1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey
Paddan:

Glöm inte att jag är officiell utrikesminister i Reds Syd och kan komma att dra mer nytta av positiva tongångar bland MODO-supportrar gentemot pölser än gentemot muikko (osäker stavning, fisk inbakad i bröd iaf)...

Syd säger:
Hirsch!
Hirsch!
Peter Hirsch!

F.ö. har jag varken sett Kung Cobra eller Kronprins Mumin sila något fruktansvärt ännu i år, det har handlat om enstaka misstag och bristande hjälp från backar hos båda två. Jag väntar med att låta bilan falla tills matchbilderna kommer upp på comhem.se.

Men jag vidhåller: i den situation de är jämbördiga är det Hirsch som skall stå, varje dag.

Paddan: Det där med att du säger att du inte kan vara på hockeyligan.se för annars förlorar vi verkar ju helt fel. Jag befaller dig därför att vid nästa bortamatch mot Färjestad inbefinna dig på hockeyligan.se och därmed basta!

Wewillwintoday: Kanske får ompröva mitt beslut. Kan ju behövas något nytt nu när alla andra skrockgrejer inte funkar längre.
Min kaffestund med den vackra svarta MODO-muggen hjälpte inte, min uppladdning med hårdrock (Maiden) hjälpte inte heller, den gröna stickade mössan från Duluth funkade heller inte.

Å andra sidan så utgick det ett påbud från poffa att jag inte skulle få sätta min fot på HS under matchtiden.

Jäklar, måste jag basta också, blir ju tungt att släpa med sig datorn in i bastun ;)

Björn VII: Kung Cobra och Kronprins Mumin, sjysta smeknamn. Måste hålla med om att de inte direkt har haft alltför mycket hjälp av sina försvarare att freda målet från anstormande motståndarspelare. Den från fjolåret "etablerade" hönsgården i försvarszon verkar hålla i sig även i år. Eller kan man kanske säga som så att MODO infört glasnost i försvarsspelet?

Det är klart, en pölse är aldrig att förakta, även om pölsemannen ifråga sprattlar som en fisk långa stunder.

Paddan: Appropå han poffa, han har jag inte sett här på länge...

Paddan:

Ja, jag vet. Och det jobbiga är ju att folk som verkligen käkat muikko, långt inne i mörkaste Karelen, påstår att den också har sina sidor...

F*n va jobbigt...

Wewillwintoday: Han lurar väl i skuggorna för att dyka upp när vi minst anar det.

Nä, nu är det dags att bryta ihop en stund och ägna sig åt den artikel i pappersupplagan av AB som hade en karta där Bjästa fanns inprickat. Tänk att den dagen skulle komma när man fick se det fina ortsnamnet på pränt i den där tidningen som följer med Sportbladet. Det är nästan så att man blir rörd till tårar...

Wewillwintoday:

Poffa försöker göra gällande att han ägnar sina dagar åt att jobba, men jag vet inte...

Björn VII: Vänta tills du sett Riksmans insats i hans andra match på raken innan du gör bedömningen att Hirsch är bättre. Det verkar som om Riksman är en "slow-starter". Under hans två "andramatcher" hittills har han storspelat (bägge på hemmaplan dessutom). Han släppte in 2 mål mot ett HV 71 som leder serien storstilat (ingen förlust ännu) plus att han höll nollan mot Brynäs. Båda matcherna innan dessa två så förlorade MODO efter att Riksman släppt in 3 (ett i tom bur) respektive 5 mål.

Så mitt tips är att vi vinner nästa match med 4-1 med Riksman i målet :)

Jag tror Hirsch tjänar på 50/50-matchningen eftersom han dels är mer van vid detta och dels så känner han framförvarande spelare bättre än vad Riksman gör. Det tar ju ett litet tag för målvakten att lära sig backarnas beteendemönster osv...

