1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478652 inlägg · 4078 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14

« · 1903091 Till forumet


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Sputnik:

Vi vilar Tobbe Enström och ställer andra keepern i mål så det är jämnt ut ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Rytter: Ja, men backarna törs stanna på blå lite längre och hamnar inte tillsammans med center på egen blå linje stillastående. därmed får man som jag säger fart med sig och kan vända spelet med fart uppe.

Ja, det ser förvånansvärt bra ut taktiskt, men man är rätt luttrad och det finns massor av tid att förstöra det på...
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Rytter: Känslan säger mig det också, lägg därtill att Timrå vilar 7 spelare. Hållander, Olofsson och Gallo tex. Sen vill jag inte ta bort all cred från er, tror ni kommer få en fin säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
J F K:

Stora skillnaden tycker jag är att vi ser ut att hålla ihop lagdelarna, alltid många runt pucken och som gör sig spelbara snabbt och det gör att vi snabbt kan slå korta enkla pass och få med farten.

Gillar det jag ser så här långt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
hanzon: fel av mig, sorry
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
J F K: 1-3 Hagelin
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
J F K: Dessutom har vi inte tur med domaren. de tveksamma utvisningarna går i Timrås favör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Rytter: Fast nog tycker jag inte att det ser normalt ut för att vara Modo. Kanske Timrå är riktigt dåliga, men till skillnad från ifjol tycker jag två saker ser bättre ut.
Vi åker väldigt mycket mer skridskor och precis som Timrå ifjol så får vi med oss farten i spelvändningar åt båda håll.
Vi passar pucken snabbare, ofta med "one Touch", vilket gör att Timrå inte alls lika lätt kan checka fast oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Tarasov:

Älska werner, trycker in 2-1 och sedan blir han lite lätt attackerad efter målet när han jublar och svarar upp med att ge igen. Han är lik sin far =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Tarasov:

Lite svag på målet, men spelat upp sig, ser stor ut i målet. Svårt att avgöra då de avslut Timrå fått i farliga lägen suttit i magen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Tarasov: positivt överraskad av honom
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
hanzon:
Hur klarar sig Edman?
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
J F K:

Gissar att modo är mer taggade och ligger närmare sin normala nivå, Timrå ligger nog långt från sin normala nivå med tanke på hur de spelar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Rytter: Så jäkla usel hockey, men kul att det börjar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Rytter: Märkligt. Modo ser faktiskt ut att spela bättre än Timrå. Bättre värderingar, mer genomtänkta uppspel och har också skapat klart fler chanser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Rytter: Jag kollar på Onhockey.tv, tyvärr inget ljud.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
J F K:

Kul att Wahlgren fick chansen att styra och levererade en fin passning till Björka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Rytter: Bra PP och mål av Björklund. helt öppet mål efter två snabba passningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
J F K:

Tyckte vi gör en helt ok period för att vara första på säsongen. Har skapat en del lägen för att göra mål.

Timrå har väl inte kommit upp i sin kapacitet och då kan vi hålla det jämnt.

Sylwander lär inte vara rolig att få en tackling av.

Trevlig match att se, roligt med hockey igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Smurfen:
Vi verkar iaf klarat 2 pp änsålänge....
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
J F K: Modo började bra också, bättre passningar än slutet av förra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Smurfen:
Vi verkar iaf klarat 2 pp änsålänge....
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Smurfen: Jösses. hela målet öppet och skjuter över. Dock var det på en studsande puck, men... Jag såg inte början, men förutom det har matchen varit helt jämn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Tarasov:Ingen aning , är själv långt uppe i Västerbottens inland dör täckning inte är den bästa .

Läste första min på Allehanda live när 1-0 till Timrå kom , gick direkt ut till garaget å slipa en stol istället 🤢
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Tarasov: Tror inte man hunnit träna det än, så det spelar nog mindre roll.

Det helt ok ut hittills. Snabbare upp med pucken än ifjol än så länge utan att för den skull ge bort puck. Rätt bra aggressivitet och det i en ganska samlad grupp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Smurfen:
Vilka spelar PP?(Spelare)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Å det börjar ju bra eller not !!
Kommentera

Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Ikväll väntar MODO Hockeys första träningsmatch säsongen 2018/2019. Timrå IK står för motståndet och MODO Channel passade på att träffa huvudtränare Björn Hellkvist inför derbymötet.
Kommentera

« · 1903091