1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532236 inlägg · 4126 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey
Wewillwintoday: Nja, jag vet inte riktigt. Tycker att han sett väldigt blek ut så här långt. Nu senast i matchen mot Luleå så åkte han och hade blicken så ofta i isen att jag började fundera ifall han skaffat speglar på skridskorna. Men varför inte prova något nytt. Kanske skulle kunna vara en liten vitaminkick i offensiven, han kanske kunde bli rena assistkungen med sina hårda fina passningar.

Paddan: "Fan Hedlund, du får konversera lite med flickorna, säg vad dyrt det blivit här i Schweiz å.." etc vad de nu säger i Sällskapsresan 2 :)

Jaja, det är nog hans självförtroende för ögonblicket, det svänger snabbt.
Vi får försöka se det positiva just nu.
MODO har inte inlett bra, samtidigt ligger vi 8e plats vilket innebär slutspelsplats utan att ha spelat bra alls.

Wewillwintoday: Match mot jyrgårn på tisdag. Brukar ju innebära trevliga matcher med snabbt och intensivt spel, bra stämning och mycket folk på läktaren (tidigare år i varje fall) och minst ett 5-3 läge för jyrgårn.
Får hoppas att de kan sluta ta en massa onödiga utvisningar och att den till dribbelfantast omvandlade Werner kan stänka in några mål igen. Vore kul också om Martin Johansson eller Enström kunde få sätta en puck, är de backar som jag tycker har visat mest vilja såhär långt.

Björn VII:

Nästan så att en gammal ärrad lallande fåne blev lite rörd nu *tår i ögat* Det är härligt att se att det finns lallfånar även i den övriga hockeyvärlden.

Lall on lall on...

mike66:

Vad är det här, hur har detta gått till? Får du värvningspremier för tilltaget? För övrigt tycker jag det vore på sin plats att du förklarar vad det är för sorts sekt du lockat in stackars Björn i...

Paddan: DIF är inget roligt lag i år utan tvärtom bland det tråkigaste jag har sett den här säsongen. De konkurrerar med MIF om tråkpriset, och frågan är om inte DIF var tråkigare än MIF trots allt. Tidigare var LHF:s matcher mot DIF bland det roligaste man kunde se i hockeyväg, i år är DIF betydligt mer defensivgnetande och mindre anfallsglada än vi är vana vid, så förvänta er inte årets match på tisdag.

westerlind:

Tycker väl också att du kanske skulle ta och överväga att bli medlem i denna fanatiska rörelse. Jamenar det går ju inget vidare för Brynäs heller.

Angående denna sekt så kan vi nog i mångt och mycket liknas vid frikyrkorörelsen i stort. På somrarna brukar vi hålla stormöten där vi verkligen lallar ut våra känslor och släpper ut grottmannen ur våra lallhjärtan.

I stort kan man nog ändå påstå att den lallande fånen får anses som mycket tjurig och patriotisk. Han kan i sina vildaste stunder även stånga sin panna blodig i timmar för sitt hockeylag. Han ger sig även in i de vildaste diskussionerna med dessa s k realistiska pessimisterna som allt som oftast dyker upp när det går tungt för sitt hockeylag.

Lallande fånar behövs, sanna mina ord...

Björn VII: Vad bra att du tipsade om comhems matchbilder! Jag visste inte om att dom fanns på nätet.

Har sett bilderna från SSK-matchen nu och mycket riktigt, Söderberg har två fina lägen som han missar (eller välj 'Wanhainen räddar' om ni så vill). Werner hade också två bra lägen (en i stolpen och en videogranskningssituation). Vad övrigt kan man säga om SSK:s mål? Tja... ganska tafatt backspel vid de tre första tycker jag. Före 2-0 så brakar Johansson in i sargen efter ett felskär och verkar nästan lite groggy efteråt. Vid 3-0 ska inte SSK:aren få stå helt omarkerad bakom målet och dessutom få chansen att efter han skrinnat in framför målburen slå in sin egen retur i mål.

Efter 3-0 så var väl matchen i princip "körd" för MODO:s del. Att döma av matchbilderna så hade SSK en handfull chanser att späda på ledningen till mer än de 4-0 som blev slutresultatet. Men Riksman motade puckarna.

Jag tror fortfarande att Riksman kan komma att göra en riktigt bra match hemma mot Djurgården. Ett Djurgården i poängbehov var en hårsmån från att ta poäng av FBK i Löfbergs Lila Arena sist. DIF kommer bli en svår nöt att knäcka. Men långt ifrån omöjlig!

