1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533604 inlägg · 4126 ämnen

Sundsvall - Bajen: 1-4

Sundsvall - Bajen: 1-4
Frisco sa att jag skulle skriva om matchen, så nu gör jag det.

Plus-saker:
Att jag hade sittdyna med mig.
Att det blev ganska många mål i matchen.
Nr. 24 i Sundsvall.
Att Frisco bjöd på varm choklad i paus.

Minus-saker:
Att det var fotboll.
Att det var kallt.
Att vakterna vid entrén var kinkiga.
Att de varken sålde vanlig choklad, chokladbollar eller färdiggrillade hamburgare till mig.
Den arga karl som satt bredvid Susanne och gnällde.
Att jag inte hade långkalsonger på mig.
Att en match räcker i över en och en halv timme.

Det var nog allt, tror jag.

Sv: Sundsvall - Bajen: 1-4
knaskamilla:

Det är MYCKET kallare på bandy.

Björn VII:

Säkerligen, men jag går inte på bandy heller. Har iofs planer på att gå och se laget här i stan (eftersom jag sagt till ett par av spelarna att jag ska göra det), men det blir isf en engångsföreteelse.

knaskamilla:

Mmm, kan tänka mig att bandy i en residensstad med småfuktig, rå kustluft i säg...slutet av februari kan vara en starkare känsla än vad jag någonsin upplevt. Vad blir det i portföljen? Apotekarnes Passionsfrukt kanske?

Björn VII:

Det blir ingen portfölj.

Nu har jag tänkt lite. Jag undrar om Frisco ville att jag skulle tala om att Bajen var överlägsna och att det var snygga mål och en rättvis seger, eller något sådant?

knaskamilla:

Det behövs inte, inte för mig iaf. Jag har då insett att Chrizzter J. fått en ny favorit.

Sen har du missuppfattat bajenmyten från början märker jag, det är hoppingivande. En bajenseger är enligt de inbitna inget nödvändigt kriterium för att de ska vara överlägsna, nämligen.

Björn VII:

Nähä? Och? De vann ju.

knaskamilla:

Vad jag menade var att Frisco inte blir MER besviken av att du inte skriver något om det nu, jämfört med en 2-5 förlust.

Helt ofattbart! Kan inte förstå hur detta kunde hända? Ett bottengäng förankrat i det nedersta bottenskiktet med lag som Kalmar och Göteborg lyckas skrälla mot Norrlandslaget #1. Jag är djupt besviken;(

Fotboll är en rätt facinerande idrott. Förra säsongen blev Bajen Svenska mästare och förlorade då matchen på IP med 1-0. I år så ligger man i bottenträsket och vinner med 4-1?!

Älska Giffarna.

mike66:

Ja, jag vet ju inte (eftersom jag inte kan ngt om fotboll), men nog hade det väl varit smartare av Sundsvalls målvakt att t.ex. inte springa ut och bli översprungen av en Hammarbyspelare som sedan gjorde mål?

För övrigt är det kanske samma sak som för MoDo: de förlorar ju alltid mot lag som t.ex. Timrå.

2.02 för Kajsa. Intressantare än fotboll.

mike66:
hehe...4 - 1 till Bajen...kasaskåps säker seger..
var nu inte så ledsen för det..det var ju SVENSKA mästarna
Giffarna mötte...

Frisco..
det var en skön hemresa förstår jag??

knaskamilla:
Man behöver inte kunna så mycket om fotboll men ändå förstå vissa saker som händer på planen. Om nu Bajsspelaren sprang över Sundfors varför blåsste inte domarj-n i sin pipa?

Inte brukar väl MoDo förlora så ofta mot Timrå? Tycker att ni vinner jämt jag.

gud: Håll käften;)

mike66:

Han sprang nog förbi. Jag vet inte.

Jag höll på de gula spelarna, fast de var bara tre (eller fyra, men jag såg bara tre)...

mike66: En enkel vinst. Värmde goöööööt.

Frisco: Ska jag leverera några välsmakande fotbollsöl till?

Frisco:
Jag kanske uppfattas som en lite dålig förlorare? Men ett grattis kommer här till de bägge Bajsarna gud & Frisco iaf.

westerlind: Nej det behöver du inte. Jag tackar för de du levererade förut. Den ena värmde min strupe och den andra fick faktiskt min bror dricka upp.... En dag som denna behövs inget värmande. Det är varmt inombords så det räcker och blir över.....

Frisco:

Det är konstigt, för där jag satt värmde det inte alls. Mina tår är fortfarande stelfrusna (för att inte tala om hur mina ben var när jag skulle gå uppför trappan för att handla i pausen!)...

knaskamilla:

På Kopparvallen i Falun blev det också 4-1, men till hemmalaget. Dessutom var det enligt SMHI en grad varmare. Slutligen så tog den fotbollssäsongen i praktiken slut också.

Alltså: fel plats, fel lag.

Björn VII:

Det tror jag inte. Jag hade i alla fall trevligt sällskap.

« · 118149