Fast man kan ju fråga sig om 50/50-matchning är smart när laget uppenbart inte har så bra själförtroende. Det måste vara bättre att ha en given förstemålvakt. Oavsett om denna heter Riksman eller Hirsch.

samjo:

a) Är det ok att fimpa förstamatcherna bara för att han heter Riksman?

b) Jag har sett alla insläppta MODO-mål i år, men jag saknar givetvis en hel del sekvenser som inte är tillgängliga på nätlig väg. Det jag vänder mig mot är att de misstag som Riksman gör har en majoritet av forumsskribenterna en uppenbart mer givmild inställning mot jämfört med hackkycklingstendenserna mot Hirsch. Vad jag är intresserad av där: Är det en smakfråga? Statistiskt är de jämbördiga, nu är Hisrch något bättre och har även spelat in fler poäng.

c) Alla ordinarie backpar är nya i år, ingen fördel för Hirsch

d) Hur kan Hirsch "tjäna" på att inte få tränarens fulla förtroende?

Återigen: man argumentation håller enbart i den situation de är jämbördiga, då har MODO mer att tjäna på att satsa på Hirsch. Långsiktigt sett.

samjo:

När man läser skvallerpressen låter det som om Riksman var riktigt bra och höll siffrorna nere.

Björn VII:

Jobbig stavare du är: man argumentation=min argumentation.

Björn VII: Nä, det där var inget bra tecken.

westerlind:

Ugh!

Nu skall jag logga ut för ikväll, innan man målat in sig totalt i #31s hörn.

Röd og Hvid hockeydynamid!

Tycker inte vi ska lägga för stor vikt angående målvakternas betydelse hittills.
Det som inte är bra, är effektiveten. Det finns nämligen inga målgörare i MODO just nu.
Wennerberg och Wernblom är de enda som gjort sitt jobb hittills.
Tycker man kan kräva enormt mycket mer av Petterson och Högardh som knappt synts i matcherna...(ok stundtals har högardh gjort bra genomåkningar men han måste ju göra mål).
Dock om man tittar på materialet, så finns det inga fler målgörare i år, det är TOMT. Staal behövs nu mer än någonsin och han är skadad, Karlin är ju ett väldigt osäkert kort angående vad han kan prestera, jag tror dock mycket på honom. Men han kommer nog inte igång förrän kanske till slutet av säsongen eller till ett eventuellt slutspel pga sin skada.

Personer som säger att vi inte behöver värva har fel. Vi behöver minst en center till, för de vi har håller inte "first line" klass som Wahlberg gjorde...
Backlinjen är det absolut ingenting fel på, de behöver bara spela lite fler matcher.

Det är dags att Hedin värvar en center nu, för någon form av uppryckning behövs. Det här håller inte, för då blir det kvalserien och allsvenskan...

Sen har MODO haft väldigt otur med skador, att dra runt på 3 femmor är ju fan inte bra.

Wewillwintoday: Jag håller med dig i mångt och mycket.
En fråga man bör ställa sig i sammanhanget är: "Har Bengt Hedin suttit för länge på sin plats?" Har det blivit slentrian i hans sätt att arbeta? Det går helt klart att diskutera. En nytändning på sportchefsplatsen vore kanske en idé?
Det händer för lite i år. Minns för några år sedan, när Modo hade en liknande tuff start med mycket skador. Då värvades Peter Hagström från Färjestad och Xavier Majic. De båda var väl inga stjärnor, men det satte fart på övriga lirare.

Sundancekid: värvningarna har inte varit så lyckade som jag hoppades på.

Sundancekid & wewillwintoday:

Jisses, vad är det egentligen för slags spelare ni tror är tillgängliga?

Hur kan en spelfördelare typ Wahlberg vara det som är mest eftertraktad i en situation där vi faktiskt skapar lägen, och många sådana...

Gå in på comhem och se på gratisbilderna som finns att tillgå under matchklipp så hoppas jag att jag får åtminstone något medhåll. Antos bränner två frilägen, Werner två. Detta kombinerat med power play som har både rörlighet och avslutningar.

