1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07

938901 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Wayne Gresky:

The Shins? Jag trodde du sa the Shinz. Jag hittade bara Krizan och Kuuselavideos nämligen.

Jag behöver lite ny musik till löparrundorna så det får väl bli lite musikstöld, eller nåt av Shins.


Kul inslag på Lilla sportspegeln med Victor Hedman. Wikegårds kristallkulespåning där han hade alla rätt, premiär kanske? Hörde man inte en liten pik från Victor till Wikegård månne?

Roligt också när Wargen stod och hejade på ryssarna. De ser alltid lika sura ut de där slaverna.

Sen var det kul att med Pudding som snackade om Foppas klubbor och att Fanny var lagets största materiallirare. Son till en materialare som hittar små jack i grillorna vid varje skär. Pudding var märkbart irriterad på den borskämde mattis-sonen. Fast Fanny såg ju glad ut. Han hade väl signat redan med Husqvarna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
hellge:

Vad snälla alla är! :)

Materialet är som sagt var oerhört tacksamt, det talar för sig själv.

Låtlistan är i tur och ordning:

Praise - Only You (Helt omöjlig att ta!)
Orgy - Fiend (Mkt svår)
Shins - Weird Divide (Om Hellge lyssnat så mycket på the Shins som han borde så hade han tagit den)
Dina Ross - Upside down (Den kunde ni iaf!)
The Hacker - Flesh and Bone (Rätt svår tror jag...)
Eagles - Get Over It (De som kan sin bilradiorock plockade den)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Lysande Wayne, man kan liksom inte få nog av dessa bilder. Sen får vi också se ännu ej publicerat material. Men låtarna du har valt är fortfarande dunkelt, jag tror att jag får vara på skämslistan. Sen var det ju lite psykedelisk inspiration i mitten av filmen, vilket ger stilpoäng.

Lite Georgios Karageorgiou över dig (:
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Poffa:

Samma låtar här! :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Poffa: Tyvärr kan jag inte posta den i sitt sammanhang på officiella, några har nämligen kommit på den geniala idén att låsa trådarna efter ett halvår...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Gidde: Två kunde jag också. Diana Ross och Eagles. Övriga kunde jag inte. Filmen är dock så man blir gråtfärdig. Av glädje.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Gidde: Jag kunde ingen låt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Frisco:

Kan bara instämma!
Härligt film, och jag kunde bara två låtar, men jag skäms inte för det! ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Wayne Gresky: Hela slutspelet är som enda stor dimma för mig, så det är alltid roligt att bli påmind.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Wayne Gresky: Härlig film.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
hellge: Med tanke på att vi har ett par matcher mot Timrå att se fram emot de närmaste veckorna så känns hur kul som helst att kunna presentera en liten film från en match i våras:

www.youtube.com/watch?v=SjcCUYE09yk

Min egen mobil är det som sabbar kvaliteten i början.

Sex musikstycken ingår i filmen, jag lovar att ingen kan plocka alla sex, jag vet att ingen känner igen fem, jag skulle bli väldigt förvånad om någon kan nämna fyra, tre är bra jobbat, två är ok och ett är skamgränsen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Frisco:

Jag tror det kan gå vägen. Fast HV är jäkligt bra. Men jag tror på vårt gäng. De är liksom inne i vinnarcirkeln. Vi börjar hemma, jag tro vi kommer chocka dem borta och ha 2-0 i matcher.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
hellge: HAr vi nån chans mot HV?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Frisco:

Jaaaaaaaaaa!

Svarten, passning Steen!

JAAAAAAAAAAAA JAAAAAAAAAA JAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
hellge: Härligt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
hellge:

JAAAAAAAAA! Kuusela på passning från Tobias!!!!!!!!!!!!

1-1
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Jahaja, det var som fan. Helvetes jävla skit, där tar Timrå ledningen 0-1. Och vi som aldrig vunnit en match mot Timrå där de tagit ledningen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
NuMo-Bergman är i storform...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Hassan: e du lite ledsen hassan... kalla oss tomtar i hv:s bok... uj uj uj vi tog oss till semi iaf. så våra tomtar är bättre hockeytomtar än era.. tycker du ska hem och torka tårarna på eran lilla lagkapten fanny å ta nya tag till nästa säsong.. undertiden lirar vi hockey
Kommentera



Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Hassan: Ding-ding-ding-ding-ding-ding-ding. Bingo!

Det var därför som vi skrev "Kasta inte sten i glashus", men du kanske inte förstår innebörden i det talesättet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
knaskamilla: För det har ju aldrig några andra supportrar i världshistorien gjort...... Förlåt så hemskt mycket
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
NuMo: Jag tror att de försöker skjuta över banjogrejen på oss pga att de gråter floder över sin egen banjohistoria.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
NuMo:

Aha, är det så det heter. Inte lätt att hålla koll på alla kloka ordspråk.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
knaskamilla: " Som sagt...man ska inte kasta sten"


- Man skall inte spela Banjo i sitt eget playwoodhus.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
MorganaLefaey:

Det där med "alla vi som hatar Timrå klappar nu" är en ren och skär lögn från Timråitens sida. Inte en enda gång under senaste matchen hörde jag den ramsan. Och det där "hata Timrå"...det hörde man ju till och med på TV...det var...antingen när Styf armbågstacklades eller när Warg tacklade in PÖberg i sargen så att han fick ont. (Btw - jag undrar hur moget det är att skrika "stå upp som en riktig man" när någon ligger blickstilla på isen och man inte vet vad som hänt? Som sagt...man ska inte kasta sten...)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16: Jo, sov så gott :P
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Spasm: Jo, jag förstår, och det är en del av sporten!

