, 0-1, 0-1) Publik: 1935
2023-02-15 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 0 (1-0, 0-0, 1-0) Publik: 1497
2022-11-04 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 4 (0-2, 1-0, 0-2) Publik: 1732
2022-10-31 MoDo Hockey - Almtuna IS 5 - 3 (2-0, 1-1, 2-2) Publik: 3611
2022-09-28 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 3 (1-0, 2-2, 3-1) Publik: 2462
2022-02-16 MoDo Hockey - Almtuna IS 4 - 3 (1-2, 0-1, 2-0, 0-0, 1-0) Publik: 2256
2021-12-15 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 5 (0-2, 5-1, 1-2) Publik: 2295
2021-11-26 Almtuna IS - MoDo Hockey 3 - 4 (2-0, 0-1, 1-3) Publik: 1386
2021-11-12 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 3 (1-0, 0-1, 0-2) Publik: 1687

Statistik MoDo Hockey
+---------------------------------------------------------------+
| Spelare | GP | G | A | P | PIM | Inne+ | Inne- | +/- |
|-----------------+----+---+---+----+-----+-------+-------+-----|
| Pontus Näsén | 8 | 2 | 9 | 11 | 0 | 10 | 4 | +6 |
| Riley Woods | 8 | 4 | 4 | 8 | 4 | 8 | 4 | +4 |
| Daniel Mannberg | 8 | 2 | 5 | 7 | 0 | 11 | 1 | +10 |
| David Bernhardt | 8 | 2 | 5 | 7 | 4 | 11 | 2 | +9 |
| Erik Karlsson | 8 | 1 | 5 | 6 | 2 | 7 | 2 | +5 |

Fem mest utvisade[
+-------------------------+
| Spelare | PIM |
|-------------------+-----|
| Filip Sveningsson | 6 |
| Emil Wahlberg | 6 |
| Sebastian Ohlsson | 4 |
| Oscar Pettersson | 4 |
| Tyler Kelleher | 4 |
+-------------------------+

Statistik Almtuna IS
| Spelare | GP | G | A | P | PIM | Inne+ | Inne- | +/- |
|------------------+----+---+---+---+-----+-------+-------+-----|
| Georgs Golovkovs | 6 | 4 | 2 | 6 | 2 | 3 | 7 | -4 |
| Hampus Harlestam | 8 | 2 | 1 | 3 | 0 | 0 | 9 | -9 |
| Viktor Hertzberg | 8 | 1 | 2 | 3 | 0 | 2 | 9 | -7 |
| Johan Eriksson | 4 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | -2 |
| Sebastian Benker | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | -1 |

Fem mest utvisade
+-----------------------+
| Spelare | PIM |
|-----------------+-----|
| Hugo Blixt | 4 |
| Anton Klint | 4 |
| Jesper Norbäck | 2 |
| Emil Westerlund | 2 |
| Jacob Svensson | 2 |
+-----------------------+

Smurfen: Han har väl pendlat in och ut ur truppen hela säsongen?
Det är uppenbart att laget verkar väldigt tjuriga gällande att släppa spelare tyvärr.

modomille: Nån som nyss la ut på Twitter

Vad tror vi då ????
Uppladdat:

500x0-screenshot20251221-100234x.jpg

Enligt Adam så är O'Rourke klar men Laval vill inte släppa honom just nu då dom har en back skadad.

dempa: Det finns ju tyvärr värre nostagifans än lex berg🙁

dempa: Hoppet är det sista som lämnar en dock.

Sofialäktaren : finns tyvärr folk här som inte fattar att Berg aldrig kommer komma hit. Strutsfarm här.

Sigge: Berg ska ingenstans han får spela nu med. Ni kan ta Pulli han är klappkass

SKiLMY: Att både MoDo och Gradin kan bryta kontraktet efter två år OM MoDo inte spelar i SHL då.

Någon som har Aftonbladet plus och kan delge vad det är för klausul som Gradin sägs ha i sitt nya kontrakt?

Frontschwein: Berg skulle väl möjligen vara aktuell i februari om han är less på bänken/5 min per match i DIF. Sen kan han återvända dit efter säsongen och försöka ta en plats igen.

