1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532507 inlägg · 4126 ämnen

Spelares vara eller icke vara

Sv: Spelares vara eller icke vara
scim:

Ungefär så känner mig jag också. Visst behöver vi centrar, men bör vi inte sikta högre på de två centar som saknas?

poffa:

Han är inte bara en duktig tekare, han är en grym tekare! Men vill vi ha honom i MODO? Tveksamt.

knaskamilla: Tokmycket för liten ? Nåt för hrr Lindström?

poffa:

Därav mitt "Gaah" i början av det förra (icke-tomma) inlägget. Jag tycker att NuMo är en långsam MoDorator...

För övrigt måste nr 8 i ÖSK ha växt väldigt sedan han fick sin tröja i höstas. Han är inte ens i närheten av störst i laget, men ändå är tröjan tokmycket för liten.

knaskamilla:

Men tomma inlägg fortsätter du att leverera.

Zigge:

Gaah. Jag, känslig? Psch. Jag HAR faktiskt ställt om klockan. Faktum är att jag har ställt om sju klockor idag.

NuMountain:

Jag vill verkligen se Svartvadet och Salomonsson. De tillför MODO med sin rutin och kunskap. Men jag håller med dig. De återstående platserna i truppen skall fyllas upp med kvalitetsspelare.

poffa: det är inte så många kvar att kontraktera. Vi får verkligen hoppas att det handlas lite spelintelligens och kreativitet nu. Där vet jag faktiskt inte ens om Svartvadet eller Salomonsson platsar. Inte för att jag inte vill att de skall ansluta.

Mycket lite hockey är det för tillfället i denna GB. Därför kommer jag nu med något helt oväntat. Ett litet spelarrykte. På J18-matchen idag så snackades det om att MODO pratat med Södertäljes 30-årige center Erik Norbäck.

Om Norbäck vet jag mycket lite. Detta kan dock vara av värde. Han är 188 cm i strumplästen och väger enligt SSK:s hemsida 94 kg. Han är en duktig tekare och ganska så bra passningsspelare. Dock är det knappast en spelare som höjt sig över mängden och jag frågar mig själv om det är den här typen av spelare vi behöver. Vad tror ni? Kan någon ge mig lite mer info, någon som följt honom lite extra sådär?

knaskamilla: Jag, känslig? Trodde Du blivit det!
Dagtid, nu?? Ställ om klockan, fräulein, es ist jetzt Sommer-Zeit!!

Björn VII: Et nästan grodlikt bildspammande, utan förklarande text. Förslag på bildtexter, uppifrån å ner:
- I väntan på:

- Väntades Hell Angels supporterklack?

- Åter Vinning, en talande reklam.Det unga gardet stöttar de gamle.

Slutligen: Den Legendariska Lantzka Målburen, ur en konstnärlig vinkel.

ZZZzzzZZZzzzZZZ.

Björn VII:

För att inte lämna ett allt för positivt intryck av denna upp(ner)levelse måste jag dock bjuda på detta exempel av vad man tvingas ta till när man får Wentat besök.

Sådärja. Enligt säkra rykten så kommer vår störste bildspammare i gb:n inte orka slå på sin dator ikväll, så jag tänkte dra mitt strå till stacken, men har du som läsare någon vuxen i närheten så råder jag att du håller denne i handen. Det kan ju hända att det dyker upp något hemskans hemskt.

Dåså...Packat & Klart från Falun har i skrivande stund rullat färdigt på SVT 1, och något som verkligen inte tas på allvar i den där kanalen är hobbyn vid namn: ishalls- och konstihåkkyspotting. Därför bjuder jag nu på det första kapitlet i den sagan:

"Urtidsödlor på skånskt grönbete"

I Övrigt:

Ängelholms Ishall: Underbar plåtlåda som ger förfrusna tår mitt i vårvärmen. Dessutom hade de, som första ishall jag besökt, skånskt kaffe! Jag ger därmed hallupplevelsen:

4 Björnar.

Lumber Jack:

Jo, jag tycker det. Så det så.

knaskamilla: K*K !!!!!!

Nä, inte ett dugg löjligt...

Zigge:

Är du lite känslig, såhär på dagtid? ;) När jag först läste ditt inlägg om gratis inträde för folk med Tourettes fick jag för mig att du ville att folk skulle stå och slå varandra helt omotiverat på läktaren, fast det var alltså inte sådana tics du tänkte på...

Jag tycker absolut inte att Kempis ska vara tyst och stillsamt och trumlöst, men det är bara löjligt att skrika könsord.

knaskamilla: Nej, OK, lets drop the idee, ehh??
Var kul just då, inatt, men när Du säger det så: Låt Kempis vara tyst o stillsamt, inget otäckt skrikande.
Förlåt, Knas, FÖRLÅT!!!
Gör som DIF, förbjud trummor o annat störande inslag.

