1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481743 inlägg · 4079 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 577034 · » Till forumet


Sv: Sillysäsongsnacktråd
Läste precis i ÖA om ännu ett nyförvärv. "Roland Zackrisson får titeln administrativ chef. Han ska ha ansvar över ekonomin, personal och utveckling av den nya arenan."

Någon som har koll på snubben?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Vad skulle en mas med självkritik till? Ifall någon sådan person hade existerat skulle antagligen aldrig en trähäst med påmålade psykedeliska mönster kunnat bli en nationalsymbol :-)

Nejrå, men visst växelkörde de - Brithén och Pirro när det gällde att plocka fjädrarna av Mika & Milo? Eller sviker minnet mig?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan: Svarar mig själv. Milo håller just nu till i HK Dynamax Nitra och han har hunnit med att göra poäng i säsongens första match.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Just ja, Milo, var håller han hus nuförtiden? De få gångerna som han fick chansen så blev han bänkad efter ett felpass medan de andra "ickeutlänningarna" kunde prestera den ena insatsen dummare än den andra och de fick ändå fortsatt förtroende.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd

Paddan:

Du ä ju döm i hela hövve!!! Nämna Jansson och MIKA i samma mening. MIKA regerade stort, Jansson har inte reagerat på flera år.

MIKA och Milo, det leende backparet som blev förstört av en envis jävla mas utna någon som helst självkritik.

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Vallin: Officiellt kommer han nog att dementera det, men det både hörs och syns att det är något speciellt när Jansson kommer på tal. Kanske därför som westerlind fick springa och köa för att få autografkort av Jansson, för att Poffa inte ville riskera sitt medlemskap i Backhatarklubben.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan:

Minsann? Har han bekräftat eller dementerat detta?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Vallin: Så nära Jansson, i ett avseende, men ändå så helt olik.
Det sägs att Poffa hade siktet inställt på en av Janssons tröjor, men han råkade se fel och köpte en #44 istället.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan:

Okej då. :)
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Vallin: Klart det finns bra finländare...
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Nu har det varit dåligt på ryktesfronten ett tag, hur är det sagt egentligen, är det färdigvärvat eller? Skulle sitta fint med en etablerad center till...
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan:

Frankenstein? Jag tycker det ser ut som om Wargh håller på att anlägga en riktigt fin, klassisk hockeyfrilla.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd

Frisco:

Det stämmer nog. Jag har faktiskt bara spelat minigolf en gång i år.

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: [Han har ju spelat helt huvudlöst då han spelat, och övrig tid har han ju varit i princip osynlig]

Låter som Poffa på rikemansgolfen.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Gusse:
titta på mora-leksand igår
såg inte så skräck injagande ut
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
kan medela ..vilket säkert är gammal men Lars jansson Har lagt av å har slutat med all träning å kommer inte att träna med modo nått mer.
Han prövade på is å hans knä hadde svullnat upp efter 5 min..

Han medelade för några dagar sedan att nu ger han upp.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd

Paddan:

Att Jansson har den bilden är inte så konstigt. Han har ju spelat helt huvudlöst då han spelat, och övrig tid har han ju varit i princip osynlig.

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan: Jaha. Tyckte att dina utsvävningar var värre än vanligt.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Frisco:

Tittar på spelarbilder: ja
I fyllan: nej

Här är tydligen den gäckande Lars Jansson
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan: Sitter du och tittar på spelarbilderna i fyllan eller?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
I och för sig ser den här mannen ut som om han är på väg att klubba ihjäl en hel tomtearmé...

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Tommy Wargh har en intressant frisyr som får honom att se ut som en kandidat till rollen som Frankenstein.

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd

Petey21:

Angående Dahlberg så borde man definitivt ge honom chansen att visa upp sig i ES. Hoppas bara Harald håller med. Oavsett så är steget från J20:s bäste fysiske spelare till gnuggare i ES mindre än om man skulle plocka en målspruta i J20 och förvänta sig att han skulle kunna spruta mål även i ES.

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Stigsson: Precis. Jag undrar varför så många tror att han är ytter? Till och med lulingar som jag annars anser vet det mesta har påstått att han är vinge. Har han möjligen varit det i ett tidigare liv?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Vallin: Rusty är center.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: De sa på radion att Dahlberg inte skulle spela nån junisturnering pga hjärnskakning.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Då är frågan hur mycket speltid Johan Dahlberg kommer att få i A-laget (om ens någon). Jag är nyfiken på denna spelare, speciellt om hans spelstil påminner något så när om min favorit Hinote, men har inte hört något om att han skulle vara aktuell för elitserien ännu. Och då behövs en gnuggare för det hjälper väl inte om den som finns spelar i J20.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Vallin:

..eller så är Pavlikovsky center, vad vet väl jag? Mål lär han förhoppningsvis göra iaf.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa:

Säger inte att jag inte håller med dig i fallet Hahl men helt apropå så tycker jag att, bortsett från förra säsongen, så ser det bättre ut än på många år vad gäller målskyttar.