Chamez: glöm berg. Han vill inte bo i övik och vill vara kvar i Stockholm . Det ligger mycket beslut från hans sambo i det läget också.

Källa. Anställd på högre nivå i modo

SIF#29: O’Rourke är väl fortfarande på bordet men inväntar ett OK från Laval Rocket. Frågan är bara om modo vill ha två Nordamerikaner eller en stabil Berg på backen. Sen vet jag inte hur nära det är med Berg.

SIF#29: Håller med om ÖA, missar så uppenbara lägen till följdfrågor gång på gång.

Matt Anderson måste var det minst diskuterade nyförvärvet någonsin.

Jag fortsätter min kritik mot ÖA och konstaterar att man återigen inte ställer några följdfrågor.
Är Ryan O'Rourke ute ur bilden nu eller är han fortsatt intressant?

modomille: Hoppas han inte är mer än tillräckligt bra så det inte är någon jävla Makar som man snyftar över lämnar för Rögle efter säsongen.

modomille: Läste på Hockeynews att Rönningen lämnar, är det bekräftat?

Matt Anderson presenterad nu

Bad_Brett: Ska bli 🫡

jonsson: 0.49 i PPG på honom som back i den ligan, där han spelat 180 matcher.

Matt Andersson 26 år verka va klar från ECHL.

SpecterV2: finns väl inga lediga skitbackar i foppas agentur så det är väl därför han väntar

SIF#29:
🤣🤣🤣🤣
Så jäkla bra
Det skulle naturligtvis vara: Williamsson.

Tex Larsson var en väldigt duktig hockeysniper i sin ungdom i Gävle. 😉

SpecterV2: Ja han är helt värdelös ibland Hinken.

Han sitter samtidigt och säger att vi kan vänta längs, absolut för att hitta rätt spelare så är det bra att man scoutar och låter det ta tid, men se då till att låna in ett par backar.

Valter Pulli har varit utanför Djurgårdens trupp ett tag, borde väl vara intressant för honom att få speltid iaf tills det blir klart med en ny klubb, likadant för Kotkansalo som är på G till Finland.

Förstår inte vad det sitter i, Rönningen borta tillsvidare i sjukskrivning sedan ett par veckor bakåt och Hinken gör inte ett jota. Detta på en redan tunn backsida.

Inte ens ett shl-lån lyckas han hitta(förutom Berg i 3 matcher..), medan andra HA-trupper lånar in shl-talanger som levererar bra i HA. Oink tog in Johansson från Leksand som ett bra exempel. Wozniak som Löven lånat från Luleå har bättre poängsnitt än samtliga MoDo-fw.

Bad_Brett: det är ju helt jävla galet att man förlänger med en sportchef som gjort sånt uselt jävla jobb och bara passivt kan sitta och håva in sin lön.

Bad_Brett: Någon som har information vad som nämndes på mötet med Lumberjacks igår?
För jag har inte publiksiffrorna för ikväll än, men det lär tyvärr synas att MoDo inte presterar som de ska.

Både på och de som jobbar utanför isen.

Silly: Intressant spaning; Tex Larsson är 64 år och materialare i Valbo HC, verkar gått under radarn hos de flesta :)

Hägglundsmaffian: Hinken sitter lugnt i båten, han har ju fått sitt kontrakt nu och kan luta sig tillbaka. Själv tror jag att han plockar in en flopp från ECHL efter juluppehållet.

När alla ser att backsidan fortfarande inte håller kommer han säga att "det tar tid" men att det löser sig så småningom.

grimiss: Jokerit ska tillbaka sedan vill man banta lagen i ligan, därför stänger man nedflyttning denna säsong och öppnar upp igen säsongen därpå men har fler platser för nedflyttning.

Så har jag förstått det

Vikingmodo : vafan stänger dom den bara helt random???

Bad_Brett: Så vitt jag vet så är det bara 17e idag :)

Hägglundsmaffian: Hörde finska ligan skulle vara stängd för nedflyttning i år? Där finns ju en hel del att plocka av isf. (IQ får du ta med Bad, jag har aldrig nämnt det).

