1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532512 inlägg · 4126 ämnen

Spelprogram 2002/2003

Sv: Spelprogram 2002/2003
knaskamilla: Hahaha, jag vet inte, det verkar ju vara allvarligt - på många sätt. Har annars för mig att en kille från Nipstan skryter med många nicks...

westerlind:

Ja, men alltså...vem ÄR människan bakom nicket? Det känns konstruerat. Det kan inte vara en slump att en person skriver så här: "vadå lär amen svenska d kunde ja nä ja va lten dårå?" till knas...

GLMC:

Förstående? Förståelig? Jag vill inte för första gången upprepa mig genom att kommentera läsbarheten av dina inlägg, men jag håller med om att du är en varm och förstående människa...

knaskamilla:

Hmm, har för mig att TIK456 häromdagen blev lite milt trakasserad för sin nyskapande stavning här på MoDos GB...

Frisco: Jag tyckte att det var väldigt bra röststyrka på vår klack i samtliga matcher i Skandinavium, lite sämre då i semin men ändå.... Vi har sveriges bästa klack!

Jag vill så gärna sabba den här tråden också... Någon som vet vem som kallar sig TIK456? Någon med mig behaga skämta aprilo...

westerlind:

Äsch du anstränger dig för mycket, mina inlägg är aldrig kryptiska eller ironiska. Jag är en varm och förstående människa helt enkelt.

westerlind:

Du vet väl om att Ståplatslängsttillhöger består av typ två pers., va?

För övrigt undrar man lite: vilka får MoDo möta i premiären?

Lumber Jack: Hahaha, nu har jag läst. Ännu ett exempel på journalistik på hög nivå. Håller med dig, krävs en bred trupp, eller kanske en oerhört snabb spelarbuss för att greja det där...

Lite bekymrad för klacken också. Kan Ståplatslängsttillhöger rycka in i Timrå tror du?

GLMC:

Aha, nu tror jag att ja begrip: Har det nåt att göra med sittplatserna i en islada nära Moälven som låter "poffa"?

Lumber Jack:

Äh, jag tror som kapten NuMo, det räcker med en bred målvakt.

westerlind:

Internt, dårå, jue!

(Titta på min chat-kvot nurå, fabbo NuM!)

Brynäs får det hårt i premiären om man får tro Expressen, det kommer att behövas en bred trupp...

Ja men då ska jag nog sova. Z. Hallå där, inte nån gammal SF-sponsrad hockeyspelare utan z som i zzzz.

ZZ Z zz zz

GLMC: "Det ser då iaf ut som att många tror att en dyna är till för att sitta på, bara för att den är röd & mjuk."

Dig blir man juh aldrig klok på. Vad menar du, scims peruk? Din granne Eilert Pilarm? Eller hallucinerar du med långsökta paralleller
Dynäs - Brynäs...?

westerlind:

Varför inte? Finns säkert en del att uträtta i missionssyfte där också. Det ser då iaf ut som att många tror att en dyna är till för att sitta på, bara för att den är röd & mjuk.

GLMC: Jag har aldrig gillat de som skriker jag heller.

GLMC:

Ta så många du vill. De vill säkert följa med hem till Danmark. Passera inte Gävle eller Stockholm på vägen bara: Skoter förbi Mora rekommenderas.

Frisco & knaskamilla:

Jag har då iaf måttlig tinnitus efter b-högervistelse under slutspelet ´94.

Speciellt Frisco:

Jag var lite grann politisk i mitt första inlägg, det är väl tillåtet?

westerlind:

Tja, bara han skriker (och på rätt lag) så får han väl stå i klacken bäst han vill.

westerlind:

Så du menar att jag får tvångsrekvirera (deportera?) valfritt antal medlemmar ur hhoger.coms personalstyrka till sydligare nejder?

knaskamilla:

Jag tycker det är charmigt att ni är lite ordkarga. Va fan vill ni inte ha honom som center så kan ni väl ta in Torbjörn Fälldin i hejaklacken - det kommer att ge en oerhörd pondus: Han fick ju med sig 27% av Sveriges befolkning en gång.

Kliv in i framtiden nu - Stjärnkraft, ja tack.

GLMC:

Var det inte på B Höger Percy satt med sin harskramla?

