1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532490 inlägg · 4126 ämnen

Skitblajtråd.

Sv: Skitblajtråd.
mike66:

Var det Herbert Chapman du tänkte på?

scim: Håller med scim. Det börjar bli akut. Vi tar upp frågan till veckan.

scim:

Vad skönt. Jag är less på att höra det nu.

mike66:

Ganska stilig karl, men det saknas en huvudstadstouch på det där istret som du presenterade.

knaskamilla: Hur ska du kunna avsluta ikväll? Ska det ske meeefd aningen stolthet så stannar du. Skyll på mig om kärran klagar.

Björn VII: Vaa faan, jag la in fel bild? ;)

NuMountain:

Kan jag skicka interneträkningen till dig sen?

mike66:

Ister som ister. :-)

ZZZzzzZZZzzzZZZ

Björn VII: Vi snarkar oss vidare mot nya äventyr.Vi ZZzzzzZZzez i möra på HS.

Alla: Gonatt och sussa sådära lagomt ångestbra inför vad morgondagen(läs idag) har att erbjuda på hockeyfronten.

NuMo:

Nu SKA jag i alla fall gå och lägga mig. Jag undrar om jag kommer undan med äran i behåll med bifogad bild?

knaskamilla: Emellanåt förvånar du - intressantast hittills.

westerlind:

Jag förstod att du skulle bli nöjd.

knaskamilla:

Där har du fel som vanligt - jag väntar med iver på en bild från dig som innehåller en puck, klubba eller kanske åtminstone is.

westerlind:

Nej, nu är det bäst jag går och lägger mig så jag kommer iväg till Övik imorrn, nattinatt.

ZzzZzZZZzz

scim: #30

scim & NuMo:

Nämen nu är den här bild-spammaren här igen: Kan ingen prata lite försiktigt med sorken och höra när hon sist hade kontroll över vad som hände med hennes kamera?

westerlind: Äh vad snackar du om? Tala ur skägget.

Frisco:
Vad sjutton gör Lars Jansson på den där bilden iklädd tomteskägg?

Frisco:

Nu har jag dragit i mig en massa vitlök och pepparkorn, alltför att klara mig undan den förkylning och magsjuka som härjar här i Ume. Detta för att man ska kunna ta sig till Kempis imorrn och se #30 leda laget mot en kassaskåpsäker seger!

Väl mött.

Godnatt.

Igen.

zzZzzzZzZZzZZZ

Paddan: Det kan man fråga sig.

Skickar med en bild på en liten lotterispelare i ditt "nya" lag.

Z z zzz Zz z Z z zZ z zz

/ / Frisco

scim: Förkylningen och magsjukan är väl över för de flesta i Umeå, undantaget våra "klienter" som tycks drabbas av både förkylning och magsjuka samma dag som de är kallade till förhandling. Märkligt nog tycks båda åkommorna endast drabba de tilltalade. Målsäganden och vittnen verkar klara sig.

Lulekickan:

Jo, det verkar som det lugnat ner sig en aning men jag hade en del kamrater som insjuknade under veckan så det är väl bäst att vara på den säkra sidan, man vill ju inte missa en kvartsfinal för att man varit oaktsam. Lustigt fenomen föresten, kan det vara så att kriminella har sämre immunförsvar?

scim: Nej du scim, nu ska vi åka ner till busstationen så vi kommer med bussen till Övik så vi kommer med bussen till Kempis så vi kan se matchen.

Matchtips: Modo - Sillstryparna 5-2

Över och ut!

Frisco:
Jäklar vad Ralf Edström blivit olik sig på senaste tiden.

scim:

Är det ett umedialektalt drag att prata med sig själv? Jag minns iaf inte, och så funderar man på att flytta dit.

MoDo AIK - Västra Frölunda IF 0-0
Skott efter tre perioder: 25-42

Björn VII:

Jag testar iaf, och stärker mina aktier på one-linerlistan.

Björn VII: Är det samma?

F-n! Börjar bli nervös redan... Är det fler än jag som skulle behöva göra detta...

Sahlander:
Hahaha, äsch, du kan få några kronor av mig till en kopp kaffe så ska du se att du blir lite lugnare. I varje fall för stunden.
Vissa kan emellertid behöva det här efter matchen...

Frisco:

Njae, de där bakelitplattorna som någon smaklös person klistrat fast gör faktiskt förlusten av de senaste årens SM-finaler något lättare att smälta.

Men jag tror mig ha kommit på en lösning, jag får helt enkelt befinna mig i hallen där MoDo vinner i år, och så ser jag till att hamna ensam i ett mörkt omklädningsrum med Hr. LeMat.

Antingen så är det jag eller bakelitplattorna som lämnar rummet i fysiskt behåll. :-)

Om jag över huvud taget skrev något här igår, så tar jag tillbaks allt nu. Ähh. Nu tror jag att jag lägger mig och vilar ett tag.

NuMountain: Sov gott.

Frisco: 1700 ståplatser kvar. Kom igen nu, är vi så fruktansvärt bortskämda att många inte går förrän det är semi?

Wewillwintoday: Oj då! Inte slutsålt. Speciellt när det gått så bra på slutet trodde jag garanterat att Övik borna skulle gå över lik för biljetter.

Wewillwintoday:

Huh, 1700? var hittar du det någonstans?

Jaha, modohockey.se...

Dragan 2k: MODO-publiken är alldeles för bortskämd nu för tiden... blivit mycket finaler och semifinaler.
Lite grann kanske som Göteborg i fotboll?
Av tradition sätt är ju Götet fotbollens huvudstad med väldigt stort intresse. Nu för tiden är det dåligt publiksnitt av samtliga fotbollslag i götet. Detta är väl ett resultat av stora framgångar och sen en liten nedergång. Ett tag var det 5 göteborgska lag i allsvenskan...

Wewillwintoday:

Direktrapport från Kempis säger: "Det ser ut som vanligt".

Då gissar jag på: 3909 :-)

Wewillwintoday: Usch fotboll! =)

Dragan 2k: Håller med. Fotboll är inte hälften så roligt.
Tråkigt är att samtliga mina vänner här i götet är fotbollsälskare som i princip inte bryr sig ett dugg om Frölunda.

westerlind:

Du får läsa lite gamla inlägg av mig, då. Jag tycker mig minnas att jag, efter bilden på utsikten från Alavaaras stuga, lade ut två bilder på lite is, massor av klubbor och minst en puck.

knaskamilla:

Nä huga, det orkar jag inte. Du vet att jag litar på dig - det har säkert hänt.

westerlind:

Den här bilden innehåller i alla fall is.

Noterar till min förvåning att MoDo Hockey/webmaster agerat på modohockey.se. Ska bli intressant att se om de håller sitt löfte framöver.

Nej, nu djävlar. Snart är det match. Innan dess ska man kanske jobba lite?

Syns i Kempis ikväll!

knaskamilla:

För att inte föreviga låtsas ryktet ang Kvasha så föreslår jag att diskussionerna fortsätter i den här mer passande tråden.

scim:

Okej. Du är ursäktad för din isärskrivning, förresten.

Helgledig? Kan man verkligen vara det när ersättaren inte gått på sitt skift?

knaskamilla:

Endast ett Matchpenalty kan rädda din profilask just nu.

knaskamilla:

Heter det inte särskrivning?

scim:

Just nu hoppas jag innerligt att du har rätt...

scim:
Det är bara en sak jag undrar. Var sjutton är det som Oleg har kvashat och vem är denne Oleg?
Jäklar det blev ju två saker som jag undrade...

« · 226874 · »