Utvisningen på Hedin, Steen och Svartvadet kan inte bara diskuteras, utan kraftigt ifrågasättas. Den på Timmy är knappast klockren den heller. Men Modo har ju gjort en grym insats och rett ut de situationerna så jag skyller inte direkt på Sjöberg ifall vi förlorar även om han kostat oss Svartvadets närvaro ikväll.
Intressant hur du hela tiden försöker flytta över diskussionen till något helt annat när någon driver med dig.
Utvisningen innan som han tar på Steen är ju minst lika felaktig, eller nä, men helt felaktig iaf. Det enda Steen gör är att vända sig om. Jag måste läsa regelboken igen men jag tror inte det ska resultera i en tvåa.
Olycklig tackling av Svarten, såg ju faktiskt ut som att han nästan snubblade in i den. Jag gissar att vi klarar BP:t men släpper in ett mål precis när vi blivit fulltaliga.
Ja, det var en tråkigt snabb replik. Men jag tycker att vi kan fortsätta låta dem göra mål resten av matchen, så länge vi hela tiden gör ett mål innan de gör ett.
Sannerligen! Jag hade ingen aning om att det var mer nervöst att se en match på TV än att se den live, men så är det uppenbarligen... Viktigt att vi spelar som i början av första i stället för att matchen fortsätter som första perioden slutade, då kanske vi har chans att vinna det här.
knaskamilla: Hemmaklacken kände sig nog rätt tagna på sängen, säkert i likhet med hemmalaget på isen. Timrås forwards får ju i slutet av perioden det tryck som saknades till en början. Det är också därför som man till slut får utdelning. Målet i sig var ju ett riktigt skitmål. Hur många är det som har åkt ner till Timrå? Bra drag ända fram till Timråmålet..
Turmål de fick. Synd att vi började slarva sista fyra-fem minutrarna, annars var vi ju överlägsna. Undrar förresten hur jobbigt det är för Timråklacken att överröstas av en MoDoklack när de är på hemmaplan...?
Lumber Jack: ...och där lyckades du skriva samma sak för trehundrade gången. Grattis! Och respect! Det märks sannerligen att banjotugget är helt verkningslöst på dig.
Frisco: Här har vi även en bild på denna orkester.
Jag tycker att det är något rörande och fint över Timråklacken som vill hedra sin banjolegend genom att ofta spela banjosnuttar i sin arena. Ännu finare är det att dom vill sprida sitt evangelium på bortamatcher genom att nynna Dueling banjos. Kanske MoDo-klacken kan be Hagström eller nån ta med sig en gura så kan MoDo och Timrå köra den tillsammans.
En av Sveriges och Sundsvalls första jazzmusiker var Alf Holmberg, som under hela 1920-talet satt med i flera jazz-och dansorkestrar där ha spelade mandolin och banjo. Han var född i Göteborg och kom 1925 till Sundsvall, där han fram till pensioneringen jobbade på Boktryckeribolaget. 1926 var han med och bildade Sundsvalls Jazzorkester, den första jazzorkestern i stan. Sättningen var två eller tre banjos, piano och trummor. Med tiden utökades sättningen med en saxofon och en fiol.
i39.photobucket.com/albums/e171/Psycmeistr/Osamacheerleader.jpg