1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530933 inlägg · 4122 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
hockey_21: Jag förstår inte heller varför Timrå är favoriter. Dom har behållit nästan hela deras trupp och dom har en väldigt ung trupp, Det är en stor fördel att med att dom har kunnat behålla en stor del av truppen. Och en ung trupp kommer spela med mycket energi och med en bra inställning. Men dom saknar rutin,och det kommer behövas när det dras ihop. Sedan så har dom ingen "spets" ,närmast spets dom kan komma är Dahlen och Boyce typ. Dahlen är bra och kommer kunna göra mycket poäng fast...vilka andra ska göra mål då? Och dom har inga "toppbackar" heller. Nej Timrå kommer vara bra men kommer inte kunna utmana något SHL lag eller varken AIK och Modo heller. Timrå har inget stjärnfyllt lag men ett bra och hungrigt lag. Dom kan komma topp 5 tror jag,men inget mer än så.

modomille: Så du menar att det hade kunnat varit värre, att man hade vaknat en morgon som Timrå-it?

Hur ser ni på Björklöven, tillhör dom topp 5 eller?

Costanza: Timrå har en bra framtid på spelarfronten, då dom har många unga spelare från närområdet som vill spela för Timrå. Men ekonomin är inte direkt den bästa och det oroar väl varenda timråit.

modomille: Jag gillar Timrås trupp. Tycker att det är ett väldigt smart lagbygge av Nubben och där är ingen förvånad. En väldigt intelligent sportchef.

modomille: En ung Pettersson finns väl i truppen! som är minst sagt intresant...

locken: Nu då det blev känt att Modo gick med minusresultat 3,7 miljoner, hur mycket pengar har de kvar i kassan? Nån som har koll?

Mydar:
3,6 miljoner per bokslutsdatum ca hälften gentemot förra året

Tarasov: Ok, ja då klarar de ivarjefall licensen, tycker att bygget ser bra ut med tanke på omständigheterna, hoppas på publiksnitt över 4000 så kommer det snart bli mer pengar i kassan

Ser att medlemsantalet ligger på 5087, eller är det flera? Nya målet är visst 7350 vilket man hoppas ska nås.

Mydar: Kan inte tänka mig att licenskraven bygger på likviditeten!?

Mydar:
Du tänker på det egna kapitalet. Ja det verkar som att Elitföreningen klarar det egna kapitalet

Nä.. en till back skulle jag vilja ha in..

Varför inte.... SANTERI SAARI
Han är ledig...?

Silly: Jag tror inte att det blir fler backar. Eidstedt, Hedman, Paris lär vara givna. Leman och Enström kan vi nog också förvänta oss spela regelbundet. Då är det inte så mycket plats över till juniorerna. Jag har svårt att tro att vi värvar ännu en dyr back nu när vi är i allsvenskan.
Hade vi spelat i SHL hade det givetvis varit en annan sak.

Silly: ser i stället fram emot en center för 1a och en ytter för någon av de två första formationerna.

Tycker backsidan ser helt ok ut. Är väl mest en fråga om Enström var rätt väg att gå.

MorganaLefaey: Målvaktssidan ser väl ut som ifjol...ganska svag.

hanzon: jo visst kan man tycka det. Men Bjurö har varit bra i HA förut och vi har redan 2 målvakter. Så att hoppas på förvärv till den platsen är nog ingen ide.

Men håller med. Hade jag själv fått välja hade vi nog haft lite säkrare namn på den posten.

hanzon: Bjurö är bra. Han visade i slutet av säsongen att han kan bli förste målvakt i SHL (han är redan de i HA) ,absolut inte lika orolig som Reideborn. Det var ett tjänstefel att spela Reideborn i kvalet. Om "masken" hade varit kvar så hade han inte spelat Reideborn det är jag ganska säker på.

Missade webbsändningen. vilken spelare uppvaktar Modo hos en ligarival?

modomille: Bjurö var inte så stabil på slutet heller, minns fortfarande den där rundningen runt mål.
Aja ny säsong nytt hopp, känner mig oroväckande optimistisk...

Silly: Alexander Hilmerson, Mora IK

hanzon: Tänkte just på detta med, det uppdaters inte lika frekvent nu som innan eller så har inga nya medlemmar tillkommit. Samma sak med säsongskorten.

{7814}: nån som vet något om honom, spelartyp?

Nucky: Ingen aning, de sa han var svajig, sen om man kollar eliteprospect så verkar det inte särskilt imponerande, ungefär som Edblom. Spelat länge i Mora så antagligen nått toppen av karriären?

