1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532400 inlägg · 4126 ämnen

SVT Text, avd. Tidigt!

SVT Text, avd. Tidigt!
Under morgonens frukoststund höll man på att sätta kaffet i vrångstrupen. När man knappade in sidan 300 för att läsa det senaste ser man rubriken "Mästarback till MODO" på sidan 328. Snabbt blädrande dit medans man undrar hur många backar MODO skall ha egentligen. Väl där får man läsa följande:

"ISHOCKEY Modo vann kampen om Dusan
Milo, den 29-årige backen som vann VM
med Slovakien i våras. Det uppger
slovakisk press."

Wow! Snabbt, Det är ju bara en månad sedan MODO officiellt bekräftade den saken och två månader sedan vi hade det klart för oss här på Hockeysnack. Pryoelever på SVT??

Sv: SVT Text, avd. Tidigt!
poffa: Säkerligen en prao. Kanske t.o.m. signaturen NR22 (aka NR21 aka Mellis aka "ärthjärna") på Modohockeys forum? Maken till jobbig människa stöter jag som tur är väldigt sällan på...

poffa: Snart står det väl kanske att Modo vinner SM-guld 79. Nej du Poffa Vad sägs om en tripp till Jugoslavien?
-------------------------------------------
Bajen Fans följer Hammarby i
Champions League
Bajen Fans har hyrt ett Boeing 747 med 491 platser (Vi har även en till 747:a om intresset finns!) till Hammarbys första kvalomgång mot Partizan Belgrad i Champions League. Resan sker över dan med avgång ca 10:00 från Arlanda och hemresan sker vid midnatt samma kväll. Resan kommer att kosta 1300 t/r inkl transfer och mat på flyget. Bortamatchen kommer att spelas i Belgrad den 7 augusti.
Anmälningar börjar tas emot i lokalen fr om den 1 juli t o m 11 juli mellan kl 17.00 – 19.00.
* Bokningen är bindande och återbetalas följaktligen ej om du bestämmer dig för att inte åka med.
* Principen ”först till kvar`n” gäller.
* Resan gäller medlemmar i Bajen Fans.

Bajen Fans European Tour
Vi ska ta dom jävlarna!!!

Frisco:

Vilket kanonpris. Tyvärr så är det matcher i Kempis den 6:e och den 8:e så det blir lite snävt att hinna med. En annan gång kanske.

poffa: 6:e och 8:e är inte 7:e det inte. Jag ska nog inte heller till Jugoslavien. Det får räcka med Österrike, Slovakien och Ungern lite senare i augusti.

Frisco:

Nää, men att se match i Kempis 6:e på kvällen, dundra med bil till Arlanda under natten, flyga t/r till Jugland under den 7:e, ta bil tillbaka till Övik och sedan se hockeyn den 8:e är ett tufft schema. Genomförbart? Ja, men inget att rekommendera.

Frisco:

På vilken grund benämner du Partizanerna som "jävlar"? Det är väl ett lag som har en liknande roll i Belgrad jämfört med HIF i Sthlm?

Jag å min sida vill bara rekommendera EN resa i höst för MODOiter (inte finns det väl sådana I ÖVIK?). Buss från Helsingborg OCH Göteborg, start den 5 december.

Se länktipset:
(annars: www.redssyd.com)

Mvh
/Reseledarprospektet (?)

Frisco my man!!
klart vi tar dom "jävlarna..
ska du med???

GLMC: Ingen grund alls för det var inte mina ord (se länktips).

Frisco:

Hmm..."Krossa Belgrad!"

Nato och Bajen Fans - de sitter i samma båt?

Det som på förhand var tänkt som sommarens första riktigt stora fotbollshöjpunkt avklarades förstås igår i div. 3 Södra Norrland. Drygbrynäs är dock tydligen, enligt hockeyns allra mörkaste lagar, även ett störningsmoment i fotboll.

GLMC: Go Brynäs!

« · 96157