Taktiskt misstag att spela 6-3 i slutet. Inte nog med att man gav Luleå chansen att punktera matchen, man tappade flexibilitet i det kreativa powerplayspelet. Alla kräver och förväntar sig att det skall bli mål i 5-3 därför borde man ha spelat 5-3 och inte förrän senare desperat chansat på sex spelare om det behövts. Nu blev passningstempot uselt. Det blev handlingsförlamat vilket jag anser berodde framförallt på; "för många kockar" vid grytan. Ska man nödvändigtvis spela 6-3 så måste skotten hagla på mål där kraften läggs in för att kötta in returerna, nu hände ingenting. Ett spel 5-3 där passningstempot hade varit högre för att tvinga deras spelare att ständigt skifta sida hade troligen tillslut skapat öppna skottgator. Nu kunde deras pointman stöta mot puckföraren i lugn och ro. Inte bra! mesigt helt enkelt.
Vi får väl se om Brithén duger till att coacha laget att spela säkert i uppspelen när man är i ledning. Nu försökte man trots ledning att spela blixthockey med snabba, lite chansartat uppspel mitt i banan, i stället för att spela snålt, sarg ut och bida sin tid till de rätta tillfällena. En match behöver bara vinnas med ett mål.
Vi får väl se om Brithén duger till att coacha laget att spela säkert i uppspelen när man är i ledning. Nu försökte man trots ledning att spela blixthockey med snabba, lite chansartat uppspel mitt i banan, i stället för att spela snålt, sarg ut och bida sin tid till de rätta tillfällena. En match behöver bara vinnas med ett mål.