1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479937 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - Modo 2020-12-02

2107852 · » Till forumet


Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Kompis, som att festa ihop, funkar nog aldrig.

Men som tränare har man väl några ledande spelare man har tätare kontakt med.

Sedan gnälls det ju alltid hos de som 'inte får den speltid dom anser sej rätt till'.

Så utan att vara kompis har man nog som ledare oftast några trynen som vill underminera, de som , till skillnad mot alla andra, ser en storhet dom inte besitter
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Tarasov: Frank har ju själv gått med att han har fått en ny arbetsgivare .

1:a December gick han ut med det !
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Tarasov: Jag tycker han ska fortsätta som back, är stabil.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Det är otroligt svårt att vara kompis med vissa i gruppen och ändå kunna vara objektiv och framförallt kunna ha alla spelares förtroende.
Pirro klarade definitivt inte detta, många spelare kände att man inte fick samma fördelar som de som huvudtränaren umgicks med privat och det fick dom nog inte heller.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K:
Skall bli intressant att se vad Frank får för jobb, känns som han får nåt annat inom Modo. Det
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: Det där med att vara kompis med spelarna är någonting jag har svårt för. Hur ska man kunna vara helt objektiv när man "toppar". Hur ska spelarna förväntas tro att man är petat på bara sportsliga grunder?
Det fungerade nog från början då Pirro kom från rollen andretränare. Då tog han inte ut laget och sattes inte i de situationer som du nämner Gavelo.

Sedan har Melin alltid lyckats navigera som en polare med spelarna (dock inga favoriter) där han varit och lagat mat hemma hos dem osv. Det måste vara en väldigt besvärlig balansgång, men på något sätt har han ju ofta lyckats väldigt bra.

Warg känns överkvalificerad. Jag gillar verkligen Frank, men Warg är ruskigt bra framför kameran och i intervjusituationer. Han är dessutom oerhört rolig.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Det stora problemet med Pirro var att han umgicks med en del spelare i laget privat, han var tex rätt ofta på trav med Werner och några till och det spekulerades internt att dessa spelare hade förtur i laget pga detta.
Jag vet detta eftersom min dåvarande flickvän var bästa kompis med en av stjärnorna i laget.
Sen hur Per-Arne var som tränare lämnar jag helt åt er att diskutera.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Kravet är bara att du ska kunna skrinna runt lite innan match, sen kan du fingera skada, lower eller upper, eller middle body injure
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza: Så länge du inte tar ansvar som kapten kan väl Mikkelson få bära den titeln
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Pirro kändes mer fel än Styf nu(som huvudtränare) , tycker jag Men framtiden visar vad som var rätt eller fel

Ser bara nån harmoni i truppen nu, men kan ändras snabbt
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Foppatofflan: Bra för MoDo med ett ungt ledarteam. Fått känslan av att truppen kämpar lite extra för dem. Mikkelson passar perfekt som lagkapten där klubben är nu.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Jag menade att Pirro initialt verkade bara helt rätt r Brithen fick sparken, men efter en viss tid började fernissan lossna.
Jag tycker att vi ska vänta ett tag.

Nej, jag har ingen koll på omklädningsrummet, men även där var Pirro initialt uppskattad. Mycket för att han var bra i rollen andretränare.

Vi får helt enkelt se.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Foppatofflan: Låter oerhört bra, om inte annat ser man det på isen
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Då är vi överens,har inte sett detta som en slutgiltig lösning. ingen vet om detta funkar på sikt. Men svamlet, berodde nog mest på att du blandade in pirro o nån hypotetisk flickvän, minns du inte det? Fast så bra att vi tycker lika då
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: jag har inside från omklädningsrummet. Styf och company är väldigt uppskattade av truppen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: vill du inte förstå eller vad är ditt problem.
Jag har inget som helst problem med att Styf fortsätter som förstetränare. Snarare är det skitbra om det fungerar.

Vad jag i flera inlägg försökt förklara är att vi ska nog vänta ett tag innan vi fattar beslutet för resten av säsongen. Varför måste vi göra det redan nu, när vi har en månad på oss att utvärdera hur det fungerat?

Jag tycker att det är alldeles för kort tid för att med säkerhet veta att det fungerar på sikt. Ha individuella möten med de andra ledarna och spelarrådet kring jul. Kika på hur spelet utvecklas. Är allt ok, så signera Emil som assisterande och permanenta Styf som headcoach.

Det andra du svamlade om, ids jag inte ens bemöta.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Klassiskt av dej. Du skriver en massa scenarior (om att truppen går emot Styf blablabla) utan att ha nåt fog. Jag tycker MoDo lyft sej rejält , men du har ju dissat Styf förut, så varför skulle du ångra något. Sedan avslutar du med att alla andra förstår vad du menar? Då är jag dum i huvet alltså?

