1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530525 inlägg · 4121 ämnen

Slaget om Västernorrland, del III, 20070310

Sv: Slaget om Västernorrland, del III, 20070310
Mixery: DEN va bra!! Tyvärr sitter jag på Smalband nu, den blev bättre 2:a gången...

Jag måste få berätta om en liten rolig prick som stod bakom mig på bortastå i Plywood Arena igår. En liten kille, 6-8 år (alltid svårt att bedöma) som ville vara med i alla ramsor vi körde.

När vi skanderade "UT MED PACKET!" hakade lillpysen på, det var bara det att han skrek "UT MED FACKET!" ända tills jag vänligt påpekade att vi skriker "packet". Då svarar han bara; "Jag är hes!". :)

Efter 3 perioder när alla står och hämtar igen sig på ståplats hör jag plötsligt; "Domaren måste slaktas!!" av den lille killen med den ljusa rösten. Jag fick en plötslig lust att bli förälder. :)

shinzawai: På tal om unga fans; se länk. =)

Hawerchuk: HAHA! Obetalbart, men det slutar nog med att hon blir Leafs-fan i puberteten. :-)

shinzawai:

Men det är inte så enkelt, ska du veta...som vi fick kämpa för att få Albin att säga "hata Timrå"!

På tal om att haka på har vi ju också den gamla klassikern "hata MoDo", som hörts från många barnamunnar när klacken skrikit "vakna MoDo". Snacka om att bara göra som andra utan att fundera på vad man (eller de) gör.

knaskamilla: Jag har en polare som håller på Frölunda. Jag och en tredje polare som också håller på Modo har fått hans son att säga "Modo är bäst" (2 år gammal). Ju surare pappan blir ju mer säger han det. Han hatar oss. :)

shinzawai:

Fråga Dragan vad hans unge håller på för lag. Det är kul.

Jaha, nu gjorde Enström mål igen. Vad glada de är.

« · 853073