Nej, om vi pratar sittplats i Kempis så tror jag mest på H Höger.

GLMC: Jag kan bara se till den matchen som jag var på i Scandinavium förra säsongen. Jag tycker att dte (det) var helt ok röststyrka på Modopubliken för att vara en seriematch i omgång 49.
B-höger i Kempis?? Ja nånstans ovanför de i varje match så vackert uppställda vattenflaskorna i hemmabåset?

GLMC:

Om ni kunde skriva hejaramsorna är jag övertygad om att ni skulle bli oslagbara. Många skulle nog skratta i varje fall...

knaskamilla & Frisco:

Den genomsnittlige MODOitens röstresursanvändande i Scandinavium är ingenting att tala högt om, känns mer relevant isf att slå ett slag för den genomsnittlige b-högermannen i Kempis. Ett under av spontanitet och stolthet i en jämförelse.

Frisco:

Det var inte vad frågan handlade om.

(Vilka svarade, Frisco, vilka?)

knaskamilla: Inte jag men Roger, som var där, hörde det.

knaskamilla: 9000 i Scandinavium. 1 person skrek HHöger så det ekade i plåtlådan. Vem, Kamilla, vem?

NuMountain:

Jag såg Frisco på teven en gång, ringde honom och bad honom skrika "H Höger!", vilket han lovade att göra. Någon som hörde Frisco skrika "H Höger" under den sista finalmatchen?

NuMountain: Nej jag vinkade allt tillbaka. Men jag såg inte dig, bara Roger. Eller också var det min bror som såg dig?

Frisco: Vi såg dig på TVen och vi vinkade, men du var stor på dig då.

knaskamilla: Ajajaj, du far med osanning. Den som vill se en artikel från en final med mig som nästan ende Örnsköldsviksbon på plats, hör av er.

knaskamilla: Jo det förstår jag nog, men på hockeyförbundet har man kanske lyssnat på Luleås åsikt i det hela. Vilket lag vill åka upp dit i mellandagarna? Man tvångsförflyttar Modo helt enkelt, de är ju närmast. Sen att det råkar vara en tradition för modofansen att dricka sill och äta sup under resan till Timrå är något de verkar strunta i.

knaskamilla:

Men att gå för långt, det tycks gå bra.

Lumber Jack:

Det kanske går att ta några dagar från efter nyår och flytta till före nyår?

NuMountain:

Vad jag tror att Frisco menar är: vem faen vill åka till Luleå (deras fans består ju av davidj med flera likasinnade)!?

Kortare resa till Timrå, dessutom. Det vet ju alla, att Frisco drar sig för att resa långt...

NuMountain:

Även fler dagar före nyår...

Lumber Jack: Helt rätt. Vi kräver fler Lördagar i veckan!

NuMountain: Äh jag skriver så konstigt...... Det är i alla fall inte samma sak med Luleå och Timrå.

Frisco:

Endast åtta lördagsmatcher + dan före nyår... lite i klenaste laget kan tyckas... Sollefteå kräver fler!!!!!

Frisco: Jag kanske missuppfattade hela resonemanget, men kommer inte den resan att gå till Luleå i år?

NuMountain: Fattar inte hur mitt snaps och sillintag på bussen till Timrå skulle kunna gynna Luleå.

Frisco: Ja, det var konstigt. Har inteModo och Timrå något att säga till om där tro. Är det för att gynna Luleå som man hittat på det där kanske?

Mitt i alltihop ska detta in....

......säsonger blivit en tradition fullständigt massakeras av nån av de ovan tre nämnda. Jag funderar redan på att åka till Timrå den 26 december och se TIK-BIF.

Spelprogram 2002/2003
Efter att studerat spelprogrammet ser jag att hockeyförbundet eller hockeyligan eller Fagerlund eller vem det nu är som bestämmer förstört annandagsglädjeresan till Timrå och lagt bortamatchen den 26:e i den nybrända Stålverksarenan i Luleå. Ja där ser man vad nånting som på 2 säsonger blivit en tradition.
Det mest spektakulära med spelprogrammet är att Ishockeyföreningen MIF Redhawks i januari har 6 bortamatcher i rad. Kanske det varit bättre för MIF att varit hemma i Isstadion dessa dagar och se hur den Europeiska konståkningseliten verkligen åker skridskor?

91325 · »