1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480250 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MODO 19/9-06

751959 · » Till forumet


Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: men kommer det att sväras i ÖA nåt mer i vinter...Modigt!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Jag vet inget om namnen än. Det jag såg på 2:a etage var skyltar med "Sportbar", eller var det "Sportpub", på men ingen annan benämning på de 2st jag kunde se.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
knaskamilla:

Japp, man måste ju roa sig bäst det går när man har lite tråkigt på jobbet ;-)

Stämde inte namnen då??? :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Gidde:

Jaså, gamle gosse, här sitter du och skämtar med dig själv. Har ni roligt?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Gidde:

Och en annan "Fröken Höger"

:)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan:
En skulle visst heta "H Höger" har jag hört från säker källa! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Salle: Har pubarna fått nya skyltar men behåller samma fantasieggande namn, eller har man döpt om pubarna?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Salle: Har aldrig sett den måste jag säga men kanske finns en anledning om du mest vill hälla ut den :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Deas:

Kan bara instämma!

Lite lurigt med dom i PP dessutom, två betonghandledare.. (finns det ordet?)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Står det 0-2 inför tredje ska man i denna period inte förlora skotten med 1-12. Riktigt dåligt :/

MorganaLeafaey: Spelade Hedman och Gästrin PP? Ehm, va?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
mok: Nej den finns nog distribuerad i hela landet tyvärr. Man borde dock hälla ut hela skiten i skogen fast det vore ju synd om skogen i så fall.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Frisco: Sen borde du ringa och klaga... Dom har ju stavat fel.

[bild]www.kopparbergs.se/Images/ProductImages/50CB497D-F1B6-410C-83C8-E9A095778B86PI.jpg[/bild]

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Salle: Är detta bara någon dryck som finns i Nola skogarna?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Frisco: När jag inne på kopparbergs så hittade ju en Öl som dom gärna kan få börja sälja i pubbarna (som förresten fick nya skyltar idag)...

[url=www.kopparbergs.se/Images/ProductImages/6EE1E7DB-8155-4749-9831-091DF964413D.jpg][bild]http://www.kopparbergs.se/Images/ProductImages/6EE1E7DB-8155-4749-9831-091DF964413DPI.jpg[/bild][/url]

Kommentera


Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Frisco: Kaxiga Kiwi???
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Jag har kommit på varför du fick betala 20:- för läsken förra matchen (när vi andra drack bira). Det ryktas nämligen om en avbetalning för Grodan Boll eller vad den hette. Kalle Stropp? Äh, inte var det väl Vira Blåtira heller?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Gidde:

Nu när man har lugnat ner sig en aning och fått tänka efter så kör jag en sammanfattning Lefaey style.

1a perioden. Modo börjar i samma tempo som Timrå de första 2 minutrarna sen tar Timrå över mer och mer då de börjar åka skridskor vilket modo verkar ha svårt att göra. Salle är dock en av få som trampar på. Timrå får några chanser men Krizan har inga problem att hålla målet rent från skrot.

2a perioden: Efter några få minuter så börjar modo åka grillor och tar över matchen mer och mer. Man tänker rakt att nu kommer matchen sluta som man själv vill, och de är ytterst nära att göra mål då tummen skjuter ett skott i pp som går mellan benen på Backlund och lägger sig på mållinjen. Nu är man i ett stim och det kommer gå bra det här...... ja i alla fall tills Döme får för sig att slå några extra slag på Lindström efter det att Lärking blåst av för deras smågruffande. I följande pp så åker Jonte snyggt upp från egen zon (även om svarten borde orkat trycka till han) och bryter in framför mål där Krizan räddar och pucken åker ut på modobackens skridsko som sparkar in den i mål. Direkt efter detta så skjuter Strålman ett tungtskott i virket och pucken dimper sedan ner på klubban på Regin som har så gott som öppet mål och lätt lägger in den. God natt och adjö.... då modo resten av perioden är sämre än den första.

3e perioden: Man förväntar sig en anstormning från modo's sida men harald toppar inget. Istället kör harald på med Hedman/Gästrin/Steen som han även använt i PP konstigt nog då de varit några av de sämre under matchens gång. I stället för modopress så går ridån ner när Jonte en andra gång får göra mål utan att veta om det. Att modo lyckas skjuta ETT skott på mål i sista perioden är inte ok. Nog borde det finnas bättre vilja än det som visades på isen idag.

Korta Klipp.........

Krizan kommer vara lika bra denna säsong.

Hasse delade ut en fin offensiv tackling.

Adam är nervös när han har pucken i egen zon.

Sundström har världens längsta/bästa klubba i backcheckingen.

Svartvadet blev totalt borttrollad och har nog inte hittat hem än.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan:

Om du får problem med transporten med den där "trucken" så kanske Hasse A kan rycka in?

Han har ju viss vana av att skjutsa omkring folk med ett liknande fordon...