Skall man hoppas på en förstärkning kan det inte bli tal om annat än ett artistkontrakt och chanstagning på en okänd tjeck, slovak eller ryss. Jag hoppas självklart att man lyckas hitta någon sådan och att det slår väl ut, men i den situation som vi idag står i måste vi ha en tilltro till det material vi har på isen och på skadelistan. Pengar för spektakulära nyförvärv ala Färjestad finns inte de 18 miljonerna är i praktiken 13 miljoner, en toppspelare köpt inom ES kostar Utbildningsbidrag, Lön 1-2 mille/säsong och Sociala utgifter...

Det går inte att köpa sig ur den här situationen - inse eller överge MODO nu.

Sundancekid:

Att det skulle ha gått slentrian i någons sätt att arbeta är mycket möjligt, men vem är det som tillsätter hans arbetsgivare?

Är du medlem?
Har du varit på något årsmöte de senaste säsongerna?
Har jag varit det?
Är det någon som uttryckt dessa synpunkter där och då?

Du nämner Hagström och Majic, det tycker jag är rätt lustigt, i den situation som Hedin värvade dessa noname-spelare fick han utstå exakt samma kritik i forumsformat om att han var slut. Får han en chans av dig att värva i år, eller är det viktigaste att det är en ny person som skriver under kontrakten?

Jag håller med om att det tjatas för mycket om målvakterna. I denna match hade det inte spelat någon roll om det var Hirsch eller Riksman, eller om vi hade haft tre målvakter vid namn Roy, Joseph och Brodeur i mål samtidigt. Problemet är att vi inte kan göra mål. Jag tycker att både Hirsch och Riksman har spelat bra i serien så här långt, man blev lite konfunderad när Hirsch var så darrig på försäsongen men han har spelat bra i seriematcherna och det är ju det viktiga.

Men som sagt, problemet är målskyttet framåt. Det måste värvas någon eller några högklassiga spelare som kan ta tag i det hela, en bra center och en måltjuv. Kanske vi får måltjuven när Staal kommer tillbaka, men en center behövs verkligen. Men jag tror att någonting kommer att hända, kanske fortare än vi tror. Det kan vara mycket på gång i Kempis och på kansliet som vi bara kan fantisera om, vem hade t.ex hört något om Lintner innan det stod på hemsidan att han var klar? Jag tror inte att Hedin och de andra står med händerna i byxfickan och känner lugnet, de jobbar säkert på något eller några kända namn redan nu.

ModoAnte: På forwardssidan har vi ju egentligen inte värvat någon förrutom Mattias Karlin som dessutom var skadad när vi fick honom. Morten Green var en garanterad waste av pengar och tid. Vi har juniorer som är lika bra som honom...
Jag tycker det är svagt att inte vi hittat nån. Till exempel borde vi tagit Linus Fagemo, fort som ögat när han deklarerat att han var intresserad av att byta klubb...

Vi kan dessutom definitivt inte räkna med någon hemvändare på minst ett par år... Finns inte en suck i världen att svarten kommer hem i år.

1 center och 1 forward behöver vi så fort som möjligt som kan få igång målproduktionen. Om då Karlin och Staal dessutom kommer tillbaka har vi ett bra lag.´..

Björn VII: Jag är mycket medveten om att spelarmarknaden är extremt svår för tillfället. Det finns, som du mycket riktigt påpekar, inte mycket av värde att få tag i.
Jag anser heller inte att man ska köpa sig ur någon situation.

Vad Bengt Hedin beträffar anser jag att han gjort ett fantastiskt jobb i Modo Hockey. Han har lyckats hitta spelare som passat väl in i Modos lag. Jag har aldrig kritiserat Hedins arbetsmetoder eller resultat. Inte ens när han värvade okända Hagström och Majic. Hedin har suveräna kontakter och det är svårt att hitta någon som skulle göra ett bättre jobb än honom.

Men jag ställer bara en undran/fråga. Har han möjligen suttit för länge på sin post?

