1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532219 inlägg · 4126 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey
Wewillwintoday: Jag tippade 2-2 efter 60 minuter. Det tipset kan fortfarande gå in! ... *den evige optimisten*

MODO har höjt tempot och pressar SSK just nu..

Wewillwintoday: Vad lyssnar du på? webbradio eller P4?

samjo: Måste få börja ha lite tur i så fall. MODO presterar bra spel match efter match, men maken om ineffektivet får man leta efter.

Jaha ännu en utvisning. Nej, det ser riktigt tungt ut det här...

samjo: Webb

Wewillwintoday: Såg att comhem sänkt priserna till mer rimliga nivåer detta år. 15 kr/match eller 100kr/mån (tror jag det var?)

Wewillwintoday:

Vi har innan dagens omgång spelat FYRA matcher på bortaplan, av dessa räknar jag med att ska förlora matchen mot Frölunda klart, derbyn mot Timrå har aldrig varit någon given sak.

Återstår gör MIF och LHC-matcherna. MIF-matchen såg jag själv och kan intyga att vi presterade verkligen bra, att sedan tappa en sådan kreativ kraft som Lindström är mer symtomatiskt för årets säsong än att vi har förlorat en (LHC) match klart mot ett motstånd som vi ska vara jämbördigt med.

Att tre matcher skulle vara något slags statistiskt underlag? Tja, visst kan det vara det, men jag skulle aldrig använda det i en situation som jag vill veta något om utvecklingen under en 50-matcherssäsong.

Sedan: #19, #24, #28 .

Jag gör en kalsongnike89: 28.10 2 min MODO 32. WILDE, Martin HOLD

5 mot 3 für MODO!

5 mot 3 nu för modo.. i nästan 2 minuter.
NU kräver jag mål!!!

En till:
31.07 2 min SSK 7. BJÖRCK, Jesper CROSS
30.53 2 min SSK 19. TIILIKAINEN, Jukka CHARG

Självklart är det nära att modo gör mål. men självklart gör vi inte mål..

Wewillwintoday: Bortdömt mål för MODO. Fy faan vad dåligt...

Wewillwintoday:

Mål nu, men video!

Wewillwintoday: Videokollning angående om det var mål eller inte...,

Björn VII:

Hockey Live-människorna övertygade om mål....

Björn VII: *hoppas* !!!

Jaha... jag visste det.. det var inget mål enligt videokoll.
Wernblom blir riktigt förbannad...

samjo:

Jaha...kraxkonspirationkrax!

Suuuuuug!!

Gonatt modo, fy fan vad dåligt

Björn VII:

Känns som R.Wanhainen vs. MODO nu.

Kör en omvänd "ungrare" Werner!

Björn VII:

Jag tycker att starten är tragisk om man går ut med att man siktar på att ha en lika slagkraftigt lag som förra säsongen vilket man helt klart antydde på innan säsongen började. Men jag vet inte du kanske tycker att det känns som om vi har lika stor chans att bli 2a denna säsong?

Angående Ipren så tycker jag han gör ett bra jobb i det mesta men att byta målis hela tiden vet jag som gammal målis att man inte tyckte om. Man ville ha förtroende och bygga upp ett samspel med backar vilket bara det kan vara väldigt viktigt.

Tragiskt i förhållande till material tycker jag inte eftersom jag anser att vi kanske har ett lag för någonstans i mitten lite neråt.

Ja ja.

Björn VII: "Det hänger ett modo mål i luften" säger kommentatorerna.

På nåt sätt känns det som det inte kommer. Nu är jag riktigt
pessimistisk...

Eftersom jag inte kan lyssna på matchen så fördrev jag tiden med att titta på ett snyggt mål som tvillingarna Sedin låg bakom. Sarggräv - överlämning - pass i i slottet - Pang! (Klatt gör 4-3 till vancouver assisterad av både Henrik och Daniel)

Tackar dock för era rapporter Björn VII och Wewillwintoday. Jag skrev ju redan i en tråd här igår att imorrn spelas matchen MODO - Wanhainen. Wanhainen brukar ha en förmåga att vinna dessa matcher :/

samjo: Jo det är möjligt. Tror det blev 2-2 i matcher ifjol dock...
Tycker vi hade gyllende läge idag att slå till när SSK inte varit så bra hittills...

Happ. Nu tog modo en utvisning till...

Duh! Detta länktips fungerar kanske bättre :)

samjo: Har sett dem. Snygga mål. Sedinarna tror jag kommer bli bra i år...

Wewillwintoday: Vilka MODO-spelare har tagit utvisningar?

Bara så att jag vet hur många minuspoäng jag kommer få i poängjakten...

Taddy:

Tack, det var förtydligandet jag var ute efter. Det där uttalandet var väl Hedins va? Kan nog tänka mig att det skall sättas i kontexten: "nu skall vi försöka knyta nya sponsorskontrakt, och helst få ut mer av de gamla sponsorerna".