;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa:

Måste erkänna att det i dagsläget känns lite surt att jag flyttade från min 132 kvm lägenhet på Storgatan 2....
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan:

Är det Nurminen i vanlig ordning, eller har han kanske bytt jobb?!?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Paddan:

Ja, man kanske ska ta hockeybussen i morgon. Eller så går man, det är inte långt och det är skönt med lite frisk luft. Vi får väl höra vad resten av Gullänget-maffian tycker.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Jag tror att busschauffören kör, i varje fall därifrån jag åker. Nu gäller det bara att han vill köra transporten i arenan också.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Jag ska köra.Men till Luleå.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Frisco:

Ingen nackdel? Snacka om försköning.

Paddan:

Ja. Men i morgon blir det öl. Vem kör?

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Har man särskilt utmärkta platser i sportbaren också? Måste vara därför som du drack Trocadero
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: 1 fördel med biljetter och ingen nackdel. I kvalserien blir det 5 matcher. Detär nog det bästa sättet för dig att "tjäna" in dina slantar.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Frisco:

Nej, jag förstår det. Men när MODO spelar final i vår så ska vi räkna på hur mycket jag tjänade på VIP-kortet. Att jag dessutom har förtur till en del övriga evenemang ser jag som en ren bonus.

Biljetter har en enda fördel och det är som sagt om man ska låna ut det. Men jag tänker utnyttja min plats själv.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Överlägset med biljetter. Jag vet redan nu att jag kommer att missa en match i oktober. Den biljetten kan jag överlämna redan nu till min stand in. Överlägset med biljetter.
Det med att kalla sig VIP bara för en summa pengar ger jag inte mkt för heller.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Frisco:

Jag måste in till Arenan i morgon förmiddag. För jag har ännu inte fått mitt kort. Skönt med kort, alltid med och inget krångel. Biljetter är djävulens påfund.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Gidde: Jag hämtade mina 27 biljetter igår. Härligt med biljetter.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan:

Mitt kom igår i alla fall, så nu är jag lugn! :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Wayne Gresky: Tyckte man kunde se vissa tendenser i matchen mot LHF att man har väldigt lätt för att spela omständigt och gå bort sig i egen zon.

Apropå att gå bort sig, verkar som att föreningen har varit ute i så god tid med utskicken av VIP-kort att man måste hålla extraöppet i arenan så folk kan åka dit och hämta ut VIP-korten.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Är inte anfall bästa försvar längre?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Leroy: Med alla galna felpassar i egen zon från modohåll känns det som om ännu mer kraft borde läggas på det defensiva spelet.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky:
Som vanligt så har ni en tränare som inte kan få laget att spela ett offensivt spel, utan bara försöker vänta på motståndarnas misstag.

Tråkigt att de inte bjuder upp, säger ex-modoiten Fredrik Warg.

Målvakten Karol Krizan var – trots de tre insläppta målen – en av Modos bättre spelare i går. Exempelvis hemvändande centern Niklas Sundström visade inte mycket.
– De spelar samma hockey som förra året. De är väldigt defensiva, backar hem och väntar på att vi ska göra misstag, säger Fredrik Warg.
Han som kom till Timrå från Modo inför fjolårets säsong.
Och därmed aldrig spelade med förra säsongens fantom i Modo-målet – Krizan.
– Han var bra i dag, men lite mer mänsklig än förra året, ler Warg.
Modo-tränaren Harald Lückner såg inte allt för besviken ut på presskonferensen efter matchen.
– Det är bara att gratulera. Timrå var bättre i dag. Men det hade varit intressant att se vad som hänt om vi fått första målet. Det hade satt press på dem, sa Lückner.

Ja jag säger bara SUCK:
Hur länge ska ni ha en tränare som bara lär ut defence.
Nu förstår jag varför allt står still i MODO Hockey.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
JimmyH: Det stämmer nog det där som du säger. Får hoppas på det i alla fall för Skröder behöver modo. Dock så var det ett riktigt korkat matchstraff han drog på sig.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Långben: Du har så rätt så :). 54 matcher kvar ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Cyklob:Modo kommer säkert igen,fan första matchen mycket långt kvar eller hur!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Tror knappast på avstängning eftersom det handlar om Game Misconduct om inte reglerna gjorts om där.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Riktigt onödigt av Skröder att dra på sig det där matchstraffet. Sedan ser det ju inte så ljust ut om varken Öberg eller Enström kan delta i matchen på torsdag.

Aja nu ser vi fram emot torsdags matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Kom ihåg att bowling säsongen har kört igång.....många tuffa derbyn..
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Jag tackar allra ödmjukast för ditt "Grattis", sov gott
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Jo ni behöver nog alla poäng ni kan få så grattis och nattinatt!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: God natt, nytt dygn. Matchen är redan historia och resan mot slutspelet har precis startat för de Röd-vita krigarna, eller Västernorrlands stolthet som jag ämnar kalla dem. Lycka till på torsdag!

Tack o hej - Leverkorv
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Nope, missade det, skippade sista 10 s av matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
henrik: Är det så du kallar EON?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: En liten skriftlig redogörelse från matchen i Timrå signerad Tidningen Ångermanland. Ingen Skröder mot LHC på torsdag, verkar det som.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Snart så kan du åka ut till kattlådan och njuta av underbar hockey.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
henrik: Puck i målvaktens mask.
Kommentera

751959 · »