Hägglundsmaffian: För att få lite perspektiv på hur sent ute Hinken är, tänkte jag att det kunde vara intressant att lista datumen då vi förstärkte laget året vi gick upp:

17:e november: Niederbacher presenteras
19:e december: Vela presenteras
5:e januari: Brickley presenteras
24:e januari: Halloran presenteras

Trots att Rönningen är borta på obestämd tid, trots att Berglund har floppat fullständigt och TROTS att ALLA experter var rörande överens redan före säsongen om att backsidan inte skulle hålla, har inte Hinken lyckats åstadkomma någonting. Det här häpnadsväckande vilken skillnad det är mot sist.

Vikingmodo : börjar kännas för sent att leta i NA? Vid det har laget är det bara Europa som gäller. Om man har hög IQ vill säga.

Sigge: Oroväckande lugnt från Hinkens sida. Enligt mig så har han bara en väg ut från det här nu. En klassback av hög kvalitet är påväg in eller MÅSTE in. Jag ser ingen annan anledning varför det tar tar sån tid att lösa Modos svagaste backsida sen Hedenhös.

Blir det en ny okänd nordamerikan som blir en flopp så har Hinken helt förbrukat mitt förtroende. Nu eller aldrig måste han lyckas.

Bad_Brett: Bra att vi delar samma åsikt att man måste ta hjälp om man inte klarar av sin uppgift på egen hand. Detta är något som är självklart på mitt jobb. Noterbart är att även jag har en femårig universitetsutbildning med masterexamen. Mitt jobb innehåller stundtals rätt avancerade arbetsuppgifter. Regel nr 1 är att ALLTID ta hjälp om man behöver den.

Det låter besserwisseraktigt att skryta om sin utbildningsnivå men jag tror att det här är något som ligger mer inpräntat hos folk som gått relevanta universitetsutbildningar som sedan tar mer avancerade jobb. Ta hjälp för fan! Att jobba för sig själv är helt omöjligt på mitt jobb.

Jag menar inte att ledande personer I Modo saknar kompetens eller utbildning. Tvärtom. De kan sitt jobb. Jag skulle förmodligen vara klappkass på deras jobb. Jag har dock alltid ställt mig frågan om de tagit den hjälp de behöver för att lösa svåra problem?

Tornadomatador: Bernhardt har kvar Modo som profilbild. Många hockeyspelare verkar inte lägga ner sin själ på instagram. Det är väl typ bra

KulltorpsOlli: Det där är Tarasovs punchline.

Jag har inte bestämt min ännu, men skulle kunna bli något i stil med:

"I don't give a f**k about mattering"

Bad_Brett: Modano vill också vara med på ett hörn har jag hört.

Slogan: "Det får vara slut på handväskor nu!"

Tornadomatador: Är nog så enkelt som att han inte är nån stora instagrammare. 12 inlägg totalt så verkar inte som hans liv kretsar runt det riktigt =)

Tarasov: Exakt. Och framförallt har jag alltid rätt när det kommer till ishockey.

Kan bli bra detta!

#BADBRETT2026

Sigge: det övergår mitt förstånd att man inte bytt plats på berglund och våran materialförvaltare som garanterat är en bättre back.

Å andra sidan tror jag även att målvaktstränaren är bättre målvakt än backupen också

Bad_Brett:
IQ, relevant utbildning, erfarenhet av tidigare styrelsearbete kan bara du redogöra för! 🥒🥒🥒

NuMo: Byggare Bob!

Sven Tuta: scrollade lite på Instagram och en liten fundering väcktes bara angående kelleher, varför har han ej bytt profilbild till Modo?

k1m: Bra idé. Tarasov tyckte att vi borde ha en dedikerad tråd för detta. Jag är emellertid ödmjuk i naturen, så om du vill kampanja för mig, får du jättegärna starta en dedikerad tråd för detta. Jag lovar att jag kommer lägga upp valaffischer och redogöra för vilket förändringsarbete jag tänker driva om jag blir invald.

Domsjö: ☺️

« · 2956458 · »