1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474708 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - Modo 2019-12-13

2013722 · » Till forumet


Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Eller:

Lite statistik

Tobbe.E får förstås mer istid nu, över 27 min igår med byten på nästan 1 min.
Viktig kugge
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Costanza: Bra skrivet, Lundin Räddade oss särskilt i första perioden när försvaret bjöd på målchans efter målchans. Problemet med Modo är försvarsspelet som har mycket mer att önska. Alldeles för många bjudningar.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
hockey_21: Nåt för supporterföreningen att visa sitt stöd för i nästa hemmamatch?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
RedNek: Tänk dig samlingen av alla fulla förvirrade idioter från SAIK, Löven, MoDo, Brynäs, Lulä, TIK, FBK. Då snackar vi riktig liga och olaglig vodka i termos.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Costanza:
Om vi inte går upp denna säsongen, hoppas jag vi möter svart/gult eller grön/gult nästa år.
Fast bättre vore ju om vi går upp & grön/gul möter svart/gul nästa år.
- Det hade varit nåt det.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gäsp: Där försvann glädjen från kvällens vinst😥, kämpa på Oskar!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Fy f-n vad tragiskt! Kämpa Oskar!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gavelo: Nä våra målvakter är inte bra just nu. Känns som att det behövs något nytt, lättare sagt än gjort dock
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
RedNek: De högljudda svartgula förvirrade figurerna försvann samtidigt som Allstar la ner. Kanske beroende på klimatförändringar...eller att ölen blev dyrare.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Costanza:
Jag vet hur det är..
Jag bor i Hörnefors & jobbar i Umeå, så - ja, jag har samma situation. Även svart/gula figurer är jobbiga.
Men: Alfredsem, vackra Aflredshem, vi ska tillbaka igen!!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
RedNek: Här i Umeå får jag dagligen kämpa mot seriöst dumma idioter i grönt och gult. Livet blir lite lättare som MODORÖÖÖÖV när vi stänker in 6 puckar borta :-)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Tarasov:
"Seger idag... skönt! ;)"
Verkligen..
[sänkt nära bira]
Ser reprisen av matchen - gottar mig :-)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Lundin ska inte ha nån skit alls med tanke på den press det är att vara ung målvakt i MoDo Hockey. Killen gav oss 30 viktiga poäng i rad. Gillar att vi är offensiva och krutar in mål, men tänk på att arbeta för Lundin och för vinsten i första hand. Använd skallen. Blir kul att möta Färjestad borta snart igen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
puffe: ja jag svär högt varje gång jag ser det , finns ingen anledning och som du säger måste ledningen få bukt med detta, är taskigt mot hela laget och förstår de inte det så borde de bänkas alt böter , det upprepas match efter match
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
puffe: undrar om Karlskrona laddar i Sundsvall inför mötet med Modo eftersom den matchen går på tisdag o övriga onsdag, är ju en bit att åka
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Heyerdal: Ja, hoppas domarna också uppmärksammar detta. Tambellini filmade ju inte, tvärtom, det borde vara ett plus för honom i fortsättningen. fotboll är ju tyvärr pinsamt när det gäller filmningar
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
puffe: jag blir irriterad då jag ser väldigt många, både i Shl o allsvenskan, som så fort en klubba kommer upp mot hjälmen eller på sidan vid hjälmfästet så kastar de sig ner på isen o tar sig för huvudet, blir alltid utvisning men lätt tänka på fotbollen o deras filmningar...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Heyerdal: några spelare har inte känslan av när det ska lugna ner sej, From, Sylwander , Björklund....när det hettar till verkar dom inte förstå att dom sätter laget i en onödigt jobbig sits(kanske match-avgörande). Något som ledningen borde få bukt med
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
jonsson: Ja, Tambellini skulle inte ställt sej upp och haft ett leende(fast jag älskar det, ingen filmare där inte). Så gött att det blev mål direkt efteråt
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
jonsson: håller med jag trodde på 2+2 eller 5 där, jämför man Tambis tvåa mot denna tvåa så svårt förstå
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
7r1l5k3: det jobbigaste är att man ser det flera sekunder innan. Slow motion, för helvete människa, lugna ner dej. Men han lär få nya chanser att ta onödiga utvisningar snart, så inget att oroa sej för
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
7r1l5k3: markeringspelet sista fem fanns inte ssk fick stå helt fri vid ena stolpen flera gånger där jobbade Lundin bra sen vid deras andra mål åkte,våra backar och släppte Ludvig Blomstrand som hade gata fram, Toby o Norlinder var det
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
KB65: så jäkla skönt att förstafemman kom igång, pp och effektiviteten offensiv. Om vi kan vara på såhär hela tiden, sluta slarva i defensiven och dra på oss mindre utv ( som iof är svårt när man inte vet vilken nivå det är så måste ju vara apasvårt att anpassa sig) så tror jag att vi kommer igång igen. Känns som vårat spel passar bäst när vi förlägger mestadels av tiden i offensiv zon men går ju inte att lyckas förlägag spelet där hela matchen.

