1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532203 inlägg · 4126 ämnen

Södertäjje-MoDo, äckligt disciplinerat?

Sv: Södertäjje-MoDo, äckligt disciplinerat?
Frisco: Tredjeplats.

Reprisinlägg:
NuMountain: ELDEBRINK tog OS-brons 1984.
----------------
Vet nån resultatet för OS-bronsmedaljören?

Frisco:

Ja, man blir nästan lite avundsjuk på folket runt Stångebroån och i Siljansbygden...

Wewillwintoday: Det kommer att bli 10 spännande matcher i kvalserien.

ModoAnte:

Se bifogad fil.

knaskamilla: jo men det hade varit värt resan för att se dom vinna.

ModoAnte:

Inte så konstigt. Du hade behövt vara i Jönköping för att få se dem ta en trepoängare...

ModoAnte:

Enklare än så, dom har en ovana att förlora bortamatcher.

knaskamilla: Det vore kul om modo kunde vinna när man åker på bortamatch.dom har en ovana att förlora när jag ser bortamatcher.

ModoAnte:

Hmm. Jo, det har du förstås rätt i, att matchen till Gävle måste räknas...

knaskamilla: ok men en match gävle måste ju räknas lik som till luleå det är ju ungefär lika långt.

ModoAnte:

Nej, så klart inte, för det är ju närmare dit än till Övik härifrån...döööh... ;P (Fast jag har iofs bara varit på en Timråmatch den här säsongen.)

knaskamilla: hmm så kan man ju räkna timrå räknas det som två hemmamatcher eller?

ModoAnte:

Jo, du skrev hemmamatcher. Men en Luleåmatch måste ju räknas som minst två hemmamatcher. Fyra, kanske?

knaskamilla: hur vet du det jag kanske var där vem vet.jag tänkte främst på hemmamatcher.

ModoAnte:

Det kan ju inte betyda annat än att du inte åker tåg så ofta... ;)

Luleåmatchen i Coop Arena missade du dock!

knaskamilla: Jag har inte missat någon hemmamatch de du.

ModoAnte:

Nåja. Jag tycker att det känns ganska bra med seriekortet, faktiskt. Har ju bara missat två matcher hittills, och eftersom de slängde in en replica på köpet så har jag nog inte förlorat så mkt pengar på den här investeringen... ;)

knaskamilla: Jag vet hur det känns jag har också köpt ett seriekort.men nu blir jag nöjd bara dom hänger kvar.

knaskamilla:

Tveksamt.

scim:

Det har du rätt i. Förra säsongen var mest spännande efter att Pirre schabblat med pucken mot VF i den avgörande semin, och under den första finalmatchen... ;)

Jag tar tillbaka min ursäkt.
Kempis på torsdag?

knaskamilla:

Inte behöver du be om ursäkt, det här är ju trots allt den mest spännande elitseriesäsongen på länge för oss bortskämda modoiter.

scim:

Jag måste erkänna en sak: om de missar slutspelet beror det nog på att jag var övermodig och lade ner massvis med pengar på ett seriekort som gäller även i ett ev. slutspel. Isf: förlåt.

Wewillwintoday:

Jag tror fortfarande på slutspel. Nu får vi ju dessutom tillbaka Almtorp, Enström och Lindström, något som kan betyda en hel del.
Än är det länge kvar...det går fort med trepoängssystemet!

Något slutspel blir det ej i år. Nu får grabbarna försöka ta sig i kragen och försöka vinna hemmamatcherna.

Om vi har tur så blir vi 9:a eller 10:a och slipper spela kvalserien.

(Shoot Frisco).

Portello:

Spelat och spelat... Här spelas ingenting. Jag nöjer mig med att krossa alla (förutom mike66, som jag avsiktligt låter vinna över mig) på Rinksite.

knaskamilla: Vilka andra matcher hade du spelat på ? Själv så sprack man på samtliga tre , men det är ju lika bra när det väl skiter sig.

