1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Syntest

Syntest
Antar att det väl säkert finns syntare i Tallinn, men det var väl inte riktigt så jag tänkte med rubriken. Hade återigen problem med bannern i gästboken, fast den här gången kan det nog bero på att det är hög tid att beställa nya fönsterglas.

Fick för mig att det stod Fernholm istället för Wernblom och började att fundera vilken anknytning Stefan Fernholm kan tänkas ha till MoDo Hockey. Det kan ju mycket väl hända att det finns en solklar koppling som bara ligger och väntar på att bli upptäckt, men jag skulle tro att boven i dramat stavas dåligt med sömn, fredag och ledighet från jobbet som mobboffer.

Sv: Syntest
Paddan: Stefan Fernholm istället för Magnus Wernblom. Det är nog lika bra att beställa nya ögon om du ska se vad som händer i detta diskusionsforumet.

Frisco: Jo, det verkar inte bättre. Har iofs alltid önskat att jag kunde se på saker och ting med nya ögon. Fast jag ser i varje fall så bra att jag upptäcker att det saknas ett s i ditt förra inlägg. För min del får du placera in det på valfri position.

Paddan: ...eller heter det kanske "andra ögon" istället för "nya ögon".

Paddan: Saknas det ett s? Snurrigt värre.

Frisco: Diskus-ionen... Stefan Fernholm... Jag tror jag kissar på mig.

Den karln var en STOR bit... Han och Patrik Bodén (som också var STOR) tränade på ett gym vid badhuset.
När dom låg och hade bänkpressövningar så fick dom låna vikter från andra träningsredskap. Jag tror dom träna på 200kg och enl rykten så maxa Fernholm 250 men Boden "bara" 235...

Salle: Allt detta utspelade sig i Karlstad när jag pluggade där. Detta framgick inte så tydligt i förra inlägget...

Salle: Fick du upp stången utan vikter?:) Tilläggas kan om Bodén är att när jag såg honom i Finnkampen på Hästskitarenan på Valhallavägen i Stockholm så kastade han 85 meter flera ggr på uppvärmningen men i tävlingen hade han flera meter kortare.

Frisco: Jäklar, verkar som att det inte är nyttigt att befinna sig i skolmiljö för mig. Missade ju två solklara ordvitsar från din sida. Äsch, jag skyller allt på Sahlander...

Paddan: Hehe. Lite lurig kan även jag vara ibland. Men att du missar 2 av 2 är oroväckande.

Frisco: Jo, det börjar bli riktigt allvarligt det här. Tror jag måste ta ett samtal med AF. Min tankeverksamhet verkar lida av sånt där arbetande. Förresten, nu när jag tänker efter så beror det nog på gårdagens klipp-och-klistra orgie. Limstift är en djävulens påfund.

Paddan: RX-lim var bättre. Gav ett bättre buzz.

Salle: Absolut, de där limstiften klibbar ju bara fast i allt möjligt. Fast, enligt uppgifter som någon lämnat till mig skall tydligen limstift ha just den egenskapen.

Paddan: Jag tänkte inte på klibbigheten utan de aromatiska kolväten som dunstade från de gråa trapetsoida plastflaskorna när man försiktigt klämde på dem...

Ahh!!! Man får tebax huvudvärksminnen av nostalgtrippen allena.

« · 308500