Kan du inte stå upp för din egen åsikt själv och förklara varför Styf är så dålig? Göm dej inte bland 'alla andra'. Stå upp själv, skit i alla andra. Du har väl en egen åsikt?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Jag för nöja mig med att alla andra förmodligen förstår var jag menar. Därmed avslutar jag den diskussionen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Du skriver dock,' vi' har ingen aning om hur det funkar i omklädningsrummet. Bra, att du inte skriver att du vet.

Men du spekulerar ju bara i en massa saker, Pirro har väl inget med detta att göra?

Han fick ju en del ansvar ihop med Boork, men tror Styf är betydligt bättre som huvudtränare.

Självklart ska man utvärdera, det gör man väl alltid, oavsett . En förstetränare kan väl förlora omklädningsrummet också. Men, just nu känns det ganska bra med Styf

Ska du kasta bort flickvännen , bara för att du tänker, det kan nog bara bli sämre, trots att vi har det bra nu?

Låt han hålla på tills det går åt h-e då. Han har inte gjort bort sej hitentills åtminstone
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
RedNek: Instämmer. Det skapar ingen god stämning när supportrar till det lag man själv håller på gottgör sig över ett motståndarlags misslyckande. Vill jag prata skit om Modo är det här fel forum.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Ja, men du har ju faktiskt ingen aning om vad truppen anser. Vi har bara en smekmånad nu, men exakt hur det fungerar i omklädningsrummet har vi ingen aning om.

Jag tycker att det vore tjänstefel att inte använda den här tiden för att utvärdera.

Rätt som det är kanske Emil är rätt som huvudtränare. Rätt som det är så blir Styf tjurig och för negativ om förluster radas upp. Rätt som det är så är det många väldigt missnöjda spelare, så att Styf förlorar omklädningsrummet.

Bara för att tjejen verkar trevlig de första dejterna, så behöver det verkligen inte betyda att det blir ett bra förhållande.

Så, jag hoppas att Modo är smartare än så.

För att du ska ha någonting att relatera till. Pirro var väl assisterande under Bäckman och senare under Brithen. Han tog över och från början gick det bra, men efter ett tag insåg man att Pirro var taktiskt skicklig, men lite för negativ så man valde att inte behålla honom som huvudtränare. Ingenting man märkte nämnvärt första månaden, men någonting som kom fram senare. Tänk om man haft möjligheten att ändra sig då.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Jag förstår faktiskt inte hur du resonerar heller om det är så.

Efter Villes avsked har vi lyft oss markant, både som lag och vissa spelare känns som att dom vågar ta initiativ igen. Det bubblar väl alltid i ett lag, alla får inte den speltid dom anser sej vara värda, Linus Pettersson, Unge herr Wernblom med flera.

Jag vet inte vad du menar med prövotid faktiskt, Så länge Styf får framgångar är han kvar, fallerar det tar MoDo nog in nån annan, men prövotid?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Jag förstår faktiskt inte hur du resonerar.
Det är klart att det sett bra ut hittills, men som jag skrivit så har han inte ställts på något riktigt prov än. Än så länge har nog spelarna varit mest nöjda med att släppa Ville, men om det börjar bubbla I truppen om några matcher? Vad händer om spelarrådet får höra stort missnöje från vissa?

Det är väl självklart att vi ska utnyttja vår möjligt att köra prövotid. Kör december ut och ta då beslutet hur vi vill avsluta säsongen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: I 'vår' bransch är det ju resultat-baserat. I sportens värld finns ingen prövotid.

Svart eller Vitt. Så länge vi går bra, sitter han säkrare. Tycker han kan slippa skuggan av Björn Hellkvist nu. Upp till bevis, Styf. Tror du är mannen att styra skutan
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Rytter: På något sätt känns det som att harmoni infunnit sej, spelare som har varit bedrövliga, är helt plötsligt bra. Styf har varit lugnet själv, tycker också han ska få fortsätta(om han trivs med att vara i front).
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Rytter: Jag säger inte emot, men jag tycker som sagt att man måste utvärdera det ett tag till. Han är inte särskilt prövad.
När man anställer någon på ett företag brukar det vara sex månaders prövo-tid, just för att man måste bedöma sådant över tid.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K:

Nej påstod inte att han uppfunnit något nytt, utan enast gjort ändringar från hur man inledde säsongen och det har gett effekt på laget.

Tycker Styf har växt med ansvaret och ser ingen anledning att plocka in en ny huvudtränare nu. Låt honom leda laget och spara pengarna en säsong som denna och utvärdera efter säsongen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Rytter: Det där med träningarna är väl en no-brainer. Han har kopierat det Björn gjort, där både Pär och Urban hållit i träningar förut. Absolut inget fel i det såklart, men det är väl heller ingenting anmärkningsvärt på något sätt alls.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Tarasov:

Samma här, han har gjort ändringar som gett effekt t.ex träningarna och höjt tempo och intensitet.

Låt honom leda laget året ut och utvärdera sedan. Fördelen är ju att han varit länge i klubben och kanske vill stanna länge. Vi ska ju inte ta in någon ny bara för att.

