1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey
Wewillwintoday: Jag tippade 2-2 efter 60 minuter. Det tipset kan fortfarande gå in! ... *den evige optimisten*

Björn VII: Visst. Håller delvis med. Men MODO har tagit 2 poäng på bortaplan. Att ha ett sånt dåligt bortafacit gör att man får för stor press på att prestera bra på hemmaplan att det aldrig kommer att hålla..

samjo: Riktigt tuff tempo från båda lagen i början av andra..

Aftonbladets måltjänst funkar ju iaf, men är ganska bristfällig. Lite surt att jag inte har en radio tillgänglig. P3 sänder ju via nätet men tyvärr gör inte P4 det.

Wewillwintoday: Gahh...jag kommer inte in varken på swehockeys onlinerapportering eller den som finns i rubriken här ovan.

Bemström öser ju in mål varenda match nuförtiden verkar det som. Landslaget nästa eller?

Taddy:

Jag förstår inte...

Tragisk inledning i förhållande till vad? Att MODO spelat SM-final de tre av de fyra senaste säsongerna, eller är den tragisk i förhållande till det material vi har?

Det sistnämnda kommer du aldrig at få med mig på i en situation där MODO har en god chans till slutspel, vinner sina hemmamatcher och spelar jämnt mot lag jag anser skall vara i samma del av tabellen i slutet av säsongen.

Jim Brithén gör ett mycket bra arbete.

Lumber Jack:
1973 KARL LILJA STOCKHOLM
1974 TOMAS NORD SMÅLAND
1975 TOMAS JONSSON DALARNA
1976 LARS KARLSSON NORRBOTTEN
1977 HÅKAN NORDIN DALARNA
1978 HÅKAN GRANSTRÖM STOCKHOLM
1979 JENS JOHANSSON NORRBOTTEN
1980 PER LIDSTRÖM VÄSTERBOTTEN
1981 CARSTEN BOKSTRÖM STOCKHOLM
1982 NICKLAS GÄLLSTEDT SÖDERMANLAND
1983 PER LJUSTERÄNG DALARNA
1984 HÅKAN GALIAMOUTSAS STOCKHOLM
1985 TORBJÖRN LINDBERG NORRBOTTEN
1986 FREDRIK LUNDQVIST ÅNGERMANLAND
1987 JAKOB KARLSSON SMÅLAND
1988 FREDRIK BERGQUIST ÅNGERMANLAND
1989 MATTIAS HEDLUND VÄSTERBOTTEN
1990 ANDERS ERIKSSON HÄLSINGLAND
1991 STEFAN BJÖRK STOCKHOLM
1992 HENRIK REHNBERG VÄRMLAND
1993 PIERRE HEDIN ÅNGERMANLAND
1994 HENRIK PETRÈ STOCKHOLM
1995 JONAS FRÖGREN DALARNA
1996 JONAS FÄNDRIKS DALARNA
1997 LARS JONSSON DALARNA
1998 CALLE ÅSLUND STOCKHOLM
1999 ANDREAS FRISK STOCKHOLM
2000 ALEXANDER TÄNG GÖTEBORG
2001 VILLE VIKEVÄINEN NORRBOTTEN
2002 NIKLAS ÖMAN ÅNGERMANLAND OCH SOLLEFTEÅ

Jag bugar mig....!!!

Wewillwintoday:

Tycker det nu har gått så lång tid utav serien att man faktiskt kan kalla det för en tragisk inledning och att man verkligen hoppas på att det händer någon snart.

Staal är tillbaka om ett tag men frågan är hur bra han är efter en så lång frånvaro. Karlin har varit borta länge och kommer fortsätta vara borta ett bra tag till.
Det måste komma någon förändring och det snart.
Alla poäng är lika viktiga och det är fel att inte försöka ändra något så fort som möjligt. Man måste kunna vara ärlig och erkänna att man inte ersatt någon spelare man tappat frammåt och på backsidan är det väl ok (enligt min mening) men det tar tid att spela ihop ett helt nytt försvar.

Sedan kan man fundera på varför man skall alterera med målisarna istället för att ge dem förtroende..... . Trevligt att hålla nollan och vara ruskigt bra för att sedan bli utbytt inför nästa match.

Äh jag är less men hoppas i alla fall på en ganska trevlig säsong med mycket tjo och stoj. Men man kan vara ärlig med sig själv och säga att det inte ser ljust ut.

Wewillwintoday: otur igen.. Hedin väldigt nära...

Wewillwintoday: Vi har tammefan otur också.. Wernblom skjuter i stolpen....

Wewillwintoday: Det känns kört...2-0

Wewillwintoday: 4 mot 5. Riksman spelar bra.

Wewillwintoday: Mer jämnt spel nu, modo haft 2 vassa målchanser.

Wewillwintoday: Ställde en fråga angående Hedlund till kommentatorerna, de svarade att de ska ta reda på det..

Wewillwintoday: 1-0 ssk, bemström

Frisco: SSk trycker på mycket hårt mot modo de första minuterna...

Alla: Nån som vet varför Megnus Hedlund inte är med idag?

Deas:

Satsade 20 kronor varje match en säsong på seger för modo om jag inte minns fel med 8-4 eller något och sedan när jag var sjuk så går de jäklarna och vinner med den summan.

Minns inte eftersom det var så länge sen men det hade get ganska mycket,

Deas:

Jag körde också med den där taktiken ett tag. Det var på den tiden MoDo faktiskt vann med stora siffror ibland.

Jag kör hårt på mitt tips 8-0 till modo
Jag har tippat det flera matcher irad nu på modos hemsida.

Nån gång denna säsong kan jag får ett rätt, och då kommer jag vara ensam om mitt tips ;)

Vader:

Åh, en tråd med ämnesrelevant rubrik. Coolt.

Egentligen tycker jag att det är rätt onödigt att spekulera i hur det kommer att gå i matcherna, men jag antar att det var lite för länge sedan jag skrev ngt hockeyrelaterat här... ;)

Jag tror SSK vinner. Tippade 4-1 i modohockey.se, under en av mina "härma Frisco"-dagar.

Södertälje SK - MODO Hockey
Äh nu är ju jag ute och cyklar jag med, vad har det där med tv-pucken att göra? :)

Hur går det i kvällens match? Jag tror det blir jämnt jag, sudden eller straffar sen vinner modo!

« · 136284