Mydar: Njaa 25 år är han,så några år har han kvar ;)

Mydar: Då ser jag nästan hellre Montpetit eller Jocke Hagelin i Modo.

modomille: jojo, men jag tänkte eftersom han inte plockats upp i någon av de andra elitklubbarna? Är det inte bättre spara pengarna och försöka hitta en riktigt vass sniper, har ju närapå 3 månader kvar innan serielunken börjar

{7814}: Beror väl lite på vad de tänker sig för roll för honom. Gissar att de inte värvar honom som poängmaskin, då håller jag med om att det verkar knepigt. Om han har andra kvaliteer och dessutom erbjuder 10-15 baljor + erfarenhet från ligan och fyra kval så kanske det inte är så dumt?

Mydar: nu ska man väl inte dra allt för många slutsatser utifrån eliteprospects. Men jag kommer inte ihåg han från några matcher man sett med Mora och statsen ser då inte ut som något för 1-2a formationen. Rent utifrån det så säger jag nog bara att jag hade förväntat mig mer på vår sista platsen för centrar.

{7814}: ja, Montepit hade ju varit roligt med tanke på att de tog Torp..

MorganaLefaey:Nej jag kan inte direkt uttala mig helelr annat än från statistiken. O enligt den så är han något vassare än Edblom, men det kan ju vara tillfälligheter/omgivningen

Mydar: På papperet är nog Ritchie den bästa centern i hela serien, så jag tror inte att vi letar en uttalad förstecenter. Sedan vet man givetvis inte om han kommer upp i sin vanliga goda klass eller om hälseneskadan påverkar honom.
Hur som helst känns det ungefär som om en forward ska in, men jag vet inte alls hur det är tänkt rent hierariskt. Om det är en för de två förstakedjorna eller längre ned. Då många spelare är utvecklingsbara kan det hända rätt mycket där. Wahlgren tror jag exempelvis väldigt mycket på och kanske finns det fler spelare som kommer att göra väldigt bra framsteg i och med att jag tycker AJ är en riktigt bra tränare.

{5647}: Håller med. Den spelar typ man egentligen saknar är en tuff forward med en intensiv spelstil.

modomille: Då passar väl Skröder`n in ganska bra förutom den intensiva delen då..

Undrar just om det är tänkt att Andreas Hilmersson ersätter Skröder

Mydar: Peter Öberg... ?

Såg att Jämtin var på kvantum i övik å handla idag

hockey_21: Jämtin är välkommen till MoDo Hockey!

Costanza:
Lapierre orsakade problem, Jämtin lär göra detsamma....

Tarasov: på isen är han riktigt bra, men som du är inne på så kostar han mycket energi. Det är alltid en massa snack kring den killen...

{5647}:
Tkr faktiskt det är lite synd att han inte koncentrerade sig mer på att spela

Tarasov: Måste spinna vidare på det här med licenskraven. Det verkar vara +1 mille i eg kap som gäller. Modos koncern har neg eg kap på -1,4 mille. Modern i koncernen som är den ideella föreningen har ett pos eg kap på + 15,7 mille vilket betyder att elitverksamheten och arenabolaget har ett neg eg kap på - 17,1 mille. Fördelningen vet vi inte i årsredovisningen. Med tanke på att det finns godtycklighet i redovisning samt att licensnämnden bör gå på officiella uppgifter så förstår jag inte att det inte finns ett problem! Jag gissar att koncernresultatet är det som gäller! Åsikter på det för klargörande?

Signature: Har man inte alltid ett års dispens på den där jäkla licensen? Eller är det bara SHL?
Kan ju vara det man lever på också. Kanske inget man vill skryta med. ;-)

Tarasov: Jämtin hade varit en riktigt brakvärvning på HA nivå. Men jag har lite svårt för honom då han inte verkar ha alla bestick i lådan riktigt.

Angående Montepit, han kan dra åt helvete. Ska vi ställa Bisset i båset också då vi ändå håller på?
Ja jag är bitter.

Signature:
Moderföreningen är det man går på, där var det 4,2 förra året vilket var kravet för spel i SHL. I år år EK där 15, antagligen därför det inte är något "snack" .

Signature:

Vi får väl sälja en bit trottoar. Eller begära rekonstruktion och låta statliga lönegarantin täcka spelarlönerna. Eller har du något annat kreativt förslag som Leksand kanske har provat?

Monno: Jag tror på 1 års fördröjning som du är inne på.

Tarasov: Kan vara så men fullständigt ologiskt vilket gör att jag inte tror på det.

Rytter: Förstod att det skulle komma men jag blir inte upprörd. Vi är alla lika goda kålsupar i denna bransch och jag skulle kunna kontra med museum eller vad som försiggår i Ö-vik. Det jag håller på med är att lära mig av vad som gäller baserat på fakta :)

Signature: De flesta är rätt bra på att få ekonomin stt gå runt på alla möjliga sätt, men bara ett lag kan vara bäst. Den titeln går helt ohotad till Leksand.

{5647}: Det är alltid roligt att vara bäst på någonting ;)
Åter till fotbollen!

« · 1755373 · »