Horava, Salle, Pardavy, Pavlikovsky och Tuominen är ju faktiskt fem yttrar som borde kunna producera runt 15 baljor var denna säsong. Ingen av dem är väl kanske en 25-måls kandidat men bredden känns bra. Skulle vilja ha en spelskicklig center som lägger mackorna, jag.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd

Mano:

Den spelartypen har vi redan i junioren Johan Dahlberg. Hellre en målskytt än en gnuggare.

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Salle: Ingen Hahl i Sverige då tydligen. Synd, men vi jagar på. En spelare av hans typ, som kan nöta bort reklamen på sargerna runt hela Sverige tillsammans med Micke P och Gästrin samt gräva lite puck skulle inte skada.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan: En liten damm, blaha blaha. Var det i Ottawa dom spelade hockey (åkte skridskor) på en flera km lång kanal för nåt år sedan. Har för mig att jag la in en bild7länk om det. Bilden på den "dammen" var riktigt nice.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Om det hade varit lite kallare i New Orleans så borde man ha goda förutsättningar att kunna förbereda sig för [url=www.canadapondhockey.ca/main/]det här[/url]

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Martin S: Hehe ja, fast Ängelholm är ju dock riktigt riktigt fräscht. Hmm skulle gärna vilja ha ett sommarhus där...
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Icing-Ove: Det stämmer att alla inte vill bo i Ö-vik men Leska har ju bott ett år i den stora metropolen Ängelholm som junior så...
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Martin S:
Leska? Men du glömmer en sak, alla spelare vill inte flytta till Övik och spela i Modo, tro det eller ej. Bra spelare tidigare har ju kostat som satan...det rinner ju stålars ur klubbens kassakista.

Tyvärr verkar Modo vara fast i det här bygde-tänket vad gäller storsponsor: "Öh, det ska vara ett företag som är från Hörnett, verkligen brinner för Modo, helst känner Bosse på Husumfabriken och där VD:n är lite som Kent Forsberg"

Blir lite smal marknad då.....
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Hur många guldhjältar från Slovakien kommer att ha spelat för MODO efter denna säsong?

Vi vet alla att Dusan Milo o Hlinka var med och grävde fram nationens första guld. Frågan jag ställer nu är om Lintner, Pavlikovsky, Pardavy och Petrovicky också var med?

95.000 euro efter skatt vill Pardavy ha för ett 6 månaders kontrakt, nästan 16000 euro i månaden skattat och klart.

Om jag fått välja så hade jag nog bytt bort Pavlikovsky/Pardavy mot Leska.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Salle:
Jag håller med om att du höll med mig, men att jag skulle ha hållit med dig det håller jag inte med om.
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd

Frisco:

Pardavy är namnkunnig. För mig är det som höjer frågetecknet huruvida han är motiverad att spela topphockey vid 34 års ålder. Och framför allt om han håller eller om det är en spelare som kommer gå skadad stora delar av tiden. Artistkontrakt verkar det i alla fall röra sig om.

Nu behövs det en målskytt till, sedan börjar jag se formerna av det MODO som ska försvara äran 05/06.

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
westerlind: Vadå... Det var väl du som höll med mig?!?! 

Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Salle:
Tack för ditt ödmjuka medgivande, Salle. Kan aldrig tro att du inte alltid håller med mig - menar du att du inte har rätt lika ofta som mig?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
modo_foppa: Länken ligger ju en bit ner. För att du ska kunna läsa det hela så är det bara att klicka på den. Lägger ut den igen en bit längre ner så det inte blir några problam alls.









www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,692340,00.html1
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Nikki: ok
då vart det inte så, konstigt jag lässer ju inte aftonblaskan
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
modo_foppa:

Det !! är !! en !! slovakisk !! hockeyspelare !!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
modo_foppa: Aftonbladet skriver om han
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
westerlind: VEM?? fan ?? är ?? den ?? där ??Pardavy???????
är han kontrakterad och jag har missat det eller?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Salle: Om fjolårets MoDo var Real MoDo, vad är då Fake MoDo?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
westerlind: Jag är med dig på denna. Njut av det så länge du kanför det sker väl inte så ofta. :-)
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Salle:
Jag menar att när hockeysverige pratade om Real MoDo, så syftade man främst på Foppa och Näslund. Vill Icing-Ove inräkna Pavlikovsky och Pardavy i samma klass så står det givetvis honom fritt, men jag håller inte med. Gör du?
Kommentera

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Frisco: "Ersätta och ersätta. Du kanske inte har märkt att minirinksligan i väster startat igen?"

Hmm, utveckla gärna det där. Menar du att det faktum att gossarna nu spelar i NHL gör att deras insatser förra säsongen var utan betydelse?
Kommentera

« · 577034 · »