1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532519 inlägg · 4126 ämnen

Skitblajtråd.

Sv: Skitblajtråd.
Björn VII: Är det samma?

F-n! Börjar bli nervös redan... Är det fler än jag som skulle behöva göra detta...

Sahlander:
Hahaha, äsch, du kan få några kronor av mig till en kopp kaffe så ska du se att du blir lite lugnare. I varje fall för stunden.
Vissa kan emellertid behöva det här efter matchen...

Frisco:

Njae, de där bakelitplattorna som någon smaklös person klistrat fast gör faktiskt förlusten av de senaste årens SM-finaler något lättare att smälta.

Men jag tror mig ha kommit på en lösning, jag får helt enkelt befinna mig i hallen där MoDo vinner i år, och så ser jag till att hamna ensam i ett mörkt omklädningsrum med Hr. LeMat.

Antingen så är det jag eller bakelitplattorna som lämnar rummet i fysiskt behåll. :-)

Om jag över huvud taget skrev något här igår, så tar jag tillbaks allt nu. Ähh. Nu tror jag att jag lägger mig och vilar ett tag.

NuMountain: Sov gott.

Frisco: 1700 ståplatser kvar. Kom igen nu, är vi så fruktansvärt bortskämda att många inte går förrän det är semi?

Wewillwintoday: Oj då! Inte slutsålt. Speciellt när det gått så bra på slutet trodde jag garanterat att Övik borna skulle gå över lik för biljetter.

Wewillwintoday:

Huh, 1700? var hittar du det någonstans?

Jaha, modohockey.se...

Dragan 2k: MODO-publiken är alldeles för bortskämd nu för tiden... blivit mycket finaler och semifinaler.
Lite grann kanske som Göteborg i fotboll?
Av tradition sätt är ju Götet fotbollens huvudstad med väldigt stort intresse. Nu för tiden är det dåligt publiksnitt av samtliga fotbollslag i götet. Detta är väl ett resultat av stora framgångar och sen en liten nedergång. Ett tag var det 5 göteborgska lag i allsvenskan...

Wewillwintoday:

Direktrapport från Kempis säger: "Det ser ut som vanligt".

Då gissar jag på: 3909 :-)

Wewillwintoday: Usch fotboll! =)

Dragan 2k: Håller med. Fotboll är inte hälften så roligt.
Tråkigt är att samtliga mina vänner här i götet är fotbollsälskare som i princip inte bryr sig ett dugg om Frölunda.

westerlind:

Du får läsa lite gamla inlägg av mig, då. Jag tycker mig minnas att jag, efter bilden på utsikten från Alavaaras stuga, lade ut två bilder på lite is, massor av klubbor och minst en puck.

knaskamilla:

Nä huga, det orkar jag inte. Du vet att jag litar på dig - det har säkert hänt.

westerlind:

Den här bilden innehåller i alla fall is.

Noterar till min förvåning att MoDo Hockey/webmaster agerat på modohockey.se. Ska bli intressant att se om de håller sitt löfte framöver.

Nej, nu djävlar. Snart är det match. Innan dess ska man kanske jobba lite?

Syns i Kempis ikväll!

knaskamilla:

För att inte föreviga låtsas ryktet ang Kvasha så föreslår jag att diskussionerna fortsätter i den här mer passande tråden.

scim:

Okej. Du är ursäktad för din isärskrivning, förresten.

Helgledig? Kan man verkligen vara det när ersättaren inte gått på sitt skift?

knaskamilla:

Endast ett Matchpenalty kan rädda din profilask just nu.

knaskamilla:

Heter det inte särskrivning?

scim:

Just nu hoppas jag innerligt att du har rätt...

scim:
Det är bara en sak jag undrar. Var sjutton är det som Oleg har kvashat och vem är denne Oleg?
Jäklar det blev ju två saker som jag undrade...

scim:

Det har du rätt i. Varför skrev jag isärskrivning?

Är det här man snackar hockey eller???

scim:

Hur ska jag bära mig åt för att få matchpenalty då?

Paddan: Nej nej Nej!. Det är inte Oleg dom menar...

knaskamilla:

Förlämpa Björns HS-slutspel på någotvis.

Nej nu ska jag äta lite plättar.

scim: .....

scim:

Ahaaaa...du vill ha en plats i semin, eller?

scim:

Jag tror min herre har tappat ett O. Har du kollat under skrivbordet om det ligger där?

poffa:

Jag hittade det, det låg mellan "I" och "P".

Sahlander: Alternativet skulle kunna vara att det handlar om ett orent uttal av någon otäck idrottsskada: A leg crusher? blev till Oleg Kvasha?

"She is a physically strong girl, with particularly good vaulting and tumbling qualities." Låter ju faktiskt som riktigt bra egenskaper...
;)

Paddan: Det är Hedlund & Söderberg som drivit igenom denna värvning för att slippa bli kallada för små spelare...

scim: Jag kan inte ta hem mp3:or som bifogas här på HS... Skumt är det.

Sahlander:

Kan du inte? Vad händer?

scim: Det bara söker och laddar men sen händer inget mer...

scim:

Förmodligen låter det inget...

Sahlander:

Skumt, det fungerar då utmärkt för mig, har du prövat att högerklicka och välja "Spara mål som"?

Poffa:

PER!

scim: O Ja... jag har provat allt och lite till känns det som...

Sahlander:
Kom på mig själv med att sitta och gapflabba åt Hipp Hipps "Språkkurs i Norrländska".
Frasen "Har du sett Hedlund?" fick helt plötsligt en helt annan dimension...

scim:

Ja?

Paddan: Kom du på dig själv... Över Hipp Hipp... Har du inte internet som vi alla andra...

Sahlander:

Nej, det har han ju inte. Han modemsurfar ju.

Sahlander:

Det känns som om vi tvingar scim allt närmare en modorering av denna tråd...

knaskamilla: rofl!!! Guldkommentar!!!

knaskamilla: Men ibland går rykten att han sitter och bibliotekssurfar. Han kanske tjänar in 10000-15000 i månaden på det?=)

Z2

Sahlander:
Jajamen, smög mig på mig själv och blev faktiskt oerhört överraskad hur bra jag var på att smyga.

Internet, är du inte klok, sånt skit kan man väl inte ha. Nej, tacka vet jag ett gammalt hederligt kollegieblock och en blyertspenna från Faber & Castell...

Frisco: Jag hörde på Folkradion (P3) idag att det är ett stort problem med sånt surfande på bibliotek... Små barn kan ju få se saker dom inte sett osv... Var det Paddan dom prata om??? ;-)

« · 227071 · »