Jag har inte varit på något medlemsmöte eftersom jag bor alldeles för långt ifrån Ö-vik. Menar du att medlemmarna ska avsätta Åke Eklöf som ordförande? Jag förstår inte vad tillsättandet av hans arbetsgivare har med slentrian i arbetet att göra.

Bengt Hedin får fler chanser att värva. Åtminstone av mig. Men jag har hört många som gnyr över årets värvningar - med all rätt. Offensivt är vi dessvärre inte bättre än vad tabellen visar.

Det är därför jag vill se en ny injektion i forwardsbesättningen. Pengar finns visst. Däremot inte spelare.

Björn VII:

Självklart är jag medveten om att det inte kanske alltid finns en tillgänglighet angående de spelare som man vill ha, det är ju en ren självklarhet så därför är din kommentar totalt onödig om den enbart var riktad gentemot mig. Från min sida var det mera deklaration av att det räcker inte just nu produktionsmässigt med de spelare vi har. De måste höja sig.

Jag har sett alla de där lägena, och de sätter ju dem inte, just därför att de inte är målskyttar. Du kan spela upp de där matchbilderna om och om igen, men de kommer fortfarande inte sätta dem.
I laget i år finns det för få spelare som gör poäng. Det är ju helt uppenbart om du tittar på statistiken gentemot förra året...(visst kan många av våra unga spelar utvecklas och göra fler).

Du skrev: "Det går inte att köpa sig ur den här situationen - inse eller överge MODO nu."

Den här sista kommentaren du skrev är bland det barnsligaste jag läst på länge. Jag har rätt att uttrycka min åsikt, och du behöver inte ifrågasätta mitt MODOhjärta med en sådan urbotad korkad kommentar och jag skall inte behöva besvara det heller.

Köpa sig fri handlar det inte om.
En center skulle inte vara fel i dagens läge, vilket skulle kunna få fart på de spelare som bör höja sig.

Den ekonomiska förutsättning bör finnas om man självklart kan sälja Mika Lehtinen och/eller Leverström. Nu har inte jag läst MODO:s bokslut genom resultaträkningar, balansräkningar, eget kapital och skulder med mera. Så visst självklart om det inte är möjligt med fler förvärv pga den ekonomiska biten är jag förstående.

Sundancekid:

Tack, inget illa ment. Jag tycker bara att det är viktigt att vi som har omdöme (det vet jag att både du och wewillwintoday har efter tidigare inlägg) håller huvudet kallt i en situation då våra fans "från 90-talet" börjar yla för att MODO inte presterar resultat i samma omfattning längre.

Jag tror att en situation där det gått slentrian i arbetsmetoder inte beror på en enda människa, därför föredrar jag modellen - debatt med företrädare för organisationen först och främst. Både via direktkontakt med dem och i form av årsmöten. Finns det sedan ingen annan utväg enligt medlemmarna så tillsätts en helt ny regim med nya arbetsmetoder (förhoppningsvis) av dessa.

Jag har själv varit medlem i MoDo/MODO sedan 1988 och aldrig besökt ett årsmöte, samt aldrig försökt göra min röst hörd direkt till någon företrädare för MODO. Därför tycker jag att jag måste acceptera de metoder de väljer, även om jag inte skulle utföra arbetet på liknande sätt själv.

Har jag däremot aktivt fört fram mina tankegångar, antingen på ett årsmöte eller direkt till någon företrädare, tycker jag att det ger en rätt till att framföra tvivel även här.

En toppcenter värvad inom ES kommer att kosta MODO 3-4 miljoner kronor under denna säsong, och det tror jag inte på...speciellt inte med skaderisken.

Med vänlig hälsning, till både dig och Wewillwintoday

Från
//Lallande fåne i Skåne.

:-)

Wewillwintoday:

Sorry för den reaktionen, det var testosteronet som talade.

Björn VII: Ingen fara :) Det var samma sak här...