Men nu ska jag ta mej till sängs.

Godnatt
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16: Jag menar att det är lika på alla arenor runt om i Sverige. Hur tror du det låter när FBK kommer hit? Eller SAIK? Då kan vi snacka propaganda. Det igår var ju fromt i jämförelse....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
MorganaLefaey: Men jag var där och jag hörde, jag hittar inte på detta, et är fakta.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Gidde: Kanon! På onsdag blir det mayhem då. Det fixar du å jag :D
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Spasm: Visst vet jag att det alltid kommer vara en viss stämning mellan dessa lag. Ja, det var inte mycket men hela arenan "sjöng" iallafall det där med hata timrå.

Gidde: Vad jag har hört från alla som såg på tv, även modoiter så var det timråklacken som hördes mest och oftast. Önsketänkande?

Jag drar inte upp det gär pga förlusten, den har jag glömt, jag blickar framåt mot en framgånsrik säsong 07/08
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16: Jag hörde TIK's klack just efter TIK's 0-1 mål, sen högst sporadiskt, bara trumman som Knylan (?) dunkade på.
Sveriges mest överskattade klack. Enligt TIKare helt outstanding.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Spasm:

Aha!

Då sitter du på mitt huvud då, eller några meter ovanför :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16: Då jag skrev i andra inlägget att det var de 3 första matcherna i swedbank så tror jag inte hela hallen gick igång på det timråfansen skrek. Gällande att hela hallen gick igång och klappade på Alla vi som hatar timrå klappar nu. Kan jag inte svara på då jag var sjuk och inte hörde något sådant på tv. Det jag däremot hörde var som vanligt att en klack hörs mest när deras lag går bra och vise versa. I seriematcherna hade jag hållit med om att eran klack var bättre än modo's i swedbank. Men i slutspelet så har man inte blivit imponerad av livet i swedbank från timråklacken. Likadant har det varit nere hos er. Då ni levt om mer när det varit lika eller ni ledat men även där har man hört modo's klack mer när modo haft matchen. (självklart kan sådant bero på vars microfonen stått för sändningen men då jag inte vet det kan jag bara säga vad som hörts på tv.)

Nu skall jag slagga så orkar inte sitta uppe för att läsa ett svar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Gidde: på 4:an. ca 5 m från motståndar plexit...hehe
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
scim:

Jajjemen! Men försök överrösta bortaklacken nästa gång så att det inte låter som ett lag har hmmamatch varje match!

Godnatt
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Gidde: Jag var där. Jag hörde ingen timråklack.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16: Det med att kunna ta en förlust växer bort på vissa. Jag tror på dig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16: Mycke´ å göra grej av?...Så här har det ju alltid varit, å kommer alltid att vara. Hata hit å dit skriker ju alla klackar var och var annan match. Tycker det var en snäll sista klack-match i banken.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Spasm:

Var sitter du då?
I mitt knä eller?

Åtminstone väldigt nära där jag sitter, så mycket kan jag säga i alla fall :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16:

Jag såg matchen på TV, och där var det i alla fall MoDo-klacken som hördes mest...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16:

Äntligen fann du anledningen till varför du skriver här.

Besvikelse.

Godnatt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
scim: Har du inget och argumentera tillbaks med? Besvikelse.. Men ni får ta och njuta dessa sista matcher som är kvar av eran säsong.

PS. Ni har ingen vidare klack, timråklacken hördes mer igår och det enda som fick drag i arenan i modos ögon var pausmusiken.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16:

Kan du gå och lägga dig, ditt gnäll är tröttsamt. Dina lagtillhörighetssympatisörer håller förmodligen med.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
MorganaLefaey: Okej,men det var väll inte hela hallen som gick igång? lr har jag fel där och du rätt som ni modoiter alltid ska ha!? Jag va på sista matchen i SwedBank och där gick hela hallen igng med "Alla vi som hatar Timrå klappar nu" Även matchen innan var det hatar med i ramsorna. Jag kan tycka att det va fel av oss att skriva "ni kan dra åt hellvete" också, men jag tycker att hata är ett starkare ord.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16:

Dina inlägg är inte värda vidare kommentarer, du har ju uppenbarligen inte bemödat dig att läsa här inne under kvartsfinalserien. Säsongen 07/08 börjar i september, håll ut.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
qwertas: Västerut när du åker tillbaka alltså;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
dala16: Kul att se att hyndorna tryggat återväxten.
Kommentera

938901 · »