Zigge:

Okej. jag tror jag är med. Du menar att du tycker att publiken i Kempis ska skrika könsord, eller?

knaskamilla: Alltså, de gick på amerikansk brännboll, o killen kanaliserade utropen till att gälla motståndarna, fick med sig hemma-fansen i invektiven o de könsdels-anknutna utropen.
Comprende, no nada?

MartinSedin: De har fler talanger än Beck, Jämtin och Hagos..
Jag är tämligen säker på att de kommer vara unga även nästa år.
Nästan hela deras trupp är födda på 80-talet...
Jag är imponerad av deras framfart i år...

knaskamilla: Ehhh...hrrrmmm...(blir fundersam)..Har jag trampat på nån öm tå nu,månne??
Jag tyckte det va kul, när gigolon äntligen hittade ett ställe, där tjejjen kunde 'leva ut', utan att det gjorde nåt.
Du får nog se film-j:n, o sen döma, hets mot minoritet?

Wewillwintoday: Damlaget är klara för semifinal iallafall

Wewillwintoday: Unga AIK kommer knappast att vara unga AIK längre nästa säsong om de inte tar steget upp. Aldrig att talanger som Beck, Hynning, Jämtin och Hagos stannar kvar och spelar ännu en säsong i Allsvenskan. Jag skulle inte gråta direkt om MODO valde att signa någon av dessa spelare.

Ser ut som om ÖSK i innebandy också har åkt ur elitserien. Eller hur fungerar det? Bäst av 3 matcher i kvalet?

knaskamilla: Usch, jag såg hela matchen.
AIK var det klart bättre laget. Linköping har dock en mycket bra målvakt i unga Daniel Sperrle. Jocke Persson i AIK var däremot riktigt darrig... Där i låg skillnaden....
Tråkigt att inte unga AIK fick vinna, som spelar en härligt frisk offensiv hockey.

Zigge:

Kan du inte berätta varför folk med Tourettes ska gå gratis på hockey? Jag är ju nyfiken! Ska man måsta se filmjäveln för att få reda på svaret?

PS. Jäkla AIK...ska det vara så svårt att krossa LHC på hemmaplan?

Zigge:

Ja, jag vet vad det är. Jag har läst specialpedagog i skolan, och praktiserat med ungdomar som har Tourettes. Så - varför?

knaskamilla: Du vet vad det är va? Självaste Napolean led ju av denna åkomma.

Thornton gjorde 1 mål, den matchen slut. Ska Foppa näta nåt ikväll?

Zigge:

Kan du berätta för en som ägnade sig åt litteraturstudier i stället för att se på filmer om amerikanska gigolos varför folk med Tourettes ska få gå gratis på hockey?

Björn VII: Förslag inför nästa säsong, efter att sett Hollywood Gigolo: När vi möter nåt otäckt lag , som FBK eller DIF, så erbjuder vi Fri Entre för alla med Tourettes syndrom!!!

westerlind:

Inbilla dig absolut inget, jag skall enbart dokumentera templet man tydligen har avsatt i Ängelholm för dyrkan av den klassiska hjältesagan om Kent Lantz bravader år 1990. Målburen Som Kent Scorade I, är den du ser närmast bortaklackläktaren har jag forskat fram. Vänd dig mot den i andakt så kanske även du får uppleva kvalserielycka i Skåneland.

Sällskapsresa? Usch då, det är väl då folk är onyktra och driver med folks efternamn? Jag tror att jag gör en NuM-imitation av en kameleont och smyger längs väggarna isf. :-)

Björn VII:

Ja men just ja, Björn. Ska du bejaka dina smygsupporterkänslor och kolla på härlig hockey imorgon? Selander, Rodrigues och jag ska på sällskapsresa till Ängelholm, så då kanske vi möts?

Frisco:

Tragiskt att höra. Nåja, ett säkert vårtecken brukar ju iaf vara att allehanda suspekta sporter med ribbstolar på väggarna kastas ut från SVT Text och man får ett skönt block på 10-15 sidor dedikerat till det gröna fältets schack.

Division 2, för första gången sedan 1989...vågar man verkligen nypa sig i armen?

Sign.
"Jag minns Holmsund -86, dårå"

Javisstja, ståndaktig kvalseriehåkky i Kempehallen just nu och ett ödesmättat 1-1 resultat efter två perioder mellan klyktattare och ghettoiterna. Skulle behövas ett skitmål eller två.