Wewillwintoday: Borde man inte kunna prova Milo som anfallsspelare i någon match? Mot Brynäs var han ovanligt offensiv, nästan snudd på Lodinvarning. Killen slår ju otroligt fina pass också. Han verkar ju inte riktigt komma till sin rätt i det defensiva spelet. Han har ju också ett otroligt driv i skridskoåkningen.

Björn VII: Jadå, ingen fara lallande fåne i Skåne...
Jag förstår precis vad du säger/skriver. Frågan man kan ställa sig då är: Är det värt 3-4 miljoner kronor att inte åka ur elitserien? Självklart. Frågan är ju vad det kostar att ha Mika Lehtinen (tjänar förmodligen kring 100 000 i månaden) och Dusan Milo (tjänar förmodligen 150 000 i månaden) på bänken? Räknar man krasst så blir det någon miljon på en säsong. Kan man sälja exempelvis Mika Lehtinen och Erik Lewerström så kanske man kan avvara lite slantar där? Vad vet jag?

//Trallande fake-mas i Dalarna

Paddan: Hehe inte mig emot. Jag har personligen haft en teori om att den fantastiske lille krigaren Hedlund skulle kunna bli en ny Söderberg med hans bländande skridskoåkning... Varför inte testa???
Eller det kanske låter enormt dumt :-)

Sundancekid:
Jorå! Och det är ju där bedömningen ligger...
Är spelaren kapabel att själv lyfta laget och dess effektivitet, ställa detta i relation till skaderisk, ökad publiktillströmning...och den tro man har på att vi idag är ett av de två sämsta lagen i elitserien.

Jag kommer efter dessa faktorer inte fram till att man ska göra det, du tror på det....och Bengt Hedin är allsmäktig domare.

Vad han än väljer tror jag på tills det misslyckats, pga hans tidigare lyckade beslut ("satsa på en vinnare"). F.ö. ser jag inte en missad es-plats som en total katastrof. Jag tycker att det är intressant vad sådant har gjort för ställen som Leksand och Skellefteå. Sedan har ju vi något som dessa orter aldrig har haft, ett halvt NHL-lag, med hyfsat MODO/MoDo-hjärta.

Jäkligt smärtsamt i det ögonblicket, men att det i alla situationer skulle innebära en omedelbar död för Ö-vikshockeyn är nog uppe för diskussion iaf. Kommer alltid en morgondag och blablabla....

Gonatt!

Wewillwintoday: Nja, jag vet inte riktigt. Tycker att han sett väldigt blek ut så här långt. Nu senast i matchen mot Luleå så åkte han och hade blicken så ofta i isen att jag började fundera ifall han skaffat speglar på skridskorna. Men varför inte prova något nytt. Kanske skulle kunna vara en liten vitaminkick i offensiven, han kanske kunde bli rena assistkungen med sina hårda fina passningar.

Paddan: "Fan Hedlund, du får konversera lite med flickorna, säg vad dyrt det blivit här i Schweiz å.." etc vad de nu säger i Sällskapsresan 2 :)

Jaja, det är nog hans självförtroende för ögonblicket, det svänger snabbt.
Vi får försöka se det positiva just nu.
MODO har inte inlett bra, samtidigt ligger vi 8e plats vilket innebär slutspelsplats utan att ha spelat bra alls.

Wewillwintoday: Match mot jyrgårn på tisdag. Brukar ju innebära trevliga matcher med snabbt och intensivt spel, bra stämning och mycket folk på läktaren (tidigare år i varje fall) och minst ett 5-3 läge för jyrgårn.
Får hoppas att de kan sluta ta en massa onödiga utvisningar och att den till dribbelfantast omvandlade Werner kan stänka in några mål igen. Vore kul också om Martin Johansson eller Enström kunde få sätta en puck, är de backar som jag tycker har visat mest vilja såhär långt.

Björn VII:

Nästan så att en gammal ärrad lallande fåne blev lite rörd nu *tår i ögat* Det är härligt att se att det finns lallfånar även i den övriga hockeyvärlden.

