1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532519 inlägg · 4126 ämnen

Snart, snart!

Snart, snart!
Ojojoj. Hör ni publiken. Vilken känsla, vilken stämning. Tänks att det bara är ett fåtal år tills vi Modoiter får känna och vara med om samma sak. Fantastiskt! Men nog skulle de vara skönt med en rejäl arena så att så många som möjligt får vara med om det?

Sv: Snart, snart!
NuMountain:

Själv minns man tillbaka till ett SM-guld i Globen, och får rysningar.

Humor:
"- Var försiktig med mig!"
/Ola

NuMountain: 3 pers i Frölundaklacken i 6:e kvarten i Kempis och säkert 100000 på Avenyn imorgon. De förökar sig mer än kaniner=)

ZZ zz z Z z z zZ z zz

NuMountain: När jag ser glädjen och stämningen i Göteborg så tänker jag bara tillbaka på 99 och hur det skulle ha slutat. Hela Ångermanland hade laddat för guldfest...

Vill även passa på att gratulera Jan Axel Alavaara till sin guldmedalj efter två silver. Per Hållberg fortsätter att samla silver, fyra st.

Frisco:

Jag tror att lite av grejen med att hålla på Frölunda är att de flesta som gör det bor i Göteborg, eftersom Frölunda kommer därifrån. Fast det är ju bara min gissning.

Grattis till Ala, förresten. Så fick han guldet som Hållberg ville ha och Werner aldrig ger upp hoppet om...

NuMountain: MODO får gärna spela sina matcher på Getinghov så länge de tar SM guld..

MartinSedin: Faan heller. Skall det göras så skall det göras ordentligt. Annars kan vi lika gärna låtsas att Frölunda egentligen är Modo.

NuMountain:

Jag är också lite skeptisk till att spela på en arena där folk inte får plats. Den ska i alla fall rymma 2000 pers., så att de trogna får se dem ta SM-guld...

NuMountain: Förresten är det klart att de ska börja gräva för den nya arenan i Oktober? Vem blir huvudsponsor? Har Åke Nordin hoppat av, var han bara ute efter lite gratisreklam?

Vad sägs om Veckefjärdens Hockeyhall?

MartinSedin: Hmm? Jag kanske ändrar mig ändå. Huvudsaken att jag får se Modo ta ett SM-guld. Finns det några arenor som bara tar en exklusiv åkådare, gärna sittplats då?

NuMountain:

Jaha, och vem i helskotta ska du krama när du är lycklig över guldet? Pirro?

knaskamilla: Vill du vara med och se?

NuMountain:

Jatack, gärna.

knaskamilla: Ähh! Du vill bara kramas.

NuMountain:

Om jag får välja så ser jag hellre MoDo ta SM-guld än att jag får kramas.

NuMountain: NuMo och knas. Nu tar ni och skärper till er, eller var beredd och stå ert kast. Sånt här snack får ni hålla på med via snabbisar eller mejl.

NuMountain/ MoDorator

NuMountain:

Hallå, jag vill protestera. Man verkar inte få någon respons på snabbisarna.

Det är något konstigt med tidningen Hockey. Den verkar inte finnas alls. På bibblan är den spårlöst försvunnen, i affärerna finns den inte - och hemsidan fungerar inte. Är det måntro för att jag skulle vara med i den...?

Nu är det verkligen sovdags, grabbar!
Gonatt!

« · 260955