Sundancekid:

Själv har man ju inte varit med på någon lindansartid, så det kan ju bli intressant. Det värsta jag varit med om var säsongen 96/97 (var det då?) när de missade slutspelet. Eller, räknas det som lindansartid?

Man undrar om Riksman kan beskyllas för ngt av målen. Hörde något om konstig studs när han skulle försöka få ut pucken, eller hur det nu var. (Förstår fortfarande inte varför Hirsch inte fick chansen i mer än en match.)

westerlind:

Hade det inte varit för de där jäkla lulingarna hade man haft en säker fullpoängare ikväll. Hmpf. (Eller är det HV man ska skylla på?)

Kanske var det ett smart förslag det där att ta bort bortamatcherna. Lämna WO så sparar Modo både pengar och kraft. Nej, allvarligt talat. Vad är det som är fel? Enligt Lasse Granqvist på radion var matchen usel. Södertälje sköt fyra skott i andra perioden och gjorde två mål. Det här luktar illa.

Nu är det lindans som gäller igen. Som på den gamla goda (?) tiden...

knaskamilla:

Oj vad det är kul med hockey. Och två rätt på Rinksite. Nä, nu ska jag trösta mig med lite filbunke - den borde vara klar nu.

scim:

Ja, den där hemmaförlusten mot BIF var ju bara för att göra westerlind glad. På torsdag blir det vinst!

4-0, Leksand HEMMA på torsdag?

scim:

Du vet att de slutade förlora matcherna så när de spelade i Timrå, va? ;)

Wewillwintoday:

Den här matchen kommer sluta 3-2, och Modo kommer ha en mycket farlig målchans med några sekunder kvar.

Portello: Det är Riksman. Jag tror dock knappast att det är hans fel.

MODO leder skotten med 22-11, är det INGEN som kan göra mål borta för MODO???

Wewillwintoday: Är det Riksman eller dansken som står?
Vi luleåsupportrar brukar inte heller vara så bortskämda med tre poängare på bortaplan, men ikväll leder vi med 4-1 mot Hv i kinnarps.Och där btukar vi kamma noll.Bara hoppas att det Kinnarps spöket inte infinner sig ikväll.

Portello: Jajemän. Vi vann mot hv71 borta för många omgångar sen. Det är den enda bortasegern...

Vinner skottstatistiken med 8-4 vilket innebär att SSK gjorde mål på 50 procent av sina skott.

Hm. Jag tycker nästan det är lika bra att vi lämnar WO till alla bortamatcher så vi slipper slösa ork på dessa matcher som tjänar ingenting till.

Wewillwintoday: Har ni vunnit någon bortamatch ännu?

scim: Nej då. Självklart gör SSK "logiskt" 2-0...

Det här är skrämmande bortastatistik....

scim: Dåså. Jag tänker om. 2-0 SSK. Jag tror att Modo kan börja byta om. Varför slösa mer energi på det här?

NuMountain: Tänk om!

Tänk om MoDo gör mål i numerärt överläge?

NuMountain:

Lars Jansson, saknad av många, älskad av än fler (även Poffa).

NuMountain: Och till sist din favorit NuMountain. Eldebrink testar klubban.
ZZ z zz z z på er alla.

NuMountain: Eldebrink tog SM-guld.

NuMountain: ELDEBRINK tog OS-brons 1984.

NuMountain:

Då säger du ju emot dig själv! Precis som vanligt, med andra ord. Nu känner jag mig trygg inför kvällens match.

knaskamilla: Inga matcher slutar 0-0. Att formulera sig konstigt är ett medfött problem. Gå inte tillbaks ifall du kommit en bit på vägen.

NuMountain:

Det blir bakläxa på det där (du har inte bara formulerat dig konstigt, du har missat ett mellanslag också)...

Blev det inte 0-0 mot BIF, förresten?

« · 185927 · »