Lall on lall on...

mike66:

Vad är det här, hur har detta gått till? Får du värvningspremier för tilltaget? För övrigt tycker jag det vore på sin plats att du förklarar vad det är för sorts sekt du lockat in stackars Björn i...

Paddan: DIF är inget roligt lag i år utan tvärtom bland det tråkigaste jag har sett den här säsongen. De konkurrerar med MIF om tråkpriset, och frågan är om inte DIF var tråkigare än MIF trots allt. Tidigare var LHF:s matcher mot DIF bland det roligaste man kunde se i hockeyväg, i år är DIF betydligt mer defensivgnetande och mindre anfallsglada än vi är vana vid, så förvänta er inte årets match på tisdag.

westerlind:

Tycker väl också att du kanske skulle ta och överväga att bli medlem i denna fanatiska rörelse. Jamenar det går ju inget vidare för Brynäs heller.

Angående denna sekt så kan vi nog i mångt och mycket liknas vid frikyrkorörelsen i stort. På somrarna brukar vi hålla stormöten där vi verkligen lallar ut våra känslor och släpper ut grottmannen ur våra lallhjärtan.

I stort kan man nog ändå påstå att den lallande fånen får anses som mycket tjurig och patriotisk. Han kan i sina vildaste stunder även stånga sin panna blodig i timmar för sitt hockeylag. Han ger sig även in i de vildaste diskussionerna med dessa s k realistiska pessimisterna som allt som oftast dyker upp när det går tungt för sitt hockeylag.

Lallande fånar behövs, sanna mina ord...

Björn VII: Vad bra att du tipsade om comhems matchbilder! Jag visste inte om att dom fanns på nätet.

Har sett bilderna från SSK-matchen nu och mycket riktigt, Söderberg har två fina lägen som han missar (eller välj 'Wanhainen räddar' om ni så vill). Werner hade också två bra lägen (en i stolpen och en videogranskningssituation). Vad övrigt kan man säga om SSK:s mål? Tja... ganska tafatt backspel vid de tre första tycker jag. Före 2-0 så brakar Johansson in i sargen efter ett felskär och verkar nästan lite groggy efteråt. Vid 3-0 ska inte SSK:aren få stå helt omarkerad bakom målet och dessutom få chansen att efter han skrinnat in framför målburen slå in sin egen retur i mål.

Efter 3-0 så var väl matchen i princip "körd" för MODO:s del. Att döma av matchbilderna så hade SSK en handfull chanser att späda på ledningen till mer än de 4-0 som blev slutresultatet. Men Riksman motade puckarna.

Jag tror fortfarande att Riksman kan komma att göra en riktigt bra match hemma mot Djurgården. Ett Djurgården i poängbehov var en hårsmån från att ta poäng av FBK i Löfbergs Lila Arena sist. DIF kommer bli en svår nöt att knäcka. Men långt ifrån omöjlig!

Lulekickan: OK, verkar som att det blir att bunkra upp med riktigt mycket kaffe då om man ska orka hålla sig vaken. Eller så kanske vi har turen att få Winnerborg som domare, enligt ett antal personer här på HS så är han ju tydligen mest att likna vid en clown. Tro om han gör ballongdjur också ;)
Men, någon gång måste väl det krampaktiga agerandet släppa och vi börjar att spela den trevliga skridskostarka ishockeyn som varit vårt adelsmärke tidigare år. Hoppas att jyrgårdsmatchen blir den utlösande faktor som vi så väl behöver. Högardh börjar att hitta mål på allvar igen och Tommy P får också näta för första gången i år.
MODO-seger med 3-1.

samjo:

Juuso Riksman är en mycket bra målvakt, och jag tror att han kommer att vara den avgörande faktorn i den vinsten vi tar imorgon, det jag är ute efter är att de inte har utsatts för kritik i samma omfattning för det fåtal misstag de båda begått.

Jag kan mycket väl se att det är Juuso som blir förstemålvakt i slutändan, men i nuläget tycker jag att jag kan kosta på mig en liten kampanj i Kung Cobras ära...det ska va rättvist juH!