Imorgon: kvalseriehåkky deluxe från Skälderviken, skall jag ta alla foton i ångestaktig svartvit ton måntro?

Björn VII: Ingea träningsmatcher ännu på Hillängen. Det ska nästan till ett under om det kan spelas fotnboll där när serien startar.
Däremot har jag varit i ABB(ASEA)-Hallen på hundutställning.

/ / Frisco (från det somriga Dalarna)

mike66:

Oj. Tänka sig. Vår guide sa annars "Nu är vi i Nolby" och sedan "det kommer mer!". Jag trodde att mer var Löta, ICA och ett hus som det visst var något speciellt med. (Några rådjur såg jag för övrigt inte i Nolby.)

Paddan: Dt händer ibland, att man möter en tom buss , med skylten "EJ I TRAFIK" Nähä, o vart fasen är bussen då?

Och här kommer en liten om Macke och Hart Trophy...

En liten artikel om Tobias Enström från dagens Örnsköldsviks Allehanda hittar ni på länktipset.

mike66: vart e brudarna..?

ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzten dött vare här - harni fest elle?

knaskamilla: Äh, ni for juh bara igenom vägbulan Nolby juh - då måste det väl gå snabbt att smälta intrycken. Du fick aldrig chansen att likt westerlind ta det förlösande jätteklivet - It´s a small step for a woman but a big step for a deer that is afraid of a bunch of crazy ladys in a Saab Turbo!

knaskamilla:
Kan man vara efterbryllad?
Två rådjur som slåss de borde väl rådbråka eller hamna i ett rådslag antar jag.
Förresten, sånt där borde man ju kunna rådfråga någon om.
Vad var det förresten för fel på det ensamma rådjuret eftersom det inte fungerade?

Björn VII:

Okej. Fast jag hade nog inte tänkt mig att man skulle se ut som en galning som springer mot rådjuren och samtidigt brölar, för att skrämma dem, iofs... (Även om min version är lite som din: farfars rådjur var inte särskilt rädda av sig. De var nog glada att de fick mat, och accepterade oss människor som ett nödvändigt ont för att de skulle få maten.)

En annan lösning är att aldrig försöka skrämma ett rådjur som är ensamt, för två rädda rådjur fungerar ju.

knaskamilla:

Jag har varit på ett ställe där man har rådjur på tomten (inte Skåne, alltså) de senaste dagarna och jag har nog hittat lösningen på ditt problem: dagens domesticerade rådjur blir aldrig rädda, de bara stirrar förbryllat på galningen som kommer springande mot dem och brölar, sedan lunkar de iväg till nästa plantering att mumsa ur.

Det rätta alternativet är alltså: Ett förbryllat rådjur.

Hoppas att du kan ZZZzzzZZZova gott nu.

W-pojkarna:

Äh. Jag har varit i Nolby idag. Det tar tid att smälta intrycken. Dessutom har jag klurat på en annan sak ända sedan lunchtid idag, när någon uppmärksammade mig på problemet:
- kan ett rådjur bli skrämt? För man kan ju skrämmas så att man får en rädd hund, eller en rädd kanin, eller en rädd rödhake - men vad säger man om rådjur? "Ett rädd rådjur" låter ju inte riktigt klokt. Ett räddt rådjur? (Borde jag skriva till Fredde L, eller löser ni problemet?)

Wewillwintoday: Det stämmer att Sondell är 84 vilket förmodligen innebär att det blir spel i Allsvenskan kommande säsong för Sondell. I och för sig har Sondell även åldern inne för J20 spel nästa säsong men det är ytterst ovanligt att MODO behåller sista års juniorer i J20 laget(särskilt de som nosar på en plats i a truppen). Mitt tips är då att Sondell spelar för ÖSK om de klarar sig kvar, om de åker ut är det väl ganska troligt att Sondell flyttar tillbaka till Umeå och spelar för Björklöven.

Sundancekid: Jag tycker det var onödigt att ge MaJo fortsatt kontrakt när man tar hem en exakt likadan spelare i Lasse Jansson. Varför inte ta upp Agu eller Daniel Sondell i det här läget?
Jag antar att Bengan Hedin tar det säkra före det osäkra i det här läget? Vad händer för övrigt med Sondell efter den här säsongen?
Han är väl född 84, vilket torde innebära inget mer spel i J-20...?

Härlig och oväntad satsning på Wästlund...

Frisco:

Thanx!

Träningsmatchas det något på Hill/Storängen i dagarna btw?

Mvh:

Division 2 västra svealands-supportern
aka "Bäst i Dalarna, javisst!"

westerlind:

Mmm...titta bara hur hon styvnackat vägrar lägga sigi det här one-linerrallyt.

« · 255057 · »