Lulekickan: OK, verkar som att det blir att bunkra upp med riktigt mycket kaffe då om man ska orka hålla sig vaken. Eller så kanske vi har turen att få Winnerborg som domare, enligt ett antal personer här på HS så är han ju tydligen mest att likna vid en clown. Tro om han gör ballongdjur också ;)
Men, någon gång måste väl det krampaktiga agerandet släppa och vi börjar att spela den trevliga skridskostarka ishockeyn som varit vårt adelsmärke tidigare år. Hoppas att jyrgårdsmatchen blir den utlösande faktor som vi så väl behöver. Högardh börjar att hitta mål på allvar igen och Tommy P får också näta för första gången i år.
MODO-seger med 3-1.

samjo:

Juuso Riksman är en mycket bra målvakt, och jag tror att han kommer att vara den avgörande faktorn i den vinsten vi tar imorgon, det jag är ute efter är att de inte har utsatts för kritik i samma omfattning för det fåtal misstag de båda begått.

Jag kan mycket väl se att det är Juuso som blir förstemålvakt i slutändan, men i nuläget tycker jag att jag kan kosta på mig en liten kampanj i Kung Cobras ära...det ska va rättvist juH!

Tråkigt att jag skulle benämna Werners chanser som "frilägen", jag var väl fortfarande för upphetsad av chanserna han hade mot Lulä..."det var inte igår".

mike66 & westerlind:

Jag är förförd av rörelsen och dess grönskande skogar, vad jag undrar över är bara om vi MODOiter verkligen har tillträde till den, i en situation vi ligger på slutspelsplats och gjort det de senaste fyra omgångarna?

Riskerar jag inte att sparkas ut med motiveringen: "du är en fåne i lallarkläder!"? Är rörelsen öppen för alla, även FBK, Frö, HV och Manchester United-fans? Är det ett ställningstagande för livet och hur det skall levas, som aldrig kan ifrågasättas?

Om de sista två frågorna besvaras med: "ja"...är jag nog lallare for life.

Björn VII: Det är klart att Hirsch fått utstå orimligt mycket kritik jämfört med Riksman, eller var det Kronprins Mumin. Jag själv tillhör de som inte varit direkt positivt inställd till Hirsch. Föredrar som sagt en målvakt som spelar mer upprättstående och lugnt än vad Hirsch gör.

Har du upprättat kampanjhögkvarter och sånt nu då, ordnat med hemsida, SMS-omröstning, tryckt upp färgglada streamers mm för "Kung Cobra"?

Paddan:

Det kommer, men jag tror att den springande punkten i en sådan kampanj måste vara att jag inte lovar sådant som jag och min hjälte inte kan hålla.

(Lex Miljöpartiet)

Björn VII: "Kung Cobra, snart i en målbur nära dig (kanske)"
"Kung Cobra, din plockhandske i tillvaron"
"Kung Cobra, jag utlovar innehållslösa mål"

Björn VII: Det skulle ju i och för sig vara perfekt att ha en Mumin i mål. Han bör ju fylla ut målet mer än väl, och smälter in fint i omgivningen genom sin snövita färg. Kan väl se till att de plockar med sig Snusmumriken också för att se till att tillgången på tobaksvaror är säkrad.

Paddan:

Ja, och sen tycker jag att det är synd att det är alldeles för lite skadedjur i ES nuförtiden, känns som att det fanns en hel del uppslag i den riktningen.

Just för att undvika de där överilade förhoppningarna vill jag iaf lägga till följande...

JA! Till en fortsatt habil spagat-teknik
NEJ! Till en fortsatt icke-plock.

Paddan:

Hmm, förstår du inte min Mumin-koppling? Mumin ÄR trygg och STÅR med båda benen stadigt planterade i underlaget. Han kanske står och filosoferar lite för ofta, men i slutändan leder nog detta "inre" arbete till fördelar.

Björn VII:

Självklart så trodde jag att du förstod att detta var en livsstil vi pratade om. Detta berör de allra flesta lallare oavsett om man är Timrålallare eller något annat.

Tabellplaceringen är av mindre betydelse i detta sammanhang. Givetvis har den trots allt en liten inverkan på hur stor lallningsfaktorn är i den gemene lallsupportern för dagen. Jag menar då att Brynäsingar är i dagsläget mer benägna av ett större lallande då deras situation är mycket mer oroväckande än både MoDos och Timrås.

Men som sagt det svänger snabbt inom ishockeyn iom detta 3 po system och lika snabbt svänger lallningsfaktorn inom de olika supportergrupperna.

Välkommen in i gemenskapen. Lall on lall on...

Björn VII: Jodå, jag förstod att det var något i den riktningen du hade tänkt ut.

mike66:

Tack, jag misstänkte det. Jag ville bara ge en överstepräst chansen att en gång för alla uttolka och predika lallandets evangelium även i MODO-boken.

Jag skulle säga att det är av yttersta vikt att westerlind på ett liknande sätt får stöd i de otrognas land, BIF-gbn, då & då... åtminstone.

Björn VII: Hmm, tydligen har Mumin börjat spela landhockey också.

« · 136745