Dessutom är detta rätt säsong att tänka på utgifterna.

Låt Styf ta sig an denna utmaning tillsammans med Omark och svelander.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe:
Jag har iaf blivit mer positiv till Styf.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Bara inte Bobbo är en het kandidat, haha
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Jag tror man kör såhär fram till jul med Emil som assisterande. Någonstans där bestämmer man nog sig för att ge nuvarande konstellation fortsatt förtroende eller om man vill justera på något sätt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Vore jag Styf skulle jag undvika flera förluster på raken.

Man minns ju Bobbo-effekten hos AIk förra året. dom vann en match på raken, sen ner i diket igen, rejält.

Ingen vet, men känns som att 'slippa-Ville-effekten borde lagt sej efter några matcher. För stunden känns det ingen panik att ta in nåt halvkänt namn som , av någon anledning, saknar jobb.

Känns lite harmoniskt just nu, men kan ändra sej efter ett ev. bottennapp

Så länge han inte låter laget förlora hemma sitter han nog still
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
RedNek: Jag förstod åtminstone dej, haha
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe:
Precis. Det är det jag menar..
Alla är inte lika sofistikerade i sin framtoning
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Nja, hittills har han inte testats. Med tanke på att Ville gick så blev det inte mycket press på Styf. Med den positiva kicken när Ville lämnade gjorde att det var rätt enkelt.

Riktigt prövad blir han först när det kommer några förluster på raken. När spelare som inte får istid blir besvikna. Når man inte bara är nöjd med att det blivit bättre, utan krav kommer på att ta nästa steg osv.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Vi borde kanske värdera Styf som huvudtränare nu. Att värdera honom efter hur en huvudtränare lyckats eller ej, blir inte helt korrekt.

Som huvudtränare har han fått en trupp som jobbar tillsammans. Känns lite mer lugn i truppen nu.

Han kanske inte vill vara Etta , men tycker han visat att han duger, hitentills.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
RedNek: Johan J känns som ganska hyvens
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Johan J:
...så kanske dags med lite hat igen om det är det du vill ha...

Vi kan väl undvika hat, det är så trevligt att läsa inläggen här när dialogen är civiliserad, fastän att vi supportar olika lag.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Johan J: Är vi inne på det så kom han som en förlorare (då Säcken var huvudtränare), men under Hellkvist har han förvandlats till en vinnare på senare år.

Jo, vi har vaknat till. Det tog lite längre tid än väntat och vad vi hoppats på innan spelsystemet börjar sätta sig hos spelarna. Sedan har vi först under Styf också ändrat träningarna så de är mycket kortare och därmed intensivare med mycket högre frekvens.

Det stämmer inte fullt ut ännu. Exempelvis, så känns det lite skakigt gällande kedjekonstellationerna. Spelarna känner inte varandra och det kuggar inte i som det ska, även om det ser allt bättre ut. Andrakedjan ser äntligen ut som en fungerande enhet.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Hakning-Henrik: Håller inte på Modo. Däremot försöker jag som supporter att vara ödmjuk. Nu verkar laget ha vaknat till så kanske dags med lite hat igen om det är det du vill ha.

Han har tagit med sig allt han lärde sig i Timrå och förvandlat Modo från förlorare till vinnare. Vet inte om de senaste veckornas framgångar kan tillskrivas Styf men okej då.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Axle San:
Vad bra att det inte skulle stå inte.
Nu blev det lättare att förstå ditt inlägg. Hahaha
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Costanza:
Jag tror Dackell får AIK matchen
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
KB65: Voodoo-virket bakom perfekte Peters var med oss igår läser jag. Man får börja hacka gurka nu innan fredagen. Kanske Dackell står, men Tony P verkar inte sliten så de kanske kör vidare på ett vinnande koncept.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Axle San: ”Bra jobbat Modo, skönt att se att ni inte skärpt till er.”

Det skulle inte stå inte!! Skönt att ni skärpt till er!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Silly: Från vad man hör, så verkar han dock ha ganska taskig attityd. Han levererar ju år efter år, men jag har alltid varit lite skeptisk.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Silly: ja visst var det Blomman Edwin försökte åka ifrån vid utv?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
J F K: Det grämer mig mer efter gårdagens match att vi inte lyckades locka över Ludwig Blomstrand.
Vilken lirare! Bra speed och ett grymt skott.Han gör mer avtryck än Svenningsson.

Det känndes ändå ganska nära?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Heyerdal: Samtidigt kom de flesta ramträffarna och båda målen i deras PP. Det var inte så farligt i fem mot fem, även om det måste bli bättre.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
Gavelo: ja det var marginalerna vi hade med oss trots bra match som flera skriver får de skjuta från fina lägen utan att vi stör, fyra ribba/stolpe hade kunnat avgjort till Ssk om de suttit men som Honken sa var de våra vänner igår
Kommentera

2107852 · »