Tråkigt att jag skulle benämna Werners chanser som "frilägen", jag var väl fortfarande för upphetsad av chanserna han hade mot Lulä..."det var inte igår".

mike66 & westerlind:

Jag är förförd av rörelsen och dess grönskande skogar, vad jag undrar över är bara om vi MODOiter verkligen har tillträde till den, i en situation vi ligger på slutspelsplats och gjort det de senaste fyra omgångarna?

Riskerar jag inte att sparkas ut med motiveringen: "du är en fåne i lallarkläder!"? Är rörelsen öppen för alla, även FBK, Frö, HV och Manchester United-fans? Är det ett ställningstagande för livet och hur det skall levas, som aldrig kan ifrågasättas?

Om de sista två frågorna besvaras med: "ja"...är jag nog lallare for life.

Björn VII: Det är klart att Hirsch fått utstå orimligt mycket kritik jämfört med Riksman, eller var det Kronprins Mumin. Jag själv tillhör de som inte varit direkt positivt inställd till Hirsch. Föredrar som sagt en målvakt som spelar mer upprättstående och lugnt än vad Hirsch gör.

Har du upprättat kampanjhögkvarter och sånt nu då, ordnat med hemsida, SMS-omröstning, tryckt upp färgglada streamers mm för "Kung Cobra"?

Paddan:

Det kommer, men jag tror att den springande punkten i en sådan kampanj måste vara att jag inte lovar sådant som jag och min hjälte inte kan hålla.

(Lex Miljöpartiet)

Björn VII: "Kung Cobra, snart i en målbur nära dig (kanske)"
"Kung Cobra, din plockhandske i tillvaron"
"Kung Cobra, jag utlovar innehållslösa mål"

Björn VII: Det skulle ju i och för sig vara perfekt att ha en Mumin i mål. Han bör ju fylla ut målet mer än väl, och smälter in fint i omgivningen genom sin snövita färg. Kan väl se till att de plockar med sig Snusmumriken också för att se till att tillgången på tobaksvaror är säkrad.

Paddan:

Ja, och sen tycker jag att det är synd att det är alldeles för lite skadedjur i ES nuförtiden, känns som att det fanns en hel del uppslag i den riktningen.

Just för att undvika de där överilade förhoppningarna vill jag iaf lägga till följande...

JA! Till en fortsatt habil spagat-teknik
NEJ! Till en fortsatt icke-plock.

Paddan:

Hmm, förstår du inte min Mumin-koppling? Mumin ÄR trygg och STÅR med båda benen stadigt planterade i underlaget. Han kanske står och filosoferar lite för ofta, men i slutändan leder nog detta "inre" arbete till fördelar.

Björn VII:

Självklart så trodde jag att du förstod att detta var en livsstil vi pratade om. Detta berör de allra flesta lallare oavsett om man är Timrålallare eller något annat.

Tabellplaceringen är av mindre betydelse i detta sammanhang. Givetvis har den trots allt en liten inverkan på hur stor lallningsfaktorn är i den gemene lallsupportern för dagen. Jag menar då att Brynäsingar är i dagsläget mer benägna av ett större lallande då deras situation är mycket mer oroväckande än både MoDos och Timrås.

Men som sagt det svänger snabbt inom ishockeyn iom detta 3 po system och lika snabbt svänger lallningsfaktorn inom de olika supportergrupperna.

Välkommen in i gemenskapen. Lall on lall on...

Björn VII: Jodå, jag förstod att det var något i den riktningen du hade tänkt ut.

mike66:

Tack, jag misstänkte det. Jag ville bara ge en överstepräst chansen att en gång för alla uttolka och predika lallandets evangelium även i MODO-boken.

Jag skulle säga att det är av yttersta vikt att westerlind på ett liknande sätt får stöd i de otrognas land, BIF-gbn, då & då... åtminstone.

Björn VII: Hmm, tydligen har Mumin börjat spela landhockey också.

« · 136528 · »