Att det kan tolkas som en verklig, sportslig målsättning av supportrar är ju oundvikligt, (och han får ta konsekvenserna av det). Men att hitta en färdig Wahlberg eller Weinhandl i dagens läge gör sig ju bara inte. Det kan säkert finnas spelare bland årets förvärv som inom en snar framtid kan nå dessas nivåer...meeeennn...

samjo: 3-0 i powerplay. Så dåligt av modo att jag gråter nästan...

Wewillwintoday: Hlinka, Wilde och Wennerberg tror jag...

Wewillwintoday: Frisco och knas ligger bra till i tipset 4-1...

Gaaah...nä nu går jag ut i köket och fixar lite käk. Roligare än att sitta här och höra neg-rapporter.

samjo: Usch tippa att motståndarna ska vinna är dålig stil....

När gjordes Törmänens mål??? Aftonbladet säger 40:e minuten men de visar bara hela minuter. Skulle inte förvåna mig om det var 39:55 eller nåt sånt. Uppförsbacke nu!!!

Björn VII:

Och slutligen, jag tippade innan säsongen, tror idag och kommer att tro på en sjundeplats för MODO.

Oavsett om vi skulle släppa in fem i eftermiddag, SSK är ett bättre lag och MODO kommer att bli bättre. I den situation vi börjar förlora matcher på löpande band mot lag i kategorin: LIF, TIK, LHC, LHF och nu även: BIF, så skulle jag bli orolig.

Att "alltid" förlora mot bättre lag är dåligt för självförtroendet, och en seger mot t.ex. FBK borta är något jag gärna ser i den närmaste framtiden. Men det säger inget konkret om att MODO skulle underprestera i förhållande till det material man har.

39.49 törmänen

samjo: 19.49 just när modo blev fulltaliga..

testa dusan milo uppe i kedjan.. tekniken sitter ju på rätt ställe iaf.. han känns lite vilse i defensiven ibland..

Alla:

Hmm, westerlind stannade nog kvar i Tälje efter senaste BIF-matchen, skön discjockey på Hockey Live just nu :-)

Alla:

citat Hockey Live....

"MODO är det vassare laget och dominerar i långa stunder".

Så att ni inte blir förda bakom ljuset av domedagsprofeterna i ÖA, menar jag.

4-0 tiilikainen.. gonatt

Nu är det kanske dags att välja en förstemålvakt för det här verkar inte fungera=(

Nåja, i rättrådighetens namn skall jag nu efter matchen skärskåda varje insläppt Riksman-puck, och i rimlig omfattning vädra mitt svavel.

Jag menar att målvaktskritik av MODO-skribenter är ju alltid objektiv, va?

MODO-poäng med Peter Hirsch: 7
MODO-poäng med Juuso Riksman: 3

Björn VII:

Det är ju lite intressant, med tanke på att folk skriker efter Riksman som förstemålis (grundar det sig bara på matchen mot BIF och försäsongen, tro?).

knaskamilla: Sen kan det ju vara Peter Hirsch spelstil som är betydligt osäkrare i den bemärkelsen med returer och konstiga räddningar etc...

knaskamilla:

Jag tror att många av oss som skriker (jag skrek efter Tobbe ifjol, skall erkännas) Är uppväxta med ryggradsdjur i målet, tänk bara: Pekka i Wien '87 och Freddan i MoDo under hösten '88 och de första matcherna '89.

Vi vill nog ha sådant som vi tror att det ska vara, för all framtid. Vad det gäller Hirsch har hans problem varit att han arbetar för mycket med blockerande och returer släpps. Ser man på smidighet och förflyttningar ÄR han en av elitseriens fem bästa målvakter. Vad jag såg av honom i Malmö är att han medvetet försöker arbeta med att få bort returerna eller snabbt knipa till med benskydd och dylikt. I den här situationen, när Riksman INTE presterar ett avsevärt bättre resultat än Hirsch (understatement, kanske) är det Hirsch som skall stå och ges en chans till att ytterligare utveckla sitt spel. Hittar han bara sin plockhandske kommer han att bli något av det bästa MODO/MoDo haft.

Kung Cannabis är död...
Länge leve Kung Cobra!

Björn VII:

ersätt blockerande med: motande av pucken.

Björn VII: Återigen en klar förlust på bortaplan och vi har fruktansvärt svårt att göra mål på bortais. Angående målvaktsfrågan så är ju Hirsch en mer spektakulär målvakt att titta på och man vet ju aldrig vad den mannen ska hitta på. Blir det en fantommatch eller kommer han att släppa in allt? Tycker dock att han har sett säkrare ut i sitt spel de senaste matcherna motför i matcherna på försäsongen.
Min favorit som förstemålvakt kommer ändå fortfarande att vara Riksman.

« · 136284 · »