Fattar inte heller varför det inte blir mer än 2a på ssk spelaren som tackla tambe fult. Avstängning i efterhand? Bud på matchstraf eller åtminstone inviduellt straff
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
jonsson:
Seger idag... skönt! ;)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
7r1l5k3:

Vad är det för skämt när det inte blir mer än 2 min på ssk spelaren som tacklar in Tamby i sargen, såg jävligt illa ut.
Måste man bli skadad för det ska bli mer?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gusse: Lundin släppte två i samma men gjorde räddningar i slutet där man var bergsäker på 5-5, var nåt ben som täckte en retur också, som sagt blev onödigt spännande, utvisningar höll på kosta Modo en el två p men nu gläds man !
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gusse: Borde egentligen varit avgjort inför tredje, men sista utvisningen i andra gör att det ändå blir match. Var helt övertygad om att matchen skulle gå till OT om SSK reducerade i början på tredje.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
7r1l5k3: Kändes som det blev onödigt jämt. Linus släpper in två likadana mål vid första stolpen. Slump eller scoutat? Skönt med seger iaf och satan vad Karlkvist är grym nu!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
wolper: Härligt att första kedjan är i gång igen. Nu ska vi bara få tillbaka Rosdahl så Olofsson får tillbaka sin radarpartner och andra kedjan kommer igång som tidigare. Sylwander känns ju helt fel där.

Sköööönt med vinst!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Zource: Skönt att förlora 200!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
snowden: Skeppa honom till Timrå.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Zource: Dåligt av karla att inte få assist på sista målet...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
wolper: fyyyyyfan va skönt och vinna denna match! Jäkla gooo känsla!!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
NuMo: Kom på sen att det kunde misstolkas ;)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gavelo: Och där kan en äntligen andas ut!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
modomille: Jag fick hicka när du sa " 4-4 nu, skönt" Trodde du pratade om resultatet.
Kommentera


Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
7r1l5k3: Korpenspelaren 2+2 ikväll
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
7r1l5k3: Fy fan vad skönt, inte tråkigt att kolla på modo i alla fall!!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Vilken jävla match. Tack Tamby! Och hela den förstalinan...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Borde varit 5-3 ^^ uscha va nervöst
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
hk: herregud vilka chanser för Ssk , ska de verkligen klara detta nja blir tufft
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gäsp: Hjärtattack i egen zon
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
hk: Haha så kan det vara men han är oerhört klumpig, en riktig klumpeduns så att säga.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
hk: 4-4 nu skönt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gäsp: Sylwander är för stark, lutar sig lite och täljaren trillar.......
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
wolper: skämt igen...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
hk: o där sabbar vi matchen, utv igen 7 el 8 i matchen
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Gäsp: HAHAHAHAH DÄR KOM DEN!!

Sylwander vilken dåre ;-)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Sylwander har världens läge att lägga ut pucken, tar en utvisning istället.
Kommentera

2013722 · »